Spotřeba oleje i30 1.6 GDI 99kw 2014
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Spotřeba oleje i30 1.6 GDI 99kw 2014
je to individuálne.... ale opravu by som v určitých prípadoch rozhodne doporučil.... 100 000Kčs za prekrúžkovanie je myslím prehnaná suma, môj garážnik by to urobil za zlomok - ale bavíme sa len o krúžkoch.... ak by tam boli vydreté valce tak čo - zavrie to a motor bude v stave ako bol predtým...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
- Reklama
Re: Spotřeba oleje i30 1.6 GDI 99kw 2014
Prekrouzkovani cca 35+. Problém je v tom, že pokud byl motor otevřen, jde to poznat (info ze servisu), takže pokud to zas zavře, tak ti klamani kupujícího nikdo neodpáře, ergo šroťák.
i30 kombi MY2014, 1.6 GDI, Fleet, Aqua Blue
Re: Spotřeba oleje i30 1.6 GDI 99kw 2014
35 000 za prekrúžkovanie? ale to závisí od servismena...
a prečo by som mal klamať.... každopádne gdi bude ťažko predajné tak či onak.... končím v debate nech si to každý preráta...
a prečo by som mal klamať.... každopádne gdi bude ťažko predajné tak či onak.... končím v debate nech si to každý preráta...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Spotřeba oleje i30 1.6 GDI 99kw 2014
Trochu jsem si o tom zjišťoval a jestli to dobře chápu, tak stačí před výměnou oleje nalít přípravek (našel jsem třeba BG109) půl hodiny nechat běžet motor, vyměnit olej a je hotovo? Plechovka stojí 300kč a servis si za tohle účtuje 5000kč. Malinko nepoměr...Jako zkusit to asi můžu, ale úplně nevěřím že to něco vyřeší..johny_r píše: ↑18 srp 2022, 14:15 Vracím se s aktualizací stavu a osobní zkušeností. Třeba to někomu pomůže.
Výchozí stav - rychle se zhoršující spotřeba oleje, která se ve finále dostala někam k litru na 2000 km. Nájezd cca. 160 000, olej 5W-30, palivo aditivováno VIF, boroskopem zjištěn karbon na pístech. Žádný zřetelný vliv na jízdní vlastnosti. Nejlevnější servisní řešení znamenalo rozebrat, vyčistit a přetěsnit motor, což by znamenalo investici v řádu desítek tisíc (pokud by to nebylo nic horšího, ve kterém případě už by jakákoli oprava byla zcela nerentabilní). Začal jsem tedy nejlevnějším řešením, které nemusí pomoci, ale aspoň nebude drahé s tím, že za pokus to stojí.
Nechal jsem udělat chemickou dekarbonizaci olejového prostoru, výměnu oleje za mírně hustší 5W-40 (stále v rámci požadavků výrobce) a přidání aditiva BG RF7 (aditivum do oleje pro staré netěsnící motory). Dekarbonizace v tomto případě znamená přidání čistícího přípravku do oleje, honění motoru určitou dobu na určité otáčky a následnou výměnu oleje a filtru. Vyčistit se má všechno, kam se olej dostává. Co se nevyčistí jsou ventily, vstřikovače, sání nebo ten zakarbonovaný píst. Chemické čistění těchto částí už stojí o dost víc (nutné speciální vybavení) a nepředpokládám u nich zásadní vliv na spotřebu oleje, což byl problém, který jsem potřeboval primárně řešit. Dekarbonizaci vodíkem jsem po pečlivé rešerši zavrhl jako víceméně šarlatánský zásah bez průkazného výsledku, který navíc často provádí někde v garáži divnolidi, co si v Číně koupili vyvíječ vodíku, a takovým auto nesvěřím.
Výsledek - Po 5500 najetých kilometrech od tohoto zásahu (značná část toho byly delší přesuny po dálnicích v plné zátěži v rámci dovolené) shledávám pokles spotřeby oleje na cca. litr na 10 000 km, což je při tomto nájezdu podle mne v pohodě (pokud se to opět nebude nějak rychle zhoršovat). Olej byl při měření třeba po 2000 km v podstatě čistý (dřív byl černý hned po výměně). Motor se mi zdá mírně tišší, ale nic významného. V jízdních vlastnostech rozdíly nepozoruji, auto jede pořád stejně dobře.
Zdráhám se hodnotit, co mělo na zlepšení stavu zásadnější vliv. Jestli dekarbonizace, hustší olej nebo zmíněné aditivum. Domnívám se, že asi od každého trochu, nicméně je mi to jedno. Olej stojí stejně a aditivum asi za tři kila tam jednou nebo dvakrát za rok klidně naleju, i kdyby k ničemu nebylo.
Asi netřeba dodávat, že provedení tohoto zásahu v servisu je výrazně dražší sranda než si udělat totéž doma. Vzhledem k tomu, že jsem chtěl po tomto nejistém zásahu aspoň nějakou záruku na výsledek (jako že aspoň odjedu), stálo mě to asi 6000 (vč. předraženého oleje ze servisu), což je sice brutální cena za zásah, který se dá udělat doma za pár stovek, ale pořád je to přijatelnější než rozborka motoru.
Re: Spotřeba oleje i30 1.6 GDI 99kw 2014
No, v těch 5000 je v ceně i nový olej, filtr a práce. Možná i nějaký proplach. A samozřejmě, cena materiálu neodpovídá realitě, jako v podstatě nic kolem servisů. Z něčeho holt žít musí a bojí si říct peníze za práci, ale to je na jinou diskusi. Já to nechal na servisu především proto, že jsem chtěl mít jistotu, že když se něco po... (jako třeba když uvolněný kus karbonu někam vletí a něco ucpe), bude to na jejich triko. Příště bych to udělal sám. Nicméně vzhledem k nákladům na případné přetěsnění motoru, bylo i těch pár tisíc celkem legrační částka. Šel jsem do toho s tím, že než začnu tahat z kapsy desetitisíce, zkusím nejlevnější cestu. A zatím to vypadá, že to zabralo (aspoň u mne).
i30 kombi MY2014, 1.6 GDI, Fleet, Aqua Blue
Re: Spotřeba oleje i30 1.6 GDI 99kw 2014
Nevím odkud jsi, ale v Praze jsem se na míň nedostal. Mám osvědčený poměrně levný, malý servis s férovým majitelem, který se snaží poradit. Když jsem se ptal v autorizáku, tak mi řekli, že rovnou mění celé motory.
Jasně, člověk nesmí zjišťovat, kolik stojí matroš, to se mu pak zatočí hlava a jde si to udělat sám, když to jen trochu jde. Brzdy si udělám, ale motor si nepřetěsním.
i30 kombi MY2014, 1.6 GDI, Fleet, Aqua Blue
Re: Spotřeba oleje i30 1.6 GDI 99kw 2014
tak holt Praha je zlata... absolutna cena je u nas nezmysel u vas su ceny a platy na inej urovni......
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Spotřeba oleje i30 1.6 GDI 99kw 2014
Jo tomu rozumím, taky bych to asi nechal udělat specializovanou firmu a mít to se zárukou. Problém je, že co jsem hledal firmy, které to dělají, tak jsou pro mě na druhém konci republiky..Takže to nakonec budu asi muset prubnout sám. Kde sis to nechal dělat ty?johny_r píše: ↑05 zář 2022, 16:36 No, v těch 5000 je v ceně i nový olej, filtr a práce. Možná i nějaký proplach. A samozřejmě, cena materiálu neodpovídá realitě, jako v podstatě nic kolem servisů. Z něčeho holt žít musí a bojí si říct peníze za práci, ale to je na jinou diskusi. Já to nechal na servisu především proto, že jsem chtěl mít jistotu, že když se něco po... (jako třeba když uvolněný kus karbonu někam vletí a něco ucpe), bude to na jejich triko. Příště bych to udělal sám. Nicméně vzhledem k nákladům na případné přetěsnění motoru, bylo i těch pár tisíc celkem legrační částka. Šel jsem do toho s tím, že než začnu tahat z kapsy desetitisíce, zkusím nejlevnější cestu. A zatím to vypadá, že to zabralo (aspoň u mne).
Re: Spotřeba oleje i30 1.6 GDI 99kw 2014
V Praze - https://www.autoservis-garant.cz/
Byli komunikativní, na webu o tom dost píšou, takže to asi nedělali poprvé. Normálně jezdím jinam, ale tam se tím nezabývají.
Ještě existuje možnost "kombinovaného řešešní", kdy si to do oleje naleješ sám někde před servisem, tam to budeš půl hodiny honit na příslušné otáčky a pak v servisu necháš jen vyměnit olej. Ušetříš aspoň nějaký čas a nějaký nesmysl, co si přirazí na ten přípravek. Těch pár metrů do dílny to na ten rozpuštěný sajrajt asi dojede.
i30 kombi MY2014, 1.6 GDI, Fleet, Aqua Blue
Re: Spotřeba oleje i30 1.6 GDI 99kw 2014
No takhle jsem to původně myslel - nalít to tam před výměnou a pak vyměnit olej. Pokud je to takhle jednoduché a nemusí se dělat žádný proplach mezi tím, tak asi není moc co řešit..