Zdravím,
nepřišel prosím někdo jakým způsobem nejlépe vybít baterii ve full hybridu (169kw, 4x4) před klesáním?
Jde mi o to, že když projíždím horské průsmyky tak chci před klesáním mít co nejméně nabitou baterii. Abych z kopce co nejdéle rekuperoval. Jinak se při plné baterii v klesání zapne spalovák a brzdí motorem.
Problém je v tom, že když jedu do kopce tak se baterie skoro vždy dobíjí. V eco i ve sportu. Bez mého zásahu bych jinak vyjel na kopec s plnou baterií a to nechci.
Zatím jsem přišel na dva způsoby:
1) Před koncem výjezdu klasicky pustit plyn. A po padnutí do ev pomaličku vybíjet baterii. Když je kopec moc prudký tak to v ev modů prostě nevyjede.
2) Dát režim sport a manuální řazení. Od okamžiku kdy přepnu řazení na manuál baterie se vybíjí celkem rychle.
Možnost 2 ještě musím ověřit mám zatím najeto jen 3000km. Zatím mi to vyšlo tak akorát. Tudíž nevím co se stane, když se baterie vybije kompletně. Jestli se potom zase automaticky nezačne nabíjet. V eco módu je manuální režim strašně krátce, což mě celkem dost štve.
Přišel prosím někdo na nějaký jiný způsob?
Jinak po 3000km, spotřeba 5,8. 19" kola. V Corolle hybrid 1.8 jsem byl na 5,2l. Za mě vážně paráda.
Jak vybít baterii před klesáním
Moderátor: Moderátoři
Jak vybít baterii před klesáním
Hyundai Tucson NX4 Style HEV 169kW 4x4
Toyota Corrola Hatchback 1.8 Hybrid Selection 90kW
Toyota Corrola Hatchback 1.8 Hybrid Selection 90kW
- Reklama
Re: Jak vybít baterii před klesáním
no v corolle si toto riešiť nemusel ... tam to vyriešili za teba japončíci
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Jak vybít baterii před klesáním
Corolla dá tak dvě serpentiny a je full. Tam jsem to řešit nemusel, protože baterie byla strašně malá... S Tucsonem mám za sebou 25km úsek se spotřebou 0.
https://en.mapy.cz/s/fecagevuvu
https://en.mapy.cz/s/fecagevuvu
Hyundai Tucson NX4 Style HEV 169kW 4x4
Toyota Corrola Hatchback 1.8 Hybrid Selection 90kW
Toyota Corrola Hatchback 1.8 Hybrid Selection 90kW
-
- **
- Příspěvky: 127
- Registrován: 09 kvě 2022, 12:33
Re: Jak vybít baterii před klesáním
dobíjení baterie do kopce je dost kontraproduktivní, to nešlo v SW ošetřit třeba pomocí dat z gyroskopu nebo čidla náklonu pro světla?
přiznám se, když jsem kdysi používal Auris TS hybrid, nesledoval jsem dobíjení do kopců, ale z kopce se mi líbila funkce extra rekuperace a rekuperoval jsem tak často že jsem vlastně ani nepoužíval brzdy (kombinovaná spotřeba 3,7l/100km - město, okrsky a dálnice při 100km/h)
přiznám se, když jsem kdysi používal Auris TS hybrid, nesledoval jsem dobíjení do kopců, ale z kopce se mi líbila funkce extra rekuperace a rekuperoval jsem tak často že jsem vlastně ani nepoužíval brzdy (kombinovaná spotřeba 3,7l/100km - město, okrsky a dálnice při 100km/h)
E60 525D 145kW 2007
2x Accent 1.4 MCIII 74kW 2007
i30 GDi 99kW 2015
2x Accent 1.4 MCIII 74kW 2007
i30 GDi 99kW 2015
Re: Jak vybít baterii před klesáním
Jo právě o to mi jde. Brzdy z kopce jinak skoro nepoužívám a na kolech není absolutně žádný brzdný prach.
To čidlo náklonu by moc nepomohlo. Pak by na předjíždění v kopci nebyla rezerva. Nejlepší by bylo brát data z navigace a v nejvyšším bodě dojet s téměř prázdnou.
Ono v Corolle bylo tlačítko na vynucení ev jízdy. Ale do kopce to stejně s tak slabým motorem nejelo.
To čidlo náklonu by moc nepomohlo. Pak by na předjíždění v kopci nebyla rezerva. Nejlepší by bylo brát data z navigace a v nejvyšším bodě dojet s téměř prázdnou.
Ono v Corolle bylo tlačítko na vynucení ev jízdy. Ale do kopce to stejně s tak slabým motorem nejelo.
Hyundai Tucson NX4 Style HEV 169kW 4x4
Toyota Corrola Hatchback 1.8 Hybrid Selection 90kW
Toyota Corrola Hatchback 1.8 Hybrid Selection 90kW
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8159
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak vybít baterii před klesáním
dobra referencia na spotrebu. u H/K som.sa bal ze to pod=6l jazdit nebude. kloboocek za tych 5.8
Dva problemy toho HEV systemu v Tucsonovi/Sportage vidim
1. Priamovstrek TGDI. takze turbo a karbon. fuj tajbl
Dvojliter dvi by bol lepsi.
2. absencia manualneho EV rezimu (vid Toyota)
pri par testovacich jazdach s HEV od H/K ma trochu prekvapilo ako skoro naskovi spalovak aj pri celkom nabitej baterke. ohromne plus je ale prevodovka, to je proste lahoda a s vysavacmi cvt sa to neda porovnat
Dva problemy toho HEV systemu v Tucsonovi/Sportage vidim
1. Priamovstrek TGDI. takze turbo a karbon. fuj tajbl
Dvojliter dvi by bol lepsi.
2. absencia manualneho EV rezimu (vid Toyota)
pri par testovacich jazdach s HEV od H/K ma trochu prekvapilo ako skoro naskovi spalovak aj pri celkom nabitej baterke. ohromne plus je ale prevodovka, to je proste lahoda a s vysavacmi cvt sa to neda porovnat
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Jak vybít baterii před klesáním
Jo souhlasím. Ono pro mé využívání jen přes víkendy a občas přes týden na dlouhé trasy je to ideální auto. Dálnici mám tak z 30%.
Trasu pod 25 km skoro nemám. Běžně kolem 70km. Tak karbonování snad bude v pohodě.
K bodu 2) Aby to člověk nechápal špatně tak vynucení ev módu funguje skvěle. Stačí jen pustit úplně plyn, auto je ev a pak s lehkým plynem jede pořád na baterku. Tohle mi u Toyoty až tak moc nešlo.
Ono strašně záleží na tom, aby se člověk s hybridem sžil. Po žádné testovačce na půl hodiny člověk neví jak ho správně používat. Testoval jsem 2x na hodinu Tucson. A teprve po víkendu se Sportage se člověk adaptoval na tento hybrid.
Rav4 jsem zavrhl kvůli ceně a převodovce. Zkoušel jsem ještě Crv. To už byl totální vysavač a pocitově to vůbec nejelo.
Trasu pod 25 km skoro nemám. Běžně kolem 70km. Tak karbonování snad bude v pohodě.
K bodu 2) Aby to člověk nechápal špatně tak vynucení ev módu funguje skvěle. Stačí jen pustit úplně plyn, auto je ev a pak s lehkým plynem jede pořád na baterku. Tohle mi u Toyoty až tak moc nešlo.
Ono strašně záleží na tom, aby se člověk s hybridem sžil. Po žádné testovačce na půl hodiny člověk neví jak ho správně používat. Testoval jsem 2x na hodinu Tucson. A teprve po víkendu se Sportage se člověk adaptoval na tento hybrid.
Rav4 jsem zavrhl kvůli ceně a převodovce. Zkoušel jsem ještě Crv. To už byl totální vysavač a pocitově to vůbec nejelo.
Hyundai Tucson NX4 Style HEV 169kW 4x4
Toyota Corrola Hatchback 1.8 Hybrid Selection 90kW
Toyota Corrola Hatchback 1.8 Hybrid Selection 90kW