Motor 1,5 T-gdi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Storman
**
Příspěvky: 175
Registrován: 14 říj 2021, 12:22

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Storman »

Zas tá povestná dojmológia :wink:
i30 Fastback 1.5 T-GDI DCT Style Shimmering Silver
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
Reklama
 

slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od slabostka »

samozrejme ze shell nie je o nic horsi ci lepsi... pointa je vybrat si vhodny olej pre svoje vyuzivanie motora a Hlavne primerane skratit vymenny interval....... cela veda...

mal som olej z lidla,kauflandu, znacky ardeca, valvoline, texaco, total, motul, shell, ravenol, sunoco, eneos, rowe.... nic zasadne som nezistil, kupujem najlacnnejsie co plni spec vyrobcu a menim po 7500km... cudne ale tak to robim lebo moderne motory maju male naplne male filtre priamy vstrek ........
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 801
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Pjotr1 »

tak pod toto bych se podepsal.

Nicméně cenový rozdíl u nejlevnějšího rozumného oleje a pak lepší střed (např. ten Shell) nebude tak velký, tak proč si nevybrat ten lepší. Mobil 1 nebo Ravenol budou už asi dražší.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Axel.Foley »

Birdr píše: 04 srp 2022, 12:43 Zajímavá odpověď na diskusním foru, kde jeden předpokládá, že se dozví něco zajímavého, nebo nového. :-k
Právě jsi se dozvěděl, že jsi se nic nedozvěděl. I to se stává, c´est la vie O:) O:) O:)
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od slabostka »

Pjotr1 píše: 04 srp 2022, 14:58 tak pod toto bych se podepsal.

Nicméně cenový rozdíl u nejlevnějšího rozumného oleje a pak lepší střed (např. ten Shell) nebude tak velký, tak proč si nevybrat ten lepší. Mobil 1 nebo Ravenol budou už asi dražší.
- mne osobne najlepsie vychadza total.... ravenol som bral ale dany olej dost podrazil a moj strop je cca 10e za lliter. Total je tak 7e.... potom je sanca vychytit nejaky ten vypredaj...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8142
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Mexican »

toez mi najlepsie vychadza Total (v pripade Accenta 25 vymen, co si myslim ze uz je referencia ktora stoji za zmienenie

Overene, ze Total mozem ofiko vozit aj do origo servisu, takze nehrozi 600+ kc za liter. milo ma prekvapili :-)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
Scharf
**
Příspěvky: 125
Registrován: 06 říj 2021, 19:08

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Scharf »

Kopíruji informace o spotřebě ze svého vlákna.
Najeto přes 5000km, zatím jsem s autem neměl žádný problém.

Tak jenom poznatky o vždy diskutované spotřebě.
Po překročení 4000km jsem pozoroval viditelné klesnutí spotřeby, ať už je to zajetím nebo tím, že jsem si na auto víc zvykl.
Palubák lže o 0,3-0,4.
Spotřeba u 656km je 2/3 město.
Spotřeba u 158km je vejlet - převážně okresky a město.

Mild hybrid systém je za mě benefit, jen se to s ním chce naučit jezdit.
+ elektromotor poskytuje znatelné zlepšení pružného zrychlení a ulevuje tím spalovacímu motoru
+ rekuperace šetří brzdy a hlavně v kopcovitém terénu umožňuje pohodlnou jízdu
+ funkce plachtění dokáže znatelně srazit spotřebu
pokud člověk jezdí pravidelně trasu a ví o místech kde se dá plachtění využít (mírné kopečky, roviny před vesnicemi) je to paráda.
neznámé trasy jsou horší, ale dá se

Pokud někdo na MHEV nadává, tak je to čistě tím, že s ním neumí a nechce se přeučit. Já, pokud teď sedám za normální auto a chová se jinak než jsem zvyklí, tak taky nadávám, je to čistě jenom o zvyku :)
Přílohy
rsz_20220809_185720.jpg
rsz_20220809_185720.jpg (165.58 KiB) Zobrazeno 881 x
rsz_20220809_190639.jpg
rsz_20220809_190639.jpg (207.27 KiB) Zobrazeno 881 x
rsz_screenshot_20220809-223424_fuel_log.jpg
rsz_screenshot_20220809-223424_fuel_log.jpg (49.52 KiB) Zobrazeno 881 x
rsz_220220809_144724.jpg
rsz_220220809_144724.jpg (248 KiB) Zobrazeno 881 x
Norbík - Fastback N-Line - 1,5 T-GDi, MT, Polar white
www.instagram.com/fastback_norbik
shmaic
*
Příspěvky: 39
Registrován: 14 srp 2022, 18:56

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od shmaic »

Ahoj, můžeš se prosím blíže vyjádřit k plachtění?

Doposud jsem byl zvyklý na svých autech fungovat stylem co nejmenší ztráty kinetické energie - tedy při dojíždění jsem nebrzdil motorem, ale jednoduše vyřadil.
Plachtění dělá to samé, místy ten motor navíc plně vypne, to je super.

Akorát nejsem schopen nijak vypozorovat, kdy se plachtění spustí a kdy ne (tedy kdy přijdu o kinetiku vlivem brždění motorem, se kterým jsem nepočítal).

Nevypozoroval jsi v tom nějaké zákonitosti?

No a ještě další dotaz - jde někde zjistit, proč se nesepl stopstart a motor běží dál? Na škodovce mi to psalo např. nepřipnutý pás řidiče nebo vysoká potřeba energie pro vozidlo, tady v I30 se pouze rozsvítí kontrolka oranžové barvy a urob si sám.
Uživatelský avatar
Srandista
**
Příspěvky: 276
Registrován: 22 led 2022, 20:16
Bydliště: Brno

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Srandista »

Uprimne, je to blackbox, vsetko si to ECU riesi sama, a uzivatel dostane len vystup v podobe textu na displayi (a pochopitelne vypnuteho motoru/motoru beziaceho na volnobezne otacky).

Co som ale vypozoroval:
  • so studenym motorom auto neplachti
    dolu kopcom sa plachtenie z pochopitelnych dovodou vypne
    clovek musi po preradeni na chvilu pridat plyn, po pusteni pedalu a chvile odporu sa pri prihodnych podmienkach plachtenie spusti
    pri brzdeni sa plachtenie vypina
    je u toho ale jedna vynimka, ak clovek zacne przdit a v priebehu momentu vyradi do neutralu, auto zostane s vypnutym motorom a doplachti ku krizovateke so zapnutym start/stop systemom (ak nebol tlacidlom vypnuty)
    pri pustenej klime plachtenie s vypnutym motorom dlho nevydrzi a po chvile sa prepne do modu plachtenia s volnobeznymi otackami
Co sa toho oranzoveho start/stopu tyka, opat, je to black box. Znamena to, ze nie su prihodne podmienky k tomu, aby sa vypol motor, a to moze znamenat kade co, a vie to len ECU.
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
shmaic
*
Příspěvky: 39
Registrován: 14 srp 2022, 18:56

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od shmaic »

Skutečně mi to přijde jako blackbox a ještě méně pochopitelný, když mi to nesepne na semaforu po klidné jízdě, ale po dojezdu domů ano, bydlím na kopci, čekal bych, že se bude dochlazovat turbo.

V manuálu je k tomu nic moc poopis.
Uživatelský avatar
pecka411
*
Příspěvky: 78
Registrován: 02 dub 2022, 15:43

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od pecka411 »

Mě zase vždy překvapí, když start stop zapne auto ještě před rozjezdem, dělá mi to pravidelně při delším stání na červené. Předchozího vypnutí motoru si většinou ani nevšimnu.
i30 Kombi 1,5 T-GDI iMT N LINE PREMIUM Sunset Red (2022)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)
Uživatelský avatar
Srandista
**
Příspěvky: 276
Registrován: 22 led 2022, 20:16
Bydliště: Brno

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Srandista »

pecka411: za hento moze klima, v lete ti s pustenou klimou start/stop podrzi vypnuty motor len par desiatok sekund. Bez klimy uz som stal aj niekolko minut a auto nechalo motor vypnuty, a to aj napriek tomu, ze som zrovna aktualizoval SW v navigacii.
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
dibarbora
*****
Příspěvky: 2235
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od dibarbora »

Áno, klimatizácia ma veľký vplyv na chovanie štart stop systému... pri zapnutom režime AC stačí pár desiatok sekúnd a motor naskočí... sleduje to teplotu v kabíne, keď už vyčerpá "naakumulovanú zimu :wink: " z výparníka a začne stúpať teplota na palube, tak automaticky naštartuje motor a už nevypne... až pri najbližšom zastavení..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
shmaic
*
Příspěvky: 39
Registrován: 14 srp 2022, 18:56

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od shmaic »

Mohu potvrdit a tento stav oblbuji tím, že před zastavením na tu chvíli vypnu pomocí Off celou Klímu:))
Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 576
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od WalterB »

...a nebylo by lepší vypnout spíš ten S/S #-o
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“