Akumulator AGM

Co se jinam nevešlo - výfuk, kola, údržba, akumulátor, příslušenství, manuály/schémata atd.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
oltcitak
*****
Příspěvky: 1559
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od oltcitak »

Bangi: [-X #-o váž slová.
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Reklama
 

Uživatelský avatar
JoKo
****
Příspěvky: 1476
Registrován: 17 čer 2007, 09:53
Bydliště: BA/KE
Kontaktovat uživatele:

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od JoKo »

hmm, kde som robil chybu, ze mne auto aj po dvoch-troch tyzdnoch stania v zime a jazdenia kratkych tras nastartovalo? alebo v lete po mesiaci a nieco stania, ak neratam cestu na benzinku a umyvarku (cca 2-3km) auto nastartovalo a baterka vydrzala 4roky a novej majitelke funguje dalej a ani raz nebola dobijana? :-k
toyota highlander 2.5 hybrid executive
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj

hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
dibarbora
*****
Příspěvky: 2234
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od dibarbora »

Bangi píše: 23 zář 2021, 20:22 Zdravim.
Nejazdim autom kazdy den,hocikedy iba raz za tyzden,niekedy aj dlhsie,takze voltaz baterky sa hocikedy blizi k hranici 12,4 V a to este nie je zima :-).Pozri si tabulku pri akej hodnote sa zacinaju poskodzovat clanky v baterii.Som presvedceny ze v zime pri minusovych teplotach ked bude auto stat dlhsiu dobu a bateriu nebudem nabijat tak skape,netreba cakat rok ani dva.Viem o com hovorim,mimochodom pracoval som ako vodic nakladiakov 30 rokov,takze mam s baterkami dobre skusenosti.Bateria sa jazdou co som zistil nikdy nedobije doplna lebo riadiacia jednotka to nedovoli a udrzuje ju okolo hodnoty 75% nabitia,takze stacia jazdy po meste a baterka sa nikdy nedobije lebo EU idioti z Bruselu si to tak zelaju:-).Vies nejako inac vyriesit urcite nie iba moj problem?

Keď si taký skúsený fachman tak by si mal vedieť, že ani staré poctivé nabíjanie riadené releóvým regulátorom v Tatre 815 nikdy nenabilo akumulátory na 100% (ani zdaleka), pretože sa napätie v palubne sieti udržovalo na úrovni pri ktorej články v akumulátoroch ešte neplynovali (bezpečnostné a životnostné opatrenie). Ďalej asi vieš, že plne nabitý klasický zaplavený akumulátor je počas nabíjania nabitý naplno vtedy keď všetky články bohato plynujú a napätie sa nezvyšuje... to je na podporenie predchádzajúcej vety, prečo ani v aute bez rekuperačného nabíjania nebude aku nikdy nabitý na 100%. Ako som Ti napísal, problémom ISG nie je ani tak ponechanie aku na nižšej hladine nabitia ale neustále cyklické nabíjanie a vybíjanie.. tento problém externá nabíjačka nevyrieši. Na takúto záťaž je AGM technológia pripravená o čom svedčí bežná prax... tiež mám auto 3,5 roka, nabíjačku vidí keď si náhodou spomeniem a mám príležitosť 2-3 krát do roka, inak auto stojí tiež pred panelákom, baterka je pôvodná. Takže prehnané obavy nie sú absolútne na mieste. Tvoje obavy sa dajú vyriešiť vytiahnutím konektora na mínus póle batérie... budeš mať svietiacu kontrolku na palubovke a teoreticky nabíjanie po starom... či to však nemá iné neblahé dôsledky Ti nikto nezaručí

Teraz ked to nabijanie mam vyriesene priklad raz za dva tyzdne tak to bude v pohode,nechapes ze ked denne nejazdis tak baterka bude v kuse skoro na hrane vybitia.Takze v pripade potreby jazdy v zime by som ani nenastartoval,to by bolo asi podla teba lepsie,vsak:-).Netrap sa kolko som za to dal,tvoje peniaze to neboli ale za nabijacku som zaplatil 74€,nebudem ti pisat skade,lebo si mudry jak radio,baterka mi bude sluzit dlhe roky,lebo sa nikdy nevystavi ako pri startovani,ale o tom by si musel nieco vediet:-).

Ja ti tvoje peniaze neberiem sú len tvoje... napísal som len svoj pohľad na tento problém, tak si pre budúcnosť takýto tón láskavo odpusti, husi som s tebou nepásol a teda si vyprosím aby si si o mňa obtieral ústa/prsty na klávesnici!!
Len tak mimochodom, tá záložná baterka sa ti postávaním na polici zasulfátuje... môžeš nabíjať koľko chceš, po 3-4 rokoch budeš mať z nej tak 40Ah-50Ah pretože čas nezastavíš a občasný šok zo štartovania jej nedokážeš poskytnúť!


To nabijanie cez auto zasuvku je teoria,jasne dam si vyviest kable dnu do vozidla a problem bude vyrieseny a nebude ziadna zdvihnuta kapota.

Dakujem za prispevky tym ktory aj nieco poradia:-).Urcite s tym nemam problem iba ja jediny.
Naposledy upravil(a) dibarbora dne 23 zář 2021, 21:22, celkem upraveno 3 x.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Bangi
*
Příspěvky: 10
Registrován: 26 črc 2021, 19:59

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od Bangi »

Nazdar.

Skludni si hormony,nepisal som tu o tom aby sa sa s tebou tu hadal.
Bangi
*
Příspěvky: 10
Registrován: 26 črc 2021, 19:59

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od Bangi »

Boze tie preklepy,pisem z tabletu,sorry.
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 801
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od Pjotr1 »

Nabíjet baterii při vypnutém klíčku přes zapalovač nejde, je odpojený.
Když se s autem nejezdí tak baterii stačí dobít do plna jednou za cca měsíc, není nutné jí dobíjet každý týden nicméně cyklování se neboj, AGM jsou na to stavěné.
Při nabíjení baterie z jiné baterie je třeba zkontrolovat, aby ta zdrojová baterie neplynovala vlivem velkého odebíraného proudu. Interiéru by plyny H₂SO₄ nedělaly dobře
Osobně mi opravdu přijde jednodušší odpojení čidla na baterii, které zařídí trvalé dobíjení při jízdě (tedy stav dřívějších aut, kterým obyčejné baterie vydržely 7-10 let) a současně vypne SS.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Bangi
*
Příspěvky: 10
Registrován: 26 črc 2021, 19:59

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od Bangi »

Zdravim.

Dakujem za tvoj prispevok,ano to nabitie asi raz za mesiac udrzi bateriu v kondicii,ak by som ju nenabil a auto by stalo dva tyzdne v kuse v zime pri minusovych teplotach tak nenastartujem,plus bola by znicena bateria.
Dam si vyviest od baterie zasuvku do interieru a budem dobijat aj bez zdvihnutej kapoty.To dobijanie cez zasuvku bol dopyt tu na forum ci to niekto neskusal.

V aute mam namontovany Pandora system,ten mi aj presne ukazuje stav baterie voltaz tak vzdy viem v akom stave bateria je,tak ten tiez robi nejaky odber,ten kto jazdi skoro denne tak tie problemy nema a potom nevie pochopit moj problem,ale uz som to vyriesil ku svojej spokojnosti:-).

Maj sa dobre.
Uživatelský avatar
oltcitak
*****
Příspěvky: 1559
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od oltcitak »

Dobrá zima ukáže vhodnosť riešenia. Osobne by som to riešil ináč(a aj to mam vyriesene ináč) , ale najlepšia rada je vlastná skúsenosť. =P~
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Foxy
**
Příspěvky: 126
Registrován: 08 čer 2021, 17:57

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od Foxy »

Si si istý že by si po dvoch týždňoch cez zimu nenaštartoval - je to skúsenosť či obava? Ja mám starý peugeot z 2002 na ktorom je asi 6 rokov stará batéria, dobíjam ju 2x ročne a to jar / jeseň, a aj to niekedy na jar zabudnem. V zime jazdím veľmi málo, minulú zimu som mal za december a január dokopy do 200 km. Auto okolo Vianoc stálo 3 týždne a chytilo sa to na prvý šup ako vždy. A auto stojí na parkovisku pred bytom, žiadna garáž s plusovou teplotou. Jasne, môžeš mať inú batériu, iné auto, ale aj tak si myslím že ak je všetko OK a žiadne skraty, tak by zdravá batéria mala vždy spoľahlivo chytiť aspoň tak mesiac po tom ako auto odstavíš, nie to len po dvoch týždňoch...
i30 Fastback 1,5 T-GDI MHEV IMT Family Smart (11/2021)
dibarbora
*****
Příspěvky: 2234
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od dibarbora »

V robote s tým máme dlhoročné skúsenosti… flotila ceed-ov (aktuálne väčšina 3gen) pod prístreškom, gps v každom…. údržba len najnutnejšia, potrebné sú aspoň 2mesiace pokoja aby sa nedalo naštartovať… platilo to aj v minulosti so starsími generáciami bez isg s obyčajnými aku.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
suprtomo
*
Příspěvky: 23
Registrován: 04 dub 2021, 21:22

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od suprtomo »

Jen se chci ujistit - odešla mi po 5 a čtvrt roce baterka, startér jen cvaká (i30 III, 1.4 TGdi, 103kw). Chci tam dát YUASA YBX9096, která je dle e-shopu podporovaná a má stejné parametry (a taky doporučovaná).

Lze jí jednoduše prohodit, nebo je potřeba prohození se záložním zdrojem či diagnostikou, aby se systému řeklo, že je nová? :)
Hyundai i30 III combi, 2017, 1.4 t-gdi, 103 kw
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5123
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od petzl62 »

Prohazoval jsem za stejnou baterii, jakou popisuješ, na stejném voze a nebylo potřeba nic. Vyndáš starou, dáš novou. A funguješ. To samé jsem aplikoval u stávajícího vozu, protože co si budeme- Yuasa je někde jinde, než Varta i když prvovýroba.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
suprtomo
*
Příspěvky: 23
Registrován: 04 dub 2021, 21:22

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od suprtomo »

petzl62: Díky moc, to jsem potřeboval slyšet. Tak snad zítra baterie dorazí. :D
Hyundai i30 III combi, 2017, 1.4 t-gdi, 103 kw
Martinsp
****
Příspěvky: 1400
Registrován: 25 zář 2010, 09:59
Bydliště: Č. Budějovice

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od Martinsp »

Takže jsi objednával baterii pres e-shop? Nebo do prodejny?
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
suprtomo
*
Příspěvky: 23
Registrován: 04 dub 2021, 21:22

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od suprtomo »

Také potvrzuji, že výměna za 20 minut v garáži za novou baterii YUASA YBX9096 bez problému. Lepší je to ve dvou,
protože kabely na plus jsou dost krátké a jeden je drží a druhý tam cpe baterii. Koupena za 3408 Kč u Autodíly Cardo osobně v Praze. Myslím, že stojí všude 3400 výše, akorát na autodilyparts.cz je za cca 2800 + doprava, ale před Vánoci jsem to nechtěl riskovat, tak jsem si zajel na prodejnu Autodíly Cardo v Praze. 😀
Hyundai i30 III combi, 2017, 1.4 t-gdi, 103 kw
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Ostatní“