GR Yaris – auto stvořené pro zábavu a soutěže
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
GR Yaris – auto stvořené pro zábavu a soutěže
Disclaimer : ten kdo používá auto jen pro přesun z bodu A do bodu B tak nemusí text zcela pochopit a může být pohoršen a proto se prosím zdržte nenávistných nebo obsahově prázdných reakcí. Naopak majitelé N asi budou vědět co jsem zažil a cítil.
Měl jsem na víkend půjčeného malého červeného ďáblíka na steroidech, konkrétně GR Yaris. Je to 3 válec 1,6 litrů s turbem. Výkon 261 hp, krouťák 360Nm, 6° manuální převodovka, hmotnost 1280 kg, zrychlení 0-100 za 5,2s. Je to trvalá 4 kolka s mezinápravovými diferenciály a možností preferovat přenos hnací síly na předek, zadek nebo rovnoměrně. Toyota ho udělala s cílem homologace pro WRC soutěže. GR je hodně odlehčená, má např střechu z karbonu a přední kapotu z hliníku. Design je velmi povedený, na fotkách to nevypadá ale ta červená je moc hezká a na sluníčku úplně září. Z venku nijak zvlášť neukazuje svůj výkon, jen decentní GR. Vnitřek je taky hodně kvalitní (měkčené materiály, kůže, alcantara). Nic nevrže a vše je kvalitně a bytelně udělané.
Po usednutí do GR jsem se cítil velmi příjemně. Sedadla jsou fakt super a s výrazným bočním vedením (ale znamenají trochu obtížnější nastupování), malý volant, kulata řadička, vše hned po ruce. To jsem ještě nevěděl jak toto vše je důležité.
Tak jo, mačkám tlačítko GR. Motor naskočí a je hezky slyšet do kabiny. Je to takové nasrané brumlání. Mačkám spojku, řadím 1° a rozjíždím se. Tady vsuvka : z mé i30 mám pokřivené řidičské návyky, volant je přeposilovaný, spojka a řazení jde lehce. To v GR ne, všechno je tuhé a hlučné. Spojka a volant jdou dost ztuha. Řazení jde taky ztuha, ale dráhy jsou krátké a přesné. Po pár kilometrech jsem pochopil, že tady se neřadí s citem, ale je potřeba použít trochu sílu, pak se převodovka odmění tím, že bez jakýchkoli protestů a okamžitě zařadí a to v jakékoli situaci. Dokonce jde slyšet i cítit jak ty zuby do sebe zapadnou a jak celé hnací ústrojí začíná přenášet výkon motoru.
První jízda byla přes Prahu. V kabině byl docela hluk, vůbec mě nenapadlo poslouchat rádio. Cítil jsem každý kanál a nerovnost, kterou jsem viděl a i tu kterou jsem ani neviděl. Taky aby ne, gumy jsou Bridgestone Potenza 225/40 R18. Tak jsem si říkal, ten nekomfort musí mít nějaký důvod. A taky že jo. S koncem obce jsem trochu sešlápl plyn a začalo mi to dávat smysl. Pro přirovnání, např. na 4° ve 2000 ot/min to zrychluje asi jako moje i30 v nejvyšším krouťáku na 2°. Tedy zrychluje, ale chcete víc. Ve 3000 ot/min to už letí, emoce stříkají, to je paráda, ale ve 4000 ot/ min se z GR stane raketa a ten zátah je famózní. Jste přišpendlený do sedačky a furt to brutálně zrychluje až do omezovače. S tím souvisí časté řazení, např při rozjezdu na plný plyn musíte řadit asi každých 1,5 vteřiny. Ideální otáčky pro největší zrychlení jsou 4-7 tis. Jak jsem jezdil, tak 1 a 2° jsem měl hlavně pro rozjezd, 3 a 4° na okresky a 5 a 6° na dálnici. Do 150 km/h to zrychlí tak že nestíháte koukat na rychloměr. Dostat se na 200 km/h není žádný problém skoro kdekoli např se stačí jen chvilku zapomenout s plným plynem. A jde to až do 230. Jaká je to liga poznáte při předjíždění např. při 3 tis ot / min na 3° s nafouklým turbem je to otázka chvilky, po předjetí si dáte 4° chvilku se zapomenete a to auto co jste předjížděli už v zrcátku není vidět.
Podvozek je snad ještě lepší než motor. Moje schopnosti neuměly využít nebo přiblížit se limitu tak vlastně nevím až jak dobrý je. Jen mohu napsat, že zatáčky ve 130 km/hod ať je asfalt hladký nebo hodně rozbitý projíždí GR s pocitem bezpečí a suchých trenýrek a bez jakýchkoli náznaků nestability
To auto mi připadá jako mladý vlčák, kterýho honím na kole a on se pořád na mně ohlíží jestli může ještě přidat.
Jaké změny bych uvítal ? Zvuk v kabině je syntetický z reproduktorů. Je fajn a líbí se mi, ale uvítal bych možnost ho vypnout. Infotainment je klasický Toyoťácký ale N toho umí více.
Najel jsem asi 550km a benzín mě stál 2600Kč. Žere to N98 a průměrná spotřeba byla 10,6 l / 10 km. Tedy 1km = 4,66Kč, ale opravdu nelituju ani jediné vynaložené Koruny.
Byla to esence opravdového řízení. Zážitek hodně silný. GR má limit dáááleko nad mým řidičským uměním. Auto je úžasné, ne opravuji je SUPER úžasné a každému kdo o to stojí bych to přál. Moc děkuji pane Akio Toyodo.
Měl jsem na víkend půjčeného malého červeného ďáblíka na steroidech, konkrétně GR Yaris. Je to 3 válec 1,6 litrů s turbem. Výkon 261 hp, krouťák 360Nm, 6° manuální převodovka, hmotnost 1280 kg, zrychlení 0-100 za 5,2s. Je to trvalá 4 kolka s mezinápravovými diferenciály a možností preferovat přenos hnací síly na předek, zadek nebo rovnoměrně. Toyota ho udělala s cílem homologace pro WRC soutěže. GR je hodně odlehčená, má např střechu z karbonu a přední kapotu z hliníku. Design je velmi povedený, na fotkách to nevypadá ale ta červená je moc hezká a na sluníčku úplně září. Z venku nijak zvlášť neukazuje svůj výkon, jen decentní GR. Vnitřek je taky hodně kvalitní (měkčené materiály, kůže, alcantara). Nic nevrže a vše je kvalitně a bytelně udělané.
Po usednutí do GR jsem se cítil velmi příjemně. Sedadla jsou fakt super a s výrazným bočním vedením (ale znamenají trochu obtížnější nastupování), malý volant, kulata řadička, vše hned po ruce. To jsem ještě nevěděl jak toto vše je důležité.
Tak jo, mačkám tlačítko GR. Motor naskočí a je hezky slyšet do kabiny. Je to takové nasrané brumlání. Mačkám spojku, řadím 1° a rozjíždím se. Tady vsuvka : z mé i30 mám pokřivené řidičské návyky, volant je přeposilovaný, spojka a řazení jde lehce. To v GR ne, všechno je tuhé a hlučné. Spojka a volant jdou dost ztuha. Řazení jde taky ztuha, ale dráhy jsou krátké a přesné. Po pár kilometrech jsem pochopil, že tady se neřadí s citem, ale je potřeba použít trochu sílu, pak se převodovka odmění tím, že bez jakýchkoli protestů a okamžitě zařadí a to v jakékoli situaci. Dokonce jde slyšet i cítit jak ty zuby do sebe zapadnou a jak celé hnací ústrojí začíná přenášet výkon motoru.
První jízda byla přes Prahu. V kabině byl docela hluk, vůbec mě nenapadlo poslouchat rádio. Cítil jsem každý kanál a nerovnost, kterou jsem viděl a i tu kterou jsem ani neviděl. Taky aby ne, gumy jsou Bridgestone Potenza 225/40 R18. Tak jsem si říkal, ten nekomfort musí mít nějaký důvod. A taky že jo. S koncem obce jsem trochu sešlápl plyn a začalo mi to dávat smysl. Pro přirovnání, např. na 4° ve 2000 ot/min to zrychluje asi jako moje i30 v nejvyšším krouťáku na 2°. Tedy zrychluje, ale chcete víc. Ve 3000 ot/min to už letí, emoce stříkají, to je paráda, ale ve 4000 ot/ min se z GR stane raketa a ten zátah je famózní. Jste přišpendlený do sedačky a furt to brutálně zrychluje až do omezovače. S tím souvisí časté řazení, např při rozjezdu na plný plyn musíte řadit asi každých 1,5 vteřiny. Ideální otáčky pro největší zrychlení jsou 4-7 tis. Jak jsem jezdil, tak 1 a 2° jsem měl hlavně pro rozjezd, 3 a 4° na okresky a 5 a 6° na dálnici. Do 150 km/h to zrychlí tak že nestíháte koukat na rychloměr. Dostat se na 200 km/h není žádný problém skoro kdekoli např se stačí jen chvilku zapomenout s plným plynem. A jde to až do 230. Jaká je to liga poznáte při předjíždění např. při 3 tis ot / min na 3° s nafouklým turbem je to otázka chvilky, po předjetí si dáte 4° chvilku se zapomenete a to auto co jste předjížděli už v zrcátku není vidět.
Podvozek je snad ještě lepší než motor. Moje schopnosti neuměly využít nebo přiblížit se limitu tak vlastně nevím až jak dobrý je. Jen mohu napsat, že zatáčky ve 130 km/hod ať je asfalt hladký nebo hodně rozbitý projíždí GR s pocitem bezpečí a suchých trenýrek a bez jakýchkoli náznaků nestability
To auto mi připadá jako mladý vlčák, kterýho honím na kole a on se pořád na mně ohlíží jestli může ještě přidat.
Jaké změny bych uvítal ? Zvuk v kabině je syntetický z reproduktorů. Je fajn a líbí se mi, ale uvítal bych možnost ho vypnout. Infotainment je klasický Toyoťácký ale N toho umí více.
Najel jsem asi 550km a benzín mě stál 2600Kč. Žere to N98 a průměrná spotřeba byla 10,6 l / 10 km. Tedy 1km = 4,66Kč, ale opravdu nelituju ani jediné vynaložené Koruny.
Byla to esence opravdového řízení. Zážitek hodně silný. GR má limit dáááleko nad mým řidičským uměním. Auto je úžasné, ne opravuji je SUPER úžasné a každému kdo o to stojí bych to přál. Moc děkuji pane Akio Toyodo.
- Přílohy
-
- GR5.jpg (81.67 KiB) Zobrazeno 1390 x
-
- GR4.jpg (65.26 KiB) Zobrazeno 1390 x
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
- Reklama
Re: GR Yaris – auto stvořené pro zábavu a soutěže
a ještě pár fotek
- Přílohy
-
- GR2.jpg (77.86 KiB) Zobrazeno 1388 x
-
- GR1.jpg (78.01 KiB) Zobrazeno 1388 x
-
- GR3.jpg (72.57 KiB) Zobrazeno 1388 x
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: GR Yaris – auto stvořené pro zábavu a soutěže
Paráda - moc díky za dojmy!
Já bych tedy bodykit nenazval decentním - minulý týden jsem potkal černého na Černém mostě a ty steroidy z toho auta stříkají i když stojí na parkovišti . Ale to je samozřejmě věc pohledu .
Pro mě a moje rozflákaná záda už tyhle kapesní rakety bez odpružení nejsou, ale díky Bohu, že se pořád ještě najde automobilka, která takovéhle auto pro čistou radost z řízení vyrobí
Já bych tedy bodykit nenazval decentním - minulý týden jsem potkal černého na Černém mostě a ty steroidy z toho auta stříkají i když stojí na parkovišti . Ale to je samozřejmě věc pohledu .
Pro mě a moje rozflákaná záda už tyhle kapesní rakety bez odpružení nejsou, ale díky Bohu, že se pořád ještě najde automobilka, která takovéhle auto pro čistou radost z řízení vyrobí
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: GR Yaris – auto stvořené pro zábavu a soutěže
vdaka za sprijemnenie pondelka
i30 Combi FAMILY; vyrobene 3/2020; 1.4T-GDI
Re: GR Yaris – auto stvořené pro zábavu a soutěže
Super auto pre správneho šoféra.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: GR Yaris – auto stvořené pro zábavu a soutěže
Nieviem... všetci testeri hovoria, že ten vzhľad vyzerá super ale za mňa nič moc a vôbec ma to neoslovil. Pozeral som recenzie auta a zatváranie dverí znie hnusne a veľmi lacno.
Re: GR Yaris – auto stvořené pro zábavu a soutěže
Tohle auto není o zavíráni dveří (jak je psáno na začátku kdo používá auto na jizdu z bodu A do bodu B, tak ….), design je subjektivní, mě se líbí a jak se píše výše, steroidy z toho strikaji. Jinak souhlasím, ze to musí být raketa. Technika bude určitě suprova a jízda taky. Je fajn, ze nekdo udělal něco takového!!! S klidem bych si to postavil do garáže. Jediná kritika co jsem četl/slyšel ze sedačka řidiče nejde dat dost dolu.
Re: GR Yaris – auto stvořené pro zábavu a soutěže
-- ty si presne Nie- cielovka takze vsetko OK.... je to soferske auto s vykonom, 4x4 s moznostami zmeny pohonu, manualom a silnym motorom,, perfektne vyvazene..... v tom by som rrad vozil dceru v zime do skoly.... co jazda to radost... a ze sa to da poladit potvrdzuje intternet
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: GR Yaris – auto stvořené pro zábavu a soutěže
Ja by som radšej zobral i20N ako toto ale fakt to záleží na tom komu čo páči/nepáčilumix píše: ↑08 srp 2022, 18:01 Tohle auto není o zavíráni dveří (jak je psáno na začátku kdo používá auto na jizdu z bodu A do bodu B, tak ….), design je subjektivní, mě se líbí a jak se píše výše, steroidy z toho strikaji. Jinak souhlasím, ze to musí být raketa. Technika bude určitě suprova a jízda taky. Je fajn, ze nekdo udělal něco takového!!! S klidem bych si to postavil do garáže. Jediná kritika co jsem četl/slyšel ze sedačka řidiče nejde dat dost dolu.
Re: GR Yaris – auto stvořené pro zábavu a soutěže
i20N je voci Yarisu auto do autoskoly
i30 Combi FAMILY; vyrobene 3/2020; 1.4T-GDI
Re: GR Yaris – auto stvořené pro zábavu a soutěže
to by som netvrdil,su to rozne ligy, gr je ralllye liga potrebuje lepsieho soofera aby si z neho dostal co v nom je.... N-ka su civilne hot hatche pre sirsiu klientelu... preto vraj pride jednoduchsie gr ako predokolka mozno aj s automatom
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: GR Yaris – auto stvořené pro zábavu a soutěže
zkusím odpovědět dle mého subjektivního názoru :
i30 N nebo Konu N si jako daly car dovedu dobře představit. GR Yaris to určitě ne, ale jako víkendovka, proč ne.
Dveře se zavíraly s řekl bych průměrným zvukem. Bylo to lepší než normální Ford Focus, ale Mercedes S to nebyl. Moje domněnka je že auto je maximálně odlehčené ale zase jsou ve dveřích nějaké výztuhy.
Tak to určitě ne. Hodně mě překvapilo že zadní sedadla mají isofix (a docela hezky schovaný), ale přístup na zadní sedadla je hodně komplikovaný (protože si rozšteluješ přední sedadlo) a i prostor vzadu je pro lidi nevhodný (nejde otevřít okýnko, skoro není vidět ven, prostor na nohy jen pro dítě a to ještě pokud vepředu sedí nějaký prcek).
i30 N nebo Konu N si jako daly car dovedu dobře představit. GR Yaris to určitě ne, ale jako víkendovka, proč ne.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: GR Yaris – auto stvořené pro zábavu a soutěže
kto vravi ze skolak sedi vzadu..... ona miluje ked sa smykame v zime do zakrut.... no skoda ze peniaze neprsia... dalsie auto asi bude pick up.....
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: GR Yaris – auto stvořené pro zábavu a soutěže
Jo tak to jo, taky se mi líbí driftovat na zasněženém parkovišti aby přední kola vyhazovala sníh kolem oken.
To s GR jde i na suchém betoně (až na ten sníh), zkoušel jsem donuty na letišti.
To s GR jde i na suchém betoně (až na ten sníh), zkoušel jsem donuty na letišti.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: GR Yaris – auto stvořené pro zábavu a soutěže
inak je zaujimave ako to niektore automobilky Vedia a vyrobia famozne auto a ine nie.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021