Srandistova i30 - 1,5 T-GDI Smart Engine Red
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Srandistova i30 - 1,5 T-GDI Smart Engine Red
Tak, konecne vam mozem predstavit svoj novy povoz. Jedna sa o moje prve (a dost mozno aj posledne) fungl nove auto, ktore som kedy kupil. A preco zrovna tuto i30?
Nuz, pri pohlade do mojho podpisu mozete vidiet, ze doteraz som jazdil na temer 20 rocnej Toyote Corolle TS. A keby som zil sam, tak mozno ju budem nadalej spokojne jazdit az do zodratia, ale ja uz v nej sam nejazdim. Corollu vlastnim 10 rokov, a v dobe kedy som ju kupil som zil so svojou priatelkou cerstvo nastahovany v spolocnom podnajme. Lenze casom sa z podnajmu stal vlastny byt, z priatelky zena a dvoj clenna rodina sa rozrastla na rodinu troj clennu. No a to uz zacne clovek uvazovat trocha inak. A niektore veci na aute zacne prioritizovat viac ako v minulosti. A zatial co v minulosti bola moja priorita na aute vykon a zabava, s rodinou sa mi priority obratili o 180deg.
Povodne bolo v plane kupovat nove auto uz v 2021, lenze asi vsetci dobre vieme, co za rok to bol a tak sa plany odkladali az do uvodu 2022. Niekedy po novom roku som si ale povedal, ze tento rok uz je treba kupu noveho auta vyriesit stoj co stoj. Plus, mozno prekvapivo, i30 predtym vobec nebola v mojom hladacku. Je to tak, celu dobu som totiz povodne smeroval ku kupe o 20 rokov novsieho brasku mojeho sucasneho auta. Novu Toyotu Corollu som si bol niekolko krat vyskusat, a bol som s nou fakt spokojny. Ano, nova Corolla je skvele auto... Lenze... Lenze napriek tomu, ze je to podla mojho nazoru skvele auto, nie je o 200-300 tisic lepsie... A Corolla bohuzial cenovo zacina az za koncom ponuky i30, a ja som samozrejme okrem planovaneho budgetu mal niekolko dalsich poziadaviek, ktore by este viac navysili cenu planovanej Corolly.
Ak totiz este raz nakuknete do podpisu, zistite, ze moja terajsia Corolla nie je co sa vykonu tyka ziadne orezavatko. Atmostericky motor zo seba dostane temer 200 koni, a aj ked som na zaciatku napisal, ze vykon uz pri vybere auta nebol na prvom mieste, neznamena to, ze by som ho z priorit vyskrtol uplne. Jazdil som uz totiz v zivote vsetko mozne, auta medzi 60 a 500 konmi a pri suziti s mojou Corollou som sa naucil, ze vykon je pre mna prvkom aktivnej bezpecnosti. Jednoducho clovek sa pri predbiehani citi uplne inak, ked musi so stresom predbiehat jednou auto na kilometrovej rovinke a ked s dostatocnou zasobou konikov predbehne kludne aj viac aut naraz v dostatocnej pohode. Takze vyber turbenej 1,5 bol pre mna jasnou volbou, a nemohol za to len vykon. Dalsia z mojich poziadaviek od noveho auta sa tykala zadnej napravy. Po 10 rokoch s mojim sucasnym autom som sa totiz zariekol, ze uz nikdy nekupim auto, ktore ma vzadu "kolajnicu", alebo inak povedane vlecnu napravu s torzkou. A tento poziadavok velmi rychlo vyradil z ponuky ostatne motory, ktore i30 pre kombi ponuka. Dizel som totiz nie len ze nechcel, ale vzhladom na kupu v roku 2022 som si ho stejne ani objednat nemohol. Mohol som sice zobrat auto jazdene (a to bol povodny plan ako u Corolly, tak aj u i30), ale ako ste mohli uz v prvom odstavci vidiet, nestalo sa tak. Takze preco som nakoniec skoncil u terajsej funglovky?
Hned sa k tomu dostanem, ale v prvom rade by som vam rad povedal, co som vlastne od noveho auta cakal. Takze, ako uz bolo spomenute, autom uz nejazdim sam, ani s jednym spolujazdom, ale na palube vozievame aj mladu slecnu. No a toto exponencionalne navysuje mnozstvo veci, ktore sa v kufri auta vozia. Nie je sice pravda, ze clovek pre troj clennu rodinu nutne potrebuje kombi, ja sam som dokazom toho, ze sa da fungovat aj s hatchbackom. Lenze predsa len je pohodlnejsie sa naskladat do jaskyne, ktoru i30 v kombiku poskytuje, ako do hatchbacku s podpriemernym objemom kufru (toto platilo pre terajsiu Corollu). Takze kombi bola jasna volba. Potom tu mame ten relativne vykonny motor a viac prvkovu zadnu napravu. Pasivna bezpecnost bola samozrejme tiez nesmierne dolezita, nastastie toto uz maju dnes temer vsetky nove auta na velmi vysokej urovni. A napokon som chcel niekolko novych technickych vymozenosti. V terajsom aute som mal z fabriky namontovane radio, automaticku klimu, elektricke okna a ukazovatel aktualnej a priemernej spotreby. Plus som tam mal domontovane BT na volania a CD menic som nahradil krabickou, ktora prehrava MP3 z USB/SD karty. Takze ziadna hitparada. Auta sa za 20 rokov nesmierne posunuli, a aj ked nepotrebujem v aute autonomne riadenie, nastavovanie ambientnej farby interieru ani disco gulu, par kuskov vybavy navyse som predsa len chcel. Samozrejme, do manualnej klimy ani svihadiel uz sa mi po terajsej skusenosti nechcelo, plus som chcel pridat hlavne tempomat, lepsie (xenony alebo LED) svetla, vyhrievane sedacky, parkovacie senzory a Android Auto. Nuz a comu sa sa chcel pokial mozno vyhnut (a co je dnes ovela castejsie, ako by sa mi pacilo) je ovladanie auta vyhradne skrze dotykovy display. V tomto smere je aj nova Corolla, aj i30 uplne zlata, zatial co pri pohlade do Golfu, Octavie, Leonu alebo Focusu sa mi chce plakat/smiat sa (nehodiace sa skrtnite).
Nakoniec uz len mozno taky maly dovetok. Preco nie DCT? Nuz, nad automatom som rozmyslal, lenze na to, aby mal podla mna fakt zmysel, by musel byt spriahnuty s adaptivnym tempomatom. Lenze ten je az v Style, a to uz by spolocne s DCT robilo navrch 100000 Kc. A to uz zas naburavalo moje predstavy o budgete. Byt adaptivny tempomat dostupny uz v Smarte, tak si DCT dost pravdepodobne vezmem. Takto budem musiet na automat pockat do dalsieho auta.
Takze, poziadavky by sme mali. Corolla sice vsetky bezpecne splna, lenze s dvojlitrovym hybridom (jedina motorizacia, ktora splna moju poziadavku na rozumny vykon) stoji fakt ranec. A aj ked som vobec nepocital s funglovkou, malo jazdene kusy stale zacinaju niekde za hranicou 700 tisic. A to uz bolo skratka moc, nech sme to so zenou pocitali z ktorej kovlek strany. Vacsina konkurencnych znaciek uplne zabila interier, niektore k tomu pridali aj neprijatelny motor (vo Focuse si momentalne mozete vybrat lubovolny benzinovy motor, pokial je to litrovy trojvalec...), az sme nakoniec skoncili v korejskych vodach. Hyundai sa nam pacil viac ako sesterska Kia, cena super, vybava super, motor v poriadku... Takze sme sa vydali do salonu, autom sme sa previezli, vsetko ok. Vydali sme sa teda domov, nastartovali internety a pozreli sme sa co stoja skladovky, pripadne nejake lahko ojazdne predvadzacky. A pri pohlade na to, co sme pred sebou mali na monitore sme len neveriacky krutili hlavou. Ceny predvadzaciek sa temer nelisili od cien novych vozidiel, skladovky bud neboli, alebo boli za rovnaku cenu ako nove auto. No a nakoniec tu bola farba. Vyber farieb na i30 je v roku 2022 uplne katastrofalny. Cierna, biela a 50 odtienov sedi... Teda, temer. Nastasie to zachranuje cervena, ktoru som mal uz sice na oboch predchadzajucich autach, ale fakt som chcel nejaku veselsiu farbu, a bohuzial mimo cervenej v ponuke nic nebolo. Kde su doby Champion Blue... No a toto spolocne s cenami nas tak nejak dotlacilo k podpisu zmluvy na nove auto. Nuz, a potom nastalo tu uz mnohym zname cakanie... Ktore ale bolo prekvapivo velice kratke. Z nejakeho dovodu sa na mna usmialo stastie a moja i30 mala "tu spravnu" konfiguraciu a bola vyrobena mimo poradia. Takze namiesto povodne planovanych 4-6 mesiacov bolo auto vyrobene za mesiac a pol a prevzate po cca 2 mesiacoch. Dufam, ze vdaka tomuto proti sebe nepostvem nahnevany mob ludi s vidlami, ktori cakaju na svoje i30 s dvojspojkami a s motormi 1,5 DPI.
Nuz, pri pohlade do mojho podpisu mozete vidiet, ze doteraz som jazdil na temer 20 rocnej Toyote Corolle TS. A keby som zil sam, tak mozno ju budem nadalej spokojne jazdit az do zodratia, ale ja uz v nej sam nejazdim. Corollu vlastnim 10 rokov, a v dobe kedy som ju kupil som zil so svojou priatelkou cerstvo nastahovany v spolocnom podnajme. Lenze casom sa z podnajmu stal vlastny byt, z priatelky zena a dvoj clenna rodina sa rozrastla na rodinu troj clennu. No a to uz zacne clovek uvazovat trocha inak. A niektore veci na aute zacne prioritizovat viac ako v minulosti. A zatial co v minulosti bola moja priorita na aute vykon a zabava, s rodinou sa mi priority obratili o 180deg.
Povodne bolo v plane kupovat nove auto uz v 2021, lenze asi vsetci dobre vieme, co za rok to bol a tak sa plany odkladali az do uvodu 2022. Niekedy po novom roku som si ale povedal, ze tento rok uz je treba kupu noveho auta vyriesit stoj co stoj. Plus, mozno prekvapivo, i30 predtym vobec nebola v mojom hladacku. Je to tak, celu dobu som totiz povodne smeroval ku kupe o 20 rokov novsieho brasku mojeho sucasneho auta. Novu Toyotu Corollu som si bol niekolko krat vyskusat, a bol som s nou fakt spokojny. Ano, nova Corolla je skvele auto... Lenze... Lenze napriek tomu, ze je to podla mojho nazoru skvele auto, nie je o 200-300 tisic lepsie... A Corolla bohuzial cenovo zacina az za koncom ponuky i30, a ja som samozrejme okrem planovaneho budgetu mal niekolko dalsich poziadaviek, ktore by este viac navysili cenu planovanej Corolly.
Ak totiz este raz nakuknete do podpisu, zistite, ze moja terajsia Corolla nie je co sa vykonu tyka ziadne orezavatko. Atmostericky motor zo seba dostane temer 200 koni, a aj ked som na zaciatku napisal, ze vykon uz pri vybere auta nebol na prvom mieste, neznamena to, ze by som ho z priorit vyskrtol uplne. Jazdil som uz totiz v zivote vsetko mozne, auta medzi 60 a 500 konmi a pri suziti s mojou Corollou som sa naucil, ze vykon je pre mna prvkom aktivnej bezpecnosti. Jednoducho clovek sa pri predbiehani citi uplne inak, ked musi so stresom predbiehat jednou auto na kilometrovej rovinke a ked s dostatocnou zasobou konikov predbehne kludne aj viac aut naraz v dostatocnej pohode. Takze vyber turbenej 1,5 bol pre mna jasnou volbou, a nemohol za to len vykon. Dalsia z mojich poziadaviek od noveho auta sa tykala zadnej napravy. Po 10 rokoch s mojim sucasnym autom som sa totiz zariekol, ze uz nikdy nekupim auto, ktore ma vzadu "kolajnicu", alebo inak povedane vlecnu napravu s torzkou. A tento poziadavok velmi rychlo vyradil z ponuky ostatne motory, ktore i30 pre kombi ponuka. Dizel som totiz nie len ze nechcel, ale vzhladom na kupu v roku 2022 som si ho stejne ani objednat nemohol. Mohol som sice zobrat auto jazdene (a to bol povodny plan ako u Corolly, tak aj u i30), ale ako ste mohli uz v prvom odstavci vidiet, nestalo sa tak. Takze preco som nakoniec skoncil u terajsej funglovky?
Hned sa k tomu dostanem, ale v prvom rade by som vam rad povedal, co som vlastne od noveho auta cakal. Takze, ako uz bolo spomenute, autom uz nejazdim sam, ani s jednym spolujazdom, ale na palube vozievame aj mladu slecnu. No a toto exponencionalne navysuje mnozstvo veci, ktore sa v kufri auta vozia. Nie je sice pravda, ze clovek pre troj clennu rodinu nutne potrebuje kombi, ja sam som dokazom toho, ze sa da fungovat aj s hatchbackom. Lenze predsa len je pohodlnejsie sa naskladat do jaskyne, ktoru i30 v kombiku poskytuje, ako do hatchbacku s podpriemernym objemom kufru (toto platilo pre terajsiu Corollu). Takze kombi bola jasna volba. Potom tu mame ten relativne vykonny motor a viac prvkovu zadnu napravu. Pasivna bezpecnost bola samozrejme tiez nesmierne dolezita, nastastie toto uz maju dnes temer vsetky nove auta na velmi vysokej urovni. A napokon som chcel niekolko novych technickych vymozenosti. V terajsom aute som mal z fabriky namontovane radio, automaticku klimu, elektricke okna a ukazovatel aktualnej a priemernej spotreby. Plus som tam mal domontovane BT na volania a CD menic som nahradil krabickou, ktora prehrava MP3 z USB/SD karty. Takze ziadna hitparada. Auta sa za 20 rokov nesmierne posunuli, a aj ked nepotrebujem v aute autonomne riadenie, nastavovanie ambientnej farby interieru ani disco gulu, par kuskov vybavy navyse som predsa len chcel. Samozrejme, do manualnej klimy ani svihadiel uz sa mi po terajsej skusenosti nechcelo, plus som chcel pridat hlavne tempomat, lepsie (xenony alebo LED) svetla, vyhrievane sedacky, parkovacie senzory a Android Auto. Nuz a comu sa sa chcel pokial mozno vyhnut (a co je dnes ovela castejsie, ako by sa mi pacilo) je ovladanie auta vyhradne skrze dotykovy display. V tomto smere je aj nova Corolla, aj i30 uplne zlata, zatial co pri pohlade do Golfu, Octavie, Leonu alebo Focusu sa mi chce plakat/smiat sa (nehodiace sa skrtnite).
Nakoniec uz len mozno taky maly dovetok. Preco nie DCT? Nuz, nad automatom som rozmyslal, lenze na to, aby mal podla mna fakt zmysel, by musel byt spriahnuty s adaptivnym tempomatom. Lenze ten je az v Style, a to uz by spolocne s DCT robilo navrch 100000 Kc. A to uz zas naburavalo moje predstavy o budgete. Byt adaptivny tempomat dostupny uz v Smarte, tak si DCT dost pravdepodobne vezmem. Takto budem musiet na automat pockat do dalsieho auta.
Takze, poziadavky by sme mali. Corolla sice vsetky bezpecne splna, lenze s dvojlitrovym hybridom (jedina motorizacia, ktora splna moju poziadavku na rozumny vykon) stoji fakt ranec. A aj ked som vobec nepocital s funglovkou, malo jazdene kusy stale zacinaju niekde za hranicou 700 tisic. A to uz bolo skratka moc, nech sme to so zenou pocitali z ktorej kovlek strany. Vacsina konkurencnych znaciek uplne zabila interier, niektore k tomu pridali aj neprijatelny motor (vo Focuse si momentalne mozete vybrat lubovolny benzinovy motor, pokial je to litrovy trojvalec...), az sme nakoniec skoncili v korejskych vodach. Hyundai sa nam pacil viac ako sesterska Kia, cena super, vybava super, motor v poriadku... Takze sme sa vydali do salonu, autom sme sa previezli, vsetko ok. Vydali sme sa teda domov, nastartovali internety a pozreli sme sa co stoja skladovky, pripadne nejake lahko ojazdne predvadzacky. A pri pohlade na to, co sme pred sebou mali na monitore sme len neveriacky krutili hlavou. Ceny predvadzaciek sa temer nelisili od cien novych vozidiel, skladovky bud neboli, alebo boli za rovnaku cenu ako nove auto. No a nakoniec tu bola farba. Vyber farieb na i30 je v roku 2022 uplne katastrofalny. Cierna, biela a 50 odtienov sedi... Teda, temer. Nastasie to zachranuje cervena, ktoru som mal uz sice na oboch predchadzajucich autach, ale fakt som chcel nejaku veselsiu farbu, a bohuzial mimo cervenej v ponuke nic nebolo. Kde su doby Champion Blue... No a toto spolocne s cenami nas tak nejak dotlacilo k podpisu zmluvy na nove auto. Nuz, a potom nastalo tu uz mnohym zname cakanie... Ktore ale bolo prekvapivo velice kratke. Z nejakeho dovodu sa na mna usmialo stastie a moja i30 mala "tu spravnu" konfiguraciu a bola vyrobena mimo poradia. Takze namiesto povodne planovanych 4-6 mesiacov bolo auto vyrobene za mesiac a pol a prevzate po cca 2 mesiacoch. Dufam, ze vdaka tomuto proti sebe nepostvem nahnevany mob ludi s vidlami, ktori cakaju na svoje i30 s dvojspojkami a s motormi 1,5 DPI.
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
- Reklama
Re: Srandistova i30 - 1,5 T-GDI Smart Engine Red
Po nejakej tisicke odjazdenych kilometrov mozem pomaly zacat hodnotit, co som si to vlastne kupil za povoz.
Ako som uz nacrtol, prechadzal som z 20 rocnej Corolly s vykonnou atmosferou v hatchbacku. Takze asi jedine spolocne prvky boli pohon prednej napravy, manual a cervena farba.
Auto je o kus dlhsie, coz sa samozrejme da ocakavat, nakolko som vymenil hatchbacka za kombika s batohom. Ako som uz spominal, aj s dietatom sa da fungovat v hatchbacku, ale ked uz som teda bral nove auto, povedal som si, ze si toho kombika zoberiem, bo ked odpocitam troska narocnejsie parkovanie a (zanedbatelne) vyssiu uvodnu investiciu, tak kombi prinasa len same prednosti. Navyse parkovanie nie je ani zdaleka taka hroza, kedze auto ma ako predne, tak aj zadne senzory, a ako bonus aj cuvaciu kameru. Skoda akurat toho plata, co sa natahuje v kolajnickach, to maju v koncerne poriesene rozhodne lepsie. Tym ze mam mild-hybrida som vymenil rezervu za baterku a pod kufrom sa este nachadzaju velmi velke odkladacie priestory, za co teda rozhodne palec hore, takto mi v kufri nelietaju startovacie kable ani zimne retaze a stale zostava kopec dalsieho odkladacieho priestoru. Plus sedadla po sklopeni idu do roviny. Rozumiem tomu, ze chatari tu zvysenu podlahu kufru mozu niest nelibo, ja som sa ale zo svojho predchadzajuceho auta neskutocne polepsil aj tak, a nemusim sa hnat za kazdym litrom v kufri.
Co sa kolies tyka, mam tam klasicke 16" litaky na leto a tie hybridne 16" na zimu, ktore mi dal predajca k autu. Vsade na fore tu na tie hybridy citam mrte hate, ale poznate to stare prislovie, "darovanym kolesam na dizajn nekukaj". No a potom tiez plati, ze nikdy nie je tak zle, aby nemohlo byt horsie (ehm, Dotz Hanzo, ehm). Ja som hlavne rad, ze nemusim kazdu sezonu prezuvat pneu na litakoch, ale staci mi len prehadzovat kolesa. A ak by mi nahodou tie hybridy v zime sposobovali nahle navaly nevolnosti, tak sa budu casom riesit druhe litaky.
Ku velkosti kolies sa viaze aj dalsia vec. To auto je na 16" neskutocne pohodlne. Mozem porovnavat len so svojou predchadzajucou Corollou, ktora jazdila na rovnako velkych kolesach a zhodou okolnosti aj na rovnakom rozmere pneu a to nie je ani rozdiel triedy, to je ako den a noc. Zatial co stare auto mi dalo kazdu jamu a kazdy hrbol nalezite pocitit, i30 zo seba vyludi len tlmene zuchnutie a posadka si tak velebi v uplnom pohodli bez ohladu na stav vozovky pod nimi (ktory je v CR priznajme si temer univerzalne zly). No a k pohodliu na palube prispieva aj kopec techniky, ktora vas rozmazluje. Lenze...
Moderne technologie v aute maju ale sem-tam aj svoju odvratenu stranku. Zatial co na starej Rollke som sa po nastupeni do auta len zapasal, otocil klucikom a vyrazil, u novej i30 musi startu predchadzat aj ista forma predletovej pripravy. Pre to, aby som si uzil pohodovu jazdu mimo mesta totiz musim vypnut asistenta jazdy v pruhoch a prepnut auto z letargickeho Eco modu aspon do Normalu. Coz o to, na obe veci sice stale mam klasicke tlacitka, takze sa nemusim hrabat v utrobach infotainmentu, ale predsa len je skoda, ze to nejde nastavit natrvalo a clovek to musi robit po kazde, ako sadne do auta.
V meste ale sem tam Eco rezim zapnuty necham, nakolko len v nom funguje plachtenie. Povodne som si myslel, ze to bude uplna zbytocnost, ale nakoniec musim uznat, ze to ma hodne co do seba a clovek dokaze preplachtit pomerne velke vzdialenosti. Az je skoda, ze plachtenie je napevno zviazane s Eco modom, vobec nic by sa nestalo, keby bolo volitelne dostupnych aj v inych jazdnych rezimoch. Eco rezim je totiz tolerovatelny len v meste, uz za mestom je ospaly plyn k nevydrzaniu a chtiac-nechtiac treba prepnut aspon na Normal.
A teraz k miestami kontroverznej teme. Ano, kupil som to najvykonnejsie, co Hyundai pre i30 v kombiku ponuka. A stale si stojim za tym, ze pre mna to bola jedina mozna volba. Auto je za mna tak akurat vykonne, od 1500 otacok prestane odvravat a okolo 2000 otacok prijemne zaberie. Samozrejme, je to turbo, takze prejav uplne iny ako predchadzajuca vysoko otackova atmosfera, ktoru som musel drzat pod krkom, aby zo seba dostala to najlepsie. Tunak kdekolvek nad dvomi tisicmi otacok ide motor velmi pekne a napriek tomu, ze sa snazi vodica co najviac odizolovat, pohlad na tachometer prezradi, ze vykon motoru nechyba a auto zrychluje presvedcivym tempom. Je auto premotorovane? Rozhodne nie, za mna je vykon tak akurat, s tym ze nizsie bych urcite nesiel.
Este na chvilu k tym technologiam. Pri 99% jazd pouzivam Android Auto a zatial musim zatukat, vsetko funguje presne podla ocakavani. Telefon sa mi zatial ani raz neodpojil, a temer vzdy ho z priehradky vytahujem plne nabity, a to aj v pripade, ze pouzivam Google Maps ako navigaciu. Specialne do auta som si kupil 25cm dlhy USB-C kabel so zahnutym konektorom, takze nikde mi necuhaju ziadne kable a telefon sa do priehradky s rezervou vlezie. Na dialnici zas mozem pouzivat tempomat, co velice kvitujem, toto mi na starom aute dost chybalo. A co kvitujem tiez, je klasicky panel automatickej klimy. Povazujem sa za cloveka otvoreneho novym technologiam, ale na moj fyzicky panel klimy mi nesahajte! Uz len ked potrebujem na AA prehodit medzi obrazovkou medii a navigaciou, tak si hovorim, ze by to mohlo byt vyriesene trocha lepsie (aspon velkostou ikony), a ked si predstavim, ze bych mal podobne po displayi tapkat aj pri kazdej zmene teploty, tak ma zalieva pot. Nie, radsej knihu!
No a na zaver som si nechal par drobnosti, na ktore clovek pride fakt len pri pouzivani auta. Velmi pozitivne zistenie bolo, ze napriek azijskehu povodu su vsetky okna automaticke a dokonca prinasaju aj jednu vynikajucu funkciu, ktoru ocenia vsetci rodicia. Na mieste vodica sa totiz daju okna zablokovat (co je samozrejme uplne normalne), ale vodic moze nadalej vsetky okna ovladat, ako keby boli odblokovane. Pecka! Skoda akurat, ze zadne okna nezalezu do dveri uplne, ale par cm aj pri uplnom stiahnuti vycuhuje. Auto dokaze pri prijazde ku krizovatke prejist z plachtenia plynulo k start-stopu, inak povedane motor nemusi medzi zastavenim pred semaformi znova startovat. Opat ale suvisiaca drobna nevyhoda, pokial sa clovek pre akykolvek dovod pocas zastavenia odpasa, tak motor sa vypne "uplne", akoby som ho manualne vypol klucikom ja a pri nastartovani musi vodic opat prejist klasickou trojkombinaciou spojka-brzda-neutral. A pokial clovek napr. v kopci zatiahne rucku, z nejakeho zahadneho dovodu sa vypne denne svietenie. A posledna vec, napriek tomu, ze v drtivej vacsine pripadl LKA deaktivujem po starte, zistil som, ze do 60km/h sa drzanie medzi ciarami nezapne (ikonka auta “nezozelena”), ani ak je system po starte aktivny.
A este jedna otazka. Je mozne zrkadla nejaku vyhecovat k sklopeniu k obrubniku pri cuvani? Cital som na fore, ze by to malo byt mozne, ale zatial sa mi k tomu nikdy zrkadla presvedcit nepodarilo.
Nuz a co sa prvehu "upgradu" tyka, samozrejme som zautocil na vseskere vnutorne osvetlenie a vymenil to ho za LEDky. V starom aute som k tomu nejak nikdy nemal nutkanie, tunak, u auta z roku 2022 ma to ale predsa len troska zarazilo. Vymena bola uplne pohodova, fakt to zvladne aj lempl ako som ja A navyse mi to pochvalila aj mala, takze absolutny uspech
Na nejake finalne zhodnotenie je zatial samozrejme moc skoro, ale prve dojmy hovoria jasne pozitivnou recou. Nove auto som si kupoval s tym, ze chcem pohodlny rodinny kocar, ktory nezerie aj travu okolo cesty a toto zatial moja i30 bezozbytku splna. Uvidime, ci bude honeymoon faza pretrvavat aj nadalej.
Ako som uz nacrtol, prechadzal som z 20 rocnej Corolly s vykonnou atmosferou v hatchbacku. Takze asi jedine spolocne prvky boli pohon prednej napravy, manual a cervena farba.
Auto je o kus dlhsie, coz sa samozrejme da ocakavat, nakolko som vymenil hatchbacka za kombika s batohom. Ako som uz spominal, aj s dietatom sa da fungovat v hatchbacku, ale ked uz som teda bral nove auto, povedal som si, ze si toho kombika zoberiem, bo ked odpocitam troska narocnejsie parkovanie a (zanedbatelne) vyssiu uvodnu investiciu, tak kombi prinasa len same prednosti. Navyse parkovanie nie je ani zdaleka taka hroza, kedze auto ma ako predne, tak aj zadne senzory, a ako bonus aj cuvaciu kameru. Skoda akurat toho plata, co sa natahuje v kolajnickach, to maju v koncerne poriesene rozhodne lepsie. Tym ze mam mild-hybrida som vymenil rezervu za baterku a pod kufrom sa este nachadzaju velmi velke odkladacie priestory, za co teda rozhodne palec hore, takto mi v kufri nelietaju startovacie kable ani zimne retaze a stale zostava kopec dalsieho odkladacieho priestoru. Plus sedadla po sklopeni idu do roviny. Rozumiem tomu, ze chatari tu zvysenu podlahu kufru mozu niest nelibo, ja som sa ale zo svojho predchadzajuceho auta neskutocne polepsil aj tak, a nemusim sa hnat za kazdym litrom v kufri.
Co sa kolies tyka, mam tam klasicke 16" litaky na leto a tie hybridne 16" na zimu, ktore mi dal predajca k autu. Vsade na fore tu na tie hybridy citam mrte hate, ale poznate to stare prislovie, "darovanym kolesam na dizajn nekukaj". No a potom tiez plati, ze nikdy nie je tak zle, aby nemohlo byt horsie (ehm, Dotz Hanzo, ehm). Ja som hlavne rad, ze nemusim kazdu sezonu prezuvat pneu na litakoch, ale staci mi len prehadzovat kolesa. A ak by mi nahodou tie hybridy v zime sposobovali nahle navaly nevolnosti, tak sa budu casom riesit druhe litaky.
Ku velkosti kolies sa viaze aj dalsia vec. To auto je na 16" neskutocne pohodlne. Mozem porovnavat len so svojou predchadzajucou Corollou, ktora jazdila na rovnako velkych kolesach a zhodou okolnosti aj na rovnakom rozmere pneu a to nie je ani rozdiel triedy, to je ako den a noc. Zatial co stare auto mi dalo kazdu jamu a kazdy hrbol nalezite pocitit, i30 zo seba vyludi len tlmene zuchnutie a posadka si tak velebi v uplnom pohodli bez ohladu na stav vozovky pod nimi (ktory je v CR priznajme si temer univerzalne zly). No a k pohodliu na palube prispieva aj kopec techniky, ktora vas rozmazluje. Lenze...
Moderne technologie v aute maju ale sem-tam aj svoju odvratenu stranku. Zatial co na starej Rollke som sa po nastupeni do auta len zapasal, otocil klucikom a vyrazil, u novej i30 musi startu predchadzat aj ista forma predletovej pripravy. Pre to, aby som si uzil pohodovu jazdu mimo mesta totiz musim vypnut asistenta jazdy v pruhoch a prepnut auto z letargickeho Eco modu aspon do Normalu. Coz o to, na obe veci sice stale mam klasicke tlacitka, takze sa nemusim hrabat v utrobach infotainmentu, ale predsa len je skoda, ze to nejde nastavit natrvalo a clovek to musi robit po kazde, ako sadne do auta.
V meste ale sem tam Eco rezim zapnuty necham, nakolko len v nom funguje plachtenie. Povodne som si myslel, ze to bude uplna zbytocnost, ale nakoniec musim uznat, ze to ma hodne co do seba a clovek dokaze preplachtit pomerne velke vzdialenosti. Az je skoda, ze plachtenie je napevno zviazane s Eco modom, vobec nic by sa nestalo, keby bolo volitelne dostupnych aj v inych jazdnych rezimoch. Eco rezim je totiz tolerovatelny len v meste, uz za mestom je ospaly plyn k nevydrzaniu a chtiac-nechtiac treba prepnut aspon na Normal.
A teraz k miestami kontroverznej teme. Ano, kupil som to najvykonnejsie, co Hyundai pre i30 v kombiku ponuka. A stale si stojim za tym, ze pre mna to bola jedina mozna volba. Auto je za mna tak akurat vykonne, od 1500 otacok prestane odvravat a okolo 2000 otacok prijemne zaberie. Samozrejme, je to turbo, takze prejav uplne iny ako predchadzajuca vysoko otackova atmosfera, ktoru som musel drzat pod krkom, aby zo seba dostala to najlepsie. Tunak kdekolvek nad dvomi tisicmi otacok ide motor velmi pekne a napriek tomu, ze sa snazi vodica co najviac odizolovat, pohlad na tachometer prezradi, ze vykon motoru nechyba a auto zrychluje presvedcivym tempom. Je auto premotorovane? Rozhodne nie, za mna je vykon tak akurat, s tym ze nizsie bych urcite nesiel.
Este na chvilu k tym technologiam. Pri 99% jazd pouzivam Android Auto a zatial musim zatukat, vsetko funguje presne podla ocakavani. Telefon sa mi zatial ani raz neodpojil, a temer vzdy ho z priehradky vytahujem plne nabity, a to aj v pripade, ze pouzivam Google Maps ako navigaciu. Specialne do auta som si kupil 25cm dlhy USB-C kabel so zahnutym konektorom, takze nikde mi necuhaju ziadne kable a telefon sa do priehradky s rezervou vlezie. Na dialnici zas mozem pouzivat tempomat, co velice kvitujem, toto mi na starom aute dost chybalo. A co kvitujem tiez, je klasicky panel automatickej klimy. Povazujem sa za cloveka otvoreneho novym technologiam, ale na moj fyzicky panel klimy mi nesahajte! Uz len ked potrebujem na AA prehodit medzi obrazovkou medii a navigaciou, tak si hovorim, ze by to mohlo byt vyriesene trocha lepsie (aspon velkostou ikony), a ked si predstavim, ze bych mal podobne po displayi tapkat aj pri kazdej zmene teploty, tak ma zalieva pot. Nie, radsej knihu!
No a na zaver som si nechal par drobnosti, na ktore clovek pride fakt len pri pouzivani auta. Velmi pozitivne zistenie bolo, ze napriek azijskehu povodu su vsetky okna automaticke a dokonca prinasaju aj jednu vynikajucu funkciu, ktoru ocenia vsetci rodicia. Na mieste vodica sa totiz daju okna zablokovat (co je samozrejme uplne normalne), ale vodic moze nadalej vsetky okna ovladat, ako keby boli odblokovane. Pecka! Skoda akurat, ze zadne okna nezalezu do dveri uplne, ale par cm aj pri uplnom stiahnuti vycuhuje. Auto dokaze pri prijazde ku krizovatke prejist z plachtenia plynulo k start-stopu, inak povedane motor nemusi medzi zastavenim pred semaformi znova startovat. Opat ale suvisiaca drobna nevyhoda, pokial sa clovek pre akykolvek dovod pocas zastavenia odpasa, tak motor sa vypne "uplne", akoby som ho manualne vypol klucikom ja a pri nastartovani musi vodic opat prejist klasickou trojkombinaciou spojka-brzda-neutral. A pokial clovek napr. v kopci zatiahne rucku, z nejakeho zahadneho dovodu sa vypne denne svietenie. A posledna vec, napriek tomu, ze v drtivej vacsine pripadl LKA deaktivujem po starte, zistil som, ze do 60km/h sa drzanie medzi ciarami nezapne (ikonka auta “nezozelena”), ani ak je system po starte aktivny.
A este jedna otazka. Je mozne zrkadla nejaku vyhecovat k sklopeniu k obrubniku pri cuvani? Cital som na fore, ze by to malo byt mozne, ale zatial sa mi k tomu nikdy zrkadla presvedcit nepodarilo.
Nuz a co sa prvehu "upgradu" tyka, samozrejme som zautocil na vseskere vnutorne osvetlenie a vymenil to ho za LEDky. V starom aute som k tomu nejak nikdy nemal nutkanie, tunak, u auta z roku 2022 ma to ale predsa len troska zarazilo. Vymena bola uplne pohodova, fakt to zvladne aj lempl ako som ja A navyse mi to pochvalila aj mala, takze absolutny uspech
Na nejake finalne zhodnotenie je zatial samozrejme moc skoro, ale prve dojmy hovoria jasne pozitivnou recou. Nove auto som si kupoval s tym, ze chcem pohodlny rodinny kocar, ktory nezerie aj travu okolo cesty a toto zatial moja i30 bezozbytku splna. Uvidime, ci bude honeymoon faza pretrvavat aj nadalej.
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8159
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Srandistova i30 - 1,5 T-GDI Smart Engine Red
dobre popisane, toz nech to jazdi bez starosti a s velkou radostou
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Srandistova i30 - 1,5 T-GDI Smart Engine Red
Sklápění zrcátek při couvání je pouze s elektrickým ovládáním sedadla řidiče s pamětí. Asi musí mít zrcátka uloženo polohu do které se mají vrátit.
U všech i30 PD zhasnou DRL po zatažení parkovací brzdy. Fajn věc, když si třeba v kempu v noci nastartuješ, aby sis v autě zatopil .
Jak se dočteš i v návodu - LKA se aktivuje, mimo jiné, až po dosažení oněch cca 60 km/h...
U všech i30 PD zhasnou DRL po zatažení parkovací brzdy. Fajn věc, když si třeba v kempu v noci nastartuješ, aby sis v autě zatopil .
Jak se dočteš i v návodu - LKA se aktivuje, mimo jiné, až po dosažení oněch cca 60 km/h...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Srandistova i30 - 1,5 T-GDI Smart Engine Red
V kopci by mělo stačit sešlápnout trochu víc brzdu a pak ti jí auto samo podrží, i když pedál brzdy pustíš, a todokud se zase nerozjedeš. S ručkou vlastně není potřeba při jízdě vůbec manipulovat.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Srandistova i30 - 1,5 T-GDI Smart Engine Red
Srandista: Děkuji za počtení. Přeji hodně šťastných a spokojených kilometrů.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Srandistova i30 - 1,5 T-GDI Smart Engine Red
Tak, prvy vacsi vylet za nami. Vydali sme sa do Karlovych Varov, s malou zastavkou v Luznej (v JK Classics a CD muzeu) po ceste tam aj spat a samozrejme s vyletmi to okolia. i30 vsetko zvladla bez zavahania, na rozdiel od minuleho auta som si na dialnici uzival pohodlia s tempomatom a nemal som stres, ci ma auto niekde nenecha v stychu (Corolle uz predsa len taha na 20 rokov a par krat uz takto na mna vystrcila rozky, nehovoriac o tom, ze pohodlie je v tom aute niekde uplne inde). Vary inak super, a uz teraz sme sa so zenou zhodli, ze sme sa tam nezastavili naposledy, v okoli kopec rozneho vyzitia, nabuduceby sme uz asi skusili zobrat aj bicykle.
Inak co sa spotreby tyka, bol som velmi milo prekvapeny, motor zrovna po ceste domov prekonal trojtisicovu hranicu, napriek tomu po troche okresiek a dialnici s tempovatovymi 135 km/h palubak ukazoval 5,7l (s tym, ze aspon zatial mi voci relanej spotrebe po dotankovani premeriava o pol litra). Pre niekoho to mozno nebude ziadne terno, ja doteraz zvyknuty na moju 1,8l atmosferu som si ale polepsil fakt dost, nehovoriac o tom, ze som sa fakt nijak neobmedzoval, a rozhodne som nesiel nejaky eco run schovany za kamionom alebo daco podobne (plus dana spotreba bola po ujdenych 300+km, takze to nie je nejaka vyzobana hodnota na 20 km trase dolu kopcom).
Inak co sa spotreby tyka, bol som velmi milo prekvapeny, motor zrovna po ceste domov prekonal trojtisicovu hranicu, napriek tomu po troche okresiek a dialnici s tempovatovymi 135 km/h palubak ukazoval 5,7l (s tym, ze aspon zatial mi voci relanej spotrebe po dotankovani premeriava o pol litra). Pre niekoho to mozno nebude ziadne terno, ja doteraz zvyknuty na moju 1,8l atmosferu som si ale polepsil fakt dost, nehovoriac o tom, ze som sa fakt nijak neobmedzoval, a rozhodne som nesiel nejaky eco run schovany za kamionom alebo daco podobne (plus dana spotreba bola po ujdenych 300+km, takze to nie je nejaka vyzobana hodnota na 20 km trase dolu kopcom).
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Re: Srandistova i30 - 1,5 T-GDI Smart Engine Red
A zvysne fotky.
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Re: Srandistova i30 - 1,5 T-GDI Smart Engine Red
Zajímavé počtení V JK jsem byl minuly rok, jejich sbírka amerik je úžasná. At jsi dal s autem spokojeny
Hyundai I30 kombi 1,5 DPi r.v. 2022
Hyundai Grandeur 3,3 V6, r.v. 2009 (u nového majitele)
Hyundai Sonata 2.0 16V, r.v. 2002. (RIP)
Hyundai Grandeur 3,3 V6, r.v. 2009 (u nového majitele)
Hyundai Sonata 2.0 16V, r.v. 2002. (RIP)
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Srandistova i30 - 1,5 T-GDI Smart Engine Red
Ano, JK je pecka. Ovšem Nová Bystřice je též bomba - jezdíme tam každý rok (stejně jako do JK ) a každý rok významně mění expozici - https://muzeumveteranu.cz/ .
A Lužná má zase "bratříčka" v podobě expozice v depozitáři NTM v Chomutově - taky paráda - https://muzeum-chomutov.cz/ .
A Lužná má zase "bratříčka" v podobě expozice v depozitáři NTM v Chomutově - taky paráda - https://muzeum-chomutov.cz/ .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Srandistova i30 - 1,5 T-GDI Smart Engine Red
Vary jsou hezké, musím se tam taky podívat.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Srandistova i30 - 1,5 T-GDI Smart Engine Red
Pekne popísané. Nejaké nové skúsenosti by neboli na škodu
Škoda Fabia Kombi Mk3, 1,0 TSI, 81kW (2018)
Ex:
Ford Focus Kombi Mk1, 1,6 Zetec-SE, 74kW (2004)
Ford Focus Kombi Mk1, 1,6 Zetec-SE, 74kW (2002)
Ford Mondeo Turnier Mk1, 1,8 Zetec, 85kW (1994)
Ex:
Ford Focus Kombi Mk1, 1,6 Zetec-SE, 74kW (2004)
Ford Focus Kombi Mk1, 1,6 Zetec-SE, 74kW (2002)
Ford Mondeo Turnier Mk1, 1,8 Zetec, 85kW (1994)
Re: Srandistova i30 - 1,5 T-GDI Smart Engine Red
Tak, uz su to vyse dva roky, co sme do rodiny privitali nasho (opat) cerveneho azijca s velkym zadkom, aby tie nase zadky vozil, kam si zamanieme. A mozno prekvapivo, az teraz sme si vyskusali, ci nas pri naozaj dlhom vylete nenecha niekde u krajnice (co by ma teda ale fakt nasralo). Co sa najazdu tyka, tak uz sme nadohlad 25 tisicom km a zatial sme sli najdalej len do hore spominanych Karlovych Varu, cize cca 300 km tam a 300 km spat. Nastastie po mojom poslednom transeuropskom vylete mozem tieto obavy nechat za hlavou. i30 tych cca 1600 km zvladla absolutne bez zavahania.
To mate tak. Dcerka si tento rok dupla, ze este nebola u mora a ze by sme tam uz ako fakt mali ist. Takze niekedy na jar sme si zarezervovali apartmanek v Chorvatsku na ostrove Rab, a pred par tyzdnami sme sa tam po vlastnej ose vybrali. Cestu tam aj naspat sme si vzdy naplanovali na 2 dni. Coz o to, ja aj auto by sme tych 800 km za den napriec Ceskom, Slovenskom, Madarskom a Chorvatskom bezpecne zvladli, ale ta nasa mala potvora v detskej sedacke by okolo toho mala exponencionalne viac kecov, ako mala uz teraz, ked sme tie cesty rozdelili na polku. A kedze v skrytej priehradke v kufri uz teraz vozime furt stan (fakt, jedna z tych priehradiek akoby bola dizajnovana specificky na to, aby sa tam nacpal stan z Decathlonu pre troch, padne tam jak rit na serbel), tak sme pozreli par kempov na ceste a na blind sme sa vydali ich smerom.
Po ceste sme sa zastavili na Balatone, a ano, legendy neklamali, fakt je tam tak vody po kolena, nech clovek ide od brehu sebedalej. Trochu sme sa tam osvezili a vydali sme sa preskumavat tie kempy. Nastasie uz nasa prva volba sa nam zamluvala tak, ze sme tam zostali a ja jej tu rad spravim taku malu reklamu, pretoze ten kemp pre nas nemal ziadnu chybu. Jednalo sa o Nyírfás Camping & Motel na samych hraniciach Madarska s Chorvatskom. Po prichode sme si dali sprchu, vykupali sa v miestnom bazene a jali sa stavat stan.
Po vyspani sme vyrazili na cestu a zistili jednu pomerne dolezitu vec. Na podobne trasy do buducnosti budeme musiet nosit Kinedryl. Ceste po pobrezi sice krasna, ale zakrutena a zatial co ja som to vcelku ocenil (az na tie karavany tam), tak dcerka vzadu prestriedala vsetky farby duhy. Nastasie to ale vsetko dobre dopadlo a zvladla to bez toho, aby nam po ceste niekde vyklopila obsah zaludku. No a kedze ako som uz spominal, nasa ceste koncila na ostrove, tak posledny kus cesty nas doviezol auto trajekt, novinka ako pre mna, tak aj pre auto.
S dovolenkou samotnou vas obtazovat nebudem, ale mala bola spokojna a to je hlavne. Po ceste naspat (po aplikacii tabletky) sme sa akurat zastavili opat v nasom oblubenom kempe a zapomoci zapnuteho tempomatu sme sa uspesne dopravili az domov.
Ako som uz naznacil, i30 to zvladla nie len bez ztraty kyticky, ale aj bez zavahania a v plne klimatizovanom komforte.
A co nejake plany do buducnosti? Nuz, snad buduci rok z auta konecne spravim poriadny agro stroj, cize na neho primontujem gulu a budem tam moct vozit karava... Vlastne nie, karavany neznasam, co som to vlastne chcel? A jo, bicykle, budem za nim vozit bicykle
Tak to by bolo pre dnesok asi vsetko, prihadzujem par fotiek z cesty a pobytu
To mate tak. Dcerka si tento rok dupla, ze este nebola u mora a ze by sme tam uz ako fakt mali ist. Takze niekedy na jar sme si zarezervovali apartmanek v Chorvatsku na ostrove Rab, a pred par tyzdnami sme sa tam po vlastnej ose vybrali. Cestu tam aj naspat sme si vzdy naplanovali na 2 dni. Coz o to, ja aj auto by sme tych 800 km za den napriec Ceskom, Slovenskom, Madarskom a Chorvatskom bezpecne zvladli, ale ta nasa mala potvora v detskej sedacke by okolo toho mala exponencionalne viac kecov, ako mala uz teraz, ked sme tie cesty rozdelili na polku. A kedze v skrytej priehradke v kufri uz teraz vozime furt stan (fakt, jedna z tych priehradiek akoby bola dizajnovana specificky na to, aby sa tam nacpal stan z Decathlonu pre troch, padne tam jak rit na serbel), tak sme pozreli par kempov na ceste a na blind sme sa vydali ich smerom.
Po ceste sme sa zastavili na Balatone, a ano, legendy neklamali, fakt je tam tak vody po kolena, nech clovek ide od brehu sebedalej. Trochu sme sa tam osvezili a vydali sme sa preskumavat tie kempy. Nastasie uz nasa prva volba sa nam zamluvala tak, ze sme tam zostali a ja jej tu rad spravim taku malu reklamu, pretoze ten kemp pre nas nemal ziadnu chybu. Jednalo sa o Nyírfás Camping & Motel na samych hraniciach Madarska s Chorvatskom. Po prichode sme si dali sprchu, vykupali sa v miestnom bazene a jali sa stavat stan.
Po vyspani sme vyrazili na cestu a zistili jednu pomerne dolezitu vec. Na podobne trasy do buducnosti budeme musiet nosit Kinedryl. Ceste po pobrezi sice krasna, ale zakrutena a zatial co ja som to vcelku ocenil (az na tie karavany tam), tak dcerka vzadu prestriedala vsetky farby duhy. Nastasie to ale vsetko dobre dopadlo a zvladla to bez toho, aby nam po ceste niekde vyklopila obsah zaludku. No a kedze ako som uz spominal, nasa ceste koncila na ostrove, tak posledny kus cesty nas doviezol auto trajekt, novinka ako pre mna, tak aj pre auto.
S dovolenkou samotnou vas obtazovat nebudem, ale mala bola spokojna a to je hlavne. Po ceste naspat (po aplikacii tabletky) sme sa akurat zastavili opat v nasom oblubenom kempe a zapomoci zapnuteho tempomatu sme sa uspesne dopravili az domov.
Ako som uz naznacil, i30 to zvladla nie len bez ztraty kyticky, ale aj bez zavahania a v plne klimatizovanom komforte.
A co nejake plany do buducnosti? Nuz, snad buduci rok z auta konecne spravim poriadny agro stroj, cize na neho primontujem gulu a budem tam moct vozit karava... Vlastne nie, karavany neznasam, co som to vlastne chcel? A jo, bicykle, budem za nim vozit bicykle
Tak to by bolo pre dnesok asi vsetko, prihadzujem par fotiek z cesty a pobytu
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Re: Srandistova i30 - 1,5 T-GDI Smart Engine Red
hezkej vylet a cenim ze mas auticko nalesteny jak psi kulky
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Re: Srandistova i30 - 1,5 T-GDI Smart Engine Red
Super popis cesty, tak ať auto slouží jako doposud.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...