EGR ventil

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátor: Moderátoři

slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: EGR ventil

Příspěvek od slabostka »

A co ti v servise povedali? Eco rezim bude asi fajn vec na recirkulaciu spalin.... ale kludne je ten ventil konstrukcne nedotiahnuty....
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8185
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Mexican »

ja som po 8000km s Tucsonom troxhu racionalnejsi a vsimam si, ze manazment dlhovekosti motora nie je urobeny dobre

- ak to necham na aute tak pokojne trva 30km kym sa len voda ohreje na prevadzkovu teplotu (a to je vonku 15-20 stupnov)

- preto som zacal robit to, ze po nastartovani to hned prepnem do sportu a este radim padlami, aby to prvych 5-7km bezalo len na motor (a nabila sa baterka) - ten sa ohreje a myslim, ze dlhodobo to moze zmiernit tie zverstva ktore sa deju v neustale neohriatom priamovstreku

- toto by vsak mohol vyrobca relativne lahko a bezpracne vyriesit FW updatom. Uprimne neviem komu to adresovat a najma nemyslim si ze som prvy
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
dibarbora
*****
Příspěvky: 2259
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: EGR ventil

Příspěvek od dibarbora »

slabostka píše: 30 čer 2023, 06:58 Zase nie je najazd ako najazd. 30 000 v meste a priemerne 5km na jazdu vs 30 000 na dialnici je z pohladu recirkulacie nieco ine. A olej - ja rozdiel vidim obrovsky. Preto na priamom vstreku menim v polovicke intervalu.
Z mojich 30tkm.. bolo asi tak 3000tkm na kratšie trasy... zbytok boli trasy v stovkách až tisíckach km.....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
dibarbora
*****
Příspěvky: 2259
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: EGR ventil

Příspěvek od dibarbora »

Mexican píše: 30 čer 2023, 11:28 ja som po 8000km s Tucsonom troxhu racionalnejsi a vsimam si, ze manazment dlhovekosti motora nie je urobeny dobre

Na dlhovekosť bolo treba nakupovať v inom show room -e... HEV/PHEV od :hyu: .. hlavne táto kombinácia s 1,6TGDi je z môjho pohľadu len cesta ako ponúknuť 200+ koní a prežiť EU emisné šialenstvo... na krátke trasy je to viac než nevhodné riešenie... kombinácia elektro/planétový automat, priamovstrekové turbo je dosť odstrašujúca z dlhodobého hľadiska

- ak to necham na aute tak pokojne trva 30km kym sa len voda ohreje na prevadzkovu teplotu (a to je vonku 15-20 stupnov)
V zime Ti to robiť nebude... nemá to tepelné čerpadlo a ani iné dodtočné kúrenie, takže kúri motorom a je jedno či HEV/PHEV. No a v lete sú emisie na prvom mieste...

.....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8185
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Mexican »

kurenie v aute moc nepouzivam. Riesim to vyhrievanim sedadla a volantu. Preto si myslim, ze aj v zime to bude hrozne trvat (ak to necham na eco) kym naskakujuci/chcipajuci motor ohrejem..To len dedukujem

pocitam s tym, ze ta kombinacia nie je ideal. On by tam bol lepsi 2l DPI. No ale co uz. 400k ako Accent to nevydrzi, s tym som sa zmieril

inak neviem, ci tu epizodu este nemoze zmiernit srrvisny interval oleja 10 000km (to by som musel ale tak 2-3x rocne do servisu) alebo aditiva v palive. Tie sa snazim liat (aj ked v Turecku som este nemal) tak uvidime. Smradlavych flasticiek s VIF sa asi nikdy nezbavim :-p
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: EGR ventil

Příspěvek od slabostka »

VIF je podla mna nutnost. Udrzi cistejsie vstreky tie potom lepsie prasia a bude menej sadzi. Vcasna vymena oleja brani usadzaniu karbonu na kruzkoch. Ale recirkulacia bude vzdy.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9114
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: EGR ventil

Příspěvek od idam.i »

Mexican píše: 30 čer 2023, 16:28 kurenie v aute moc nepouzivam. Riesim to vyhrievanim sedadla a volantu. Preto si myslim, ze aj v zime to bude hrozne trvat (ak to necham na eco) kym naskakujuci/chcipajuci motor ohrejem..To len dedukujem

pocitam s tym, ze ta kombinacia nie je ideal. On by tam bol lepsi 2l DPI. No ale co uz. 400k ako Accent to nevydrzi, s tym som sa zmieril

inak neviem, ci tu epizodu este nemoze zmiernit srrvisny interval oleja 10 000km (to by som musel ale tak 2-3x rocne do servisu) alebo aditiva v palive. Tie sa snazim liat (aj ked v Turecku som este nemal) tak uvidime. Smradlavych flasticiek s VIF sa asi nikdy nezbavim :-p
Priamy vstrek a dsg fungujú super,pokiaľ fungujú. 8-[
Preto som testoval Kugu 2,5 atmo a hydromenič.Pohon v poho no sedadlá #-o
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
hudyss77
**
Příspěvky: 114
Registrován: 07 dub 2023, 06:11
Bydliště: Liberec

Re: EGR ventil

Příspěvek od hudyss77 »

No ze sedadel v Tucsonu taky nejsem moc urvanej :lol:
Tucson 1,6 T-GDi Smart - 07/2021
dibarbora
*****
Příspěvky: 2259
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: EGR ventil

Příspěvek od dibarbora »

Trochu vrátim tému nazad.... EGR bude asi fakt populárna porucha. Tesnenia a ostatná bižutéria na sklade za tri dni, ale samotný EGR ventil nemá zatiaľ ani len potvrdený termín dodania...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Mi.Ha.
**
Příspěvky: 336
Registrován: 18 led 2022, 23:40

Re: EGR ventil

Příspěvek od Mi.Ha. »

Asi to mám také,přitom teď cca 3000km hodně svižné a delší trasy.Tak kontrolka si žije vlastním životem,svítí ,zhasne, svítí atd.,aby toho nebylo málo tak dnes olej z řízení na gumovém koberci.
dibarbora
*****
Příspěvky: 2259
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: EGR ventil

Příspěvek od dibarbora »

Kontrolka sleduje početnosť výskytu chyby v rámci jazdných cyklov... ak sa niekoľko cyklov problém nevyskytne, tak kontrolka zhasne a chybový kód je indikovaný ako historický. Ak sa zase vyskytne viac ako jeden cyklus s tou istou chybou, tak sa zase rozsvieti. Len treba myslieť na to, že ak sa chyba dostatočne dlho nezopakuje, tak si RJ sama vymaže pamäť chýb.... a servis už nič neuvidí....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Mi.Ha.
**
Příspěvky: 336
Registrován: 18 led 2022, 23:40

Re: EGR ventil

Příspěvek od Mi.Ha. »

Máš někde reálné foto egru pro 1,6 Tgdi,nechce se mi to ani hledat,pak lze usuzovat na konstrukci a teplo.
dibarbora
*****
Příspěvky: 2259
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: EGR ventil

Příspěvek od dibarbora »

Na výstupe z hlavy si predstav zavesené turbo a dolu z turba pokračuje katalyzátor na výstupe ktorého je pripojená viditeľná príruba EGR chladiča... na opačnom konci EGR chladiča je zavesený samotný EGR ventil a ten čierny kryt je jeho ovládanie.... celé je to skryté pred priečkou karosérie...

Snímka.JPG
Snímka.JPG (119.08 KiB) Zobrazeno 861 x
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Mi.Ha.
**
Příspěvky: 336
Registrován: 18 led 2022, 23:40

Re: EGR ventil

Příspěvek od Mi.Ha. »

Je mi jasné jak to je,ale dát plast,t kde je teplota,tak není co řešit a plast ozub bude urco vevnitř
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20309
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: EGR ventil

Příspěvek od Axel.Foley »

dibarbora: Lze se k tomu dostat nebo při výměně EGR musí motor ven?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Odpovědět

Zpět na „Tucson III - Motor a převodovka“