DAW system
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: DAW system
Zatím jen na úrovni pípání, na brzdu mi to ještě nikdy nešláplo. Jednou mi to zachránilo kožich (nebo alespoň hnědý trenky), když jsme jeli cca 70km/h po okruhu D0 v extrémně hustým provozu. Ta úmorná nuda mi docela snížila pozornost a pán prede mnou prostě zastavil a bez zapínání bych to nejspíš nestihl. Takhle jsem to ubrzdil nakonec úplně v klidu.
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
- Reklama
Re: DAW system
Dik za info, prima ze to funguje, to me nenapadlo udelat treba pred tou "krabici mysku" kdyby to nevyslo jsem asi moc pohodovej ridic co auta dojizdi pomaleji a nelepim se. Nechtic sem to vyzkousel v pujcenem ŠKodiaqu s nevim jakym nastavenim, ale bylo to velice agresivni i na muj pohoda styl jizdy, tak sem si nebyl jistej ze to tady vubec neco dela.
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Re: DAW system
Já se tomu traktoru ani náklaďáku taky nijak nelepil na zadek ani jsem je nedojel nijak šílenou rychlostí, abych pak za nima zašlápl brzdy.
Prostě jsem jel normálně cca 90 po okresce a jak jsem je začal dojíždět, tak to zapípalo. Zřejmě (ale to jen teoretizuju a přišlo by mi to logické) to tu vzdálenost, od které to pípá nějak přepočte i v závislosti na rychlosti. Čili čím pomaleji člověk jede, tím kratší vzdálenost je k vyvolání pípání potřeba.
Prostě jsem jel normálně cca 90 po okresce a jak jsem je začal dojíždět, tak to zapípalo. Zřejmě (ale to jen teoretizuju a přišlo by mi to logické) to tu vzdálenost, od které to pípá nějak přepočte i v závislosti na rychlosti. Čili čím pomaleji člověk jede, tím kratší vzdálenost je k vyvolání pípání potřeba.
Re: DAW system
Že uvažuje rychlost je jaksi automatický předpoklad, jinak by to varování před kolizí/brždění bylo úplně k ničemu. Co jsem si jistý, je, že kouká i na stav pedálů. Minimálně rozlišuje, který penál mám namáčknutý (u automatu plyn/brzda/nic), možná i jak moc, ale to už jsem nezkoušel v praxi ověřit. Takže při stejné vzdálenosti a rychlosti do kopce to za traktorem zapípá, protože mám nohu pořád na plynu, ale z kopce ani omylem, protože už brzdím motorem nebo přímo brzdama.
K pípání se taky dostanu, když dělám nějaký manévr "v poslední chvíli", například abych objel auto zaparkované těsně za tramvajovým ostrůvkem. Tj. ostrá myška, kde já sice vím, že to je ok a můžu to bezpečně udělat, ale hlídač vidí, že prostě jedu do stojícího auta a až těsně u něj strhnu volant. Ale s aktivním zásahem asi čeká až do poslední chvíle, kdy by to mělo jít s plnou brzdou ubrzdit, nebo i kousek za. Aspoň podle nějakých testů s figurínama, co jsem viděl na videu, brzdily Hyundai auta příliš pozdě na to, aby té kolizi zcela zabránily. A pořád je dost velký rozdíl, jestli ke kolizi dojde v 80 nebo 20 km/h. I když se to mohlo, od doby toho videa, dávno změnit.
Jiná věc je adaptivní tempomat, ten začne brzdit hodně dopředu a snaží pozvolnější zpomalení, než co AFAIK dělají třeba Škodovky. Ale ten tu neřešíme.
K pípání se taky dostanu, když dělám nějaký manévr "v poslední chvíli", například abych objel auto zaparkované těsně za tramvajovým ostrůvkem. Tj. ostrá myška, kde já sice vím, že to je ok a můžu to bezpečně udělat, ale hlídač vidí, že prostě jedu do stojícího auta a až těsně u něj strhnu volant. Ale s aktivním zásahem asi čeká až do poslední chvíle, kdy by to mělo jít s plnou brzdou ubrzdit, nebo i kousek za. Aspoň podle nějakých testů s figurínama, co jsem viděl na videu, brzdily Hyundai auta příliš pozdě na to, aby té kolizi zcela zabránily. A pořád je dost velký rozdíl, jestli ke kolizi dojde v 80 nebo 20 km/h. I když se to mohlo, od doby toho videa, dávno změnit.
Jiná věc je adaptivní tempomat, ten začne brzdit hodně dopředu a snaží pozvolnější zpomalení, než co AFAIK dělají třeba Škodovky. Ale ten tu neřešíme.
i30 2021 1.5 T-GDI MHEV Style, DCT
Re: DAW system
Zapípa a dokonca aj automaticky brzdí i v prípade, že už vodič nohu na brzde má a brzdí nedostatočne - vlastná skúsenosť
i30 Fastback 1.5 T-GDI DCT Style Shimmering Silver
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
Re: DAW system
Jo, ale na to pípání potřebuješ být o dost blíž, než když máš nohu na plynu. Tak jsem to myslel.
i30 2021 1.5 T-GDI MHEV Style, DCT
Re: DAW system
chlapi začínam mať dojem, že to moje DAW nefunguje, mne to len pípa, nie som brzda a ani pretekár, ale ešte sa mi nestalo že to začalo za mňa brzdiť, keď tu už poniektorí píšete, že vám to aj brzdilo, to ako jazdíte alebo pri akej príležitosti ste to mali možnosť vyskúšať?
i30 HB 1.5 DPI - Comfort + CP - Amazon Grey, 2021-
Fabia Sedan I, 1.4 MPI 50 kw, 2001-2021
Fabia Sedan I, 1.4 MPI 50 kw, 2001-2021
Re: DAW system
Klid, mám sice najeto jen 20k, ale taky mi to ještě nebrzdilo. A pípalo asi čtyřikrát. Asi taky záleží, jak jezdíš a kde jezdíš. Kdo je třeba zvyklej to někde trošku myškovat okolo zaparkovaných aut, určitě to potká častěji, než lidi co jezdí po dálnici a ve městě moc ne.
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Re: DAW system
Teď mám s autem najeto asi 4500 km a zabrzdilo mně to 2x, pípání nepočítám.
1x zbytečně, kdy auto přede mnou odbočovalo a já bych prostě nebrzdil, protože auto zmizí.
Podruhé zrovna o minulém víkendu, kdy jsem jel přes vesnici a vlevo z benzínky mně tam vjel motorkář, což jsem absolutně nečekal, že tam vjede ma*or... takže než jsem stačil zabrzdit já, tak to systém na místě zahamtnul do zastavení, i když úplné zastavení potřeba nebylo, ještě že za mnou nikdo nejel.
Asi bych ten systém měl raději jen na upozornění, což jsem zkoušel, ale pokaždé se to znovu zapne i brždění.
Mám teda Kiu, ale předpokládám, že Hyundai to má stejné.
1x zbytečně, kdy auto přede mnou odbočovalo a já bych prostě nebrzdil, protože auto zmizí.
Podruhé zrovna o minulém víkendu, kdy jsem jel přes vesnici a vlevo z benzínky mně tam vjel motorkář, což jsem absolutně nečekal, že tam vjede ma*or... takže než jsem stačil zabrzdit já, tak to systém na místě zahamtnul do zastavení, i když úplné zastavení potřeba nebylo, ještě že za mnou nikdo nejel.
Asi bych ten systém měl raději jen na upozornění, což jsem zkoušel, ale pokaždé se to znovu zapne i brždění.
Mám teda Kiu, ale předpokládám, že Hyundai to má stejné.
XCeed 1.5 T-GDI 118 kW 7DCT GT-Line MY23
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI, 103 kW MT | Ford Focus II 1.6, 74 kW | Ford Focus II 1.6, Ti-VCT 85 kW
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI, 103 kW MT | Ford Focus II 1.6, 74 kW | Ford Focus II 1.6, Ti-VCT 85 kW
Re: DAW system
Na diaľnici. Odstup dodržujem, lebo používam adaptívny tempomat, ktorý to drží ešte vo veľkorysej vzdialenosti.dokidoki píše: ↑20 čer 2023, 16:32 chlapi začínam mať dojem, že to moje DAW nefunguje, mne to len pípa, nie som brzda a ani pretekár, ale ešte sa mi nestalo že to začalo za mňa brzdiť, keď tu už poniektorí píšete, že vám to aj brzdilo, to ako jazdíte alebo pri akej príležitosti ste to mali možnosť vyskúšať?
Ale stalo sa mi raz, že chlapík predomnou sa asi pozeral do mobilu a pri vchádzaní do kolóny namiesto toho aby začal brzdiť tak to rovno strhol do odbáčacieho pruhu a ja som bol postavený pred situáciu kde 200m vpredu stojí auto. Auto som mal dva mesiace a ešte som poriadne ani nemusel brzdiť tak som myslel, že brzdím dostatočne ale auto ma vyviedlo z omylu a bolo cítiť ako poklesol pedál a začalo brzdiť ešte viac.
No a našťastie som to dobrzdil.
i30 Fastback 1.5 T-GDI DCT Style Shimmering Silver
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
Re: DAW system
To už jsme ale volně přešli od systému DAW k systému FCA