Potreba 4x4 - zaujimave video na YT
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8132
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Potreba 4x4 - zaujimave video na YT
neviem ako u u KIE to je tak ako pise Mr.Opel ( ) ze dovozca uz dava len jeden rozmer. Stonic obuva napriec vybavami od 15 do 17", my mame strednu (TOP) a nemyslim si ze je podvozok/brzdy iny. Ale stale je v TP len JEDEN rozmer diskov (16"). Pocitam ze u Hyundai to bude podobne, pac ked som sa pytal tak napr u Tucson hybrid su v TP uvedene len 19" mlynske kolesa. A tiez si nemyslim, ze ma vacsie brzdice ako ine vybavove stupne, resp nehybridy
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Reklama
Re: Potreba 4x4 - zaujimave video na YT
Na 17" jsou užší pneumatiky 215/65 R17
18",19" jsou 235.
V návodu píšou, že nesprávné řetězy můžou poškodit brzdové hadice atd.. Když se nedá asi plný rejd tak to bude v pohodě.
Pak kousek pod tím píšou tohle: Nepoužívejte sněhové řetězy na vozidla vybavená hlinikovými koly. Pokud je to nevyhnutelné, použijte řetězy drátového typu.
Co jsem se díval na AR Stelvio, tak tam snad ani nešly dát dozadu řetězy na 20" kola.
18",19" jsou 235.
V návodu píšou, že nesprávné řetězy můžou poškodit brzdové hadice atd.. Když se nedá asi plný rejd tak to bude v pohodě.
Pak kousek pod tím píšou tohle: Nepoužívejte sněhové řetězy na vozidla vybavená hlinikovými koly. Pokud je to nevyhnutelné, použijte řetězy drátového typu.
Co jsem se díval na AR Stelvio, tak tam snad ani nešly dát dozadu řetězy na 20" kola.
Hyundai Tucson NX4 Style HEV 169kW 4x4
Toyota Corrola Hatchback 1.8 Hybrid Selection 90kW
Toyota Corrola Hatchback 1.8 Hybrid Selection 90kW
Re: Potreba 4x4 - zaujimave video na YT
ja suhlasim, ze je potrebne vyebrat pohon podla pouzitia vozidla...
ja si nekupujem autobus, lebo raz za x rokov potrebujem previezt viacej ludi, nekupujem si nakladne vozidlo, lebo raz za desat rokov potrebujem previezt chladnicku... {len priklady, nebrat doslovne }
co sa tyka pneumatik a retazi bolo mi predajcom kedysi davnejsie povedane, ze by sa nezmestili a skrtali by o podbehy. tak to bude asi tak, ako pise vysous...
alternativne rozmery je problem homologizacie. jednoducho mozes mat len urcity rozptyl, aby si bol v danej emisnej triede... uz je to nejaky rok, co to plati.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
ja si nekupujem autobus, lebo raz za x rokov potrebujem previezt viacej ludi, nekupujem si nakladne vozidlo, lebo raz za desat rokov potrebujem previezt chladnicku... {len priklady, nebrat doslovne }
co sa tyka pneumatik a retazi bolo mi predajcom kedysi davnejsie povedane, ze by sa nezmestili a skrtali by o podbehy. tak to bude asi tak, ako pise vysous...
alternativne rozmery je problem homologizacie. jednoducho mozes mat len urcity rozptyl, aby si bol v danej emisnej triede... uz je to nejaky rok, co to plati.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
Pneumatiky vs. aerodynamika
Do toho budou pro běžného motoristu nečekaně velmi výrazně vstupovat pneumatiky. Jiná šířka gum totiž znamená jiný aerodynamický odpor, a tedy i jiné emise vozu. Povede to k tomu, že budou užší rozsahy specifikace povolených rozměrů pneumatik pro konkrétní provedení.
To platí už dnes: jsou zavedené takzvané „Tyre Clustery“, které určují, jaké pneumatiky mohou být na konkrétním vozidle použity. „Podle základní a příplatkové výbavy bude v technickém průkazu vozidla ve verzi konkrétního vozidla zapsaný Tyre Cluster, který určuje použití alternativních rozměrů pneumatik a disků,“ uvádí na svých internetových stránkách Škoda Auto. Po vyrobení vozidla nebude možné Tyre Cluster změnit, tedy na vozidlo nebude možné použít jiný rozměr pneumatik a disků kromě těch, které jsou uvedeny v technickém průkazu vozidla.
Hrdlička odhaduje, že náklady na obutí kvůli tomu na straně výrobce vozu vzrostly přibližně o 300 eur na auto, to je přes osm tisíc korun. Ovšem zákazník nebude ochotný tyto vícenáklady přijmout, automobilky a výrobci pneumatik je tedy budou muset ušetřit jinde.
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
toyota highlander 2.5 hybrid executive
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
Re: Potreba 4x4 - zaujimave video na YT
Mal by sa vyjadriť niekto z CZ autom značky …. možno to závisí aj od importéra…. čo mám info na SK, tak obmedzenia v tomto smere sú pri výbavách n-line a asi aj hybridy, kde je zápis len rozmeru podľa konfigurácie.Mexican píše: ↑18 říj 2022, 13:59 neviem ako u u KIE to je tak ako pise Mr.Opel ( ) ze dovozca uz dava len jeden rozmer. Stonic obuva napriec vybavami od 15 do 17", my mame strednu (TOP) a nemyslim si ze je podvozok/brzdy iny. Ale stale je v TP len JEDEN rozmer diskov (16"). Pocitam ze u Hyundai to bude podobne, pac ked som sa pytal tak napr u Tucson hybrid su v TP uvedene len 19" mlynske kolesa. A tiez si nemyslim, ze ma vacsie brzdice ako ine vybavove stupne, resp nehybridy
To čo je zo štandardného cenníka, tak TP byva aj s alternatívnymi rozmermi…. ako som písal vyššie, ja na Tucsone NX4 MY22 dodané 5/22 objednané 3/22 mám v TP ako hlavný rozmer 215/65R17 a alternatívy… 235/55R18(tieto som mal vo výbave z fabriky) + 235/55R19… a k tomu adekvátne disky..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Potreba 4x4 - zaujimave video na YT
Našeho Tucsona N Line jsme přebírali v prosinci 2021 na zimních 18 palcových kolech, která jsem přikoupil od prodejce k darovaným gumám a letní 19 nechali uskladněné u prodejce.
Až doma jsem si všiml, že ve velkém TP mám uveden jen jeden rozměr - 19. A i v servisní knížce byl pro verzi N Line pouze rozměr 19. Diskutoval jsem to s prodejcem a ten mi nakonec řekl, že pro moji verzi jiný rozměr, než 19, není možný a tak jsem i se zimními pneu přešel na 19.
Až doma jsem si všiml, že ve velkém TP mám uveden jen jeden rozměr - 19. A i v servisní knížce byl pro verzi N Line pouze rozměr 19. Diskutoval jsem to s prodejcem a ten mi nakonec řekl, že pro moji verzi jiný rozměr, než 19, není možný a tak jsem i se zimními pneu přešel na 19.
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11625
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Potreba 4x4 - zaujimave video na YT
Když si zítra vzpomenu podívám se do TP naší firemní NX4 .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Potreba 4x4 - zaujimave video na YT
Já mám v TP 19" 235 a 17" 215. 18" tam nejsou.
Hyundai Tucson NX4 Style HEV 169kW 4x4
Toyota Corrola Hatchback 1.8 Hybrid Selection 90kW
Toyota Corrola Hatchback 1.8 Hybrid Selection 90kW
Re: Potreba 4x4 - zaujimave video na YT
Co si pamatuji, tak na začátku majitelé NX4 uváděli, že jsou v TP jen 19" kola. V nabídce byly v tomto rozměru jen pneu Nokian, se kterými nemám dobrou zkušenost. Navíc 19" kola dobrý v létě, ale v zimu rád odjezdím na 17".
Jinak k pohonu, já kupoval 4x4, protože s výbavou a motorem to tak bylo nastavené. Navíc jsem se jednou v zimě nemohl rozjet na zledovatělé zahradě s Elantrou a otec na tom samém místě s Tucsonem ve čtyřkolce úplně v pohodě. To jsem si říkal, že to k něčemu opravdu je. Pravdou je, že při cestách na sněhu nebo rozjíždění v břečce má člověk míň starostí. Prostě se to rozjede hned, žádný velký hrabání. S autem jezdím jako s dvoukolkou, nehrnu se do žádných extrémů a pohon 4x4 beru jen jako bonus. Určitě to neberu tak, jako že můžu všude. To je nesmysl. Prostě si může člověk dovolit víc, ale s rozumem. No a když se člověk potřebuje odpíchnout z křižovatky třeba v létě, to je sakra znát. Ještě jsem neslyšel pískat kola.
Jinak k pohonu, já kupoval 4x4, protože s výbavou a motorem to tak bylo nastavené. Navíc jsem se jednou v zimě nemohl rozjet na zledovatělé zahradě s Elantrou a otec na tom samém místě s Tucsonem ve čtyřkolce úplně v pohodě. To jsem si říkal, že to k něčemu opravdu je. Pravdou je, že při cestách na sněhu nebo rozjíždění v břečce má člověk míň starostí. Prostě se to rozjede hned, žádný velký hrabání. S autem jezdím jako s dvoukolkou, nehrnu se do žádných extrémů a pohon 4x4 beru jen jako bonus. Určitě to neberu tak, jako že můžu všude. To je nesmysl. Prostě si může člověk dovolit víc, ale s rozumem. No a když se člověk potřebuje odpíchnout z křižovatky třeba v létě, to je sakra znát. Ještě jsem neslyšel pískat kola.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979