start&stop i30
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: start&stop i30
Už mi letí z číny bezdrátovej měřák BM6 na baterku abych měl pro klid duše podrobnější data. Kablík sem odpojoval 2x. A těsně po odpojení voltmetr do zapalovače trošku poskakoval i na 14.5 možná 14.6. Pak se asi nabila baterka a od té doby stabilních 14.4 (reálně spíš 14.35, podle jeho nepřenosti ve srovnání s multimetrem) ... což vypadá ideálně. Kup si ještě černou izolačku a čtverečkem si přelep blikající kontrolku na přístrojovce - to je asi největší trabl.
Do logu závad nevidím, ale po vrácení kablíku zpět a nastartování kontrolka přestane blikat. Což je sympatické. Nicméně co ti v servisu mohou říct i tak? Pane vy jste odpojil kabel? .. cože? jakej kabel myslíte i konektor může zlobit nebo být špatně zacvaklej.
Spíš si říkám co řeknou na rušičku kun a BM6 na baterce. Plus přemýšlím o klaksonu s relé. To se mi před servisem odpojovat nechce. A adaptér na zdvojení pojistky pro hardwire kit kamerky a ambientní osvětlení. Přímej zásah do stávajících kabelů tam není, jen něco paralelního s pojistkou.
Do logu závad nevidím, ale po vrácení kablíku zpět a nastartování kontrolka přestane blikat. Což je sympatické. Nicméně co ti v servisu mohou říct i tak? Pane vy jste odpojil kabel? .. cože? jakej kabel myslíte i konektor může zlobit nebo být špatně zacvaklej.
Spíš si říkám co řeknou na rušičku kun a BM6 na baterce. Plus přemýšlím o klaksonu s relé. To se mi před servisem odpojovat nechce. A adaptér na zdvojení pojistky pro hardwire kit kamerky a ambientní osvětlení. Přímej zásah do stávajících kabelů tam není, jen něco paralelního s pojistkou.
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
- Reklama
Re: start&stop i30
U klaksonu nevim, ale zbytek jim je ukradeny.A nejspis i ten klakson.
i30 2021 1.5 T-GDI MHEV Style, DCT
Re: start&stop i30
- používam to tak cca rok a nemal som zatiaľ žiaden problém, myslím že akumulátor je spokojný, pred odpojením konektoru mi často kleslo napätie v zapalovači na 12,3-12,4V, teraz pod 12,65 /merané s BM6/ to neklesne ani po 3-4 dňovom státi auta, odborníci môžu namietať, že meranie nebolo rovnaké,TheFirstman píše: ↑13 čer 2023, 21:59 Ahoj, trochu oživím toto téma dotazem.
Pokud máte již delší dobu někdo trvale odpojený kabel na baterce/vytaženou pojistku měl jste s tím někdo nějaký problém? Dále co třeba na garančce, nepoznali někde na diagnostice, že bylo předtím trvale odpojeno? Také tady někdo psal, že mu občas vyskočilo napětí přes 15V podle měřáku v zásuvce zapalovače, tak jestli s tím nebyl spojený nějaký problém? Díky.
- pred garančkou som spojil konektory a servisák mi nič nepovedal, predpokladám, že mu nič nesignalizovalo
- používam merač BM6 a pri občasnej kontrole /nemám stále zapnutú aplikáciu/ mi najviac nameralo 14,24V,
i30 HB 1.5 DPI - Comfort + CP - Amazon Grey, 2021-
Fabia Sedan I, 1.4 MPI 50 kw, 2001-2021
Fabia Sedan I, 1.4 MPI 50 kw, 2001-2021
- TheFirstman
- **
- Příspěvky: 147
- Registrován: 29 črc 2009, 16:37
Re: start&stop i30
Děkuju všem za odpovědi.
Dnes jsem tedy deaktivoval SS a inteligentní dobíjení v mém případě vyndáním pojistky. Napětí podle voltmetru v zásuvce zapalovače 13,4V.
Dnes jsem tedy deaktivoval SS a inteligentní dobíjení v mém případě vyndáním pojistky. Napětí podle voltmetru v zásuvce zapalovače 13,4V.
Hyundai i30 WG 1.5 DPi Smart Nav, engine red (2022)
Hyundai i20 1.4i Comfort, vínová metalíza (2009) - prodáno
Hyundai i10 1.1 48kW, modrá metalíza (2008)
Škoda 125L, zeleň topolová (1989)
Hyundai i20 1.4i Comfort, vínová metalíza (2009) - prodáno
Hyundai i10 1.1 48kW, modrá metalíza (2008)
Škoda 125L, zeleň topolová (1989)
Re: start&stop i30
Na tu rušičku kun ti asi nic neřeknou. Mám to stejné. Na baterku mám zapojenou rušičku kterou jsem prohnal přes hlídač napětí a pojistku. Na garanční prohlídce mi neřekli vůbec nic.mozecek píše: ↑14 čer 2023, 00:02 Už mi letí z číny bezdrátovej měřák BM6 na baterku abych měl pro klid duše podrobnější data. Kablík sem odpojoval 2x. A těsně po odpojení voltmetr do zapalovače trošku poskakoval i na 14.5 možná 14.6. Pak se asi nabila baterka a od té doby stabilních 14.4 (reálně spíš 14.35, podle jeho nepřenosti ve srovnání s multimetrem) ... což vypadá ideálně. Kup si ještě černou izolačku a čtverečkem si přelep blikající kontrolku na přístrojovce - to je asi největší trabl.
Do logu závad nevidím, ale po vrácení kablíku zpět a nastartování kontrolka přestane blikat. Což je sympatické. Nicméně co ti v servisu mohou říct i tak? Pane vy jste odpojil kabel? .. cože? jakej kabel myslíte i konektor může zlobit nebo být špatně zacvaklej.
Spíš si říkám co řeknou na rušičku kun a BM6 na baterce. Plus přemýšlím o klaksonu s relé. To se mi před servisem odpojovat nechce. A adaptér na zdvojení pojistky pro hardwire kit kamerky a ambientní osvětlení. Přímej zásah do stávajících kabelů tam není, jen něco paralelního s pojistkou.
Konektor na mínusu mám taky na trvalo odpojený ale před tou garančkou pár dní předem jsem ho dal zpátky. Po garančce zase odpojil. Při kontrole opět ani slovo...
Hyundai i30 kombi 1.5 DPI, Smart.
Re: start&stop i30
Na bývalé i30 jsem to měl odpojené přes 3 roky a autorizovanému servisu to bylo u prdele. Teď to mám odpojené na XCEEDu, na servisu jsem zatím nebyl, ale čekám, že jim to bude také jedno.TheFirstman píše: ↑13 čer 2023, 21:59 Ahoj, trochu oživím toto téma dotazem.
Pokud máte již delší dobu někdo trvale odpojený kabel na baterce/vytaženou pojistku měl jste s tím někdo nějaký problém? Dále co třeba na garančce, nepoznali někde na diagnostice, že bylo předtím trvale odpojeno? Také tady někdo psal, že mu občas vyskočilo napětí přes 15V podle měřáku v zásuvce zapalovače, tak jestli s tím nebyl spojený nějaký problém? Díky.
XCeed 1.5 T-GDI 118 kW 7DCT GT-Line MY23
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI, 103 kW MT | Ford Focus II 1.6, 74 kW | Ford Focus II 1.6, Ti-VCT 85 kW
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI, 103 kW MT | Ford Focus II 1.6, 74 kW | Ford Focus II 1.6, Ti-VCT 85 kW
Re: start&stop i30
Mám odpojenou 10A pojistku defakto od koupě, na garančku vrátím vždy zpět, zatím mám 2 za sebou, a žádný problém, stabilně nabíjí 14,3V, při delší jízdě spadne i na 14,1V. Vše jinak funguje, od asistentů, po veškeré vyhřevy (sedaček, volantu, zadního okna).
Hyundai i30 kombi 2021 Smart 1.5 DPi, průměrná spotřeba 5.6l
Re: start&stop i30
Kazda moderna inteligentna nabijacka meria pocas nabijania napatie a prud. Nabijanie akumulatora sa pouziva typu CC constant current a typu CV constant voltage a kombinacia CC a CV. Stare automobili maju PB akumulator WET a pouzivaju nabijanie typ CV 14.4V. Nove automobili maju start stop, bateriu AGM, EFB a maju konektor snimac prudu pri pole akumulatora. Snimac prudu umoznuje pouzit nabijanie typu CC = rychle/bezpecne nabijanie pre akumulator AGM . Ak prebieha nabijanie typu CC moze kolisat napatie na alternatore od 14V do 14,8V lebo sa reguluje nabijaci prud. Ak sa ukonci nabijanie typ CC tak sa prebne na nabijanie typu CV 14-14,4V. Ak vyradite snimac prudu pri jednom pole akumulatora alebo nejake poistky tak vypnete/zablokujete rychle nabijanie typu CC a ostane iba nabijanie typ CV 14,1V-14,4V. Nabijanie napatie 14,4V je pre AGM bateriu malo potrebuje 14,8V ale bude to stacit ak nepouzivate start stop a jazdite dlhsie trate kazdy den. Ak niekto pouziva start stop alebo jazdi velmi kratke trate tak moze byt na skodu ak vyradi nabijanie typu CC....ja nebudem vytahovat ziadne konektory ani poistky....pred kazdou jazdou vypinam start stop a po zime 1x rocne nabijem bateriu externou nabijackou....
i30 2022 1.5DPI FAMILY
Re: start&stop i30
Hezky napsané, neměl jsem problém ani při kratších jízdách a i týdenním stání a to tam mám parkovací kameru s hlídáním napětí, 2.garančka a baterie skoro jako nová a to mi při 1.garančce povídali, že baterie na 90%, při druhé byla v lepší kondici, tak nevím jak to měří Za mě jsem spokojen, jen ta blikající kontrolka je vopruz, ale to mám vyřešené přelepením statické fólie na snadné sundání bez zbytku lepidla na budících
Hyundai i30 kombi 2021 Smart 1.5 DPi, průměrná spotřeba 5.6l
Re: start&stop i30
kvoli mojej zvedavosti robim si analyzu a sledujem stav napatia na akumulatore meranim multimetrom 1x za 2 mesiace...sledujem ci funguje/negunguje inteligentne nabijanie....ked prislo auto domov z predajne stav baterie 12.65v 06/22..pred zimou stav 12.55v a v zime bol stav okolo 12.4v ked manzelka chodila do prace a skolky po syna 1km...co bol masaker pre bateriu.....po zime 02/23 stav baterie 12.35v tak som pripojil autonabijacky ctek mxs 5.0 a bateria sa nabijala cca 6hodin.....zakazal som manzelke vylety 1km ....teraz 06/23 stav akumulatora 12.5v vylety minimalne 8km...vcera som skusobne pripojil autonabijacku ctek mxs 5.0 a bateria bola nabita za 1hod = cize v podstate bola nabita a nebola vybita ....nemozem tvrdit ze to inteligentne nabijenie nefunguje ale urcite zalezi od dlzky a stylu jazdy....v zapalovaci meriate iba nabijacie napatie ale nikto zvas neriesi aky je nabijaci prud pri vyradenon a nevyradenom snimaci prudu...to by bolo zaujimave vediet...ale suhlasim ze kazdemu moze vyhovovat nieco ine a kazdy auto pouziva na ine trasy....ten snimac prudu moze mat aj dobre vlasnosti na zivotnost baterie a alternatora ale moze sa pouzivat aj na nejake eco featury...bohu zial ked vytiahnes konektor vypnes vsetko aj to dobre aj to zle;)
i30 2022 1.5DPI FAMILY
Re: start&stop i30
s tim proudem si mi nasadil brouka do hlavy a po chvili premysleni sem zacal nervozne googlit protoze sem dost nastvany kdyz veci nechapu, toto vysvetleni z jineho fora vsak zni rozumne
Je to prostě ohmův zákon: I = U/R. Regulátor v alternátoru je napěťový a to znamená, že udržuje při změnách otáček i zmenách zatížení "konstantní" napětí 13,8 - 14,2V. Vnitřní odpor baterie se mění se stupněm vybití. Po nastartování motoru do baterie teče vyšší proud, než po ojetí několika km. Když je baterie hodně vybitá, je ten proud někdy tak velký, že prokluzuje chvíli řemen.
Jednoduš řečeno alternátor dodává takový proud, jaký je potřeba k vyrovnání úbytku napětí, terý vzniká na vnitřním odporu baterie v důsledku odběru proudu spoptřebiči.
pokud tedy odpojenim kabliku ci pojistky dobijime baterii neustale potom do ni tece proud maly .. coz je ideal
ovsem pri vsem to hledani sem taky nasel ze se zatezi se neumerne zahriva altik skrz tyristorovou regulaci ci ktereho slaka, tj. pokud dava malo proudu hodne hreje .. coz se mozna projevi po letech, ale kdo vi
Je to prostě ohmův zákon: I = U/R. Regulátor v alternátoru je napěťový a to znamená, že udržuje při změnách otáček i zmenách zatížení "konstantní" napětí 13,8 - 14,2V. Vnitřní odpor baterie se mění se stupněm vybití. Po nastartování motoru do baterie teče vyšší proud, než po ojetí několika km. Když je baterie hodně vybitá, je ten proud někdy tak velký, že prokluzuje chvíli řemen.
Jednoduš řečeno alternátor dodává takový proud, jaký je potřeba k vyrovnání úbytku napětí, terý vzniká na vnitřním odporu baterie v důsledku odběru proudu spoptřebiči.
pokud tedy odpojenim kabliku ci pojistky dobijime baterii neustale potom do ni tece proud maly .. coz je ideal
ovsem pri vsem to hledani sem taky nasel ze se zatezi se neumerne zahriva altik skrz tyristorovou regulaci ci ktereho slaka, tj. pokud dava malo proudu hodne hreje .. coz se mozna projevi po letech, ale kdo vi
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Re: start&stop i30
připomínám : základní problém "inteligentního" nabíjení je REKUPERACE DO BATERKY při odstavení plynu
pod plynem je palubní napětí třeba 12,4V při odstavení plynu skokově vzroste na 14,4V
Jak je to možné ?
když dám baterku na nabíječku , tak napětí roste pomaličku po desetinkách voltu
mám proudovou sondy s BT na mobil - připojil jsem ji na baterku a za jízdy sledoval.
když dám nohu z plynu, sonda ukáže plný rozsah ( 20A ) , za chvíli sice proud klesne pod 20A...
při odstavení plynu systém rekuperuje do baterky ze začátku přes 20A
proto systém udržuje baterku jen na 70-80% kapacity
proto používáte baterky se zvýšenou odolností proti nabíjecím a vybíjecím rázům
životnost takové baterky už není 10let jako vydržely baterky dřív
o "blahodárných" účincích častého start/stop motoru se asi bavit nemusíme
výrobce potřebuje snížit spotřebu za každou cenu ( však tu cenu zaplatí zákazník )
pod plynem je palubní napětí třeba 12,4V při odstavení plynu skokově vzroste na 14,4V
Jak je to možné ?
když dám baterku na nabíječku , tak napětí roste pomaličku po desetinkách voltu
mám proudovou sondy s BT na mobil - připojil jsem ji na baterku a za jízdy sledoval.
když dám nohu z plynu, sonda ukáže plný rozsah ( 20A ) , za chvíli sice proud klesne pod 20A...
při odstavení plynu systém rekuperuje do baterky ze začátku přes 20A
proto systém udržuje baterku jen na 70-80% kapacity
proto používáte baterky se zvýšenou odolností proti nabíjecím a vybíjecím rázům
životnost takové baterky už není 10let jako vydržely baterky dřív
o "blahodárných" účincích častého start/stop motoru se asi bavit nemusíme
výrobce potřebuje snížit spotřebu za každou cenu ( však tu cenu zaplatí zákazník )
I30 kombi Comfort 1.5DPI 6st man. 11/2021
Re: start&stop i30
Jen upřesním, že kontrola nabíjení/přebíjení stále funguje i po vyřazení ID, jen to nedobíjí sinusově. A ten stav napětí a dobití 6h/1h může být také tím, že jste se dostal do pasti v tom smyslu, že jste přijel domů a stav baterie byl zrovna před začátkem "špičkového "nabíjení a vy jste skončil jízdu, pak je baterie "hladová".Ksenik píše: ↑18 čer 2023, 09:52 kvoli mojej zvedavosti robim si analyzu a sledujem stav napatia na akumulatore meranim multimetrom 1x za 2 mesiace...sledujem ci funguje/negunguje inteligentne nabijanie....ked prislo auto domov z predajne stav baterie 12.65v 06/22..pred zimou stav 12.55v a v zime bol stav okolo 12.4v ked manzelka chodila do prace a skolky po syna 1km...co bol masaker pre bateriu.....po zime 02/23 stav baterie 12.35v tak som pripojil autonabijacky ctek mxs 5.0 a bateria sa nabijala cca 6hodin.....zakazal som manzelke vylety 1km ....teraz 06/23 stav akumulatora 12.5v vylety minimalne 8km...vcera som skusobne pripojil autonabijacku ctek mxs 5.0 a bateria bola nabita za 1hod = cize v podstate bola nabita a nebola vybita ....nemozem tvrdit ze to inteligentne nabijenie nefunguje ale urcite zalezi od dlzky a stylu jazdy....v zapalovaci meriate iba nabijacie napatie ale nikto zvas neriesi aky je nabijaci prud pri vyradenon a nevyradenom snimaci prudu...to by bolo zaujimave vediet...ale suhlasim ze kazdemu moze vyhovovat nieco ine a kazdy auto pouziva na ine trasy....ten snimac prudu moze mat aj dobre vlasnosti na zivotnost baterie a alternatora ale moze sa pouzivat aj na nejake eco featury...bohu zial ked vytiahnes konektor vypnes vsetko aj to dobre aj to zle;)
Naposledy upravil(a) Krepi dne 18 čer 2023, 10:46, celkem upraveno 1 x.
Hyundai i30 kombi 2021 Smart 1.5 DPi, průměrná spotřeba 5.6l
Re: start&stop i30
Vzhledem k tomu, že dříve alternátory dobíjely stabilně cca 14,4V a nebyl problém, nemyslím si, že by altík byl extrémně zatížen, možná v létě s kolonách, kdy neproudí ani vzduch díky jízdě. Navíc si myslím, že i alternátor má nějakou pojistku a při přetížení/přehřívání by se snížilo dobíjení na nezbytně nutnou dobu. Za 2 roky s konstantním dobíjení jsem nevysledoval žádný problém, jízdy i jen 6km v zimě, žádný problém.mozecek píše: ↑18 čer 2023, 10:11 s tim proudem si mi nasadil brouka do hlavy a po chvili premysleni sem zacal nervozne googlit protoze sem dost nastvany kdyz veci nechapu, toto vysvetleni z jineho fora vsak zni rozumne
Je to prostě ohmův zákon: I = U/R. Regulátor v alternátoru je napěťový a to znamená, že udržuje při změnách otáček i zmenách zatížení "konstantní" napětí 13,8 - 14,2V. Vnitřní odpor baterie se mění se stupněm vybití. Po nastartování motoru do baterie teče vyšší proud, než po ojetí několika km. Když je baterie hodně vybitá, je ten proud někdy tak velký, že prokluzuje chvíli řemen.
Jednoduš řečeno alternátor dodává takový proud, jaký je potřeba k vyrovnání úbytku napětí, terý vzniká na vnitřním odporu baterie v důsledku odběru proudu spoptřebiči.
pokud tedy odpojenim kabliku ci pojistky dobijime baterii neustale potom do ni tece proud maly .. coz je ideal
ovsem pri vsem to hledani sem taky nasel ze se zatezi se neumerne zahriva altik skrz tyristorovou regulaci ci ktereho slaka, tj. pokud dava malo proudu hodne hreje .. coz se mozna projevi po letech, ale kdo vi
Hyundai i30 kombi 2021 Smart 1.5 DPi, průměrná spotřeba 5.6l
Re: start&stop i30
stav 12.35v v zime som pripisoval jazde 1km...neuvazoval som ze pricina moze byt nejaka eco featura......ak niekto urobil analyzu nabijania baterie meranim/logovanim napatia a prudu pocas jazdy pri zapojenom/ rozpojenom konektore snimaca prudu a testuje prevadzku pri rozpojenom konektore uz niekolko rokov tak beriem ze ma asi relevantne vysledky (viac skusenosti) a nebudem oponovat ze rozpojeny konektor moze nieco pokazit...rozpojeny konektor pri baterii je to dobry tip ako vyradit eco featury......ako som pisal ja sledujem stav baterie meranim napatia rano obcas behom roka a okrem zimy s kratkimi jazdami nemam pocit ze bateria je v stave vybita.... chcel som len poukazat ze ked nabijanie funguje inac ako sme zvyknuty so starsich aut nemusi byt hned vzdy prolem
i30 2022 1.5DPI FAMILY