Motor 1,5 T-gdi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1,5 T-gdi
V 90% prípadov áno… ale sú situácie kde ho bežne používam… napr. státie v kolóne, infotaiment zapnutý, motor ready a na odjazd(prípadne posun) auta stačí stlačiť spojku… motor nemusí dlhé minúty vrčať naprázdno…
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Reklama
Re: Motor 1,5 T-gdi
Díky všem za vysvětlení, to s klimatizací dává smysl. Celkově souhlas, že bych ocenil detailnější možnosti nastavení. Nejvíc mi chybí možnost zapnout dočasně plachtění i v jiném režimu než eco. Auto je v tomto režimu totálně letargické.
i30 Kombi 1,5 T-GDI iMT N LINE PREMIUM Sunset Red (2022)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)
Re: Motor 1,5 T-gdi
Čím víc se tomu věnuji, tím méně tomu rozumím:-)
Mé pozorování:
ECO - žádná pomoc elektriky dle displeje Tok energie
NORMAL - žádná pomoc elektriky dle displeje Tok energie
SPORT - pomoc elektriky dle displeje (do cca 2500 otáček)
V každém režimu mi to při brždění motoru nějakou dobu ukazuje Tok energie od kol k baterii, po cca půl hodině jízdy to přestane dělat, usuzuji, že bat je nabita.
Takže bych očekával, že když to nesignalizuje např v režimu ECO nebo NORMAL Tok energie z baterie do kol, nebude co nabíje a přesto, když tomu párkrát dám, zase to při brždění motorem ukazuje dobíjení baterie.
Režimy NORMAL a SPORT - nerozeznám na výkonu žádný rozdíl, vůbec žádný. Jediné, čeho jsem si všiml je, že ve SPORT motor při řazení sám nastavuje otáčky tak, aby další rychlost hladšeji zapadla.
No a nehledě na to, jak s tím jedu, tak STOPSTART je schopen vypnout ihned po zastavení motor i po brutální jízdě serpentinami do kopce.
Vypozorovali jste někdo ještě nějaké jiné rozdíly mezi režimy?
Mé pozorování:
ECO - žádná pomoc elektriky dle displeje Tok energie
NORMAL - žádná pomoc elektriky dle displeje Tok energie
SPORT - pomoc elektriky dle displeje (do cca 2500 otáček)
V každém režimu mi to při brždění motoru nějakou dobu ukazuje Tok energie od kol k baterii, po cca půl hodině jízdy to přestane dělat, usuzuji, že bat je nabita.
Takže bych očekával, že když to nesignalizuje např v režimu ECO nebo NORMAL Tok energie z baterie do kol, nebude co nabíje a přesto, když tomu párkrát dám, zase to při brždění motorem ukazuje dobíjení baterie.
Režimy NORMAL a SPORT - nerozeznám na výkonu žádný rozdíl, vůbec žádný. Jediné, čeho jsem si všiml je, že ve SPORT motor při řazení sám nastavuje otáčky tak, aby další rychlost hladšeji zapadla.
No a nehledě na to, jak s tím jedu, tak STOPSTART je schopen vypnout ihned po zastavení motor i po brutální jízdě serpentinami do kopce.
Vypozorovali jste někdo ještě nějaké jiné rozdíly mezi režimy?
Re: Motor 1,5 T-gdi
Jestli máš automat, tak tam mi přijde, že pro stejné vstupy od řidiče ve sport režimu tahá otáčky o něco výš a reaguje o trochu svižněji. Samozřejmě, jak dáš pedál na podlahu, tak je jedno, co máš za režim. Taky po chvilce dynamické jízdy (brzda-plyn v serpentinách) odmítal jít s otáčkami pod 3k, dokud jsem nezačal zase jezdit normálně - asi držel trvale roztočené turbo. Nevšiml jsem si toho v jiném režimu, ale ani jsem to mimo sport moc nezkoušel.
A taky jsem si jistý, že ten automat se fakt učí a přizpůsobuje se posledním pár minutám jízdy. Jedeš letargicky? Udělá ti letargický i sport. Dupeš na to? I v eco se to chová skoro jak v normálu, letargie zmizela.
Ten tok energie přes baterku beru jako čistě informativní. On to klidně může přepínat na půl vteřiny, aby vykryl nějaké špičky, ale ukazuje třeba až když to teče déle, než vteřinu (jen hádám ze zkušeností s programováním uživatelských rozhraní). Taky z toho živí další systémy, protože se z té 48V baterky udržuje napětí na 12V (zdroj někde v diskuzích o nabíjení a údržbě aku). A na 12V je napojené všechno, takže tím nepřímo napájíš i infotaiment, klimu… pokud je zrovna odpojený generátor.
A taky jsem si jistý, že ten automat se fakt učí a přizpůsobuje se posledním pár minutám jízdy. Jedeš letargicky? Udělá ti letargický i sport. Dupeš na to? I v eco se to chová skoro jak v normálu, letargie zmizela.
Ten tok energie přes baterku beru jako čistě informativní. On to klidně může přepínat na půl vteřiny, aby vykryl nějaké špičky, ale ukazuje třeba až když to teče déle, než vteřinu (jen hádám ze zkušeností s programováním uživatelských rozhraní). Taky z toho živí další systémy, protože se z té 48V baterky udržuje napětí na 12V (zdroj někde v diskuzích o nabíjení a údržbě aku). A na 12V je napojené všechno, takže tím nepřímo napájíš i infotaiment, klimu… pokud je zrovna odpojený generátor.
i30 2021 1.5 T-GDI MHEV Style, DCT
Re: Motor 1,5 T-gdi
Zajímavé, mám manuál a Sport mi naopak reakcí plynu přijde ohromně odskočený od Eco/Normal. Ale víceméně střídám jen Sport a Eco kvůli plachtění. A nám N Line, možná je to tam jinak.
Večer vyzkouším, stejně tak pomoc elektriky v jiném režimu než Sport. Dám pak vědět.
Večer vyzkouším, stejně tak pomoc elektriky v jiném režimu než Sport. Dám pak vědět.
i30 Kombi 1,5 T-GDI iMT N LINE PREMIUM Sunset Red (2022)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)
Re: Motor 1,5 T-gdi
Já mám teda taky manuál.
Re: Motor 1,5 T-gdi
Tak moje postřehy s manuálem po cca. 10 km po Praze. Pomoci elektriky jsem docílil v každém režimu. Ve Sportu bez problémů, asi když má v baterce energii, pošle ji tam. V Eco to ukázalo při rozjezdu na kruháči a pak se to párkrát pustilo při sešlápnutí pedálu až na kickdown. Jinak při jízdě vyšší rychlostí nikdy. Normal tak napůl, nevypozoroval jsem kdy, ale občas se dle displeje sepnulo.
A potvrzuju, že u vidím větší rozdíl mezi Normal a Sport než Eco a Normal. Na Sport cítím výkon už při malém sešlápnutí plynu, na Eco/Normal se musí sešlápnout mnohem víc.
A potvrzuju, že u vidím větší rozdíl mezi Normal a Sport než Eco a Normal. Na Sport cítím výkon už při malém sešlápnutí plynu, na Eco/Normal se musí sešlápnout mnohem víc.
i30 Kombi 1,5 T-GDI iMT N LINE PREMIUM Sunset Red (2022)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)
Re: Motor 1,5 T-gdi
Ziaden rozdiel medzi normal a sport? Ved to ide pri jemnejsom stlaceni plynu. Urobte pokus. V normal rezime ked idete ustalenou rychlostou, stlačte sport. Nehybte plynom. Uvidite ze to hned zrychli.shmaic píše: ↑26 srp 2022, 10:27 Čím víc se tomu věnuji, tím méně tomu rozumím:-)
Mé pozorování:
ECO - žádná pomoc elektriky dle displeje Tok energie
NORMAL - žádná pomoc elektriky dle displeje Tok energie
SPORT - pomoc elektriky dle displeje (do cca 2500 otáček)
V každém režimu mi to při brždění motoru nějakou dobu ukazuje Tok energie od kol k baterii, po cca půl hodině jízdy to přestane dělat, usuzuji, že bat je nabita.
Takže bych očekával, že když to nesignalizuje např v režimu ECO nebo NORMAL Tok energie z baterie do kol, nebude co nabíje a přesto, když tomu párkrát dám, zase to při brždění motorem ukazuje dobíjení baterie.
Režimy NORMAL a SPORT - nerozeznám na výkonu žádný rozdíl, vůbec žádný. Jediné, čeho jsem si všiml je, že ve SPORT motor při řazení sám nastavuje otáčky tak, aby další rychlost hladšeji zapadla.
No a nehledě na to, jak s tím jedu, tak STOPSTART je schopen vypnout ihned po zastavení motor i po brutální jízdě serpentinami do kopce.
Vypozorovali jste někdo ještě nějaké jiné rozdíly mezi režimy?
i30 kombi N line+ 1,5 T-GDi MHEV, Engine Red (2022)
i30 kombi comfort 1,6 MPI, Red, (2013)
i30 kombi comfort 1,6 MPI, Red, (2013)
Re: Motor 1,5 T-gdi
Ale to ano:-) Ale vrchol výkonu je stále stejný, přijde mi to jen jako že plynový pedál reaguje trochu rychleji, tedy softwarová úprava, ale když jej dám na zem, dělá to to samé, co normal s noho na zemi.
Re: Motor 1,5 T-gdi
Jojo, přesně o tom to je, přemapovaný plyn. Mně teda přijde, že v Eco zrychluje o něco pomaleji i s nohou na zemi, ale neměřil jsem.
i30 Kombi 1,5 T-GDI iMT N LINE PREMIUM Sunset Red (2022)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)
Re: Motor 1,5 T-gdi
Ano, také se mi to tak zdá.
Re: Motor 1,5 T-gdi
A můžu se hloupě zeptat co by jste vlastně čekali
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Motor 1,5 T-gdi
Že to pojede brutálně a bez spotřeby paliva:D
Ne, vážně, je to skvělé auto, jen se jej snažím pochopit.
Ne, vážně, je to skvělé auto, jen se jej snažím pochopit.
Re: Motor 1,5 T-gdi
Jo ale aspoň to dvoulitrové:D