Setrvačník po 10 000 km...
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Setrvačník po 10 000 km...
Je normální že takto vypadá setrvačník po ujetí 10 000 km od výměny?
Pro info: chtěl jsem měnit komplet spojku se setrvačníkem, vyměnili jen spojkovou sadu, že umí vyřešit chycený setrvačník, po výměně sady byly projevy spojky horší než před výměnou (spojka cukala při rozjezdu víc než před výměnou, klouzala i při výjezdu kopců na D1 na Vysočině), tak po 1000 km měnili setrvačník...
Pro info: chtěl jsem měnit komplet spojku se setrvačníkem, vyměnili jen spojkovou sadu, že umí vyřešit chycený setrvačník, po výměně sady byly projevy spojky horší než před výměnou (spojka cukala při rozjezdu víc než před výměnou, klouzala i při výjezdu kopců na D1 na Vysočině), tak po 1000 km měnili setrvačník...
- Přílohy
-
- Setrvačník foto servis 2.jpeg (105.48 KiB) Zobrazeno 1415 x
- Reklama
-
- **
- Příspěvky: 127
- Registrován: 09 kvě 2022, 12:33
Re: Setrvačník po 10 000 km...
vypálený, tak nějak vypadá po 200000km a nebo s rozjezdy při 3000ot. a držení spojky v záběru
E60 525D 145kW 2007
2x Accent 1.4 MCIII 74kW 2007
i30 GDi 99kW 2015
2x Accent 1.4 MCIII 74kW 2007
i30 GDi 99kW 2015
Re: Setrvačník po 10 000 km...
Dôvod terajšej rozborky je aký? .
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Setrvačník po 10 000 km...
Cukání při rozjezdu, zápach při jízdě do delších kopců (hory). Ten samý důvod byl i při původní výměně. Tehdy jsem si spojku spálil sám, vím jak a vím tudíž co již nikdy nedělat... Ten smrad co šel do kabiny mně vadí. Manželce také.
Se snažím ke spojce chovat ohleduplně. Důvod první výměny byla moje blbost, nedomyšlení možného následku...
Rozjíždět se rozjíždím plynule, motor nevytáčím, když tak až je spojka v plném záběru a noha je z pedálu, nenechávám nohu na spojkovém pedálu déle než je nutné.vojta.merta píše: ↑13 črc 2022, 13:31 vypálený, tak nějak vypadá po 200000km a nebo s rozjezdy při 3000ot. a držení spojky v záběru
Se snažím ke spojce chovat ohleduplně. Důvod první výměny byla moje blbost, nedomyšlení možného následku...
Re: Setrvačník po 10 000 km...
daj prosím info, aj pre ostatných, ako si to dokázal
i30 HB 1.5 DPI - Comfort + CP - Amazon Grey, 2021-
Fabia Sedan I, 1.4 MPI 50 kw, 2001-2021
Fabia Sedan I, 1.4 MPI 50 kw, 2001-2021
Re: Setrvačník po 10 000 km...
Máš evidentne niektorý z problémov:Boryš píše: ↑13 črc 2022, 16:18 Cukání při rozjezdu, zápach při jízdě do delších kopců (hory). Ten samý důvod byl i při původní výměně. Tehdy jsem si spojku spálil sám, vím jak a vím tudíž co již nikdy nedělat... Ten smrad co šel do kabiny mně vadí. Manželce také.
Rozjíždět se rozjíždím plynule, motor nevytáčím, když tak až je spojka v plném záběru a noha je z pedálu, nenechávám nohu na spojkovém pedálu déle než je nutné.vojta.merta píše: ↑13 črc 2022, 13:31 vypálený, tak nějak vypadá po 200000km a nebo s rozjezdy při 3000ot. a držení spojky v záběru
Se snažím ke spojce chovat ohleduplně. Důvod první výměny byla moje blbost, nedomyšlení možného následku...
1/ medzi volantom, sedačkou a pedálmi aj keď tvrdíš opak
2/ zodratý pôvodný zotrvačník popravil za 1000km novú spojkovú sadu a tá následne popravila nový zotrvačník
3/ "kompetentný" servis, ktorý nevie poriadne namontovať spojkovú sadu prípadne objednať kvalitné diely
4/ "kompetentný" servis, ktorý si nevšimol únik oleja z prevodovky okolo gufera a ani zamastenú lamelu, takže aj nová lamela bude mastná...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Setrvačník po 10 000 km...
První bod již nebudu komentovat, jsem se vyjádřil v předchozím.
Únik oleje mi dvakrát vyloučil autorizovaný servis. Před první výměnou a i nyní před výměnou sady i se setrvačníkem, kdy jsem po nich požadoval u spojky kontrolu zda olej neteče. Jak to zjišťují nevím, ale prý to umějí.
Výměnu sady dělal uznávaný servis, bez výměny setrvačníku, jsem ji chtěl, ale pan majitel mě přesvědčil, že umí řešit připálený setrvačník. Jsem tomu uvěřil. By si snad při výměně měli všimnout že teče olej. Nebo by si toho snad všimli když měnili setrvačník po těch 1000 km...
Únik oleje mi dvakrát vyloučil autorizovaný servis. Před první výměnou a i nyní před výměnou sady i se setrvačníkem, kdy jsem po nich požadoval u spojky kontrolu zda olej neteče. Jak to zjišťují nevím, ale prý to umějí.
Výměnu sady dělal uznávaný servis, bez výměny setrvačníku, jsem ji chtěl, ale pan majitel mě přesvědčil, že umí řešit připálený setrvačník. Jsem tomu uvěřil. By si snad při výměně měli všimnout že teče olej. Nebo by si toho snad všimli když měnili setrvačník po těch 1000 km...
Re: Setrvačník po 10 000 km...
Niekde bude evidentne problém, pretože inak spojka nemá dôvod šmýkať... otázka ešte znie aká bola hrúbka lamely:
1/ úplne pôvodnej o ktorej píšeš, že si ju spálil
2/ tejto "novej" po tých 1000km a teraz po 10000km..
To že by si mali všimnúť... malo by sa veľa vecí a nerobí sa...
Osobne by som buď reklamoval... nech si to servis rieši.. alebo ak nemáš nervy a máš dosť peňazí tak iný servis... nemôžem si pomôcť ale ak vylúčim to k čomu sa už nevyjadruješ, tak je to holt len "maslo" servisu...
1/ úplne pôvodnej o ktorej píšeš, že si ju spálil
2/ tejto "novej" po tých 1000km a teraz po 10000km..
To že by si mali všimnúť... malo by sa veľa vecí a nerobí sa...
Osobne by som buď reklamoval... nech si to servis rieši.. alebo ak nemáš nervy a máš dosť peňazí tak iný servis... nemôžem si pomôcť ale ak vylúčim to k čomu sa už nevyjadruješ, tak je to holt len "maslo" servisu...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Setrvačník po 10 000 km...
Peněz nazbyt nemám, ale nervy mám jen jedny. A chci mít auto v pořádku abych se nemusel strachovat, že někde zůstanu stát nebo i něco horšího. A i když tomu nemusíš věřit, tak k autu se snažím chovat slušně, aby mi vydrželo nafurt. Na další již nebudu mít.
-
- **
- Příspěvky: 127
- Registrován: 09 kvě 2022, 12:33
Re: Setrvačník po 10 000 km...
jediným a správným řešením je vyměnit celou spojkovou sadu znovu + důkladně zkontrolovat únik přes gufero (velmi dobrý tip), pak správné zacházení a prostě těch 10 let vydrží. Řešit to ale jako reklamaci, no, nevím nevím...
E60 525D 145kW 2007
2x Accent 1.4 MCIII 74kW 2007
i30 GDi 99kW 2015
2x Accent 1.4 MCIII 74kW 2007
i30 GDi 99kW 2015
Re: Setrvačník po 10 000 km...
Snad mechanik co mění spojku ví co má vše zkontrolovat. Já u toho nebyl. Nyní mám znova vyměněnou komplet sadu i se setrvačníkem. Ta fotka je z výměny. Mechanik co to měnil mi říkal, že na drážkované hřídeli bylo vazelíny jak nasráno...
Re: Setrvačník po 10 000 km...
Zdravím
Já bych kolegu tak nepranýřoval. Mám také "asi" třetí sadu. V závorkách to asi je proto, že nevím jestli to v PA v záruce opravdu udělali nebo ne, protože to stále cukalo a pak se rozešli s výrobcem a už jsem jim to tam nemohl dát na reklamaci. Poprvé bylo vadné gufero z výroby a měnili komplet hřídel a spojku. Nakonec dělali spojku při 56 tis (taky ještě v záruce) v HK a chvíli to vypadalo že OK, ale teď už mám 100 tis a stejně to není pořád ono. Někdy zadrnčí hlavně když je sychravo. Proti původní závadě cukání to je ale celkem nic. Jezdím několik různých značek aut, ale HYU je na spojku nejnepříjemnější.
Já bych kolegu tak nepranýřoval. Mám také "asi" třetí sadu. V závorkách to asi je proto, že nevím jestli to v PA v záruce opravdu udělali nebo ne, protože to stále cukalo a pak se rozešli s výrobcem a už jsem jim to tam nemohl dát na reklamaci. Poprvé bylo vadné gufero z výroby a měnili komplet hřídel a spojku. Nakonec dělali spojku při 56 tis (taky ještě v záruce) v HK a chvíli to vypadalo že OK, ale teď už mám 100 tis a stejně to není pořád ono. Někdy zadrnčí hlavně když je sychravo. Proti původní závadě cukání to je ale celkem nic. Jezdím několik různých značek aut, ale HYU je na spojku nejnepříjemnější.
I 30, 1,6 CVVT 88 kW HB, Trikolor + Paket Parking + 16", Sleek Silver
Renault Thalia 1.2 silver
Š Felicia 1.3 MPI GL
ex:Mitsubishi Lancer Wagon
Š 1000 MB
Renault Thalia 1.2 silver
Š Felicia 1.3 MPI GL
ex:Mitsubishi Lancer Wagon
Š 1000 MB
Re: Setrvačník po 10 000 km...
Kolega je hlavně tajemný jako hrad v karpatech a pokud nechce důvod jakým způsobem zničil první spojku, tak těžko může očekávat nějakou radu.
A hlavně na to že má najeto jen cca 35 tis. km má těch závad na autě celkem dost (viz. téma drhnutí kol).
A hlavně na to že má najeto jen cca 35 tis. km má těch závad na autě celkem dost (viz. téma drhnutí kol).
Hyundai i30WG, 1,6 MPI, Trikolor + komfort, satin amber
Renault Grand Modus 1,2 TCE
Škoda Octavia IV 2.0 TDI DSG (pracovní stroj)
ex-auta
Renault Espace 2.0 16V
Toyota Corolla 1,4 XLI
Citroen BX 1,4 TGE
Fiat Ritmo 2.0 - Abarth
Škoda 1100 MB
Renault Grand Modus 1,2 TCE
Škoda Octavia IV 2.0 TDI DSG (pracovní stroj)
ex-auta
Renault Espace 2.0 16V
Toyota Corolla 1,4 XLI
Citroen BX 1,4 TGE
Fiat Ritmo 2.0 - Abarth
Škoda 1100 MB
Re: Setrvačník po 10 000 km...
Jsem spojku připálil. Jakým způsobem je celkem jedno. Pak cukala při rozjezdu a klouzala (smrděla) při jízdě do prudších kopců. Jsem myslel že oprava - výměna u odborníků závadu odstraní. Já jen chtěl potvrdit to co jsem si myslel a to že je povrch setrvačníku spálený. Jak k tomu došlo nyní vím, popsal to i uživatel dibarbora v bodu 2.
Zároveň je to i info pro další, že výměna sady bez setrvačníku může být k hočemu... Tedy u spálené spojky je to na 100 % k hočemu, i když odborník bude tvrdit že stačí vyměnit jen sadu, že to umí řešit (a pohoní setrvačník flexou)... A pak jako opravu mnohem horšího stavu než před výměnou sady vymění jen setrvačník. A že není zrovna dobré nechat se ukecat odborníkem že si spojka sedne.
A ty brzdy - to je v pořádku že takový stav disků servisy prohlašovaly za plně provozuschopný, šéf autorizovaného servisu správně označil že trochu problematická může být jen hranka?
Zároveň je to i info pro další, že výměna sady bez setrvačníku může být k hočemu... Tedy u spálené spojky je to na 100 % k hočemu, i když odborník bude tvrdit že stačí vyměnit jen sadu, že to umí řešit (a pohoní setrvačník flexou)... A pak jako opravu mnohem horšího stavu než před výměnou sady vymění jen setrvačník. A že není zrovna dobré nechat se ukecat odborníkem že si spojka sedne.
A ty brzdy - to je v pořádku že takový stav disků servisy prohlašovaly za plně provozuschopný, šéf autorizovaného servisu správně označil že trochu problematická může být jen hranka?
Re: Setrvačník po 10 000 km...
Holt nechal si sa nachytať... a servis v ktorom tvrdia, že stačí spálený zotrvačník obrúsiť flexou treba obchádzať veľkým oblúkom. Tam by som nedal opraviť ani obyčajný fúrik (kolečko). Nabudúce budú asi tvrdiť, že valce vybrúsia ručne vodným šmirglom.... a kolesá vyvážia len tak od oka na prstoch....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.