1.5 DPi zvýšené vibrace ve vyšších otáčkách

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
TheFirstman
**
Příspěvky: 147
Registrován: 29 črc 2009, 16:37

1.5 DPi zvýšené vibrace ve vyšších otáčkách

Příspěvek od TheFirstman »

Ahoj, jezdil jsem teď týden s půjčeným T-Crossem (1.0 TSI) a díky tomu jsem si na svém autě začal všímat drobných vibrací (takového chvění) při zvýšených otáčkách motoru. Mám i30 kombi 1.5 DPi najeto 5 tis km a od cca 3.500 tis otáček cítím od motoru drobné vibrace. Nejprve jsem to začal vnímat na plynovém pedálu v záběru motoru, ale je to i při brždění a vlastně i když sešlápnu spojku. Intenzita nárůstá se zvyšujícíma se otáčkama. Není to nic hrozného, že by se něco klepalo nebo silně vibrovalo, zkrátka pokud na to šlápnu, tak je ten motor prostě cítit. Možná bych si to ani neuvědomil, kdybych teď nejezdil v jiném autě. Jak to vnímáte vy? Díky.
Hyundai i30 WG 1.5 DPi Smart Nav, engine red (2022)
Hyundai i20 1.4i Comfort, vínová metalíza (2009) - prodáno
Hyundai i10 1.1 48kW, modrá metalíza (2008)
Škoda 125L, zeleň topolová (1989)
Reklama
 

clifftorr
**
Příspěvky: 147
Registrován: 22 kvě 2020, 15:54

Re: 1.5 DPi zvýšené vibrace ve vyšších otáčkách

Příspěvek od clifftorr »

asi tě nepotěším, jeden čas jsem řešil dost intenzivně, :
Mám 1,4 cvvt
Přesně tyto vibrace mám, řesil jsem to ve 4 různých servisech v podstatě se jedná o vlastnost i30 , zkoušeno i s jinými i30(1.4 a 1.5) co měly v servisu/autosalonu a jsou tam vibrace s různou intenzitou. Ale turbo benzíny tím netrpí 1,0 1,4 1,5. což je zajímavý. Servisy vždy řekli , že nevidí problém a proto neví co by měli řešit.
Ale stačí se podívat na předchozí I30 model II tak to řešílo hodně lidí a všecno atmo benzíny 1,4 cvvt, 1,6 cvvt i 1,6gdi.
Tam pár lidí psalo , že silentbloky jsou příliš tvrdé a musejí změknout, pravda že mám najeto už 40 000 km a bud jsem si zvykl nebo vibrace jsou opravdu citelně menší než byly na začátku.
Ksenik
*
Příspěvky: 20
Registrován: 04 kvě 2023, 20:25

Re: 1.5 DPi zvýšené vibrace ve vyšších otáčkách

Příspěvek od Ksenik »

Po 13000km tiez pozorujem zvysenu hlucnost aj vibracie od motora...vibracie v spojkovom pedali... vibruje privesok na kluci v spinacej skrinke pri akceleracii 3500+ otacky
i30 2022 1.5DPI FAMILY
Uživatelský avatar
TheFirstman
**
Příspěvky: 147
Registrován: 29 črc 2009, 16:37

Re: 1.5 DPi zvýšené vibrace ve vyšších otáčkách

Příspěvek od TheFirstman »

A to pozoruješ až po těch 13 tis, nebo tedy tak nějak od začátku?
Pokud to je vlastnost, jak psal clifftorr tak doufám, že se to časem nebude horší a naopak aspoň trochu změknou silentbloky.
Díky.
Hyundai i30 WG 1.5 DPi Smart Nav, engine red (2022)
Hyundai i20 1.4i Comfort, vínová metalíza (2009) - prodáno
Hyundai i10 1.1 48kW, modrá metalíza (2008)
Škoda 125L, zeleň topolová (1989)
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: 1.5 DPi zvýšené vibrace ve vyšších otáčkách

Příspěvek od Axel.Foley »

TheFirstman: Co tankuješ a kolik máš najeto? Hlavně nepiš, že benzín nebo N95.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Ksenik
*
Příspěvky: 20
Registrován: 04 kvě 2023, 20:25

Re: 1.5 DPi zvýšené vibrace ve vyšších otáčkách

Příspěvek od Ksenik »

Nove auto sa mi zdalo velmi tiche ale som ho mozno viac setril a nevytacal.....teraz po roku 13000km je motor podla mojho nazoru hlucnejsi.....priklad ked rozbehujem na 4000ot po stlaceni pedala spojky ostavaju otacky chvilu na 4000 mierne vybehnu vysie to je vlasnost motora ....zaradim vyssi prevodovy stupen a pustam spojku pri tych zvysenych otackach 4000+ tak sa pocas pustania pedala spojky uzve taky kovovo brusny zvuk a rezonancia...asi spojka brzdi spomaluje zotrvacnik pri vysokych otackach...ked pedal spojky pustam oneskorene = pockam ked tie vybehnute otacky zacinaju klesat tak ten zvuk a vibracia sa neprejavuje....zatial to neriesim beriem to ako vlasnost...od nova tankujem iba OMV 100 E5 alebo Slovnaft 100 E5
i30 2022 1.5DPI FAMILY
clifftorr
**
Příspěvky: 147
Registrován: 22 kvě 2020, 15:54

Re: 1.5 DPi zvýšené vibrace ve vyšších otáčkách

Příspěvek od clifftorr »

Během mýho testování jsem zkoušel premiový benzín , tehdy ještě česká Benzina - verva 100 a žádný rozdíl.
Nakonec jsem skončil ONO 95 + VIF , a ten VIF dávám kvůli biosložce v benzínu aby ji zředil, kdyby ta biosložka nebyla , tak ani VIF nepoužívám.
Chtěl jsem jenom říci , že na tyto vibrace nemá vliv premiový palivo .
Pro jistotu : mluvím výhradně o atmo benzínu.
Ksenik
*
Příspěvky: 20
Registrován: 04 kvě 2023, 20:25

Re: 1.5 DPi zvýšené vibrace ve vyšších otáčkách

Příspěvek od Ksenik »

Tie rezonancie nie su benzinom to je mi jasne....ale sem tam citim skubanie pri akceleracii alebo skubanie pri konstantne otacky 2000 + tempomat + mierne klesanie na ceste...to skubanie by mohlo byt benzinom ale sak lejem furt 100 oktanovu e5 ! ..... podla mojho nazoru budu rezonancia a sem ram skubanie vlasnost motora ...motor ma velky zdvih a variabilne vychytavky = casovanie vyfukovych ventilov, variabilne casovanie sacich ventilov, prepinanie dlzky sacieho potrubia, egr ventil....vsetky tie variabilne vychytavky mozu mat vole a vydavat zvuky rezonancie ....tie variabilne vychytavky sa potrebuju nastavit moze to chvilu trvat a pocas nastavovania skubnut.....kym to funguje ostava si len zvyknut ;)
i30 2022 1.5DPI FAMILY
Uživatelský avatar
TheFirstman
**
Příspěvky: 147
Registrován: 29 črc 2009, 16:37

Re: 1.5 DPi zvýšené vibrace ve vyšších otáčkách

Příspěvek od TheFirstman »

Axel.Foley píše: 27 kvě 2023, 22:53 TheFirstman: Co tankuješ a kolik máš najeto? Hlavně nepiš, že benzín nebo N95.
Tak benzín to je :-) Natural 95 (E5) + vždy VIF. Najeto 5 tis.
Hyundai i30 WG 1.5 DPi Smart Nav, engine red (2022)
Hyundai i20 1.4i Comfort, vínová metalíza (2009) - prodáno
Hyundai i10 1.1 48kW, modrá metalíza (2008)
Škoda 125L, zeleň topolová (1989)
mirisko2
*
Příspěvky: 70
Registrován: 01 bře 2009, 23:06

Re: 1.5 DPi zvýšené vibrace ve vyšších otáčkách

Příspěvek od mirisko2 »

Ja mám i30 2Ks...jeden 1,4CVVT 2009/ 106000Km... druhý 1.5 T-GDI, ktorý mám 5. deň/500Km... 1,4 išla krásne po zábehu...bol som spokojný s motorom,mal "motorkový" charakter... išiel do otáčok ako "vysávač", ale vždy bolo cítiť CVVT, keď vačkový hriadeľ odstredivou silou zmenili časovanie ventilov,malý "sek" a motor išiel krásne do 6000ot./min.(to je vlastnosť motora-to sa nezmení...) ...vždy bol krásne tichý -nevibroval... (1,5 T-GDI- to je iná kategória...:-) )ale, po cca 70000Km, bol hlučnejší a bolo ho počuť a hlavne v zime studené štarty, taký cvakot... ( olej som menil pravidelne každý rok, a nespravil som viac ako 8000km/rok ) ...nikdy som neveril na nejaké "aditíva" do oleja a ai som to neriešil...je veľa druhov na trhu a asi 90% z nich, sú iba vyhodené peniaze... ale kolega z práce mi rozprával, že pridáva pri každej výmene oleja prípravok Metabond a že motor krásne stíchol a znížila sa mu spotreba... potom sa pridal druhý kolega, že on dáva Metabond do oleja aj do úplne nového auta, vždy pri výmene oleja... tak som to skúsil aj ja a dal pri výmene oleja pri cca 80000km... keby som to nepočul na vlastné uši, neveril by som...ale naozaj motor stíchol možno o 30%... išiel krásne ako nový a aj stále ide...(nepredal som ho a ani nepredám...:-) nie je to lacný prípravok cca 44€, ale stojí to za to... kto nevyskúša neuverí...:-) ...teraz som kúpil 1,5T-GDI a aj tam som nalial Metabond Start-Stop do nového auta , do oleja.... potom som sa o Metabond začal zaujímať viac a robia ho aj do prevodovky (ten dám do 1,5 T-GDI-keď bude čas asi cez víkend...:-) ) a robia aj do benzínu... ten som vyskúšal do 1,4CVVT... 1,4CVVT má 5stupňovú prevodovku a pri 130Km/h točí cca 4200 otáčok/min....( čo je naozaj dosť vela a je to počuť) tam bola dosť vysoká spotreba okolo 8,1-8.4/100Km... po Metabond do benzínu klesla spotreba na 7.4l/100Km... nechcem robiť reklamu :-) iba píšem vlastnú skúsenosť... nepracujem pre firmu Metabond...:-))
...čo tak skúsiť, naliať Metabond Start-Stop...(to je pre nové typy motorov...) možno sa vibrácie znížia... za pokus to stojí, nie? :-)
i30 1.5 T-GDI 2023 PLAY, Bordový
+
i30 1.4 CVVT 2009 Confort ,Strieborny
Uživatelský avatar
mozecek
***
Příspěvky: 559
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: 1.5 DPi zvýšené vibrace ve vyšších otáčkách

Příspěvek od mozecek »

Nevim jaky jsou vsechny produkty Metabond dnes, ale nekdy po revoluci ho otec prodaval jako vikendovej kseft na trznicich .. teda tehda meli snad jen jedinej produkt. Z legrace jsem kouknul na jejich web a namatkou jsem otevrel metabond univerzal co vypadal podobne jako ten pred 30 lety. Koukam na video s frikcnim strojem a to tehdy predvadel i tatik. Sice tam nebyl merak proudu ale zase se slo do extremu a bylo to hodne znat na "brousivem" zvuku a ten zkusebni valecek byl doslova spalenej trenim. A protoze sem byl malej a zvedavej tak sem to videl videl mockrat a faktem je, ze aspon v tech modelovych trecich testech to fungovalo zazracne a lidi to kupovali jak housky na krame. A odprisahnu ze s tema valeckama se zadny podvod nedelal. Jen si tak rikam ze tehda byl olej co se lil do favorita obycejnej a jestli to melo nejake modernejsi prisady tak ten skok byl fakt obrovskej. Dnes kdyz ma skoro vsechno na sobe nalepku nano, ceramic nebo aspon vegan nalepku :D teda ze i levnej olej by mel byt podle etikety bomba tak uz to mozna tak velkej rozdil nebude. Jestli to nezavisle vyzkousis tak dej vedet. Osobne si myslim ze se dockas tissiho chodu pri velkych otackach a pri studenym startu, spotreba urcite nevzroste ale jestli bude znatelne nizsi to si netroufnu odhadnout.
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 801
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: 1.5 DPi zvýšené vibrace ve vyšších otáčkách

Příspěvek od Pjotr1 »

Já bych byl opatrný. Přeci jen oleje mají nějaké vyvážené složení a to se tímto aditivem rozhodí. Věřím, že sníží tření (a tím hlučnost) motoru, ale obával bych se co to udělá se součástkama z barevných kovů (měď, ...) a co to udělá s gumovým těsněním (gufera, ...).
Pokud by mi šlo o snížení hlučnosti motoru, tak bych radši šel cestou jiné značky oleje nebo spíše vyšší viskozity (SAE).
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: 1.5 DPi zvýšené vibrace ve vyšších otáčkách

Příspěvek od Axel.Foley »

Dělejte, pánové, jak uznáte za vhodné, ale do oleje z výroby a do nového, nezajetého auta zvlášť, bych tenhle sajrajt rozhodně nenalil - ani do motoru, ani do převodovky.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
clifftorr
**
Příspěvky: 147
Registrován: 22 kvě 2020, 15:54

Re: 1.5 DPi zvýšené vibrace ve vyšších otáčkách

Příspěvek od clifftorr »

Ekolube v novým balení ? Tyhle sračky se do oleje ještě furt vyrábí , to se divím. Tohle použije jenom zmrd, který potřebuje auto s vylágrovaným motorem a převodovkou prodat. Ano ,ztíší to trochu tak akorát okolo prodeje vraku. Jenom idiot to naleje do novýho, zajetýho či v jenom OK motoru či převodovky.
Dříve to byl teflon , ted nano, mikro , ceramic a jiný nesmysly.
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“