Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1.5DPi
To je pravda, má to 8 vstřiků a je to slyšet jen při otevřené kapotě, ale já měl před tím jen samé japonce a taky měly vstřiky a motory si jen ševelily, tak mě ten zvukový projev trochu překvapil. Známý měl renolta a v servise si stěžoval, že se mu ozývají nějaké pazvuky od nápravy, doporučili mu, ať si zesílí rádio, to je jako v tomto případě neotevírat kapotu.
- Reklama
Re: Motor 1.5DPi
A ty jazdis s otvorenou kapotou? Pretoze ak ano, tak robis daco spatne...
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Re: Motor 1.5DPi
Tak po tydnu jezdeni s predvadeckou i30 combi 1.5 DPI mam najeto skoro 1.000 km. 30% mesto, 20 % dalnice a zbytek obycejna silnice. Spotreba dle palubky je na 5.5. Jezdim tak nejak normalne. Jsem neskutecne nadseny z 1.5 DPI!!!! Uz aby doslo moje z vyroby a mohl se tesit ze sveho
Aktuálně bez auta, čekám na i30 1.5 DPI z Nošovic.
Re: Motor 1.5DPi
Cerstve 25000km
Spotreba porad 6.8 dlouhodoba,
Poslednich 5000 teda 6.4, obcas se snazim loudat
Zarucene nejrychlejsi 1.5dpi v Praze
Blby semafory a kolony
Spotreba porad 6.8 dlouhodoba,
Poslednich 5000 teda 6.4, obcas se snazim loudat
Zarucene nejrychlejsi 1.5dpi v Praze
Blby semafory a kolony
I30 1.5DPI kombi Comfort 16" 2021
Re: Motor 1.5DPi
Dobrý deň DPi-uzivatelia.
Žiadne iné motory nespustili taku debatu na tomto fore ako prave 1,5 DPi. Ci je to dobre,ale naopak neviem...Rad by som sa opytal,ci niekto ma a ak ano,tak ake realne skusenosti pri porovnani so starsou 1,6 mpi 88 kw v 2.geneneracii i30,pripadne aj s 1,4 mpi 100 k. Viem,ze sa to tu pisalo,ale je to taky mix,ze by som rad videl konkretnu odpoved. Teda,ci je to slabe oproti 1,6 alebo 1,4....Aj ked tych 81 kw ma svoju charakteristiku nechapem,preco to tak rezonuje,ked poznam mnoho ludi,co mali starsiu 1,4 100 k a v komplet rodine chodi na dovolenky k moru a takuto debatu tento papierovo slabsi motor nevyvolal...Aj ta starsia 1,6 88kw,ktoru som mal mala max vykon pri 6300 otackach,takze klasicka atmosfera ...Tiez by ma zaujimalo,ci mate niekto skusenosti s tymto motorom 1,5 dpi na R 15'' kolesach, teda v tych nizsich vybavach. (to ze to nesedi ako 16/17 je jasne). Ale ake je to auto v reale na týchto kolesach. Dakujem za vase postrehy a prosím nehadajte sa tu kvoli mojmu prispevku....
Žiadne iné motory nespustili taku debatu na tomto fore ako prave 1,5 DPi. Ci je to dobre,ale naopak neviem...Rad by som sa opytal,ci niekto ma a ak ano,tak ake realne skusenosti pri porovnani so starsou 1,6 mpi 88 kw v 2.geneneracii i30,pripadne aj s 1,4 mpi 100 k. Viem,ze sa to tu pisalo,ale je to taky mix,ze by som rad videl konkretnu odpoved. Teda,ci je to slabe oproti 1,6 alebo 1,4....Aj ked tych 81 kw ma svoju charakteristiku nechapem,preco to tak rezonuje,ked poznam mnoho ludi,co mali starsiu 1,4 100 k a v komplet rodine chodi na dovolenky k moru a takuto debatu tento papierovo slabsi motor nevyvolal...Aj ta starsia 1,6 88kw,ktoru som mal mala max vykon pri 6300 otackach,takze klasicka atmosfera ...Tiez by ma zaujimalo,ci mate niekto skusenosti s tymto motorom 1,5 dpi na R 15'' kolesach, teda v tych nizsich vybavach. (to ze to nesedi ako 16/17 je jasne). Ale ake je to auto v reale na týchto kolesach. Dakujem za vase postrehy a prosím nehadajte sa tu kvoli mojmu prispevku....
Re: Motor 1.5DPi
Já bych k tomu motoru napsal, že je špatně pochopen. Je to nadčtvercový motor a není třeba ho točit. Chová se kultivovaně a má záběr už od 1800 otáček. Pro normální provoz stačí rozmezí 1800 až 4000 a právě proto, že je nadčtvercový tak jsou při vyšších otáčkách cítit vybrace, písty dosahují mnohem větších rychlostí, než motory podčtvetcové a ano, když je potřeba předjet, tak podřazení výrazně pomůže, ale třeba až o dva kvalty. To že je při dalničních rychlostech výrazně hlučnější je antireklama koncernu, není to pravda. Četl jsem zde nazory, že tzv. podtáčení mu škodí.. Nevím, jak je koncipován motor 1.5 s turbem, ale myslím, že je to stejný motor a jen naturbovaný a v otáčkách 1800 chodí běžné a logicky u motoru bez turba jsou menší tlaky na píst a tudíž na kliku, nemůže mu to vadit. Je to jen můj názor a pokud je tu nějaký odborník na tyto motory, rád se nechám poučit. Jsem z toho motoru nadšený.
Re: Motor 1.5DPi
Preto sa pytam na konkretne vnimanie 1,5 Dpi v porovnani so starsou 1,6 88 kw alebo s papierovo slabsou 1,4 100 k. DPi pre svoju konstrukciu a charakteristiku naozaj posobi zivo v dolnom pasme (kde este nema tolko vykonu) a narovinu,ked som v tom sedel,čakal som vacsiu "zdochlinu".
Re: Motor 1.5DPi
Je to dobrý motor do dnešního provozu. Zarazilo mě, že papírová akcelerace je nad 13sec, ale ono je to dáno tím, že nadčtvercový motor nejde tak rychle do otáček, ale sílu má. Není problém na 6ku držet ustálenou rychlost 140 kopec nekopec. I na tu 6ku zrychluje
Re: Motor 1.5DPi
Jako majitel 1.4 100k a zaroven častý půjčovatel 1.5 DPI při řešení jiného problému, můžu s klidem prohlásit že jediny rozdíl z mýho pohledu , že 1.5 DPI je znatelnně tižší vůči 1.4 100k , protože na stejné rychlosti točí méně. př. 130km/h , 6. kvalt zařazen:Thomas13 píše: ↑18 lis 2022, 18:46 Preto sa pytam na konkretne vnimanie 1,5 Dpi v porovnani so starsou 1,6 88 kw alebo s papierovo slabsou 1,4 100 k. DPi pre svoju konstrukciu a charakteristiku naozaj posobi zivo v dolnom pasme (kde este nema tolko vykonu) a narovinu,ked som v tom sedel,čakal som vacsiu "zdochlinu".
1.5 DPI - 3500 ot/min
1.4 100k - 3750 ot/min
rozdíl malý , ale je slyšet
Re: Motor 1.5DPi
Cize vykonovo je to pre teba asi na rovnako?clifftorr píše: ↑18 lis 2022, 19:36Jako majitel 1.4 100k a zaroven častý půjčovatel 1.5 DPI při řešení jiného problému, můžu s klidem prohlásit že jediny rozdíl z mýho pohledu , že 1.5 DPI je znatelnně tižší vůči 1.4 100k , protože na stejné rychlosti točí méně. př. 130km/h , 6. kvalt zařazen:Thomas13 píše: ↑18 lis 2022, 18:46 Preto sa pytam na konkretne vnimanie 1,5 Dpi v porovnani so starsou 1,6 88 kw alebo s papierovo slabsou 1,4 100 k. DPi pre svoju konstrukciu a charakteristiku naozaj posobi zivo v dolnom pasme (kde este nema tolko vykonu) a narovinu,ked som v tom sedel,čakal som vacsiu "zdochlinu".
1.5 DPI - 3500 ot/min
1.4 100k - 3750 ot/min
rozdíl malý , ale je slyšet
Re: Motor 1.5DPi
akcelerace, výkonově mi přijde na stejno, spotřebu dlouhodobě hodnotit nemůžu ,ale z přispěvatelů spotřeby je 1.5 DPI rozhodně nižší než 1.4 .
Moje průměrná spotřeba cca 38kkm je 6,5 l/100km což je citelně víc než zde někteří uváději u své 1.5 DPI
Ješte 140km/h točí 4200 ot/min a bez problému ji drží , testováno v ČR i v Polsku kde jde dokonce 140 km/h legální.
Moje průměrná spotřeba cca 38kkm je 6,5 l/100km což je citelně víc než zde někteří uváději u své 1.5 DPI
Ješte 140km/h točí 4200 ot/min a bez problému ji drží , testováno v ČR i v Polsku kde jde dokonce 140 km/h legální.
Re: Motor 1.5DPi
Zopakuji to ještě jednou, všichni, naprosto všichni, co mají spotřebu pod 6 litrů, celkovou průměrnou, jezdí zcela záměrně úsporným stylem, žádná brzda plyn, žádných 130 km/h. Tím mluvím samozřejmě opět o průměru... ne že jednou z těch 110 km/h na dálnici předjedu auto 130kou...
6.5 litrů je údaj, který bych oproti 1.5 DPi zas tak nevzdaloval, ostatně údaje z webů, kam lidi zadávají svá tankování, mluví jasně.
Já mám dle palubního PC 5.8 l za 17 tis. km, vyhýbám se velkoměstskému provozu, jezdím plynule, žádná brzda plyn. Naučil mě to tenhle motor, u kterého si není na co hrát. Naopak je lepší si užívat tichý kultivovaný projev do 90 km/h, do kterých máte při jízdě i bonusový pocit, že to pěkně zabírá. Lenivě se to auto subjektivně nechová, na prázdných okrscích fajn jízda. Když jsou ale plné, nemá obvykle cenu se o cokoli snažit.
6.5 litrů je údaj, který bych oproti 1.5 DPi zas tak nevzdaloval, ostatně údaje z webů, kam lidi zadávají svá tankování, mluví jasně.
Já mám dle palubního PC 5.8 l za 17 tis. km, vyhýbám se velkoměstskému provozu, jezdím plynule, žádná brzda plyn. Naučil mě to tenhle motor, u kterého si není na co hrát. Naopak je lepší si užívat tichý kultivovaný projev do 90 km/h, do kterých máte při jízdě i bonusový pocit, že to pěkně zabírá. Lenivě se to auto subjektivně nechová, na prázdných okrscích fajn jízda. Když jsou ale plné, nemá obvykle cenu se o cokoli snažit.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
Re: Motor 1.5DPi
Já bych k tomu motoru napsal, že je špatně pochopen. Je to nadčtvercový motor a není třeba ho točit. Chová se kultivovaně a má záběr už od 1800 otáček. Pro normální provoz stačí rozmezí 1800 až 4000 a právě proto, že je nadčtvercový tak jsou při vyšších otáčkách cítit vybrace, písty dosahují mnohem větších rychlostí, než motory podčtvetcové a ano, když je potřeba předjet, tak podřazení výrazně pomůže, ale třeba až o dva kvalty. To že je při dalničních rychlostech výrazně hlučnější je antireklama koncernu, není to pravda. Četl jsem zde nazory, že tzv. podtáčení mu škodí.. Nevím, jak je koncipován motor 1.5 s turbem, ale myslím, že je to stejný motor a jen naturbovaný a v otáčkách 1800 chodí běžné a logicky u motoru bez turba jsou menší tlaky na píst a tudíž na kliku, nemůže mu to vadit. Je to jen můj názor a pokud je tu nějaký odborník na tyto motory, rád se nechám poučit. Jsem z toho motoru nadšený.
[/quote]
[/quote]
Re: Motor 1.5DPi
Pokud chce někdo závodit, tak si tam dá rozměr 225/45. Pokud chce jezdit pouze rychlejším tempem, tak 195/65 určitě vyhovuje, protože auto je celkem široké a nízké a navíc při rychlejším průjezdu zatáčky je dobré těsně před ní podřadit buď o jeden nebo dva stupně dolů a potom jen stačí přidat plyn a následný zátah motoru na přední nápravě povede ke krásnému bezpečnému projetí oblouku.Thomas13 píše: ↑18 lis 2022, 14:51 Dobrý deň DPi-uzivatelia.
Žiadne iné motory nespustili taku debatu na tomto fore ako prave 1,5 DPi. Ci je to dobre,ale naopak neviem...Rad by som sa opytal,ci niekto ma a ak ano,tak ake realne skusenosti pri porovnani so starsou 1,6 mpi 88 kw v 2.geneneracii i30,pripadne aj s 1,4 mpi 100 k. Viem,ze sa to tu pisalo,ale je to taky mix,ze by som rad videl konkretnu odpoved. Teda,ci je to slabe oproti 1,6 alebo 1,4....Aj ked tych 81 kw ma svoju charakteristiku nechapem,preco to tak rezonuje,ked poznam mnoho ludi,co mali starsiu 1,4 100 k a v komplet rodine chodi na dovolenky k moru a takuto debatu tento papierovo slabsi motor nevyvolal...Aj ta starsia 1,6 88kw,ktoru som mal mala max vykon pri 6300 otackach,takze klasicka atmosfera ...Tiez by ma zaujimalo,ci mate niekto skusenosti s tymto motorom 1,5 dpi na R 15'' kolesach, teda v tych nizsich vybavach. (to ze to nesedi ako 16/17 je jasne). Ale ake je to auto v reale na týchto kolesach. Dakujem za vase postrehy a prosím nehadajte sa tu kvoli mojmu prispevku....