Kontrola dotažení matic kol po výměně
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Re: Kontrola dotažení matic kol po výměně
To je zase téma jak zimní letní pneu v tv nova.
- Reklama
Re: Kontrola dotažení matic kol po výměně
Tento nelogický argument slyším poměrně často, že je potřeba po nějakých km vyvážit kola. To vám nakukali pneuservisy aby měly na chleba ? Pokud neměním gumu resp. pozici gumy vůči disku tak nemůže dojít k rozvážení. Postupným ojížděním se nemůže změnit rozložení hmotnosti na obvodu kola. Ani špatný tlumič = sjeté plošky na gumě neudělá nevyvážené kolo. Nutný předpoklad je že na disku nemám přilepené bláto, ale takové kolo se stejně nevyvažuje. Jen přirovnání : F1 za závod zcela ojedou gumy a nikdy je v průběhu závodu nedovažují a to tam jsou jiné rychlosti a probržděné plošky na gumě.
Já takto bez průběžného dovažování jezdím léta a vibrace jsem zažil jen u ruských gum, kde došlo ke zplacatění gumy vlivem delšího stání. Ale tomu by dovážení stejně asi nepomohlo.
Já takto bez průběžného dovažování jezdím léta a vibrace jsem zažil jen u ruských gum, kde došlo ke zplacatění gumy vlivem delšího stání. Ale tomu by dovážení stejně asi nepomohlo.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Kontrola dotažení matic kol po výměně
tak ty si celkom mimo.... čiže podľa teba stačí vyvážiť raz pri kúpe pneu a potom už vôbec tak v tom pokračuj.... a sem tam si všimni že tí ktorí vyvažujú tie záťaže dostávajú po čase v inej váhe a na iné miesto. Guma je pritom stále na rovnakom mieste oproti disku. Zrejme je to finta pneuservisu a vyvažovačky ukazujú náhodné čísla.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Kontrola dotažení matic kol po výměně
Tak pro tvojí informaci : když mi nasazovali poslední zimáky, tak po vyvážení se jim jedno závaží odlepilo tak dávali všechny znova a dávali je v jiné gramáži a na jiná místa. A to to kolo neopustilo vyvažovačku. Takže tvůj pochybný argument neberu.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Kontrola dotažení matic kol po výměně
A keď mám na aute celoročky,tak ako z vyvažovaním ?
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Kontrola dotažení matic kol po výměně
odjakziva po kazdej vymene kolesa/kolies kontrolujem dotiahnutie matic/skrutiek po prejedni par km, hoc aj si kolesa vymenim sam, stale to spravim a stale sa najde nieco co je treba jemne dotiahnut, mozno je to prehnane, ale istota je istota, poznam niekolko pripadov ked to bolo uvolnene napriek kontrole momentovym klucom
co sa tyka vyvazovania, tak po rokoch viem, ze mi staci vyvazit sadu kolies (leto/zima) kazdu druhu sezonu, pokial viem ze som nechytil obrubnik ci krater na ceste, vtedy davam overit a spravit aj geometriu, zatial som to musel za vyse 20r vykonat len raz
co sa tyka vyvazovania, tak po rokoch viem, ze mi staci vyvazit sadu kolies (leto/zima) kazdu druhu sezonu, pokial viem ze som nechytil obrubnik ci krater na ceste, vtedy davam overit a spravit aj geometriu, zatial som to musel za vyse 20r vykonat len raz
i30 Combi FAMILY; vyrobene 3/2020; 1.4T-GDI
Re: Kontrola dotažení matic kol po výměně
Zatím se mně nikdy nestalo že by se změnilo dotažení šroubů/matic kol. Většinou si je měním sám. Mám momentový klíč.
K anketním otázkám v úvodním postu:
Ano, kontroluji dotažení šroubů/matic kol po servisu (nejen pneuservisu). Nepamatuji že by byly málo dotažené. Ale naopak dotažení "na krev" jsem už několikrát zažil.
K anketním otázkám v úvodním postu:
Ano, kontroluji dotažení šroubů/matic kol po servisu (nejen pneuservisu). Nepamatuji že by byly málo dotažené. Ale naopak dotažení "na krev" jsem už několikrát zažil.
Re: Kontrola dotažení matic kol po výměně
Já si teda kola měním sám. Mám dvě sady a momentovým klíčem je neutahuji. Prostě od oka je dotáhnu a po ujetí 50-100 km zkontroluji. Ještě se mi na žádném autě nestalo, že by se mi povolilo kolo nebo že bych dotahoval matice. Spíš ze zkušeností, to některé servisy přetahují tak, že mám co dělat to povolit.
A co se týče vyvažovaní kol. Kola přehazuji na nápravách každou sezónu, tak jak to je v příručce. Nechám je vyvážit, když dostávají nové gumy. Potom když je kolo dole, tak zkontroluji zda jsou všechna závaží na místě a jinak nevyvažuji každou sezónu. Jedině když začnu pozorovat nevyváženost, tak je nechám zkontrolovat. A to mám nájezd přes 35 tisíc km za rok. Na žádném autě, jsem nenechal každý rok vyvažovat kola a nikdy s tím nebyl problém.
Každý rok převažovat kola mi přijde zbytečné. Mám zkušenost, kdy na dřívějším autě mi jeden nejmenovaný servis obouval nové pneumatiky. I když to podle vyvažovačky bylo správně vyvážené, tak klepalo řízení při vyšší rychlosti. Nechal jsem to zkontrolovat v jiném servisu a tam jim to ukázalo úplně jiné množství závaží.
A co se týče vyvažovaní kol. Kola přehazuji na nápravách každou sezónu, tak jak to je v příručce. Nechám je vyvážit, když dostávají nové gumy. Potom když je kolo dole, tak zkontroluji zda jsou všechna závaží na místě a jinak nevyvažuji každou sezónu. Jedině když začnu pozorovat nevyváženost, tak je nechám zkontrolovat. A to mám nájezd přes 35 tisíc km za rok. Na žádném autě, jsem nenechal každý rok vyvažovat kola a nikdy s tím nebyl problém.
Každý rok převažovat kola mi přijde zbytečné. Mám zkušenost, kdy na dřívějším autě mi jeden nejmenovaný servis obouval nové pneumatiky. I když to podle vyvažovačky bylo správně vyvážené, tak klepalo řízení při vyšší rychlosti. Nechal jsem to zkontrolovat v jiném servisu a tam jim to ukázalo úplně jiné množství závaží.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Re: Kontrola dotažení matic kol po výměně
Ty vyvažovačky sice vypadají, že je může obsluhovat cvičená opice, ale pokud to má být dobře (tj. ne stylem "lepím další a další závaží, dokud to neukáže +- ok"), tak to chce zkušenost a odhad. Jsou lidi, co tam nalepí hromadu olova křížem krážem, a když to pak dostane na převážení do ruky někdo, kdo to umí, tak mu stačí pár malých závažíček.
Dotáhnutí kontroluji momentovou ráčnou, občas nějaký šroub dotáhnutí ocení, i když by se asi nic nestalo kdybych ho nechal být - není to takový rozdíl, ale je poznat, že si něco trochu jinak sedlo.
Nechat kola jednou za čas převážit mi přijde jako dobrý nápad i pokud ještě není čas na výměnu penu. Vždycky se může stát, že nějaká sada závaží časem upadne, třeba s lehkou pomocí wapky v myčce.
Dotáhnutí kontroluji momentovou ráčnou, občas nějaký šroub dotáhnutí ocení, i když by se asi nic nestalo kdybych ho nechal být - není to takový rozdíl, ale je poznat, že si něco trochu jinak sedlo.
Nechat kola jednou za čas převážit mi přijde jako dobrý nápad i pokud ještě není čas na výměnu penu. Vždycky se může stát, že nějaká sada závaží časem upadne, třeba s lehkou pomocí wapky v myčce.
i30 2021 1.5 T-GDI MHEV Style, DCT
Re: Kontrola dotažení matic kol po výměně
Jen ještě poznámka: utahování "na krev" mě stálo svého času 3,5 tisíce Kč. Nebo používání pneu utahovačky. Stržený závit v náboji kola... Na Mareu si tolik zaúčtovali za výměnu.
Re: Kontrola dotažení matic kol po výměně
K vyvazovaniu len posledna vec - ze kazdu sezonu... Jeden ma sezonu 5000 km iny 25 000km a borci aj viac.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8134
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrola dotažení matic kol po výměně
ja som pocas zivotnosti pneu na disku nevyvazoval ani raz na ani jednom aute. A to boli pneu (napr Kleber Dynaxer) ktore som konkretne u seba menil po 70 000km.
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Kontrola dotažení matic kol po výměně
No ono to obcas moze dopadnut tak, ze raz prišiel od cesty jeden, ze ci nepoziciam golu na povolenie kolesa, ze dostal defekt, tak som tam isiel, a na jednom stole som pomocou 1/2" góly odlomil tycku z tej Goly, poctivá Tona, pretoze som nasadil na nu metrov rúru, tak bol zahryznutý sroub. Jednoducho obcas zhodit kolesa a pozriet ich(aj znutra disku) je vhodne a žiaduce. Ale nech si robí každý ako chce.
Re: Kontrola dotažení matic kol po výměně
Zlomil si racnu alebo trhak? Racnu ak sa da na tieto ucely nepouzivam.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Kontrola dotažení matic kol po výměně
- to nic su aj taki ktori za taky cas nevymenia ani olej.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021