Chápu, já se s vým popojížděním po městě budu z průměru dost zkreslovat. Každopádně tady mám foto cesty tam a foto cesty zpět. Taky jsem si říkal že zpět to bude teda asi do kopce, zhoršilo mi to jen kroužení 10minut po sídlišti a hledání mista kam to auto zaparkovat (místo už prostě není )csgut píše: ↑31 kvě 2022, 21:44 Můžu mít jednu prosbu? Řešme spotřebu celkovou. Že ujedeme 20 kiláků za 4 a půl litru je krása a nádhera. Ale s celkovou spotřebou, kterou máte drtivá většina okolo 6 litrů, pakliže na spotřebu dbáte, okolo 7 litrů, pakliže na spotřebu dbáte méně, to nehne.
Proč? Protože spotřeba vytržená z normálu neříká o motoru vůbec nic. Poněvadž cesta zpátky vede do kopce, nebo nedej bože v protivětru.
Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1.5DPi
- Přílohy
-
- cestazpet.png (44 KiB) Zobrazeno 1234 x
-
- cestatam.png (39.44 KiB) Zobrazeno 1234 x
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
- Reklama
Re: Motor 1.5DPi
Pirko7, posoudit auto můžeš po pár metrech, ale nemůžeš hned kritizovat věci, na které jsi zvyklý. Třeba, že každé auto řadí jinak a pokud jsi zvyklý na nějaký styl, tak po usednutí do jiného auta budeš nadávat. Nám se ženou zprvu třeba připadal divný ten malý volant u Peugeotu a jeho kokpit nahoře. Dnes už nám to nevadí až na jednu věc, kdy se svojí výškou mě horní hrana kokpitu stíní část displeje, který je příliš utopený.
Ano, ten Peugeot má vyšší výkon, ale že bych se s ním dostal z místa A do místa B o tolik rychleji? Nebo, že bych s ním jezdil rychleji? Nebo úsporněji? Z našich jízd mohu posoudit, že obě auta jsou v provozu dost svižná a dosahuji s nimi srovnatelné spotřeby při srovnatelném rychlostním průměru, což je docela smutný výsledek pro 1.2, která by měla být úspornější. Jenže ono to není nic překvapivého. Výkonnější auto nemusí být úspornější. Ono by bylo, ale při rychlostech tak nad 120 km/h. Ve finále tak platí, že po městě při pomalé jízdě je úspornější slabší motor a naopak při dálničních rychlostech, kdy se slabý motor trápí v otáčkách je úspornější právě ten výkonnější. Proto do cca těch 120 km/h nejsou mezi těmi auty moc velké rozdíly.
Csgut, na dálnici při cca těch 120 km/h lze udržet spotřebu kolem 6 l/100, ale pak už to leze docela slušně nahoru. A to platí prakticky u všech aut a mnohem víc u SUV než normálního auta. Takže i když se 1.5 musí při vyšších rychlostech honit na vyšších otáčkách, tak kvůli lepší aerodynamice srovnává s tím Peugeotem krok i ve spotřebě. Tucson byl na tom ještě hůře, tam ta spotřeba narůstala už od cca 110 km/h. A přestože ten Tucson byl v naftě, tak kvůli jeho velikosti a hmotnosti jsem s ním měl větší spotřebu než s benzínovou 1.5, se kterou jezdím paradoxně i rychleji.
A tady na ukázku právě ten nesmysl, kdy se z jízdy vytáhne jen ta lepší část. Je to část cesty do práce s již zahřátým motorem. Prvních 6 km do kopce to udělá průměr cca 13 l/100 km. Zbytek cesty z liberecké Výpřeže do Stráže pod Ralskem je v podstatě skoro jen z kopce.
Ano, ten Peugeot má vyšší výkon, ale že bych se s ním dostal z místa A do místa B o tolik rychleji? Nebo, že bych s ním jezdil rychleji? Nebo úsporněji? Z našich jízd mohu posoudit, že obě auta jsou v provozu dost svižná a dosahuji s nimi srovnatelné spotřeby při srovnatelném rychlostním průměru, což je docela smutný výsledek pro 1.2, která by měla být úspornější. Jenže ono to není nic překvapivého. Výkonnější auto nemusí být úspornější. Ono by bylo, ale při rychlostech tak nad 120 km/h. Ve finále tak platí, že po městě při pomalé jízdě je úspornější slabší motor a naopak při dálničních rychlostech, kdy se slabý motor trápí v otáčkách je úspornější právě ten výkonnější. Proto do cca těch 120 km/h nejsou mezi těmi auty moc velké rozdíly.
Csgut, na dálnici při cca těch 120 km/h lze udržet spotřebu kolem 6 l/100, ale pak už to leze docela slušně nahoru. A to platí prakticky u všech aut a mnohem víc u SUV než normálního auta. Takže i když se 1.5 musí při vyšších rychlostech honit na vyšších otáčkách, tak kvůli lepší aerodynamice srovnává s tím Peugeotem krok i ve spotřebě. Tucson byl na tom ještě hůře, tam ta spotřeba narůstala už od cca 110 km/h. A přestože ten Tucson byl v naftě, tak kvůli jeho velikosti a hmotnosti jsem s ním měl větší spotřebu než s benzínovou 1.5, se kterou jezdím paradoxně i rychleji.
A tady na ukázku právě ten nesmysl, kdy se z jízdy vytáhne jen ta lepší část. Je to část cesty do práce s již zahřátým motorem. Prvních 6 km do kopce to udělá průměr cca 13 l/100 km. Zbytek cesty z liberecké Výpřeže do Stráže pod Ralskem je v podstatě skoro jen z kopce.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Re: Motor 1.5DPi
Na podobný čísla je ještě brzy, po dovolených, kdy většina lidí uvidí, že to žere minimálně o litr míň než když s tím po zbytek roku jezdí kolem komína, sem bude hnedle dávat screen jak to má spotřebu jako oktávka TDI
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Motor 1.5DPi
Náš Tucson Praha - Hradec Králové - 130 km/h = 6,2 litru nafty vs. Praha - Hradec Králové - 110 km/h = 5,2 litru nafty. V obou případech dálnice prázdná, vítr skoro žádný a teplota +/- jeden stupeň stejná.JackK78 píše: ↑01 čer 2022, 13:14 Csgut, na dálnici při cca těch 120 km/h lze udržet spotřebu kolem 6 l/100, ale pak už to leze docela slušně nahoru. A to platí prakticky u všech aut a mnohem víc u SUV než normálního auta. Takže i když se 1.5 musí při vyšších rychlostech honit na vyšších otáčkách, tak kvůli lepší aerodynamice srovnává s tím Peugeotem krok i ve spotřebě. Tucson byl na tom ještě hůře, tam ta spotřeba narůstala už od cca 110 km/h. A přestože ten Tucson byl v naftě, tak kvůli jeho velikosti a hmotnosti jsem s ním měl větší spotřebu než s benzínovou 1.5, se kterou jezdím paradoxně i rychleji.
Odpor vzduchu neroste s narůstající rychlostí lineárně, ale násobně. Což nejvíc vynikne při dálničních rychlostech, kdy už odpor vzduchu dosahuje v těch rychlostech nad 100 km/h znatelných hodnot.
Čímž chci pouze Tvoje citovaná slova potvrdit .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Motor 1.5DPi
Aj pre to sa držím pri zemy.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20286
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor 1.5DPi
Také lítám nízko
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Motor 1.5DPi
když jsme u té spotřeby
mám i30 kombi 1,5 81kW 2021
hromadné info za něco přes 6000km ukazuje 5,7 l/100km
počítadlo h.info jsem nuloval při tankování a to už jsem měl něco najeto.
do excelu zadávám tankování - na tuto vzdálenost mi excel vypočítal 6.17 l/100km
( samozřejmě nepočítám litry toho posledního tankování - ty jsem ještě "neprojel" )
takže to hromadné info na mně "marketingově" působí velmi příjemně ( 5,7 l/100km )
teda dokud si neuvědomím, že ve skutečnosti jezdím za 6,2 l/100km
mám i30 kombi 1,5 81kW 2021
hromadné info za něco přes 6000km ukazuje 5,7 l/100km
počítadlo h.info jsem nuloval při tankování a to už jsem měl něco najeto.
do excelu zadávám tankování - na tuto vzdálenost mi excel vypočítal 6.17 l/100km
( samozřejmě nepočítám litry toho posledního tankování - ty jsem ještě "neprojel" )
takže to hromadné info na mně "marketingově" působí velmi příjemně ( 5,7 l/100km )
teda dokud si neuvědomím, že ve skutečnosti jezdím za 6,2 l/100km
I30 kombi Comfort 1.5DPI 6st man. 11/2021
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8142
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
ak mozem: nejaka jedna pspotreba sa uz nedava dost davno. udava sa rozptyl a myslim dokonca v 3 alebo 4 skupinach. Je to metodika WLTP a ja s tromi autami co jazdim (pre Accenta to samozrejme neplati *) ta spotreba pri ustalenej rychlosti sedi s rozdielom +-2 az 3 percenta. S jednym dokonca jazdim asi o 7% uspornejsie
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Motor 1.5DPi
Hromadné info mi sedí skoro přesně s daty na spritmonitoru. Ono jde taky o to, jak tu spotřebu sleduješ. Správně by jsi spotřebu měl sledovat tak, že napoprvé natankuješ do plna. A poté, co vyjedeš, tak teprve dalším dotankováním do plna zjistíš, kolik jsi toho projel. Proto je taky na spritmonitoru možnost zadat, že se jedná o prvotní tankování, které se do spotřeby nezapočítává.rs0158 píše: ↑03 čer 2022, 09:40 když jsme u té spotřeby
mám i30 kombi 1,5 81kW 2021
hromadné info za něco přes 6000km ukazuje 5,7 l/100km
počítadlo h.info jsem nuloval při tankování a to už jsem měl něco najeto.
do excelu zadávám tankování - na tuto vzdálenost mi excel vypočítal 6.17 l/100km
( samozřejmě nepočítám litry toho posledního tankování - ty jsem ještě "neprojel" )
takže to hromadné info na mně "marketingově" působí velmi příjemně ( 5,7 l/100km )
teda dokud si neuvědomím, že ve skutečnosti jezdím za 6,2 l/100km
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Re: Motor 1.5DPi
mně počítač vylepšuje spotřebu o 0,2-0,4 l/100km oproti skutečnému dotankování. Ještě jsem neodsledoval zda větší rozdíl dělá město nebo dálnice.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Motor 1.5DPi
z mojich zistení PP auta to počíta celkom presne. Dlhodobú priemernú podľa PP mám 5,9. Podľa fuelio mám 6,1, avšak s evidenciou som začal v zime (nový mobil, nezálohujem takéto dáta) a posledné 3 tankovania už v teple a s letnými gumami aj napriek tomu že tam bolo kopu diaľnic, som bol vždy podľa prepočtu fuelia pod priemerom
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Re: Motor 1.5DPi
https://youtu.be/BDXZpBDJObU
Ani se mi nechce věřit, že pod kapotou je 1.5 DPI. 0-100 pod 11 vteřin. S mým autem tohle testovat neplánuju.
Ani se mi nechce věřit, že pod kapotou je 1.5 DPI. 0-100 pod 11 vteřin. S mým autem tohle testovat neplánuju.
i30 1.5 DPI hatch Smart - sunset red od 16. 3. 2022
Hyundai i30 I Hatchback 1.4 80 kW
ex Peugeot 307 1.4 66 Kw
Hyundai i30 I Hatchback 1.4 80 kW
ex Peugeot 307 1.4 66 Kw
Re: Motor 1.5DPi
auto by se mělo vyzkoušet ve všech jízdních režimech
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Motor 1.5DPi
Po 25 km bych to klidne zkusil. Se aspon procistej trubky. Pri zahratym motoru nevidim nic spatnyho to jednou protahnout do omezovace. Sekunda sem , sekunda tam 12 nebo 10 je myslim uplne fuk.
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
Re: Motor 1.5DPi
Za deset sekund... teď jsem na to koukal, udělal to nějaký čech, jestli né někdo z fora. Nebyl to Willy? Na protest našeho remcání? Autosalon to vyměřil za 12,6, takže je to jasný, je to z kopce . Klidně to pak otestuju, až zajedu motor, proč by ne.
12 nebo 10 je opravdu sakra rozdíl, v celkové dynamice to pak dělá přeci hodně.
12 nebo 10 je opravdu sakra rozdíl, v celkové dynamice to pak dělá přeci hodně.
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.