Nárazový úder v oblasti predného pravého kolesa
Moderátoři: miooo, Moderátoři
Nárazový úder v oblasti predného pravého kolesa
Dobrý deň.
Poprosuím Vás o radu, nakoľko sme v koncoch a nevieme odkiaľ to pochádza. Na SantaFe 2006 som dal zrepasovať prednú nápravu, bolo tam vymenené pravdepodobne všetko vrátane všetkých silentblokou. Po výmene všetkého sa auto správa oveľa lepšie, no objavil sa tam jeden problém, ktorý tam predtým nebol. Po prejazde nejakej diery, alebo nerovnosti, sa v prednom pravom kolese ozve silná rana. Je to ako keby tam vôbec nebol tlmič, že pružina vystrelí koleso do prázdna až po náraz. No tlmič je tam nový, objednali sme ešte jeden tlmič, či ten nový nebol vadný, ale chyba sa neodstránila, bohužiaľ starý tlmič, ktorý tam bol pred opravami už nie je, takže sa to nedá skúsiť so starým. Pokiaľ máte nejakú skúsenosť, poraďte prosím.
Ďakujem.
Poprosuím Vás o radu, nakoľko sme v koncoch a nevieme odkiaľ to pochádza. Na SantaFe 2006 som dal zrepasovať prednú nápravu, bolo tam vymenené pravdepodobne všetko vrátane všetkých silentblokou. Po výmene všetkého sa auto správa oveľa lepšie, no objavil sa tam jeden problém, ktorý tam predtým nebol. Po prejazde nejakej diery, alebo nerovnosti, sa v prednom pravom kolese ozve silná rana. Je to ako keby tam vôbec nebol tlmič, že pružina vystrelí koleso do prázdna až po náraz. No tlmič je tam nový, objednali sme ešte jeden tlmič, či ten nový nebol vadný, ale chyba sa neodstránila, bohužiaľ starý tlmič, ktorý tam bol pred opravami už nie je, takže sa to nedá skúsiť so starým. Pokiaľ máte nejakú skúsenosť, poraďte prosím.
Ďakujem.
- Reklama
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Nárazový úder v oblasti predného pravého kolesa
Napadla mě prasklá pružina, některý z horních závitů.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Nárazový úder v oblasti predného pravého kolesa
Ja kdyz delal repas celeho predku na manzelky Santa Fe, tak jsem zjistil, ze mi nepasuji nove pruziny KYB do novych tlumicu KYB, tak jsem musel vracet stare. Ty nove mely o kousek vetsi prumer, takze sly na hranu misky tlumice, kde znicily ten gumovy dosed, co se tam dava nejsmutnejsi je to, ze to bylo od jednoho vyrobce a nepasovalo to dohromady a jeste byly tak tuhe, ze mi to blokovalo rotaci horniho ulozeni (toho loziska, co tam je usazene v platove kleci). Takze otazka je, co vsechno mas nove a zda to je spravne poskladane a neni tam nejaka kolize ci krizeni dilu
Sorento 2.2CRDi TOP 4x4 (2021)
Sportage 1.6T-GDi GT line 4x4 (2017)
Stinger 3.3 V6 T-GDi (2017)
Prodáno:
Santa Fe 2.2CRDi GLS 4x4 (2008)
Sorento 2.2CRDi Premium 4x4 (2013)
Sorento 2.2CRDi (2010)
Santa Fe 2.2CRDi (2007)
cee'd 1.6CRDi (2007)
Re: Nárazový úder v oblasti predného pravého kolesa
No bolo vymenené:
Hrebeňové riadenie spolu s čapmy a tičkami.
Ramená - tičky stabilizatóra
Tlmiče - horné uloženie
Pružiny boli menené asi 1-1/2 roka do zadu
Obidve poloosy
Uloženie motora…
Ide o to že nebuchne to keď sa tlmič stláča ale keď sa rozpína deda keď koleso skočí do diery.
Mám taký pocit že to bude tlmičmi ale neviem ako tie tlmiče preveriť …
Hrebeňové riadenie spolu s čapmy a tičkami.
Ramená - tičky stabilizatóra
Tlmiče - horné uloženie
Pružiny boli menené asi 1-1/2 roka do zadu
Obidve poloosy
Uloženie motora…
Ide o to že nebuchne to keď sa tlmič stláča ale keď sa rozpína deda keď koleso skočí do diery.
Mám taký pocit že to bude tlmičmi ale neviem ako tie tlmiče preveriť …
Re: Nárazový úder v oblasti predného pravého kolesa
Kdyz na miste zkusis auto rozhoupat tak, aby doslo ke stlaceni pruziny i tlumice, tak se ti to nepovede nasimulovat?
Sorento 2.2CRDi TOP 4x4 (2021)
Sportage 1.6T-GDi GT line 4x4 (2017)
Stinger 3.3 V6 T-GDi (2017)
Prodáno:
Santa Fe 2.2CRDi GLS 4x4 (2008)
Sorento 2.2CRDi Premium 4x4 (2013)
Sorento 2.2CRDi (2010)
Santa Fe 2.2CRDi (2007)
cee'd 1.6CRDi (2007)
Re: Nárazový úder v oblasti predného pravého kolesa
No ono aj počas jazdy pokiaľ koleso nabehne na kopček /hrboľ atď/, čiže koleso ide smerom k blatníku, tak nič sa nedeje, ale keď je nejaká jama /diera/ že koleso odrazu spadne dolu vtedy to riadne buchne
Re: Nárazový úder v oblasti predného pravého kolesa
Mas vsechno poutahovane, nemohla se stat chyba, ze neco neni utazene Chce to zvednout auto a zahybat s kazdym mistem, kde je ta prava cast spojena s karoserii a nebo soucasti mezi sebou. Tech mist je tam spousty:
- matka tlumice
- 3 matky od ulozeni tlumice
- horni a spodni sroub stab. tycky
- spodni cep v tehlici
- srouby skrze silentbloky na ramenu
- cep rizeni
- uchyt pricneho stabilizatoru
Jestli to bylo cele rozdelane, tak se snadno zapomene neco dotahnout, pokavad si to nastrojis a pak utahujes vse naraz za sebou. Taky jsem se modlil, kdyz jsem to mel cele dole a rozebrane na dily, abych na nic nezpomnel a hlavne jsem si fotil, co kde bylo, abych pak dal zpet spravne srouby
- matka tlumice
- 3 matky od ulozeni tlumice
- horni a spodni sroub stab. tycky
- spodni cep v tehlici
- srouby skrze silentbloky na ramenu
- cep rizeni
- uchyt pricneho stabilizatoru
Jestli to bylo cele rozdelane, tak se snadno zapomene neco dotahnout, pokavad si to nastrojis a pak utahujes vse naraz za sebou. Taky jsem se modlil, kdyz jsem to mel cele dole a rozebrane na dily, abych na nic nezpomnel a hlavne jsem si fotil, co kde bylo, abych pak dal zpet spravne srouby
Sorento 2.2CRDi TOP 4x4 (2021)
Sportage 1.6T-GDi GT line 4x4 (2017)
Stinger 3.3 V6 T-GDi (2017)
Prodáno:
Santa Fe 2.2CRDi GLS 4x4 (2008)
Sorento 2.2CRDi Premium 4x4 (2013)
Sorento 2.2CRDi (2010)
Santa Fe 2.2CRDi (2007)
cee'd 1.6CRDi (2007)
Re: Nárazový úder v oblasti predného pravého kolesa
Už sme všetko skontrolovali,
vychádza mi to na tlmiče keď sme auto rozhoupali tak bolo cítiť na vrchu tlmiča pri matici niečo take ako keby niekde nižšie niečo jemne udrelo a prenasalo sa to po tiči hore ..
Ako keď vezmeš 2 kovové kľúče a udrieš nimi a taký pocit ti ten kov prenesie do rúk..
Tak dúfam že nevimenim tlmiče a bude to robiť ten problém aj naďalej…
vychádza mi to na tlmiče keď sme auto rozhoupali tak bolo cítiť na vrchu tlmiča pri matici niečo take ako keby niekde nižšie niečo jemne udrelo a prenasalo sa to po tiči hore ..
Ako keď vezmeš 2 kovové kľúče a udrieš nimi a taký pocit ti ten kov prenesie do rúk..
Tak dúfam že nevimenim tlmiče a bude to robiť ten problém aj naďalej…
Re: Nárazový úder v oblasti predného pravého kolesa
Tlumiče se nechají dát přeměřit na vibrační stolici přímo na autě u nás to dělají na STK "mimo soutěž"
Hyundai Accent 1,4 71kW 08 Bronze Gray Metallic
Re: Nárazový úder v oblasti predného pravého kolesa
Tak "páni kluci a je vymalováno"
Všetko nás stále viedlo k tomu, že bude chyba v tlmiči. Tak sme objednali nový, taký istý. Po namontovaní búchanie pokračovalo.
To už bol infarktový stav. Tak sme urobili ešte jeden pokus. Objednal sa ešte jeden tlmič, ale iná značka. Predchádzajúci nový sa otváral po
stlačení cca 2 sekundy /čo sa mi zdalo krátko/ a ešte po otvorení jemne ťukol čo neveštilo nič dobré a tento najnovší iná značka 6 sekúnd, čo už nasvedčovalo, že je to iná káva. Po namontovaní búchanie predného pravého kolesa prestalo a začalo sa ozývať predné ľavé koleso, tak isto ako pred tým pravé. Takže aj predný ľavý tlmič sa vymenil za ten kvalitnejší a búchanie je minulosťou. Všetky tri "kvalitné" tlmiče išli na reklamáciu, tak som zvedavý ako sa k tomu postaví predajca, ktorý má na to 30 dní. Dúfam, že si nebudem musieť predajcu "odsedieť"
Ďakujem Vám všetkým za Váš čas, ochotu a rady
Všetko nás stále viedlo k tomu, že bude chyba v tlmiči. Tak sme objednali nový, taký istý. Po namontovaní búchanie pokračovalo.
To už bol infarktový stav. Tak sme urobili ešte jeden pokus. Objednal sa ešte jeden tlmič, ale iná značka. Predchádzajúci nový sa otváral po
stlačení cca 2 sekundy /čo sa mi zdalo krátko/ a ešte po otvorení jemne ťukol čo neveštilo nič dobré a tento najnovší iná značka 6 sekúnd, čo už nasvedčovalo, že je to iná káva. Po namontovaní búchanie predného pravého kolesa prestalo a začalo sa ozývať predné ľavé koleso, tak isto ako pred tým pravé. Takže aj predný ľavý tlmič sa vymenil za ten kvalitnejší a búchanie je minulosťou. Všetky tri "kvalitné" tlmiče išli na reklamáciu, tak som zvedavý ako sa k tomu postaví predajca, ktorý má na to 30 dní. Dúfam, že si nebudem musieť predajcu "odsedieť"
Ďakujem Vám všetkým za Váš čas, ochotu a rady
Re: Nárazový úder v oblasti predného pravého kolesa
Vanucci, mohol by si aj pre ostatných uviesť názov/značku tých "kvalitných" tlmičov... Aby sa ostatní vyhli podobným možným problémom.
HYUNDAI TUCSON HEV 169 kW (1,6T-DGi, Style + DizajnPack+SmartSense)
[https://www.spritmonitor.de/en/detail/1472293.html]
Predtým: Subaru Outback - Hyundai i30 kombi - Citroen C4 Picasso - Citroen Xsara Break - VW Golf - Renault 11 - Škoda 120 L.
[https://www.spritmonitor.de/en/detail/1472293.html]
Predtým: Subaru Outback - Hyundai i30 kombi - Citroen C4 Picasso - Citroen Xsara Break - VW Golf - Renault 11 - Škoda 120 L.
Re: Nárazový úder v oblasti predného pravého kolesa
Boli to tlmiče od váýrobcu DACO Germany
Re: Nárazový úder v oblasti predného pravého kolesa
Holt aj pri aute za pár drobných platí, že aj aftermarket treba kupovať od serióznej značky. zvlášť podvozkové diely.
Keď vidím, že sa niekde na dieloch výrobca okato chváli nápisom germany/made in germany.. tak obvykle obchádzam veľkým oblúkom. Väčšinou sa snažia takto zakrývať rôzne "prebaľovacie" obchodné firmy, čo samé nevyrobili ani tú škatuľu na zabalenie....
Teba dobehli tlmiče hneď od začiatku(a máš aspoň nejakú šancu reklamovať) ... ale keď kúpiš nejaké ramená, silentbloky, uloženia.... made in šrot v peknom obale, tak po 10tis km (keď sa rozpadnú) vyreklamuješ už prd. Pričom 2-3 krát drahší lemforder by Ti napr. vydržal možno aj 10x dlhšie....
Tie lacné diely sú dobré tak na polepenie auta dokopy pred predajom ale nie na seriózne a hlavne bezpečné vozenie sa...
Keď vidím, že sa niekde na dieloch výrobca okato chváli nápisom germany/made in germany.. tak obvykle obchádzam veľkým oblúkom. Väčšinou sa snažia takto zakrývať rôzne "prebaľovacie" obchodné firmy, čo samé nevyrobili ani tú škatuľu na zabalenie....
Teba dobehli tlmiče hneď od začiatku(a máš aspoň nejakú šancu reklamovať) ... ale keď kúpiš nejaké ramená, silentbloky, uloženia.... made in šrot v peknom obale, tak po 10tis km (keď sa rozpadnú) vyreklamuješ už prd. Pričom 2-3 krát drahší lemforder by Ti napr. vydržal možno aj 10x dlhšie....
Tie lacné diely sú dobré tak na polepenie auta dokopy pred predajom ale nie na seriózne a hlavne bezpečné vozenie sa...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Nárazový úder v oblasti predného pravého kolesa
Díky za info. Slyším poprvé, moc důvěry bych neměl. Automaticky bych hledal u Sachs, Monroe, Bilstein.
Důležité je, že je problém vyřešen.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Nárazový úder v oblasti predného pravého kolesa
No tie tlmiče som neobjednával ja, zrejme by som ich tiež nezobral nakoľko som tiež prvýkrát videl a počul o takej značke, teraz sú tam SACHSy
a spokojnosť. Ešte raz dík chalani
a spokojnosť. Ešte raz dík chalani