Zdravím, rád bych se vrátil k tématu špatného startování Hyunda i30, motor G4FC 1.6L.
Asi před 2 lety mě to postihlo taky. Špatné starty, motor točil dlouho, nakonec to nastartovalo. Stav se zhoršoval, až to jednou nenastartovalo vůbec. Celé (od špatných startů až po KO) to trvalo asi 3 – 4 měsíce. Během toho jsem vypozoroval, že někdy, když to nastartovalo, nefungoval otáčkoměr a chod motoru byl divný. Sice pravidelný, ale jako kdyby nešly všechny válce nebo jakoby se točil opačně (to nevím, jestli je vůbec možné). Musel jsem vypnout a nastartovat znova. Chod byl pak dobrý, ale otáčkoměr naskočil řekněme po 10 sekundách.
Když to došlo do bodu totálního nenastartování, začal jsem zkoumat. Pojistky, relé, čidla kliky i vačky (vyměněny za nové i prohozeny z funkčního Hyundaie), dobytí baterky, vše, co mě napadlo, nebo radili na fórech.
Nakonec mi jeden Hyundayista řekl, že to jsou rozvody, že to řešil hodně krát. Odvezl jsem to do servisu (neautorizovaného Hyundai) a napsal jim na papír, co jsem všechno zkontroloval, aby to nedělali po druhé a že jsou to pravděpodobně rozvody. Třetí den mi zavolal, že asi jsou to teda ty rozvody a dohodli jsme se na ceně. Vrátili mi auto funkční, pojízdné.
Po roce a půl se ale příběh začal opakovat. Špatné starty, blbnutí otáčkoměru, občas divný chod motoru… Ještě jsem vypozoroval, že auto startovalo problematicky zpravidla při zahřátém motoru, i když později už to bylo jedno.
Opět, kontrola všeho, chyba nikde. Byl jsem si jistý, že jsou to zase rozvody, tak jsem je odstrojil (u tohoto motoru to není zas taková sranda). Nikdy bych neřekl, že budu tak zklamaný z toho, že rozvody nejsou přeskočené. Bylo to prostě všechno na místě, tak, jak má být. Na řetězu jsou 3 články jinou barvou, na kolech rysky, vše sedělo do posledního zubu.
Začal jsem měřit, ECU prostě nedává impulsy do cívek, dá se to krásně změřit na konektoru u cívek.
Změřil jsem osciloskopem pulsy od čidla kliky na konektoru ECU, byly při startování naměřeny. Dokonce jsem rozebral řídící jednotku (to opět není sranda, rozlepit to) naletoval jsem na konektor uvnitř jednotky drátky a měřil jsem pulsy spolu s napojenou diagnostikou, jestli OBD „vidí“ otáčky., viz. video.
https://youtu.be/VkC2o5H2mf8
Tady jsem skončil a nevím jak dál. Imobilizér je další z možností, která se nabízí, ale zdá se mi to nepravděpodobné, protože nakonec to vždy nastartovalo. Klíček na palubce při zasunutí klíče svítí (tak to má správně být).
Shrnutí:
ECU nedává pulsy do cívek, neznámá příčina.
Rozvody dobré, pojistky, čidla, relátka, vše OK.
OBD neukazuje žádné chyby.
Degradace startování byla postupná, zhoršovalo se to, až to nenastartovalo vůbec.
Větší problémy se startem při zahřátém motoru (startér točil, tzn. není problém s uhlíky).
Nevyřešil to prosím někdo? Vypadá to (i dle cizích fór), že je to typická závada.