Sněhové řetězy
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Sněhové řetězy
Čau,
Chystám se na hory a pro jistotu si chci koupit řetězy. Momentálně mám obuto 225/45 r17 a vlastním i30 fastback.
Má někdo z Vás zkušenosti popřípadě doporučení jaké řetězy koupit nebo je to jedno?
Díky.
Chystám se na hory a pro jistotu si chci koupit řetězy. Momentálně mám obuto 225/45 r17 a vlastním i30 fastback.
Má někdo z Vás zkušenosti popřípadě doporučení jaké řetězy koupit nebo je to jedno?
Díky.
- Reklama
Re: Sněhové řetězy
Hodně záleží co od nich očekáváš a kolik jsi ochoten investovat v závislosti na tom, jak často je budeš používat a jak moc se chceš u použití trápit a špinit.
Já po dřívějších zkušenostech se vším možným koupil:https://www.youtube.com/watch?v=j0zUP2YqdBo
A nelituju. Jen jsou- kulantně napsáno- dražší. Ale za tu rychlost, čistotu,účinnost a spolehlivost to stojí.Tedy pro mne. Jsem v autě neustále. A samozřejmě je potřeba se o řetězy po použití starat(omýt ve vodě a opět nakonzervovat).
Jinak je tady o řetězech dost témat, pohledej a pročti.
Já po dřívějších zkušenostech se vším možným koupil:https://www.youtube.com/watch?v=j0zUP2YqdBo
A nelituju. Jen jsou- kulantně napsáno- dražší. Ale za tu rychlost, čistotu,účinnost a spolehlivost to stojí.Tedy pro mne. Jsem v autě neustále. A samozřejmě je potřeba se o řetězy po použití starat(omýt ve vodě a opět nakonzervovat).
Jinak je tady o řetězech dost témat, pohledej a pročti.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Sněhové řetězy
Na príležitostné vyprostenie 1 x za rok postačia úplne najlacnejšie. Skôr sa ale treba spoliehať na dobré zimné pneu a nejaký ten fortieľ za volantom. Nahadzovať reťaze pod každým poprášeným kopčekom sa zunuje aj s tými najdrahšími.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Деревенский
- **
- Příspěvky: 305
- Registrován: 29 črc 2018, 18:45
- Bydliště: Дальневосточный округ
Re: Sněhové řetězy
Já doporučuji lopatu hliníkovou, skládací do kufru na vysvobození. A k tomu dva nebo čtyři, podle hnaných kol, rošty tahokovu pod kola kdyby jsi náhodou vyhrabal důlky a auto by z nich nechtělo ven. Jsem z hor a řetězy nepoužívám protože tu máme prohrnuto a posoleno a námrazky které dobře trénují tlumiče. Pořádné zimní gumy se hodí taky.
Z vlastní zkušenosti vím že když nasadíš řetězy a jedeš do kopce, tak vždy, podle Marfyho zákona potkáš kamion který nejede a vedle druhý který si myslí že vyjede
Z vlastní zkušenosti vím že když nasadíš řetězy a jedeš do kopce, tak vždy, podle Marfyho zákona potkáš kamion který nejede a vedle druhý který si myslí že vyjede
директор путаницы
Re: Sněhové řetězy
Na horach jsem nekolikrat pouzil tekute retezy ve spreji.Je to uplne bez prace,pouze se strikne na predni gumy a jede se Po par km je to dole,ale svoji praci to udela.Pokud je to pouze na tyden na hory,tak bych normalni retezy vubec nekupoval...A jak psal kolega nademnou,lopatu urcite taky
Hyundai i30 Combi 1.4T-GDi 103kW Czech,Opel Astra K 2017 1.4 77kW
Dacia Logan MCV2 0.9Tce 66kW 2015
Dacia Logan MCV 1.5dci 63kW
Nissan Qashqai 1.6 16V 84kW
Opel Astra G combi 1.6 8V 55kW
Suzuki Swift 1.3 50kW
Škoda 120L
Dacia Logan MCV2 0.9Tce 66kW 2015
Dacia Logan MCV 1.5dci 63kW
Nissan Qashqai 1.6 16V 84kW
Opel Astra G combi 1.6 8V 55kW
Suzuki Swift 1.3 50kW
Škoda 120L
Re: Sněhové řetězy
Starší téma, ale podpořím petzla62. Jsou to fakt supr řetězy, oproti těm "obyčejným". Obojí vyzkoušeno na výjezdu z Lichtenbergu do Schonebenu a dál do Zvonkové. Ty obyčejné se mi na tom kopci dřív ještě s Mareou povedlo přetrhnout, jak je nešlo pořádně utáhnout. Tohle se po ručním utažení kolečkem dopnulo krásně samo. A i nasazení a sundání je fakt o něčem jiném. Dle mě za 1 s * a zaplacené peníze navíc vůbec nelituji.
- Přílohy
-
- Obrázek WhatsApp, 2023-01-30 v 15.50.09.jpg (126.85 KiB) Zobrazeno 1074 x
Re: Sněhové řetězy
Já přidávám zkušenost s látkovými řetězy AutoSock. Koupeno jako znouzectnost, na N-Line s 18'' koly normální řetězy nesmí. A co jsem koukal, asi se opravdu ani nevejdou.
Nasazení rychlé - navléknout seshora, popojet o půl otáčky, přetáhnout zbytek. A výjezd 200 m do kopce k horské chatě po uježděném sněhu úplně v pohodě. Přesně na tohle jsem je kupoval, takže 100% spokojenost.
Nasazení rychlé - navléknout seshora, popojet o půl otáčky, přetáhnout zbytek. A výjezd 200 m do kopce k horské chatě po uježděném sněhu úplně v pohodě. Přesně na tohle jsem je kupoval, takže 100% spokojenost.
i30 Kombi 1,5 T-GDI iMT N LINE PREMIUM Sunset Red (2022)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)
Re: Sněhové řetězy
Boryš píše: ↑13 úno 2023, 01:57 Starší téma, ale podpořím petzla62. Jsou to fakt supr řetězy, oproti těm "obyčejným". Obojí vyzkoušeno na výjezdu z Lichtenbergu do Schonebenu a dál do Zvonkové. Ty obyčejné se mi na tom kopci dřív ještě s Mareou povedlo přetrhnout, jak je nešlo pořádně utáhnout. Tohle se po ručním utažení kolečkem dopnulo krásně samo. A i nasazení a sundání je fakt o něčem jiném. Dle mě za 1 s * a zaplacené peníze navíc vůbec nelituji.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Sněhové řetězy
Já s řetězy za týden najel zhruba 35 km. Z toho asi 10 km opravdu nutně, bez nich se to nedalo. Po zasněženém asfaltu, kde chvíli předtím projel pluh a stejně tam vyjely jen čtyřkolky. To bych ty látkové nejspíš hned mohl vyhodit a visel bych na tom kopci bez jiné možnosti jak vyjet. Ten zbytek spíš jako pojistku, když jsem u Schwarzenberského kanálu viděl opuštěné auto v příkopě a po nasněžení dalšího sněhu cítil i viděl u jiných aut jak to klouže.pecka411 píše: ↑13 úno 2023, 16:05 Já přidávám zkušenost s látkovými řetězy AutoSock. Koupeno jako znouzectnost, na N-Line s 18'' koly normální řetězy nesmí. A co jsem koukal, asi se opravdu ani nevejdou.
Nasazení rychlé - navléknout seshora, popojet o půl otáčky, přetáhnout zbytek. A výjezd 200 m do kopce k horské chatě po uježděném sněhu úplně v pohodě. Přesně na tohle jsem je kupoval, takže 100% spokojenost.
Ale když není jiná možnost a máš štěstí že jinde nemůžeš mít problém, tak je to řešení. Já občas jedu tam, kde když nasněží tak se s řetězy musí jet nějaký ten km i na střídavém povrchu. Třeba na Gruni jsem kdysi tvrdnul přes hodinu kvůli blbcům co si mysleli že vyjedou bez řetězů a zablokovali silnici ve třetině kopce a nasazovali řetězy.
Re: Sněhové řetězy
Jasné. Na horách nebydlím, řetězy jsem za posledních 10 let potřeboval 3x a z toho 2x do toho 200m kopce. Na pravidelnější použití a delší trasy to chce klasické.
i30 Kombi 1,5 T-GDI iMT N LINE PREMIUM Sunset Red (2022)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)
Re: Sněhové řetězy
taky se pridam s otazkou jak jste spokojeni s tim servomatikem resp
- co jste meli za retezy driv .. jestli nejake noname nebo treba obyc Pewagy Brenta a jestli to je takovy rozdil? me to prijde hodne podobne, akorat misto kolecka uprostred provliknu retez ockem a zajistim, system vzadu mi prijde podobny
- podobny teda az na rozdil v tom modrem lanku co spojuje tu zadni obruc - na videu to dokonce vypada ze je to gumicka co pak zustane pod behounem :O to prezije jizdu?
- sundavani si na videu asi taky zjednodusili - stali presne tak jak kolo obouvali, jinak hadam ze je stejne potreba odepnout a metr popojet
- co jste meli za retezy driv .. jestli nejake noname nebo treba obyc Pewagy Brenta a jestli to je takovy rozdil? me to prijde hodne podobne, akorat misto kolecka uprostred provliknu retez ockem a zajistim, system vzadu mi prijde podobny
- podobny teda az na rozdil v tom modrem lanku co spojuje tu zadni obruc - na videu to dokonce vypada ze je to gumicka co pak zustane pod behounem :O to prezije jizdu?
- sundavani si na videu asi taky zjednodusili - stali presne tak jak kolo obouvali, jinak hadam ze je stejne potreba odepnout a metr popojet
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Re: Sněhové řetězy
Koukám na videa a přijde mi, že ta modrá gumička či lanko je tam jen na první pootoceni kola, pak ji natáhne to "servo"?
Re: Sněhové řetězy
Stále spokojenost. I když jsem je využil loni zase jen při výjezdu z Lichtenbergu. Předtím jsem měl nějaké no-name, při nasazování se mně povedlo vždy odřít klouby na prstech a utáhnout se mi je nepovedlo, prokluzovaly (protáčely se) na kolech. S těmi Servomatik v pohodě jízda i po skoro asfaltu, kdy se kopec stejně nedal vyjet, klouzalo to. No je fakt že zaberou o něco větší prostor než ty no-mame, ty se daly smotat. Ale jsou v placaté tašce, takže toho prostoru nezaberou zase tolik. A mám u nich v té tašce i skládací lopatu, kdyby náhodou.
To lanko se pak samo díky mechanismu utáhne, nevím jak, nezkoumal jsem to, ale je to tak. Nemusí se pak dotahovat. Při sundávání se musí pak z lanka sjet jak je na videu o montáži, demontáži.
To lanko se pak samo díky mechanismu utáhne, nevím jak, nezkoumal jsem to, ale je to tak. Nemusí se pak dotahovat. Při sundávání se musí pak z lanka sjet jak je na videu o montáži, demontáži.
Re: Sněhové řetězy
Ještě doplnění: kdyby to lanko zůstalo plandat tak by jaksi ty řetězy nedržely na kolech... Takže při demontáži ho znovu vytáhnete z mechanismu jak je ukázáno na začátku montáže, proto se musí ten mecahnismus otevřít z polohy pro jízdu, lanko zůstane pod kolem...