Intenzita regeneracia DPF filtra
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11626
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsat můžeš tak černou křídou komína .
Že fixlovali všichni je veřejné tajemství - ale chytli u toho VW.
A updaty jsou přeci důkazem kontinuálního vývoje a zapracovávání nových poznatků i do stávajících vozů.
Koupil sis emisně vyhovující vozidlo, ale teď je ještě ekologičtější!
Že fixlovali všichni je veřejné tajemství - ale chytli u toho VW.
A updaty jsou přeci důkazem kontinuálního vývoje a zapracovávání nových poznatků i do stávajících vozů.
Koupil sis emisně vyhovující vozidlo, ale teď je ještě ekologičtější!
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Reklama
-
- *
- Příspěvky: 27
- Registrován: 29 pro 2022, 16:43
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
No tak to určitě
Ale kdyby při prodeji prezentovali,že regenerace jsou každých 50-100 km tak neprodají ani kus.
Ale kdyby při prodeji prezentovali,že regenerace jsou každých 50-100 km tak neprodají ani kus.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Ano, teď "vdechuje" CO2 a vypouští O2...Mr. HYUNDAI píše: ↑06 led 2023, 22:48 Napsat můžeš tak černou křídou komína .
Že fixlovali všichni je veřejné tajemství - ale chytli u toho VW.
A updaty jsou přeci důkazem kontinuálního vývoje a zapracovávání nových poznatků i do stávajících vozů.
Koupil sis emisně vyhovující vozidlo, ale teď je ještě ekologičtější!
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Teda neviem kedy si ty kupoval auto…. ale ja som môj prvý a nový riešil v 2018… vtedy novinku i30 3gen. v MY2018 ešte montovali starý diesel U3 z generácie GD. Rozdiel medzi 1,4 tgdi a 81kw crdi bol len 1000€. Veľmi lákal diesel(pred tým som okrem š105 mal len jazdené diesle) … príplatok znesiteľný, konštrukcia celkom poctivá… keďže v rámci “teoretickej” prípravy na výber a kúpu som toho dosť čítal, tak som narazil zrovna na toto vlákno… a bolo rozhodnuté…. to mi predajca v tom 2018 núkal ešte ako alternatívu i40 1,7crdi predvádzačku s 11km za z dnešného pohľadu smiešnych 19999€… odolal som a keď som potom čítal Axelove peripetie v Tucsone, tak som bol aj rád, že som naftovému lákaniu odolal aj pri i40. Dnes by som si do týchto menších áut diesel nekúpil rivnako…. emisne sú síce ok, ale za cenu už neúmernej zložitosti….t.barancik píše: ↑06 led 2023, 23:06 No tak to určitě
Ale kdyby při prodeji prezentovali,že regenerace jsou každých 50-100 km tak neprodají ani kus.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Líp se to nedá napsat, byl jsem na tom naprosto, naprosto stejně...
Už bych se do dieslu nevrátil- myšleno do "moderních" ekologických dieslů.
Jinak nahradit dieslové motory je prakticky nemožné, ale EKO terorismus to prostě zaříznul a hotovo
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
-
- *
- Příspěvky: 27
- Registrován: 29 pro 2022, 16:43
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
i30 3 gen. také ještě motor D4FB/,výroba 12/2017, koupený jako nový 3/2018.
Měli jsme jej na 4 roky na operák a jelikož sním po celou dobu nebyli problémy,tak jsme jej výhodně odkoupili.
Až do listopadu do servisní prohlídky,regenerace běželi po 300-500 km.
Čím jedu plynuleji,třeba dálnice,tím rychleji se plní filtr sazemi,tím častěji běží regenerace.
Po servisu někdy 50,jindy 150, 300 ale i 470 km,a to jezdím do práce stejnou trasu,dle servisu není žádný problém,ŘJ si to řídí sama a hotovo.
Měli jsme jej na 4 roky na operák a jelikož sním po celou dobu nebyli problémy,tak jsme jej výhodně odkoupili.
Až do listopadu do servisní prohlídky,regenerace běželi po 300-500 km.
Čím jedu plynuleji,třeba dálnice,tím rychleji se plní filtr sazemi,tím častěji běží regenerace.
Po servisu někdy 50,jindy 150, 300 ale i 470 km,a to jezdím do práce stejnou trasu,dle servisu není žádný problém,ŘJ si to řídí sama a hotovo.
-
- *
- Příspěvky: 27
- Registrován: 29 pro 2022, 16:43
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Nevíte někdo,kolik má EGR max otevírat? Na netu píšou max 25% ale ja vidím běžně 20-40% a klidně i 59%,to se pak není co divit že je nárůst spalin a sazí a plní se filtr rychleji
-
- *
- Příspěvky: 27
- Registrován: 29 pro 2022, 16:43
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
EGR???
- Přílohy
-
- EGR
- Screenshot_2023-01-07-13-57-26-70_1c4cade50911c4021d022fd7fc21ca47-01-01-02-01.jpeg (59.5 KiB) Zobrazeno 925 x
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Normu nebudeš mať nikde... vždy je to výsledok optimalizácie dátových máp v RJ motora. Aby motor spĺňal deklarované parametre. Keďže sa majstri v Kórei očividne sekli a museli hasiť problém, tak každé % otvorenia EGR je dobré... pokiaľ to motor stabilitou spaľovania a výkonom ustojí. Motor nemá SCR katalyzátor (takže s močovinou si nevedia pomôcť), LNT katalyzátor je optimalizovaný konštrukčne... takže jedinú možnosť , čo majú je pridať spaliny do sania cez EGR....
Určite to nie je dobré pre motor (zanášanie karbónom musí byť násobné), určite to zvyšuje spotrebu nafty, projektovaná životnosť DPF bude tiež len nesplniteľný sen. Ak Ti môžem poradiť, tak občas zájdi na poriadnu diagnostiku... nie tieto EOBD LM327 hračky... a daj si vyčítať zanesenie DPF popolom... ak to začne byť neúnosné, tak auto rýchlo predaj....
Určite to nie je dobré pre motor (zanášanie karbónom musí byť násobné), určite to zvyšuje spotrebu nafty, projektovaná životnosť DPF bude tiež len nesplniteľný sen. Ak Ti môžem poradiť, tak občas zájdi na poriadnu diagnostiku... nie tieto EOBD LM327 hračky... a daj si vyčítať zanesenie DPF popolom... ak to začne byť neúnosné, tak auto rýchlo predaj....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
-
- *
- Příspěvky: 27
- Registrován: 29 pro 2022, 16:43
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Vzhledem k tomu,že někdy proběhne regenerace až po 350 či 470 km,tak nemyslím že by byl ucpaný filtr DPF, popelem,ať je to hračka nebo ne,ukazuje že někdy se filtr zaplní sazemi během 50 km,někdy i za 400 km a to by mohla být porucha EGR nebo polohy EGR,naposledy dělali diagnostiku s tím,že DPF je v pořádku,když jsme kontroloval EGR error když to najíždělo 300-400 km mezi regeneracemi,tak graf byl prázdný a teď je jak je
-
- *
- Příspěvky: 27
- Registrován: 29 pro 2022, 16:43
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
a to za celou dobu ani jednou nevyskočila žádná porucha nebo zaplnění DPF filtru či požadavek na regeneraci
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Ja ti netvrdím, že máš filter plný popola... napísal som, že sa bude plniť podstatne rýchlejšie. Keď sa už ozve kontrolka, tak obvykle je na programe dňa výmena (o čistení ani neuvažuj) ... a ak chceš tomuto predísť a posunúť radost "o dům dál", tak to treba spraviť v predstihu... .
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
t.barancik: Dvě otázky:
1. jak vypadá koncovka výfuku?
2. sleduješ regenerace i na displeji palubního počítače nebo jen přes elektronické hračky?
Opět napíšu, co jsem již psal: řešíš neřešitelné. Buď se s tím smiř (lepší to nebude) nebo auto prodej a budeš mít klid.
1. jak vypadá koncovka výfuku?
2. sleduješ regenerace i na displeji palubního počítače nebo jen přes elektronické hračky?
Opět napíšu, co jsem již psal: řešíš neřešitelné. Buď se s tím smiř (lepší to nebude) nebo auto prodej a budeš mít klid.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
-
- *
- Příspěvky: 27
- Registrován: 29 pro 2022, 16:43
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Výfuk čistý a sleduji i na palubním počítači.
Dám jej na diagnostiku zda něco nezpůsobuje zvýšenou produkci sazí,jen pro jistotu že vše běhá jak má,nechce se mi věřit,že by udělali SW a zkrátili regenerace ze 400 na 50 a ještě tak nárazově,každý týden jinak
Dám jej na diagnostiku zda něco nezpůsobuje zvýšenou produkci sazí,jen pro jistotu že vše běhá jak má,nechce se mi věřit,že by udělali SW a zkrátili regenerace ze 400 na 50 a ještě tak nárazově,každý týden jinak
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Kluci, je normální, že ta druhá lambda ukazuje větší hotnoty, než ta první? Viz obr., čísla jsou z volnoběhu.
- Přílohy
-
- lambdy.JPG (81.05 KiB) Zobrazeno 627 x
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================