Dct a tempomat

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Carver10
*
Příspěvky: 35
Registrován: 04 srp 2010, 09:52

Dct a tempomat

Příspěvek od Carver10 »

Zajímalo by mě, jestli někdo neměřil vliv tempomatu na spotřebu v kopcovitém terénu, kde DCT ráda podřazuje více, než kdyby se jelo bez tempomatu.
Reklama
 

zopper
**
Příspěvky: 236
Registrován: 15 úno 2022, 13:49

Re: Dct a tempomat

Příspěvek od zopper »

Specificky jsem to neměřil, ale tempomat (ať už s DCT nebo manuálem) v kopcovitém terénu vždycky znamená větší spotřebu, než řidič, který do kopce nepřidá plynu tolik, kolik by bylo třeba pro udržení rychlosti (takže trochu zpomalí), a pak to dožene gravitací na druhé straně.
i30 2021 1.5 T-GDI MHEV Style, DCT
Storman
**
Příspěvky: 175
Registrován: 14 říj 2021, 12:22

Re: Dct a tempomat

Příspěvek od Storman »

U mňa tempomat v kopci spomaľuje(na D1 vie rýchlosť klesnúť aj o viac ako 5kmh) tak ako keby človek držal plyn v konštantnej polohe.

Ale dole prudším kopcom tempomat vypínam, lebo adaptívny nevie ísť bez plynu a namiesto toho aby pustil plyn tak koriguje rýchlosť brzdami.
Takže v takom prípade je spotreba vyššia.
i30 Fastback 1.5 T-GDI DCT Style Shimmering Silver
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
Carver10
*
Příspěvky: 35
Registrován: 04 srp 2010, 09:52

Re: Dct a tempomat

Příspěvek od Carver10 »

Nemám adaptivní tempomat, ten normální na brzdy myslím nesahá. Většinou před prudším kopcem na dálnici trochu přidám plyn a zrychlím ať ten tempomat zbytečně nepodřazuje. Na to podřazování tempomatu má dost vliv i váha, když jedu sám tak to podřazuje později než s naloženým autem.A změna režimů eco-normal-sport na to podřazení asi vliv nemá.
sergej.fedorov
Příspěvky: 8
Registrován: 03 dub 2022, 18:29

Re: Dct a tempomat

Příspěvek od sergej.fedorov »

Ahoj.nezkouseli jste nekdo prepnout z adaptivniho tempomatu na obycejny cruise control bez odstupu a brzdne funkce?Podle prirucky by to melo jit,ale nedari se mi potvrdit rychlost u toho obycejneho.takze ho sice prepnu,ale uz ho nedokazu spustit potvrzenim rychlosti.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20300
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Dct a tempomat

Příspěvek od Axel.Foley »

A šlápnul jsi mezi vyjetím a potvrzením rychlosti na brzdu?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
sergej.fedorov
Příspěvky: 8
Registrován: 03 dub 2022, 18:29

Re: Dct a tempomat

Příspěvek od sergej.fedorov »

Neslapl.mam slapnout na brzdu?
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 812
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Dct a tempomat

Příspěvek od i30mpact »

Mně se třeba tempomat neaktivuje, pokud aspoň jednou na brzdu nešlápnu.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20300
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Dct a tempomat

Příspěvek od Axel.Foley »

sergej.fedorov píše: 14 led 2023, 17:51 Neslapl.mam slapnout na brzdu?
Ano. Už to tady bylo napsáno x-krát a napíšu to znovu: jestliže chceš aktivovat tempovat a po posledním nastartování jsi nešlápnul na brzdu, tempomat se neaktivuje :!: Pokud je dobře pamatuji, je to uvedeno i v manuálu.

Dle mých zkušeností to platí pro ix20, i30 GD & PD, Tucson TL & NX4, Bayon.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
sergej.fedorov
Příspěvky: 8
Registrován: 03 dub 2022, 18:29

Re: Dct a tempomat

Příspěvek od sergej.fedorov »

Ale ja mam problem prejit z adaptivniho na normalni.
Takze adaptivni normalne funguje a kdyz ho chci prepnout na normalni tempomat,tak nejde potvrdit rychlost. A brzdeno pred spustenim adaptivnim bylo.
Storman
**
Příspěvky: 175
Registrován: 14 říj 2021, 12:22

Re: Dct a tempomat

Příspěvek od Storman »

Pri podržaní tlačítka mode mi to prepne z adaptívneho na obmedzovač rýchlosti.
Je vôbec možnosť zmeniť ho na “hlúpy” tempomat? V manuále takú možnosť nevidím…
i30 Fastback 1.5 T-GDI DCT Style Shimmering Silver
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5128
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Dct a tempomat

Příspěvek od petzl62 »

https://s7g10.scene7.com/is/content/hyu ... i30+PDEpdf
Kapitola 5,str. 146 - poslední odstavec... :idea:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
sergej.fedorov
Příspěvky: 8
Registrován: 03 dub 2022, 18:29

Re: Dct a tempomat

Příspěvek od sergej.fedorov »

Prima. A v navodu na strane 146 (v oddílu 5) je část " Přechod do režimu tempomatu" a má tří body. A můj problém je, že první bod je ok a bod 2 a bod 3 mi nelze realizovat. Po přidržení tlačítka odstupu se nic nestane a tím pádem nedojde k na bod 3 a volbe "cruise control". Tak mě zajímalo, co dělám špatně a jestli se to už někomu taky takhle stalo.
Uživatelský avatar
XMira
*****
Příspěvky: 1724
Registrován: 23 lis 2005, 10:11
Bydliště: CB

Re: Dct a tempomat

Příspěvek od XMira »

Dovolím si dvě poznámky:
U DCT na brzdu musím šlápnout pokaždé. Bez brzdy nenastartuju.
Starší modely měly skutečně možnost přeputí na klasický tempomat. Nové už mají jen adaptivní a omezovač. Prodejce mě na to upozorňoval.
Počítám, že v rámci HKMC to máme všichni stejně.
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5128
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Dct a tempomat

Příspěvek od petzl62 »

=D> =D> :idea:
Parádní poznámka, přesně tak to je. Tazatel se typem vozu/rokem výroby nezabýval, tak jsem předpokládal, že se jedná o model s adaptivním/klasickým tempomatem. Po faceliftu už je to tak jak píšeš.
Tzv. tichý a nesmyslný downgrade ](*,)
Ještě, až se k tomu dokopu v servisu, zkusíme to napíchnout na diagnostiku, jestli funkce klasického tempomatu nejde aktivovat přes diagnostiku...
Něco mi říká, že by to neměl být problém :-k
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“