Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Super 👍.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Reklama
 

Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 801
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Pjotr1 »

tak to je velmi pěkná spotřeba, dobrá práce. Jen pro porovnání, já se letos vracel z Alp : 705km, 5,7 l/100km, 9:39 hod. 1.4 T-gdi a 3 lidi bez rakve, tacho 120-140 km/h.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

WalterB: Super popsáno i napsáno =D> Není nad skutečné provozní zkušenosti. Skvělá práce =D>
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 576
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od WalterB »

Díky za pochvalu :)
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Uživatelský avatar
pirko7
**
Příspěvky: 128
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pirko7 »

Brambo von Gratz píše: 14 pro 2022, 16:59 Jenže já jsem psal, že jsem jel 130 a ne 90. Takže to už auto točí těch 3500 otáček, nad které už se to docela hýbe. Zrychlovat ze 100, tak jsem podřazoval na 4. S turby se nemá ve zrychlení smysl poměřovat. Pokud někdo jede mimo obec 90, tak to už ho většinou nepředjíždím. Na jaký rychlostní stupeň jsi ho v té 90 předjížděl? Pokud bych potřeboval předjet, tak bych tam při té rychlosti vrazil 4, možná i 3, ať to trochu sviští. Holt atmosféra bez turba, tu je třeba točit. To není chyba, ale vlastnost. Pokud chci zrychlovat nebo předjíždět, je třeba mít nižší kvalt a motor točit, když už dosáhnu nějaké rozumné rychlosti, tak ta se udržuje snadno bez ohledu na to, jestli jedu do kopce nebo po rovině. Já ten motor posuzuju vzhledem ke charakteristikám, které má. Na druhou stranu, pokud je řidič lopata, tak nás bude brzdit i ve Škodárně s 1.5 TSI. Spousta lidí spoléhá na to, že sešlápne plyn a auto bude akcelerovat. A pak se táhnou jak těsto štrůdlu.
Minko píše: 14 pro 2022, 18:23 Nic v zlom ale ked ti to nejde predbiehat, chyba nie je v aute ani v motore. Je to atmosfera, netočíš, nesvištíš. Zaujimave ze mne pri mojej 1.2 nikdy nejako zasadne nechybal vykon pri predbiehani ze by to trvalo nekonecne dlho. Ano potrebujem viac priestoru ako s predoslym 1.6 crdi, ale to bol dizel a ten motor tahal snad furt. Pri atmosfere treba trosku inak nastavit mysel ako pri turbe.
Nic ve zlém v těch textech nevidím :wink: , spíš mě vždy překvapí, že si tu každý myslí že se tu snažím předjíždět v 2000 otačkách, ja předjíždím jen na 2 nebo na 3. Ale atmosfera není jen o tom, že to vytočíme na 5000 otaček a pak to frčí, je to taky o tom jakej je vzduch, jaká je nadmořská výška, zda je to stoupák apod. Tohle všechno je prostě děsně znát a zkušený řidič? Neudělá nic víc, než vyhodnotí že to auto to na tom useku stihne, nebo nestihne. Kouzelnou nohu nemá nikdo a ze 145nm se 200nm co má např. 1.0 TSI nestane ani v omezovači. A zkuste si někdy akcelerovat se zařazenou 5tkou při 90km... jestli opravdu někdo mysli, že se s touhle kombinací dá něco předjet, tak to musí být sakra dlouhá rovinka, nebo nervy z ocely :lol: . Poslední výlet jsem měl dokonce spotřebu na 70km trase cca až 6,6L. A to jen abych udržel krok ve stoupacích s kolegou co "seděl" v "turbu".
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Brambo von Gratz
*
Příspěvky: 40
Registrován: 21 říj 2022, 11:54

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Brambo von Gratz »

Je jasné, že jakýkoliv motor, který má menší výkon a krouťák bude mít při podobné hmotnosti vozu a rozumných převodech ve vyšších rychlostech menší pružnost. U té 1.5 určitě hraje roli i teplota, i Vaculík zmínil, že teplejší počasí výkon snižuje a vysvětloval proč. Stoupání nebo momentální zatížení vozu osádkou a nákladem hrají také velkou roli. Nedávno jsme jeli v 5 + zavazadla, jel jsem tachometrových cca 100 km/h a dojel jsem nějaký
náklaďák ve stoupání. Musel jsem podřadit na 3, abych akceleroval, na 4 to bylo velmi vlažné. Ale ta trojka překvapila mile. S takovým zatížením jsem ještě nejel, zkoušel jsem, jak se auto chová. Nadmořskou výšku bych v ČR asi neřešil, ale třeba v Alpách už roli hrát bude. Co bylo myšleno akcelerací z 90 na 5? Pokud jen zrychluji v koloně, tak se dá v pohodě i na 6, pokud nejedu v nějakém prudkém kopci. A pokud bych musel předjíždět (proč v 90 mimo obec?), tak bych podřadil na 3.
Non desistas, non exieris.
Si vis pacem, para bellum.
Od 09/2022 i30 kombi 1.5 DPI Family Comfort
Uživatelský avatar
pirko7
**
Příspěvky: 128
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pirko7 »

Tím jsem pouze podotknul, že vždy když tu někdo zmíní, že akcelerace je slabá, ostatní argumentují tím, že si "stěžovatel" neumí podřadit a snaží se předjíždět asi na 5-tý převodový stupěň. Pomalé zrychlování je takto samozřejmě možné, předjíždět se s nim ale kromně dálníce moc nedá.

Pokud někdo zkusil v rychlosti třeba 80km/h předjíždět na 5-tý stupeň a bylo to třeba jen v mírném stoupání. Nemůže snat myslet vážně, že by se o to někdo pokoušel :D . Samozřejmně řadím v takové rychlosti na stupeň 3. Ale pokud to není delší rovina, nelze ani u toho-to čekat moc veliké zázraky, samozřejmě je tam ale rozdíl hodně znatelný.
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Přátelé, tak opět se ukazuje jak moc působí změna teploty na spotřebu. Neberu v potaz dnešní ochlazení, ale pátek, kdy bylo 16 stupňů a motor 1.5 DPi si okamžitě vzal na stejné trase o několik deci méně. Jak jste na tom Vy a jak jste spokojeni s tímhle autem?
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5123
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od petzl62 »

Naprosto s tebou souhlasím i když s jiným motorem.
U mě to v pátek dělalo dokonce rovný litr a to už je sakra znát #-o
Na tohle byl super diesel, tam ten rozdíl ani zdaleka nebyl tak markantní :-k
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 811
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact »

Maras píše: 11 bře 2023, 21:54 Přátelé, tak opět se ukazuje jak moc působí změna teploty na spotřebu. Neberu v potaz dnešní ochlazení, ale pátek, kdy bylo 16 stupňů a motor 1.5 DPi si okamžitě vzal na stejné trase o několik deci méně. Jak jste na tom Vy a jak jste spokojeni s tímhle autem?
No jo, teplo znamená u atmosféry nižší výkon a nižší spotřebu. Jestli je to dobře nebo špatně, to je asi diskutabilní. :D
dibarbora
*****
Příspěvky: 2234
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od dibarbora »

Tých vplyvov je tam podstatne viac ako len iné pomery v rámci tvorby zmesi...
- zohrievanie katalyzátora
- iné zloženie paliva behom roka.... aj pri benzíne
- vyššie jazdné odpory....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
pirko7
**
Příspěvky: 128
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pirko7 »

Osobně musím potvrdit že cca o 0.5l rozdíl v zimě, ale těžko dokážu, že je to zimou, opět v tom muže být víc variabilit :lol: . Ty díry co tam máme vpředu musí sakra chladit :lol: .
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Mouse80
**
Příspěvky: 226
Registrován: 27 črc 2021, 17:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mouse80 »

Me to vzdycky min zere, kdyz natankuju v Polsku 😁😁 Ted jezdim za 6.2 misto za 7.4 do prace 😁😁😁 stejna trasa 😁 Jsem vysledoval, ze na spotrebu ma i vliv jestli jedu ospalej na ranni smenu nebo specham.na posledni chvili na smenu odpoledni 😁
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
Uživatelský avatar
rs0158
*
Příspěvky: 75
Registrován: 07 pro 2021, 20:49

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od rs0158 »

A co teprve vliv palubní počítač - realita ?
konkrétně já si vedu v excelu tabulku "natankování" ke stavu tachometru
po zhruba 14 tisících km palubní počítač ukazuje souhrnnou spotřebu 5,7 l/100km
ale xls tabulka 6,02 l/100km
( jezdím "defenzívně" po okreskách )
věřím "natankované" spotřebě , protože tu platím, stojany na pumpě jsou úředně ověřené
údaje palubního počítače jsou "informativní"
I30 kombi Comfort 1.5DPI 6st man. 11/2021
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11627
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Cca 0,1 - 0,3 litru je běžná odchylka :) .
Je to dané tím, že PP přestane počítat při volnoběhu, ale benzín motor samozřejmě spaluje :lol: .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“