Zajtra ak nastartujem (7 rocna baterka a vonku je -11) padne na ceste do Brna 400 000km
A prestante tu zachadzat do offtopicu
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Nerad vám kazím dobrý pocit, ale rozjezdy i jízdu bez plynu jsem mohl dělat nejpozději už u Zafiry rv ~ 2000 na CNG s 1.4 atmosférou. Od chvíle, kdy motor začal řídit počítač, to jde asi všude.
Mohu se zeptat proc (technicky) je dvojite vstrikovani na "schopnost popojizdeni bez pridani plynu" lepsi? Dotaz nemyslim nijak spatne, jen me to jednoduse technicky zajima...
Jenže já jsem psal, že jsem jel 130 a ne 90. Takže to už auto točí těch 3500 otáček, nad které už se to docela hýbe. Zrychlovat ze 100, tak jsem podřazoval na 4. S turby se nemá ve zrychlení smysl poměřovat. Pokud někdo jede mimo obec 90, tak to už ho většinou nepředjíždím. Na jaký rychlostní stupeň jsi ho v té 90 předjížděl? Pokud bych potřeboval předjet, tak bych tam při té rychlosti vrazil 4, možná i 3, ať to trochu sviští. Holt atmosféra bez turba, tu je třeba točit. To není chyba, ale vlastnost. Pokud chci zrychlovat nebo předjíždět, je třeba mít nižší kvalt a motor točit, když už dosáhnu nějaké rozumné rychlosti, tak ta se udržuje snadno bez ohledu na to, jestli jedu do kopce nebo po rovině. Já ten motor posuzuju vzhledem ke charakteristikám, které má. Na druhou stranu, pokud je řidič lopata, tak nás bude brzdit i ve Škodárně s 1.5 TSI. Spousta lidí spoléhá na to, že sešlápne plyn a auto bude akcelerovat. A pak se táhnou jak těsto štrůdlu.pirko7 píše: ↑12 pro 2022, 21:21
Zavidím ti tvůj pozitivní pocit. Já jsem teď o víkendu předjížděl v 90km/h a měl jsem co dělat abych to stihl a přitom dlouhá rovinka. Ale že by auto zrychlovalo kopec nekopec......., no já mám teda asi jiné auto. Zrychluje, ale buď to musím ždímat a točit, nebo se za mnou lepí turbíci co se diví proč z té vsi do toho kopce už nejedu 90 a teprve těžce tlačím 70
. Udržet krok s ostatními novými auty je otazka plného plynu a 3500 otaček. Zato plně souhlasím že jízda v menších rychlostech je velmi přijemná a v koloně lze nechat zařazenou jedničku a i bez plynu auto courá 5km/h. Ale vyřazovat si na volnoběh můžu asi s každým manuálem.
![]()
Tak mě rozjezdy bez plynu učili už autoškole na Šodárně 120.
Nic v zlom ale ked ti to nejde predbiehat, chyba nie je v aute ani v motore. Je to atmosfera, netočíš, nesvištíš. Zaujimave ze mne pri mojej 1.2 nikdy nejako zasadne nechybal vykon pri predbiehani ze by to trvalo nekonecne dlho. Ano potrebujem viac priestoru ako s predoslym 1.6 crdi, ale to bol dizel a ten motor tahal snad furt. Pri atmosfere treba trosku inak nastavit mysel ako pri turbe.Brambo von Gratz píše: ↑14 pro 2022, 16:59Jenže já jsem psal, že jsem jel 130 a ne 90. Takže to už auto točí těch 3500 otáček, nad které už se to docela hýbe. Zrychlovat ze 100, tak jsem podřazoval na 4. S turby se nemá ve zrychlení smysl poměřovat. Pokud někdo jede mimo obec 90, tak to už ho většinou nepředjíždím. Na jaký rychlostní stupeň jsi ho v té 90 předjížděl? Pokud bych potřeboval předjet, tak bych tam při té rychlosti vrazil 4, možná i 3, ať to trochu sviští. Holt atmosféra bez turba, tu je třeba točit. To není chyba, ale vlastnost. Pokud chci zrychlovat nebo předjíždět, je třeba mít nižší kvalt a motor točit, když už dosáhnu nějaké rozumné rychlosti, tak ta se udržuje snadno bez ohledu na to, jestli jedu do kopce nebo po rovině. Já ten motor posuzuju vzhledem ke charakteristikám, které má. Na druhou stranu, pokud je řidič lopata, tak nás bude brzdit i ve Škodárně s 1.5 TSI. Spousta lidí spoléhá na to, že sešlápne plyn a auto bude akcelerovat. A pak se táhnou jak těsto štrůdlu.pirko7 píše: ↑12 pro 2022, 21:21
Zavidím ti tvůj pozitivní pocit. Já jsem teď o víkendu předjížděl v 90km/h a měl jsem co dělat abych to stihl a přitom dlouhá rovinka. Ale že by auto zrychlovalo kopec nekopec......., no já mám teda asi jiné auto. Zrychluje, ale buď to musím ždímat a točit, nebo se za mnou lepí turbíci co se diví proč z té vsi do toho kopce už nejedu 90 a teprve těžce tlačím 70
. Udržet krok s ostatními novými auty je otazka plného plynu a 3500 otaček. Zato plně souhlasím že jízda v menších rychlostech je velmi přijemná a v koloně lze nechat zařazenou jedničku a i bez plynu auto courá 5km/h. Ale vyřazovat si na volnoběh můžu asi s každým manuálem.
![]()
Naše další fóra: | astra-g.cz | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz |
Partner: | Hyundaiklub.pl |