vzhľadom na môj ročný nájazd (aj vo tme a dlhé trasy) viem veľmi dobre povedať či led v bežnom svetlomete oslňuje alebo nie. A ona oslňuje a pekelne. A žiadny projektor ju nezachráni všetko má svoje limity. To že ti napr. nikto nebliká tak to je len preto, že to NEMÁ VÝZNAM lebo tomu oslňujúcemu to aj tak nedôjde. Dokonca aj sériové led svetlá sú pliaga a čím sú inteligentnejšie (stmievanie segmetov diaľpvých na stretávačky podľa toho v akom uhle chytíš prekážku pred sebou) tým je to horšie. Biele ledky sú v najmenšom daždi prakticky nepoužiteľné preto každy zapína hmlovky a potom s nimi jazdí pol roka.sud píše: ↑23 zář 2022, 09:42 a nejaky zdroj k takym testom?
vsetci co mame LED v projektoroch si ich nevieme vynachvalit a urcite nikoho neoslnujeme kvoli clone ktora je v konstrukcii projektoroveho svetlometu, ale ok sviette si kludne s halogenkami ktore maju dosvit tak 50% toho co LED, pripadne tam instalujte predrazene Osram ci Philips +100% ziarovky ktorych zivotnost je v najlepsom dva roky
výměna halogen.žárovek za LED - Canbus ?
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: výměna halogen.žárovek za LED - Canbus ?
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
- Reklama
-
- **
- Příspěvky: 152
- Registrován: 07 dub 2022, 17:19
Re: výměna halogen.žárovek za LED - Canbus ?
Díky za všechny postřehy i názory. Hlavně Sarinovi007 za info ke canbusům, což bylo stěžejní jádro mého příspěvku
No, z mého lehce ironického příspěvku k homologacím v EU to možná trochu vypadalo, že patřím mezi neposlušné "piráty silnic", ale tak špatné to se mnou určitě není. Vzorně si zapínám dálková světla jen tehdy, pokud nikoho před sebou nemám a standardní potkávací ("dipped beam", "driving light") světla mám taky sklopená, i když ne na max.
Problém u nás je, že jezdíme po dálnicích na Prahu, ale i po horských kotlinách, kde je fakt absolutní tma a hromada nepředvídatelné zvěře. Už jsem to tu psal k i20 vláknu - bourali jsme už několikrát a oprava byla v ceně ojetého i30 auta
Takže při řešení (vámi všemi poukazovanému) dilematu, jestli náhodou tu a tam někoho neoslnit, ale občas nabourat, když blbá srna vyskočí z pangejtu, anebo tu a tam oslňovat, ale včas na zvěř vidět, jasně vítězí druhá varianta...
Chtěl bych ale ke svému původnímu dotazu doplnit upřesňující info. Samozřejmě, že si přídavná světla (pod nárazníkem) chci autoelektrikářem připojit tak, aby se spínala spolu s dálkovými a vypínala rovněz spolu s nimi. Jednak je to pro řidiče na palubní desce nejkomfortnější (nemusí v noci při náhlém protijedoucím autě nekomfortně hledat speciální spínač přídavných světel), jednak spolu s dálkovými (i když jen někdy) je to konečně pořádný svit
Pokud se nám podaří přimontovat ještě jedno další přídavné světlo, třeba od Carbuilder typ Fogmin, což je zřejmě nejmenší kvalitní mlhovčička na světě, rozsvicoval bych ho sice jinak, než komfortně spolu s dálkovými světly, ale na druhou stranu od tohohle fogmin světlometu beztak neočekávám dramaticky velký svit. Takže asi tolik oslňovat protijedoucí řidiče nebudu. Je to můj projekt na cca +rok dopředu. Až to budu mít hotové, hodím sem pár fotek. Jak říkám, chci to namontovat stůj co stůj, protože ty děsivé náklady při bouračkách už vážně nechceme zažít...
Pokud jde o oslňování, nevím, jak Vám, ale mně ani tak nevadí zvedlá světla protijedoucích řídičů - asi proto, že mám docela drahé brýle s nejrůznějšími filtry a po letech ježdění jsem zvyklý uhnout při oslnění pohledem do strany vozovky. Nevím, je to dost subjektivní. Vadí mně hlavně to studené bílé světlo protijedoucích řidičů. Tj. něco od cca 5000K více a je mi úplně jedno, jestli svítí LEDkami, Xenony nebo klasickými halogeny. O namodralých barvách (8000K+) ani nemluvě, ty mě navíc i psychicky rozptylujou neodbytným nutkáním do nich koukat namísto do vozovky.. Je to asi trochu o přírodě a v nás lidech vrozených instinktech. Bílé světlo v noci, neřku-li to namodralé, mně prostě přijde nepřirozené, nevhodné. Smutné je, že je to teď tak "trendy"...
Proto také hledám jen LED s teplou bílou, jak jsem psal. A těch je na trhu (nejen českém) mnohem, MNOHEM míň
Pokud jde o projektorové přídavné světlomety, na ty mám zálusk taky. I já jsem někde postřehl tu informaci o tom, že projektorové trochu jinak šíří světlo, než normální světlomety, ale nedokážu teď dohledat, kde.. Zatím nej co do minimálních rozměrů ryze projektorových světlometů je za mě Carbuilder PRO70M (asi z V.Británie), ale ten nemá dostatek volného místa pro dlouhé LEDky. A zase asijský Dland TS (jen 55mm), viz fotky v příloze. Bohužel žádné z nich nejdou v ČR objednat. Rozměrově menší jsou už snad jen světlomety pro motorky (Piaggio, Magneti Marelli, PUIG, RMS, asijské klony...). Navíc ty extra malé co do hloubky opravdu nejsou optimální, protože, jak tu už kolega psal, nejdou tam lepší LEDky vpasovat... Ale to už je jiné téma.
Díky
No, z mého lehce ironického příspěvku k homologacím v EU to možná trochu vypadalo, že patřím mezi neposlušné "piráty silnic", ale tak špatné to se mnou určitě není. Vzorně si zapínám dálková světla jen tehdy, pokud nikoho před sebou nemám a standardní potkávací ("dipped beam", "driving light") světla mám taky sklopená, i když ne na max.
Problém u nás je, že jezdíme po dálnicích na Prahu, ale i po horských kotlinách, kde je fakt absolutní tma a hromada nepředvídatelné zvěře. Už jsem to tu psal k i20 vláknu - bourali jsme už několikrát a oprava byla v ceně ojetého i30 auta
Takže při řešení (vámi všemi poukazovanému) dilematu, jestli náhodou tu a tam někoho neoslnit, ale občas nabourat, když blbá srna vyskočí z pangejtu, anebo tu a tam oslňovat, ale včas na zvěř vidět, jasně vítězí druhá varianta...
Chtěl bych ale ke svému původnímu dotazu doplnit upřesňující info. Samozřejmě, že si přídavná světla (pod nárazníkem) chci autoelektrikářem připojit tak, aby se spínala spolu s dálkovými a vypínala rovněz spolu s nimi. Jednak je to pro řidiče na palubní desce nejkomfortnější (nemusí v noci při náhlém protijedoucím autě nekomfortně hledat speciální spínač přídavných světel), jednak spolu s dálkovými (i když jen někdy) je to konečně pořádný svit
Pokud se nám podaří přimontovat ještě jedno další přídavné světlo, třeba od Carbuilder typ Fogmin, což je zřejmě nejmenší kvalitní mlhovčička na světě, rozsvicoval bych ho sice jinak, než komfortně spolu s dálkovými světly, ale na druhou stranu od tohohle fogmin světlometu beztak neočekávám dramaticky velký svit. Takže asi tolik oslňovat protijedoucí řidiče nebudu. Je to můj projekt na cca +rok dopředu. Až to budu mít hotové, hodím sem pár fotek. Jak říkám, chci to namontovat stůj co stůj, protože ty děsivé náklady při bouračkách už vážně nechceme zažít...
Pokud jde o oslňování, nevím, jak Vám, ale mně ani tak nevadí zvedlá světla protijedoucích řídičů - asi proto, že mám docela drahé brýle s nejrůznějšími filtry a po letech ježdění jsem zvyklý uhnout při oslnění pohledem do strany vozovky. Nevím, je to dost subjektivní. Vadí mně hlavně to studené bílé světlo protijedoucích řidičů. Tj. něco od cca 5000K více a je mi úplně jedno, jestli svítí LEDkami, Xenony nebo klasickými halogeny. O namodralých barvách (8000K+) ani nemluvě, ty mě navíc i psychicky rozptylujou neodbytným nutkáním do nich koukat namísto do vozovky.. Je to asi trochu o přírodě a v nás lidech vrozených instinktech. Bílé světlo v noci, neřku-li to namodralé, mně prostě přijde nepřirozené, nevhodné. Smutné je, že je to teď tak "trendy"...
Proto také hledám jen LED s teplou bílou, jak jsem psal. A těch je na trhu (nejen českém) mnohem, MNOHEM míň
Pokud jde o projektorové přídavné světlomety, na ty mám zálusk taky. I já jsem někde postřehl tu informaci o tom, že projektorové trochu jinak šíří světlo, než normální světlomety, ale nedokážu teď dohledat, kde.. Zatím nej co do minimálních rozměrů ryze projektorových světlometů je za mě Carbuilder PRO70M (asi z V.Británie), ale ten nemá dostatek volného místa pro dlouhé LEDky. A zase asijský Dland TS (jen 55mm), viz fotky v příloze. Bohužel žádné z nich nejdou v ČR objednat. Rozměrově menší jsou už snad jen světlomety pro motorky (Piaggio, Magneti Marelli, PUIG, RMS, asijské klony...). Navíc ty extra malé co do hloubky opravdu nejsou optimální, protože, jak tu už kolega psal, nejdou tam lepší LEDky vpasovat... Ale to už je jiné téma.
Díky
- Přílohy
-
- Carbuilder.com_catalogue_2010 -mini_lights_DRVLT9 + Fogmin.jpg (142.25 KiB) Zobrazeno 957 x
-
- Carbuilder.com_catalogue (issue_29) -PRO70M_main_beam_projector_light.jpg (139.62 KiB) Zobrazeno 959 x
-
- Dland_TS_2,5inch_55mm_projector_fog_light (12V,H3,35W-55W) -3.jpg (24.95 KiB) Zobrazeno 959 x
-
- Dland_TS_2,5inch_55mm_projector_fog_light (12V,H3,35W-55W) -4 (!).jpg (28.64 KiB) Zobrazeno 959 x
Re: výměna halogen.žárovek za LED - Canbus ?
Další otázkou je, co lze očekávat od nízko umístěných světel (i když výkonných). V reálu to budou pouze další mlhovky. Přídavná světla aby měla smysl, musí být umístěna co nejvýše. (chápu, že jde o vzhled a na osobní auto se budou někam výše těžko montovat....).
A v případě montáže těchto přídavných světel opět narážíme na problém homologace/legálnosti.....
Ano, tobě sice nevadí, že tě někdo jiný oslňuje a máš snahu to zlehčovat, ale pochop, že některým to naopak dost vadí (a nejde jen o pocity).
A v případě montáže těchto přídavných světel opět narážíme na problém homologace/legálnosti.....
Ano, tobě sice nevadí, že tě někdo jiný oslňuje a máš snahu to zlehčovat, ale pochop, že některým to naopak dost vadí (a nejde jen o pocity).
Hyundai i30WG, 1,6 MPI, Trikolor + komfort, satin amber
Renault Grand Modus 1,2 TCE
Škoda Octavia IV 2.0 TDI DSG (pracovní stroj)
ex-auta
Renault Espace 2.0 16V
Toyota Corolla 1,4 XLI
Citroen BX 1,4 TGE
Fiat Ritmo 2.0 - Abarth
Škoda 1100 MB
Renault Grand Modus 1,2 TCE
Škoda Octavia IV 2.0 TDI DSG (pracovní stroj)
ex-auta
Renault Espace 2.0 16V
Toyota Corolla 1,4 XLI
Citroen BX 1,4 TGE
Fiat Ritmo 2.0 - Abarth
Škoda 1100 MB
- PomalyPredek
- **
- Příspěvky: 107
- Registrován: 01 srp 2019, 15:44
Re: výměna halogen.žárovek za LED - Canbus ?
@cestovatelcasem
Teda kdyz ctu prvni prispevek tohoto vlakna, jezi se mi vsechny chlupy a chce se mi kricet. Spatne vidime, narvem do svetel nehomologovane LEDky; to je teda sila! Lidi, myslete taky na ostatni ridice.
Teda kdyz ctu prvni prispevek tohoto vlakna, jezi se mi vsechny chlupy a chce se mi kricet. Spatne vidime, narvem do svetel nehomologovane LEDky; to je teda sila! Lidi, myslete taky na ostatni ridice.
Opel Crossland 1.2 AT6 Ultimate 2022
Hyundai i30 III Fastback 1.4 T-GDI Style + Nav 2019
---
ex Nejaka auta...
Hyundai i30 III Fastback 1.4 T-GDI Style + Nav 2019
---
ex Nejaka auta...
Re: výměna halogen.žárovek za LED - Canbus ?
Jestli jsou homologované nebo ne nemá na svit význam. Můžu si na trhu koupit LED H7 od Philipsu nebo Osram, ty mají homologaci a když si světla špatně seřídim, oslňuji stejně. Stejně tak tě oslňují řidiči se špatně nastavenými světly. Jasný, u LEDek se bavíme o cca 3x větší svítivosti, takže oslnění je brutální (stačí sledovat motorkáře, který jezdí věčně buď na dálkový nebo mají montovaný brutální přídavný světla, světě div se homologované, ale oslňují neskutečně). Pořád platí, že máš mít světla seřízená tak, abys neoslňoval protijedoucí řidiče. To člověk pozná po pár kilometrech, kdy na tebe zablikají 2 nebo 3 auta, to stačí k tomu, aby si inteligentní řidič řekl, že je něco špatně. Pokud si dám do světel ledky, nikoho oslňovat nebudu a já více uvidím, s tím nemám problém. Přispělo to k větší bezpečnosti, minimálně mě, protože té zvěře kolem silnic je vážně hodně a já osobně jsem za ledky (u mě originální) neskutečně rád, protože takové světlo běžné žárovky nikdy nedají.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: výměna halogen.žárovek za LED - Canbus ?
A zase to blikání jako důkaz že ten kdo chce dobře vidět přece nikoho neoslňuje, protože na něj neblikají.
Jak zde již bylo řečeno, a i na jiném fóru kde jsem se pohyboval v době velké slávy dávání xenonů místo halogenových žárovek: nemá cenu blikat, protože ten kdo oslňuje to stejně nepochopí a pustí naplno dálkové (několikerá zkušenost z dřívějších dob, kdy bylo blikání jen popud to blikajícímu dát pořádně vyžrat), nebo to v dané chvíli nemá jak ovlivnit, pokud nemá puštěné dálkové. Takže již dávno neblikám, bo to nemá cenu.
Jak zde již bylo řečeno, a i na jiném fóru kde jsem se pohyboval v době velké slávy dávání xenonů místo halogenových žárovek: nemá cenu blikat, protože ten kdo oslňuje to stejně nepochopí a pustí naplno dálkové (několikerá zkušenost z dřívějších dob, kdy bylo blikání jen popud to blikajícímu dát pořádně vyžrat), nebo to v dané chvíli nemá jak ovlivnit, pokud nemá puštěné dálkové. Takže již dávno neblikám, bo to nemá cenu.
Re: výměna halogen.žárovek za LED - Canbus ?
Akurat dnes som si vyzral oprotiiduce LED v klasickych svetlometoch a je to oslepujuce aj cez den, je to velmi neprijemne. Ale ubezpecujem vas ze v projektoroch je to daleko slusnejsie, urcite by to potvrdili aj stari leddaci ako efiso ci stringo
i30 Combi FAMILY; vyrobene 3/2020; 1.4T-GDI
Re: výměna halogen.žárovek za LED - Canbus ?
A to já si zase na ty rádoby přestavbaře rád origo dálkovýma LED bliknu a pokud to nepomůže, tak i posvítímBoryš píše: ↑24 zář 2022, 15:18 A zase to blikání jako důkaz že ten kdo chce dobře vidět přece nikoho neoslňuje, protože na něj neblikají.
Jak zde již bylo řečeno, a i na jiném fóru kde jsem se pohyboval v době velké slávy dávání xenonů místo halogenových žárovek: nemá cenu blikat, protože ten kdo oslňuje to stejně nepochopí a pustí naplno dálkové (několikerá zkušenost z dřívějších dob, kdy bylo blikání jen popud to blikajícímu dát pořádně vyžrat), nebo to v dané chvíli nemá jak ovlivnit, pokud nemá puštěné dálkové. Takže již dávno neblikám, bo to nemá cenu.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
-
- **
- Příspěvky: 152
- Registrován: 07 dub 2022, 17:19
Re: výměna halogen.žárovek za LED - Canbus ?
Nerad bych, aby se tohle moje původní vlákno změnilo v pouhý flamewar na téma oslňovat / neoslňovat... Vycházejte z toho, že nebude oslňovat
Máte tedy někdo nějaké zkušenosti s přimontováním náhradních LEDek namísto halogenových žárovek na i30 PDE bez, anebo s canbusem ? Ten canbus mě docela trápí, páč informace o něm jsou docela vzácné a někdy nepříliš konkrétní...
Díky!
Máte tedy někdo nějaké zkušenosti s přimontováním náhradních LEDek namísto halogenových žárovek na i30 PDE bez, anebo s canbusem ? Ten canbus mě docela trápí, páč informace o něm jsou docela vzácné a někdy nepříliš konkrétní...
Díky!
Re: výměna halogen.žárovek za LED - Canbus ?
jsem pro. Já mám problémy s očima a po oslnění mám dost velkou setrvačnost než zase vidím jak před ním, tak už neblikám...petzl62 píše: ↑24 zář 2022, 20:39A to já si zase na ty rádoby přestavbaře rád origo dálkovýma LED bliknu a pokud to nepomůže, tak i posvítímBoryš píše: ↑24 zář 2022, 15:18 ...ten kdo oslňuje to stejně nepochopí a pustí naplno dálkové (několikerá zkušenost z dřívějších dob, kdy bylo blikání jen popud to blikajícímu dát pořádně vyžrat), nebo to v dané chvíli nemá jak ovlivnit, pokud nemá puštěné dálkové. Takže již dávno neblikám, bo to nemá cenu.
Ty to považuješ za flamewar a víš určitě že nebudeš tvoje supr extra přestavba oslňovat. Já tomu nevěřím a doufám že tě nebudu na silnici s tvým upraveným osvětlením potkávat.cestovatelcasem píše: ↑25 zář 2022, 11:10 Nerad bych, aby se tohle moje původní vlákno změnilo v pouhý flamewar na téma oslňovat / neoslňovat... Vycházejte z toho, že nebude oslňovat
Re: výměna halogen.žárovek za LED - Canbus ?
cestovatelcasom : Vidíš koľko tu máš "odborníkov" na LED žiarovky ktorý ti hneď povedia že budeš oslňovať bez toho aby malí akékoľvek skúsenosti z LED žiarovkami . To nevedia že klasická Halogénka ma svietivosť 2300lux LED V2 2700lux a lepšia značková Halogénka +x% cca 3200lux Každý ti bude tvrdiť že LED ma určité asi 2x väčšiu svietivosť ,ale je to farbe svetla biele 6000K ma opticky väčšiu svietivosť ako žltšie 4500K zhodného wat odberu .
90% klasických parabolových svetlometov nie je vhodná výmenu za LED žiarovku (už pri klasickej halogénke to nesvieti opticky presne ako má. ) ak meniť tak jedine v projektorovom svetlomete ale podmienka kvalitná LED žiarovka minimálne 40e cca 990 czk ak beriem Činu .Správne nastavaný sklon svetiel a povinné ! používanie manuálneho nastavenia sklonu svetiel podľa zaťaženia ak je nim auto vybavené . Ak chceš tak prebehni moje staršie vlákno ohľadom LED žiaroviek https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... &start=195
Canbus LED nie je vždy potrená .Je to individuálne podľa modelu LED a auta niektoré auta akceptujú LED pokiaľ ma LED väčší odpor a ani nemusí biť Canbus prevedenie . Ak chceš rady ohľadom LED tak F5C plus alebo radšej prejdi na SS lebo provokuješ skalných ohľadom zmeny svetelného zdroja vo svetlomete . Osobne tiež mi neskutočne vadí oslňovanie ohľadom LED alebo Halogén .Pokiaľ to nesvieti presne ako ma a nie je prechod medzi svetlom a tmou ale iba machuľa svetla malo by sa to trestať.
Ak nemáš projektorové svetlomety tak LED neodporúčam jedine žeby si ma koncernovú Škodovku tie majú parabololové svetlomety na špičkovej úrovni tam kvalitná LED svieti super presne ako Halogén . (mimo FABIA 1)
90% klasických parabolových svetlometov nie je vhodná výmenu za LED žiarovku (už pri klasickej halogénke to nesvieti opticky presne ako má. ) ak meniť tak jedine v projektorovom svetlomete ale podmienka kvalitná LED žiarovka minimálne 40e cca 990 czk ak beriem Činu .Správne nastavaný sklon svetiel a povinné ! používanie manuálneho nastavenia sklonu svetiel podľa zaťaženia ak je nim auto vybavené . Ak chceš tak prebehni moje staršie vlákno ohľadom LED žiaroviek https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... &start=195
Canbus LED nie je vždy potrená .Je to individuálne podľa modelu LED a auta niektoré auta akceptujú LED pokiaľ ma LED väčší odpor a ani nemusí biť Canbus prevedenie . Ak chceš rady ohľadom LED tak F5C plus alebo radšej prejdi na SS lebo provokuješ skalných ohľadom zmeny svetelného zdroja vo svetlomete . Osobne tiež mi neskutočne vadí oslňovanie ohľadom LED alebo Halogén .Pokiaľ to nesvieti presne ako ma a nie je prechod medzi svetlom a tmou ale iba machuľa svetla malo by sa to trestať.
Ak nemáš projektorové svetlomety tak LED neodporúčam jedine žeby si ma koncernovú Škodovku tie majú parabololové svetlomety na špičkovej úrovni tam kvalitná LED svieti super presne ako Halogén . (mimo FABIA 1)
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Re: výměna halogen.žárovek za LED - Canbus ?
Pokud vím, tak klasická žárovka H7 má svítivost kolem 800 lm, ty lepší od Osramu apod. se blíží tak k 1200-1300 lm, LED světla kokem 2000 lm (nemusí mít ostřikovače), silnější pak kolem 3000-3500 lm (měly by mít ostřikovače). S těma ostřikovačema jsem to četl už před pár lety na webu, když psali, že výrobci aut lákají lidi na ledky v levnějších autech, ale ty mají nižší svítivost. Byl to tenkrát případ tuším třeba Škody Fabia. Lidi pak říkali, že si mysleli, že ledky budou svítit víc, že to zase tak moc velký rozdíl není, ale měli ty slabší. Dneska už je to asi jiný. Pasivní LED žárovky jsou kolem 2-2500 lm, aktivní pak většinou přes ty 3000, ale samo záleží od typu a výrobce. Takže co se týká svítivosti, jsou ledky asi 2-3x silnější. Ale jak jsem psal, pokud je vše dobře nastavené, nemůžu nikoho oslňovat, i kdybych tam měl ledky sebevíc silný. Budu jen svítit před sebe pod zorné pole protijedoucího řidiče. Projektorová světla mají clonu, světlo se chová podobně jako u led světel, je viditelná linka světlo stín. Díky tomu bych se do takových světel nebál dát ledky. Mám Fastbacka a klidně bych tam dal ledky. Jen přístup je tam tak mizerný, že jsem to zatím vyřešil žárovkami s vyšší svítivostí. Už to byl znatelný rozdíl, oproti originálním (nechápu, proč se kvalitnější žárovky nedávají rovnou z výroby, holt úspora). A jestli oslňuju nebo ne, to musím jako řidič ve tmě poznat sám, snad vidím světelný kužel před sebou a např. na autě před sebou vidím, jak vysoko mi to svítí.
Ohledně blikání, pokud mám v hlavě aspoň trochu rozumu, když na mě během jízdy pár aut blikne, má mi dojít, že je něco špatně a doma si stoupnu před auto. Proto na ostatní, kteří oslňují, klidně bliknu. A pokud to danému člověku nedojde, jeho smůla, za hloupost nemůžu. A motorkářům, kteří jedou vědomě na dálkový (oni to dobře ví, že je mají zaplý) je rovnou zapínam taky.
Co se týká tématu, canbusu, určitě dávám všechny žárovky, kde je to třeba, s canbusem. Nechci riskovat, že to bude v autě vyhazovat hlášky a koupený žárovky pak vyhodím. Navíc jak jsem psal, je pak součástí i elektronika, žárovky pak dýl vydrží. A ještě jeden postřeh, už jsem narazil i na ledky, který po zapnutí rušili rádio. Jemně to v rádiu pískalo při poslechu FM. Z USB apod. v pohodě. Ale to se týkalo asi spíš levnějších žárovek, už to bylo hodně dávno.
Ohledně blikání, pokud mám v hlavě aspoň trochu rozumu, když na mě během jízdy pár aut blikne, má mi dojít, že je něco špatně a doma si stoupnu před auto. Proto na ostatní, kteří oslňují, klidně bliknu. A pokud to danému člověku nedojde, jeho smůla, za hloupost nemůžu. A motorkářům, kteří jedou vědomě na dálkový (oni to dobře ví, že je mají zaplý) je rovnou zapínam taky.
Co se týká tématu, canbusu, určitě dávám všechny žárovky, kde je to třeba, s canbusem. Nechci riskovat, že to bude v autě vyhazovat hlášky a koupený žárovky pak vyhodím. Navíc jak jsem psal, je pak součástí i elektronika, žárovky pak dýl vydrží. A ještě jeden postřeh, už jsem narazil i na ledky, který po zapnutí rušili rádio. Jemně to v rádiu pískalo při poslechu FM. Z USB apod. v pohodě. Ale to se týkalo asi spíš levnějších žárovek, už to bylo hodně dávno.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: výměna halogen.žárovek za LED - Canbus ?
Nemají mít led světlomety automatickou regulaci nastavení sklonu jako to bylo povinné u xenonů? Někde jsem viděl že mají, ale jistý si nejsem. Trochu mě v tom utvrzuje to že lidé v diskuzích co jsem prolétl hledají u originál led světel nastavení sklonu světel a nedovedou ho najít... Pokud tomu tak je pak nějaké clony v projektorech jako důkaz že "správně" namontovaný led zdroj do halogenového reflektoru neoslňuje jsou celkem k hočemu.
Co jsem dřív sledoval debaty o xenonech, tak u tehdy uváděných odkazů na xenonové sady bylo často uvedeno "Není určeno pro provoz na pozemních komunikacích" nebo něco podobného. Ale třeba fakt ledky montované do pro ně neurčených světel jsou proti xenonům něco extra.
Co jsem dřív sledoval debaty o xenonech, tak u tehdy uváděných odkazů na xenonové sady bylo často uvedeno "Není určeno pro provoz na pozemních komunikacích" nebo něco podobného. Ale třeba fakt ledky montované do pro ně neurčených světel jsou proti xenonům něco extra.
Re: výměna halogen.žárovek za LED - Canbus ?
Už nemůžu upravit příspěvek: tak jsem narazil na článek, kde je uvedeno, že led světla ani zkušený garážista nenastaví, že je na to potřeba speciální přístroj. V tom článku je uvedeno automatické nastavení světel.
Citát:
Pak přichází na řadu speciální přístroj v ceně několika desítek tisíc. Připomíná svým vzhledem regloskop který používají na STK, tento je ovšem mnohem chytřejší a vychytanější. Má v sobě kameru, laser Bluetooth modul pro komunikaci s přijímačem do OBD (servisní) zásuvky. Přístroj se propojí bezdrátově s řídící jednotkou vozu, ovládání na dotykovém displeji pak obsluhu navede pro seřízení. Z displeje seřizovacího přístroje technik světlo ovládá, bliká, rozsvěcí segmenty. Vše probíhá automaticky, stejně to ovšem trvá třeba půlhodinu. Nastavení se pak uloží do řídící jednotky světel, která jej pak má za referenční pro jemné seřízení při změně zátěže vozu.
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/autoservis/se ... servis_fdv
Citát:
Pak přichází na řadu speciální přístroj v ceně několika desítek tisíc. Připomíná svým vzhledem regloskop který používají na STK, tento je ovšem mnohem chytřejší a vychytanější. Má v sobě kameru, laser Bluetooth modul pro komunikaci s přijímačem do OBD (servisní) zásuvky. Přístroj se propojí bezdrátově s řídící jednotkou vozu, ovládání na dotykovém displeji pak obsluhu navede pro seřízení. Z displeje seřizovacího přístroje technik světlo ovládá, bliká, rozsvěcí segmenty. Vše probíhá automaticky, stejně to ovšem trvá třeba půlhodinu. Nastavení se pak uloží do řídící jednotky světel, která jej pak má za referenční pro jemné seřízení při změně zátěže vozu.
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/autoservis/se ... servis_fdv
Re: výměna halogen.žárovek za LED - Canbus ?
Rozhodne ne obecne. AFAIK je to ciste o svitivosti (u halogenu vzdy, u led podle lumenu) stejne jako ostriky svetlometu. S tim, ze se nejak nepocita s moznosti, ze by nekdo nekam cpal 500W obyc zarovku. I kdyz i ta by svitila fest.
i30 2021 1.5 T-GDI MHEV Style, DCT