Nečistil někdo už DPF svépomocí? Nevím jaké jsou rizika poškození, ale když si dá člověk pozor tam zas snad nic hrozného nehrozí, co?
Demontáž DPF mi zas nějak moc složitá nepříjde, prodávají se různé chemikálie ve kterých je DPF x hodin namočen, pak se propláchne proudem vody (v opačném směru než proudí spalily) a pak se důkladně vysuší horkým vzduchem.
Zároveň by mně zajímalo jestli se pro Hyundai prodávají nějaké alternativy originálních DPF (v rozumné kvalitě). Nemá někdo zkušenost?
Čištění DPF svépomocí / Náhrady nového filtru
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Čištění DPF svépomocí / Náhrady nového filtru
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
- Reklama
Re: Čištění DPF svépomocí / Náhrady nového filtru
1/ Svojpomocné čistenie bez patričného vybavenia (meranie priechodnosti, sušiacej pece, prípadne nejakého stavu na suché čistenie) a patričného know how... rovná sa 100% zničené DPF.
2/ Ak sú splnené vyššie uvedené podmienky ... zavedená seriózna firma.. tak o nejakom čistení je možné uvažovať... ale má to jedno ale... z mojich skúseností to má význam len vtedy, keď je DPF zaplnené sadzami... t.j. zaplnené DPF bolo spôsobené exeternými vplyvmi (vadné snímače...) a už sa nedokáže samozregenerovať. V prípade, že sa rozprávame o DPF na konci životnosti t.j. štruktúra je plná popola, tak tu je klasické čistenie už otázne... tak možno na predaj auta. Kritickou súčasťou úspešnej prevádzkovej regenerácie DPF je kondícia oxidačného katalyzátora a z toho vyplývajúca dosahovaná teplota pri spaľovaní sadzí. OXI kat sa každou regeneráciou postupne vyčerpáva a je predpoklad, že keď už raz zabezpečil spálenie plného DPF popola, tak po čistení už nikdy nebude zabezpečovať primerané podmienky (teplotu spaľovania sadzí). Vo finále sa DPF nebude poriadne regenerovať a po pár tisíc km budeš tam kde si bol na začiatku riešenia problému. Mám osobnú skúsenosť... mal som BMW kde DPF bolo potrebné riešiť po cca. 400tkm (reálnych)... čistenie som zrealizoval, ale na teplotách v DPF počas rege bolo vidieť, že už to nie je ono. .. a filter po nejakých 20tkm už začal vykazovať časté regenerácie.... akurát nebol plný popola ale nespálených sadzí, s ktorými sa už nevedel vysporiadať.
Za mňa, ak už riešiť niečo takéto, tak do firmy, ktorá DPF rozreže, vyberie (vizuálne skontroluje/vyčistí/vymení keramickú vložku filtra) a hlavne posúdi kondíciu OXI katu. Ktorý prípadne nahradí iným z nejakého vraku... ako diel sa bohužiaľ nedá zohnať). A potom DPF v prípravku presne zvarí aby zase sedel v aute ako má.
3/ Čo sa týka náhrad DPF... tak všeobecne stoja za ho... a sú to vyhodené prachy... keď už, tak len originál... z oficiálnej distribúcie...
2/ Ak sú splnené vyššie uvedené podmienky ... zavedená seriózna firma.. tak o nejakom čistení je možné uvažovať... ale má to jedno ale... z mojich skúseností to má význam len vtedy, keď je DPF zaplnené sadzami... t.j. zaplnené DPF bolo spôsobené exeternými vplyvmi (vadné snímače...) a už sa nedokáže samozregenerovať. V prípade, že sa rozprávame o DPF na konci životnosti t.j. štruktúra je plná popola, tak tu je klasické čistenie už otázne... tak možno na predaj auta. Kritickou súčasťou úspešnej prevádzkovej regenerácie DPF je kondícia oxidačného katalyzátora a z toho vyplývajúca dosahovaná teplota pri spaľovaní sadzí. OXI kat sa každou regeneráciou postupne vyčerpáva a je predpoklad, že keď už raz zabezpečil spálenie plného DPF popola, tak po čistení už nikdy nebude zabezpečovať primerané podmienky (teplotu spaľovania sadzí). Vo finále sa DPF nebude poriadne regenerovať a po pár tisíc km budeš tam kde si bol na začiatku riešenia problému. Mám osobnú skúsenosť... mal som BMW kde DPF bolo potrebné riešiť po cca. 400tkm (reálnych)... čistenie som zrealizoval, ale na teplotách v DPF počas rege bolo vidieť, že už to nie je ono. .. a filter po nejakých 20tkm už začal vykazovať časté regenerácie.... akurát nebol plný popola ale nespálených sadzí, s ktorými sa už nevedel vysporiadať.
Za mňa, ak už riešiť niečo takéto, tak do firmy, ktorá DPF rozreže, vyberie (vizuálne skontroluje/vyčistí/vymení keramickú vložku filtra) a hlavne posúdi kondíciu OXI katu. Ktorý prípadne nahradí iným z nejakého vraku... ako diel sa bohužiaľ nedá zohnať). A potom DPF v prípravku presne zvarí aby zase sedel v aute ako má.
3/ Čo sa týka náhrad DPF... tak všeobecne stoja za ho... a sú to vyhodené prachy... keď už, tak len originál... z oficiálnej distribúcie...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Čištění DPF svépomocí / Náhrady nového filtru
K tomu naplneniu sadzami a popolom.
A) Je možné nejakým spôsobom dostať von aj ten popol?
B) S tými sadzami, predpokladám, že realita nie je len čierna alebo biela, resp. stav nového sa nezmení jedného dňa ráno na stav starého. Prepokladám, že nový filter sa ľahko sám zbaví všetkých sadzí, ale POSTUPNE časom pribúdajú sadze, ktorých sa filter sám už nedokáže zbaviť. Preto trochu pochybujem, že by čistenie nemalo nijaký osoh dajme tomu v polovici životnosti.
C) Takže pre nás, CRDI, to znamená cca 100.000,- CZK za nový filter?
A) Je možné nejakým spôsobom dostať von aj ten popol?
B) S tými sadzami, predpokladám, že realita nie je len čierna alebo biela, resp. stav nového sa nezmení jedného dňa ráno na stav starého. Prepokladám, že nový filter sa ľahko sám zbaví všetkých sadzí, ale POSTUPNE časom pribúdajú sadze, ktorých sa filter sám už nedokáže zbaviť. Preto trochu pochybujem, že by čistenie nemalo nijaký osoh dajme tomu v polovici životnosti.
C) Takže pre nás, CRDI, to znamená cca 100.000,- CZK za nový filter?
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Re: Čištění DPF svépomocí / Náhrady nového filtru
A+B) DPF sa skladá z dvoch častí... keramická vložka ktorá zachytáva sadze, ktoré sa v pravidelných intervaloch spaľujú na popol a trvalo usadzuje v keramickej vložke. Ohriatie keramickej vložky na zápalnú teplotu sadzí(a ich spálenie) podporuje/zabezpečuje oxidačný katalyzátor. Pribúdanie uloženého popola znižuje plochu keramickej vložky a tým pádom postupne zvyšuje protitlak filtra a skracuje čas/vzdialenosť medzi regeneráciami... až sa Ti ukáže kontrolka. Ten popol alebo prípadné sadze sa pri čistení z vložky odstraňujú... kritickým bodom je kondícia oxidačného katalyzátora... DPF ako také budeš mať čisté.. ale už nemusí byť schopné spaľovať sadze efektívne, lebo OXI kat nedosiahne napr. 400st. ale len 250st.....
Pri správne fungujúcom motore, je čistenie v polovici zbytočné... pokiaľ DPF funguje korektne, tak prípadná prevencia je zbytočné riziko poškodenia...
C) to si treba, skôr odkladať peniaze na nové DPF.. alebo, keď už čistiť, tak spôsobom ako som písal... obal rozrezať, a riešiť jednotlivé komponenty samostatne.
Pri správne fungujúcom motore, je čistenie v polovici zbytočné... pokiaľ DPF funguje korektne, tak prípadná prevencia je zbytočné riziko poškodenia...
C) to si treba, skôr odkladať peniaze na nové DPF.. alebo, keď už čistiť, tak spôsobom ako som písal... obal rozrezať, a riešiť jednotlivé komponenty samostatne.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.