Nabijanie baterie
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Nabijanie baterie
Díky za postřehy, chvíli to tedy nechám a budu sledovat, jestli to bude mít na baterku nějaký pozitivní vliv.
Malý voltmetřík mám v zapalovači také, zatím tam bylo vždy max. nějakých cca 14,6 V, ale i na to dám bacha.
Malý voltmetřík mám v zapalovači také, zatím tam bylo vždy max. nějakých cca 14,6 V, ale i na to dám bacha.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
- Reklama
Re: Nabijanie baterie
A to je prave, proc se to jmenuje inteligentni dobijeni. Jako ze tu p*ču jen tak nevojebeš
Maras píše: ↑02 čer 2022, 15:03 Poznatek mám ten, že mi měřák v zapalovači občas začal ukazovat 15,3V což už mně vyděsilo. Takže návrat zpět na výrobní zapojení a tam se to střídavě mění, ale max. bylo 14,8V. Nejsem elektrikář, tak nevím. Sice auto budu v září měnit za nové, ale já se ke všem vozítkům chovám hezky a nový majitel může být pak spokojený.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
-
- **
- Příspěvky: 127
- Registrován: 09 kvě 2022, 12:33
Re: Nabijanie baterie
Při nabíjení baterie se nesmí měnit nějak výrazně nabíjecí napětí, alternátor dobíjí baterii proudem. Mám vypozorováno, že když v zimě využívám webasto a výhřev sedaček, baterka bývá po nastartování na nějakých 50-60% kapacity, alternátor ji "krmí" klidně 90A krátkodobě, po pár minutách už jen třeba 10A a při stavu nabití na 80% je proud na baterii pod 2A. Na 100% baterii alternátor snad ani tímto proudem baterii v provozu nenabije nikdy.
E60 525D 145kW 2007
2x Accent 1.4 MCIII 74kW 2007
i30 GDi 99kW 2015
2x Accent 1.4 MCIII 74kW 2007
i30 GDi 99kW 2015
-
- **
- Příspěvky: 204
- Registrován: 05 srp 2020, 09:03
Re: Nabijanie baterie
Nelíbilo se mi stav originálního Rocketu tak jsem si před dvěma týdny koupil obyčejný Banner Pro 77Ah, rozdíl je velký, pod malou zátěží (poloha II před startem) drží krásně 12,5V (u Rocketu AGM 70Ah bylo 12,1-12,2V, občas v zimě dokonce 11,9V), pokles napětí při startování je také znatelně menší podle svítivosti stropních světel.
Ke stavu originální baterie, tak auto bylo v provozu od června 2019 jako předváděcí u Domanského-Zdiby, převzato na začátku března 2020 s LETNÍMI pneu a nájezdem pouze něco přes 5000 km, takže celou zimu jen stalo a pravděpodobně se vybila. I když jsem hned po koupi vozu odpojil konektor na -pólu, moc tomu nepomohlo, prostě nevratně se poškodila.
Ke stavu originální baterie, tak auto bylo v provozu od června 2019 jako předváděcí u Domanského-Zdiby, převzato na začátku března 2020 s LETNÍMI pneu a nájezdem pouze něco přes 5000 km, takže celou zimu jen stalo a pravděpodobně se vybila. I když jsem hned po koupi vozu odpojil konektor na -pólu, moc tomu nepomohlo, prostě nevratně se poškodila.
i30 Kombi 2019 1.4 T-GDI 103kW Comfort "Clean Slate Blue"
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Re: Nabijanie baterie
To "inteligentní" nabíjení je opravdu prasárna.
Kurví baterku za papírově ušetřené gramy CO2
každý kdo má voltmetřík v zásuvce to znáte
jedete pod plynem - napětí je třeba 12,2V
dáte nohu z plynu - za vteřinku to ukazuje 14,7V
přitom když připojíte baterku na nabíječku , tak napětí baterky roste pomalu po destinkách voltu
( protože nabíjíte proude "jen" 4A )
mám multimetr s proudovou sondou a BT komunikací.
tak jsem to nabastlil do motorového prostoru a za jízdy koukám na mobilu na proudy
víte proč to napětí "skočí" z 12,2V na 14,7V ?
protože to do baterky cpe ze začátku proud přes 20A !!!
( vlastně nevím jaký ten "NABÍJECÍ" proud do baterky je, měření má rozsah "jen" 20A )
Takže to "rekuperuje" energii do baterky 20Ampér krát 14,7V - tedy asi 300W
fakt skvělé "kurvítko" baterek
Kurví baterku za papírově ušetřené gramy CO2
každý kdo má voltmetřík v zásuvce to znáte
jedete pod plynem - napětí je třeba 12,2V
dáte nohu z plynu - za vteřinku to ukazuje 14,7V
přitom když připojíte baterku na nabíječku , tak napětí baterky roste pomalu po destinkách voltu
( protože nabíjíte proude "jen" 4A )
mám multimetr s proudovou sondou a BT komunikací.
tak jsem to nabastlil do motorového prostoru a za jízdy koukám na mobilu na proudy
víte proč to napětí "skočí" z 12,2V na 14,7V ?
protože to do baterky cpe ze začátku proud přes 20A !!!
( vlastně nevím jaký ten "NABÍJECÍ" proud do baterky je, měření má rozsah "jen" 20A )
Takže to "rekuperuje" energii do baterky 20Ampér krát 14,7V - tedy asi 300W
fakt skvělé "kurvítko" baterek
I30 kombi Comfort 1.5DPI 6st man. 11/2021
Re: Nabijanie baterie
Takže minimálně 300W.
Fastback 1,6 CRDi 7DCT MY19 STYLE PREMIUM
HONDA C9G 2,2i-DTEC
HONDA FR-V 2,0i-VTEC
HONDA Stream 2,0i-VTEC
Renault Laguna 2,0i lpg
Nissan Silvia 1,8T
Škoda 135 lpg
Škoda 110L
Polski Fiat 125p
HONDA C9G 2,2i-DTEC
HONDA FR-V 2,0i-VTEC
HONDA Stream 2,0i-VTEC
Renault Laguna 2,0i lpg
Nissan Silvia 1,8T
Škoda 135 lpg
Škoda 110L
Polski Fiat 125p
Re: Nabijanie baterie
jo minimálně 300W
( prostě 14,7V "natvrdo" připojených na baterku - rozuměj bez omezovače proudu )
za chvíli se na baterce zvedne napětí a "nabíjecí" proud klesne pod 20A
ale co tou "rekuperací" ušetří ?
jen dělají baterce "nabíjecí cykly"
a těch 14,7V na AGM baterku taky není dobré.
jenže jak z toho ?
když odpojíš drát inteligentní nabíjení , tak budeš mít někdy palubní napětí i přes 15V
taky řešili odpůrek na drát intel.nabíjení - aby "jako" snížili napětí = vybitá baterka = trvale nabíjí... ?
jedině asi trvale svítit potkávačkama , to pak "snad" drží napětí 14,4V - ale nemám to vyzkoušeno
prostě nějak vyřadit to intel.nabíjení - je to taková blbost, že by to mělo jít ,
např. řídit alternátor externím signálem - aby generoval konstantní napětí 14,2V
tak to fungovalo po generace automobilů , kde baterka vydržela klidně i 10 let
( prostě 14,7V "natvrdo" připojených na baterku - rozuměj bez omezovače proudu )
za chvíli se na baterce zvedne napětí a "nabíjecí" proud klesne pod 20A
ale co tou "rekuperací" ušetří ?
jen dělají baterce "nabíjecí cykly"
a těch 14,7V na AGM baterku taky není dobré.
jenže jak z toho ?
když odpojíš drát inteligentní nabíjení , tak budeš mít někdy palubní napětí i přes 15V
taky řešili odpůrek na drát intel.nabíjení - aby "jako" snížili napětí = vybitá baterka = trvale nabíjí... ?
jedině asi trvale svítit potkávačkama , to pak "snad" drží napětí 14,4V - ale nemám to vyzkoušeno
prostě nějak vyřadit to intel.nabíjení - je to taková blbost, že by to mělo jít ,
např. řídit alternátor externím signálem - aby generoval konstantní napětí 14,2V
tak to fungovalo po generace automobilů , kde baterka vydržela klidně i 10 let
I30 kombi Comfort 1.5DPI 6st man. 11/2021
Re: Nabijanie baterie
Není nejjednodušší to řešit těmi potkávacími světli? Já to takhle řeším už asi půl roku, co jsem se o tomhle problému dozvěděl. Dokud nepotřebuji dálkové, tak světla taky nemusím řešit stejně jako v režimu auto. Přijde mi to lepší než se v tom někde vrtat, když to funguje.
i30 III kombi, 1,5DPi/81kW, comfort
Re: Nabijanie baterie
já mám palubní napětí s odpojeným kablíkem "inteligentního" dobíjení stálých 14,4V. Takže ideální dobíjení = nedosahuje zplynovacího napětí.
Nevýhoda je že bliká kontrolka na palubce.
Nevýhoda je že bliká kontrolka na palubce.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Nabijanie baterie
Mně to občas ukazovalo s odpojeným kablem 15,8V. A mít pořád zapnuté přední světla taky není moc dobré řešení v případě, že jste si tam dali lepší a dražší žárovky, ty taky nevydrží věčnost, tak jako standard.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Nabijanie baterie
Já se taky s odpojeným konektorem přes hranici 14.5V zatím nedostal, stejně jako Pjotr1 (tedy aspoň jsem si toho nikdy nevšiml). Jezdím tak už více než 6 týdnů.
Nicméně při kontrolních měřeních stavu baterie (cca 1x týdně) jsem doposud nezaznamenal výraznější změnu oproti ježdění "s konektorem". Rozdíl v napětí baterie je jen malý - před odpojením baterie jsem na baterii běžně naměřil 12,2V, někdy i méně. Nyní to bývá tak 12,4V, někdy o málo více, ale také klidně méně. No nevím, budu ještě chvíli testovat.
Kontrolku mám přelepenou černou izolačkou a neruší to ani v noci.
Nicméně při kontrolních měřeních stavu baterie (cca 1x týdně) jsem doposud nezaznamenal výraznější změnu oproti ježdění "s konektorem". Rozdíl v napětí baterie je jen malý - před odpojením baterie jsem na baterii běžně naměřil 12,2V, někdy i méně. Nyní to bývá tak 12,4V, někdy o málo více, ale také klidně méně. No nevím, budu ještě chvíli testovat.
Kontrolku mám přelepenou černou izolačkou a neruší to ani v noci.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Re: Nabijanie baterie
To napětí nad 14,7V s odpojeným intelig.nabíjením se objevuje u starších baterií
obávám se, že životnost baterií třeba 10 let je nenávratně pryč
já asi zvolím tuto strategii :
- odpojím drát intelig.nabíjení
- po nastartování vždy vypnu stop/start = omezím počet startů
- tím padá potřeba AGM baterie - ( odolná vůči vysokým proudům jak vybíjecím tak nabíjecím )
- až originální baterka "dojde", koupím "obyčejnou"
- že bude mít životnost třeba jen 3 roky ? , s tím asi nic nenadělám
obávám se, že životnost baterií třeba 10 let je nenávratně pryč
já asi zvolím tuto strategii :
- odpojím drát intelig.nabíjení
- po nastartování vždy vypnu stop/start = omezím počet startů
- tím padá potřeba AGM baterie - ( odolná vůči vysokým proudům jak vybíjecím tak nabíjecím )
- až originální baterka "dojde", koupím "obyčejnou"
- že bude mít životnost třeba jen 3 roky ? , s tím asi nic nenadělám
I30 kombi Comfort 1.5DPI 6st man. 11/2021
Re: Nabijanie baterie
Tým, že vytiahneš kábel so snímača na akumulátore automaticky zablokuješ aj štart stop systém...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
-
- **
- Příspěvky: 127
- Registrován: 09 kvě 2022, 12:33
Re: Nabijanie baterie
Taková Exide Premium Carbonboost 2.0 ten potenciál 10 let životnosti má, narozdíl od Varty nebo 2x dražší Bosch. Vždycky když přijdu do kontaktu s nějakým vozem, kupuju tam právě tuhle, doporučuju všem známým a všichni jsou maximálně spokojení.
I o bezúdržbovou baterii je ale potřeba se starat a průběžně ji dobíjet, hlavně v létě
I o bezúdržbovou baterii je ale potřeba se starat a průběžně ji dobíjet, hlavně v létě
E60 525D 145kW 2007
2x Accent 1.4 MCIII 74kW 2007
i30 GDi 99kW 2015
2x Accent 1.4 MCIII 74kW 2007
i30 GDi 99kW 2015
Re: Nabijanie baterie
někde jsem slyšel od specialisty, že laicky lze poznat kvalitní aku podle váhy. Prostě co má dlouho vydržet musí obsahovat hodně olova a to se projeví na váze.
Specialista může ještě podle velkého počtu reklamací taky něco poznat, ale prý se dost často mění výrobci a dlouhodobě se na to nedá spolehnout. Takže ta váha je asi to nejlepší kritérium aby aku vydržela dlouho.
rs0158 : pokud trvale odpojíš drát komunikace "inteligentního" dobíjení tak opravdu můžeš dát obyč aku a ta klidně 10 let vydrží.
Specialista může ještě podle velkého počtu reklamací taky něco poznat, ale prý se dost často mění výrobci a dlouhodobě se na to nedá spolehnout. Takže ta váha je asi to nejlepší kritérium aby aku vydržela dlouho.
rs0158 : pokud trvale odpojíš drát komunikace "inteligentního" dobíjení tak opravdu můžeš dát obyč aku a ta klidně 10 let vydrží.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i