Nová baterie pro i40 - jakou??? Problém s "+" kontaktem
Moderátor: Moderátoři
Re: Nová baterie pro i40 - jakou??? Problém s "+" kontaktem
Tak mě v pondělí odešla baterie taky, na měsíc přesně po 4 letech - je pravda 200 tis km. V neděli jsem přijel a ráno konec, zahrál diskotéku a bylo hotovo.
Do všech ostatních kupuji leta Exide Premium a vždy OK. Ve středu :
http://www.battery-import.cz/autobateri ... 2v--ea754/
lepší parametry než originál. Naštěstí nemám ještě ten nesmysl Start-Stop.
doporučuji
Do všech ostatních kupuji leta Exide Premium a vždy OK. Ve středu :
http://www.battery-import.cz/autobateri ... 2v--ea754/
lepší parametry než originál. Naštěstí nemám ještě ten nesmysl Start-Stop.
doporučuji
Hyundai new SantaFE III- EX Technology+SKY
Hyundai Tuscon II _ 2.0 CRDI N Line
Hyundai Tuscon II _ 2.0 CRDI N Line
- Reklama
Re: Nová baterie pro i40 - jakou??? Problém s "+" kontaktem
Podle zkušeností od kámošů a známých jim baterie z prvovýroby zpravidla vydržely nejdéle, a každá další baterka jim pak obvykle vydržela kratší dobu, ale výjimky s delší životností než originál se také najdou.
No... v dnešní době "plánované životnosti" výrobků (lidově kur..tek) se asi není co divit.
Osobně však považuji úmrtí baterie po 4 letech za vcelku brzké, ale asi záleží na konkrétním vozu, způsobu provozu (krátké/dlouhé tratě) i stavu celé dobíjecí soustavy.
Mám sice oproti i40 mnohem menší Getz 1,3i, který je dnes už zasloužilý "děda", ale světe div se... stále má původní origo baterii Delkor 45Ah/410A. Jestli baterie dožije do letošního 11.srpna, tak oslaví 14 narozeniny
Nejčastěji se s Getzem jezdí příměstské a městské trasy cca 5-15 km, někdy i kratší, dálnice ještě nikdy.
Asi mám štěstí na kvalitní "středeční" kousek, jinak to nevidím
Auto jsem měl vždycky garážováné, ale zrovna poslední rok je venku z důvodu rekonstrukce baráku.
A i když teď byla po delší době opět "Ladovská zima", tak Getz zatím vždy nastartuje "na první šup". Když však byly teploty pod -10 stupňů a třeba 3 dny se nejezdilo, tak už bylo znát, že je baterie slabší. Proto jsem ji 2x za tuto zimu preventivně připojil na nabíječku, kterou jsem loni pořídil v LIDLu. Jinak baterii dopřávám jen běžné očištění a kontrolu dotažení šroubových spojů s následným zástřikem kontaktů k tomu určeným sprejem.
Až mi odejde do olověného nebe, tak na ni budu vděčně vzpomínat
Jako náhradu za původní baterii bych dnes volil EXIDE Premium, na které jsou veskrze pozitivní recenze.
No... v dnešní době "plánované životnosti" výrobků (lidově kur..tek) se asi není co divit.
Osobně však považuji úmrtí baterie po 4 letech za vcelku brzké, ale asi záleží na konkrétním vozu, způsobu provozu (krátké/dlouhé tratě) i stavu celé dobíjecí soustavy.
Mám sice oproti i40 mnohem menší Getz 1,3i, který je dnes už zasloužilý "děda", ale světe div se... stále má původní origo baterii Delkor 45Ah/410A. Jestli baterie dožije do letošního 11.srpna, tak oslaví 14 narozeniny
Nejčastěji se s Getzem jezdí příměstské a městské trasy cca 5-15 km, někdy i kratší, dálnice ještě nikdy.
Asi mám štěstí na kvalitní "středeční" kousek, jinak to nevidím
Auto jsem měl vždycky garážováné, ale zrovna poslední rok je venku z důvodu rekonstrukce baráku.
A i když teď byla po delší době opět "Ladovská zima", tak Getz zatím vždy nastartuje "na první šup". Když však byly teploty pod -10 stupňů a třeba 3 dny se nejezdilo, tak už bylo znát, že je baterie slabší. Proto jsem ji 2x za tuto zimu preventivně připojil na nabíječku, kterou jsem loni pořídil v LIDLu. Jinak baterii dopřávám jen běžné očištění a kontrolu dotažení šroubových spojů s následným zástřikem kontaktů k tomu určeným sprejem.
Až mi odejde do olověného nebe, tak na ni budu vděčně vzpomínat
Jako náhradu za původní baterii bych dnes volil EXIDE Premium, na které jsou veskrze pozitivní recenze.
Hyundai Getz 1,3i SOHC/60 kW, Sea Side Blue, Elegance, r.v. 2003
Re: Nová baterie pro i40 - jakou??? Problém s "+" kontaktem
Tak chápu, že tohle vláknu už je asi po smrti, jen přidám svůj příběh, aby bylo vidět, že i v roce 2020 se dějou věci.
Můj nákup 9.11.2018, vůz i40 (VF), uveden do provozu 23.11.2017, tedy skoro o rok dříve, kupoval jsem ho jako "předváděčku" s cca 12000km najeto.
U auta došlo již 2x k výměně akumulátoru.
7.3.2019, stav kilometrů 31116
8.7.2020, stav kilometrů 86648
Při té druhé výměně mi byla instalována baterie typ LP370APE070CH0, na které je přímo na těle samolepka od Hyundaie, že se jedná o originální díl a že je na něj poskytována 3 roky záruka.
Protože mi ta baterka selhala při startování 27.9.2022, když auto bylo od 13.9.2022 do 27.9.2022 uzamčený a bez ježdění, protože jsem byl mimo republiku, tak jsem jel do servisu, jestli není možné, aby auto mělo nějaký nadměrný odběr v době, kdy nejezdilo. To, že nepřežije auto 14 dní bez ježdění mi přišlo kruté. V servisu mi vyšli vstříc a objednali mě na 8.10.2022 na dlohodobější testy odběru, protože auto nebudu zase týden potřebovat.
Technik ale ten den šel se mnou hned k vozu a změřil baterii přístrojem Midtronics MDX-670P a ten mu ukázal, že baterii je nutné vyměnit. A povídá, že si tedy mám koupit novou, protože na tu, která tam byla od 8.7.2020 již neběží záruka.
To jsem nepochopil, tak jsem se ptal ještě pracovníka na příjmu do servisu, proč se na baterii nevztahuje záruka, když je na ní vyznačeno, že má 3 roky záruku a ta doba ještě neuplynula od 8.7.2020, kdy byla baterie do auta vložena.
Bylo mi sděleno (po konzultaci s tím technikem, co mi to měřil), že vlastně záruka na měněný díl nezačíná znovu, ale počítá se stále od chvíle, kdy byl vůz prodán, čili v mém případě od 9.11.2018 a že záruka je stejně dvouletá, čili končila 9.11.2020. Proto se údajně obě dvě výměny akumulátoru uskutečnily v době té dvouleté záruky do 9.11.2020 a nyní už to není možné.
Když jsem se ptal, proč je tedy na originálním Hyundai dílu napsáno, že je tam tříletá záruka, bylo mi sděleno, že pokud bych si díl toho dne 8.7.2020 KOUPIL, tzn. pokud by nebyl měněn v rámci záruky na vůz, ale zaplatil bych za něj kupní cenu, tak by se na něj záruka ale stejně nevztahovala, protože by skončila 8.7.2022...
No tak tomu tedy už vůbec nerozumím. Ale protože chci, aby ta měření udělali s novou baterií, tak si dneska koupím asi VARTA 70Ah E23 BLUE ASIE, abych předešel těm komplikacím, že na to nenasadím tu krabičku na kladném pólu.
Každopádně tady ve fóru někdo zmiňoval, že Hyundai nabízí 3 roky záruku na jejich originál baterii. Tak se na to raději zeptejte u sebe v servisu, než jí budete kupovat, jestli je to pravda, protože za její cenu máte prakticky dvě ty Varty...
No, třeba někdo znáte odpověď na tuhle šarádu, co mi předvedli, nebo to třeba někomu pomůže, až bude řešit něco podobného.
Můj nákup 9.11.2018, vůz i40 (VF), uveden do provozu 23.11.2017, tedy skoro o rok dříve, kupoval jsem ho jako "předváděčku" s cca 12000km najeto.
U auta došlo již 2x k výměně akumulátoru.
7.3.2019, stav kilometrů 31116
8.7.2020, stav kilometrů 86648
Při té druhé výměně mi byla instalována baterie typ LP370APE070CH0, na které je přímo na těle samolepka od Hyundaie, že se jedná o originální díl a že je na něj poskytována 3 roky záruka.
Protože mi ta baterka selhala při startování 27.9.2022, když auto bylo od 13.9.2022 do 27.9.2022 uzamčený a bez ježdění, protože jsem byl mimo republiku, tak jsem jel do servisu, jestli není možné, aby auto mělo nějaký nadměrný odběr v době, kdy nejezdilo. To, že nepřežije auto 14 dní bez ježdění mi přišlo kruté. V servisu mi vyšli vstříc a objednali mě na 8.10.2022 na dlohodobější testy odběru, protože auto nebudu zase týden potřebovat.
Technik ale ten den šel se mnou hned k vozu a změřil baterii přístrojem Midtronics MDX-670P a ten mu ukázal, že baterii je nutné vyměnit. A povídá, že si tedy mám koupit novou, protože na tu, která tam byla od 8.7.2020 již neběží záruka.
To jsem nepochopil, tak jsem se ptal ještě pracovníka na příjmu do servisu, proč se na baterii nevztahuje záruka, když je na ní vyznačeno, že má 3 roky záruku a ta doba ještě neuplynula od 8.7.2020, kdy byla baterie do auta vložena.
Bylo mi sděleno (po konzultaci s tím technikem, co mi to měřil), že vlastně záruka na měněný díl nezačíná znovu, ale počítá se stále od chvíle, kdy byl vůz prodán, čili v mém případě od 9.11.2018 a že záruka je stejně dvouletá, čili končila 9.11.2020. Proto se údajně obě dvě výměny akumulátoru uskutečnily v době té dvouleté záruky do 9.11.2020 a nyní už to není možné.
Když jsem se ptal, proč je tedy na originálním Hyundai dílu napsáno, že je tam tříletá záruka, bylo mi sděleno, že pokud bych si díl toho dne 8.7.2020 KOUPIL, tzn. pokud by nebyl měněn v rámci záruky na vůz, ale zaplatil bych za něj kupní cenu, tak by se na něj záruka ale stejně nevztahovala, protože by skončila 8.7.2022...
No tak tomu tedy už vůbec nerozumím. Ale protože chci, aby ta měření udělali s novou baterií, tak si dneska koupím asi VARTA 70Ah E23 BLUE ASIE, abych předešel těm komplikacím, že na to nenasadím tu krabičku na kladném pólu.
Každopádně tady ve fóru někdo zmiňoval, že Hyundai nabízí 3 roky záruku na jejich originál baterii. Tak se na to raději zeptejte u sebe v servisu, než jí budete kupovat, jestli je to pravda, protože za její cenu máte prakticky dvě ty Varty...
No, třeba někdo znáte odpověď na tuhle šarádu, co mi předvedli, nebo to třeba někomu pomůže, až bude řešit něco podobného.
Re: Nová baterie pro i40 - jakou??? Problém s "+" kontaktem
Pro tebe bohužel měli v servisu pravdu. Na díl nebo celý výrobek vyměněný v záruce běží (dobíhá) záruka výrobku na který se záruka řešila. To vím již z dřívějška a zde je důkaz:
https://www.dtest.cz/nejcastejsi-proble ... ucastky/38
Takže to může být i jeden den...
To víš, kvalitní zákony...
https://www.dtest.cz/nejcastejsi-proble ... ucastky/38
Takže to může být i jeden den...
To víš, kvalitní zákony...
Re: Nová baterie pro i40 - jakou??? Problém s "+" kontaktem
Díky, že sis udělal čas na odpověď. No, ono je to asi tak v pořádku, ale problém je spíš v komunikaci, jakým velké firmy, i třeba právě Hyundai, promují "5 let záruky"!!! Člověk snadno získá pocit, že je to bezstarostný a garancí ošetřený pětiletý provoz a pak najednou přijde závada, že které tě i při "běhu pětileté záruky" vyvedou z omylu. Jasně, baterii, co dva měsíce před koncem "záruky" na auto chcípne, ačkoli je to už třetí baterie v tom autě, člověk asi oželí. Ale když v 51000km se vysype ložisko a oni ukážou na nějaký maličký text v záručních podmínkách a tam je ložisko do 50000km, to už trošku vytočí. Navíc, když i s prací si za to řekli 12000Kč a ložisko z jiného kanálu tam mám už 110000km a v pohodě.
Díky za tvůj čas.
Díky za tvůj čas.
Re: Nová baterie pro i40 - jakou??? Problém s "+" kontaktem
za mně dvě doporučení :
- akumulátor neber značky Varta, už to dávno není co bývalo. Doporučuji Yuasa. Jinak kvalitní akumulátor se pozná podle váhy (když porovnáš různé aku se stejnou kapacitou), těžší je lepší
- když auto nepojede 14 a více dní tak ho předtím dobij do plna
- akumulátor neber značky Varta, už to dávno není co bývalo. Doporučuji Yuasa. Jinak kvalitní akumulátor se pozná podle váhy (když porovnáš různé aku se stejnou kapacitou), těžší je lepší
- když auto nepojede 14 a více dní tak ho předtím dobij do plna
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Nová baterie pro i40 - jakou??? Problém s "+" kontaktem
Mně vydržela baterka be následných problémů se startem ve stojícím autě i měsíc a půl. Nenabíjel jsem před ani po. To když jsem byl po operaci s očima na neschopence. Bylo to 2x zhruba po roce.
Re: Nová baterie pro i40 - jakou??? Problém s "+" kontaktem
tak to gratuluju, moje zkušenosti se starší Hondou, kdy nejezdila vůbec, jen jsem jí nabíjel 1x za 2 měsíce a po roce byla K.O.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Nová baterie pro i40 - jakou??? Problém s "+" kontaktem
S Mareou jsem měl taky problém. Byla tam nejaká Bosch Silver asi 4 roky a kdyz auto stálo něco přes měsíc tak jsem musel startovat přes kabely. Nejspíš to vybíjelo zabezpečovací zařízení.
Já psal o co mám.
Já psal o co mám.
Re: Nová baterie pro i40 - jakou??? Problém s "+" kontaktem
Pjotr1 píše: ↑04 říj 2022, 15:51 za mně dvě doporučení :
- akumulátor neber značky Varta, už to dávno není co bývalo. Doporučuji Yuasa. Jinak kvalitní akumulátor se pozná podle váhy (když porovnáš různé aku se stejnou kapacitou), těžší je lepší
- když auto nepojede 14 a více dní tak ho předtím dobij do plna
Varta si myslím, že je stále dobrá značka, jen je potřeba vzít řadu Silver, ne Blue. Můžu tvrdit z vlastní zkušenosti, v Hyundai Tucson již osm let, nicméně je pravda, že jsem koupil silnější než tam původně byla. Tedy původní byla 60Ah a koupil jsem 74Ah 750A. Teď už začíná taky zlobit, tak jsem pro jistotu na zimu objednal YUASA 72Ah 630A , jelikož jsem ji našel za velmi dobrou cenu 1747Kč.
Se značkou YUASA zatím nemám zkušenost, ale četl jsem velmi dobré recenze. Určitě bych však volil silnější baterii u benzínu určitě kolem 65-70Ah.
Hjú i40 sedan 2016, 2.0 121kW Premium Sleek Silver
Hjú Tucson 2.0CVVT 4WD LPG 2007
Hjú Tucson 2.0CVVT 4WD LPG 2007
Re: Nová baterie pro i40 - jakou??? Problém s "+" kontaktem
Pecka cena
S Yuasou chybu neuděláš.
Vlastní zkušenost.
S Yuasou chybu neuděláš.
Vlastní zkušenost.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Nová baterie pro i40 - jakou??? Problém s "+" kontaktem
Ozivim toto vlakno: Nevite, nemelo by se po vymene baterie v aute se start stop systemem pomoci diagnostiky neco nastavit?
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================