1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Chorvatsko pod šest? Tomu moc nevěřím, leda s prázdným autem.
- Reklama
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
S Elantrou som robil HR za 5,9 podľa PP vcelku v poho.
Nevidím dôvod prečo by to 1,5DPi nedala.
Nevidím dôvod prečo by to 1,5DPi nedala.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
S tím karavanem bych byl opatrný. Nejlépe je na tom 1.5 T-GDi, která utáhne 1500 kg, pak 1.5 DPIi s 1200 kg a kupodivu nejméně utáhne 1.0 T-GDi s 1000 kg, přestože ten litránek má větší výkon. Čím to asi bude???
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Objemem motoru. Než zabere turbo, musí celou tu hmotnost táhnout pouze 1 litr objemu motoru. Proto je atmosféra 1.5 lepší.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Záleží, jestli přes Velebity jedeš 130 kopec nekopec, nebo si to šineš 90. A jestli skončíš hned nahoře, někde u Rijeky, nebo průměr snížíš dlouhou cestou po rovině podél pobřeží na jih do Dubrovniku. S prázdným 1.5 TGDI na rovné dálnici se v 80 za kamionem dostane spotřeba někam ke 3 litrům, a i plné auto v tu chvíli o moc víc žrát nebude. Ale 40-50 km/h rozdíl je v čase na těch 1000 km už dost poznat, to už není ušetřených pár minut, ale pár hodin.
i30 2021 1.5 T-GDI MHEV Style, DCT
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Bol to Split.
Podľa priemeru od domu k domu uznáš že som sa 90kou nešinul.V podstate všade podľa predpisov.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Tak jasný, že každý jezdí jinak. Já už cestu do Chorvatska a zpět minulé léto absoloval a průměr jsem měl okolo šesti litrů (v rozpětí 5,2-6,4l/100km).zopper píše: ↑25 kvě 2023, 10:32Záleží, jestli přes Velebity jedeš 130 kopec nekopec, nebo si to šineš 90. A jestli skončíš hned nahoře, někde u Rijeky, nebo průměr snížíš dlouhou cestou po rovině podél pobřeží na jih do Dubrovniku. S prázdným 1.5 TGDI na rovné dálnici se v 80 za kamionem dostane spotřeba někam ke 3 litrům, a i plné auto v tu chvíli o moc víc žrát nebude. Ale 40-50 km/h rozdíl je v čase na těch 1000 km už dost poznat, to už není ušetřených pár minut, ale pár hodin.
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Chorvatsko pod 6l nebude nerealne ak je rychlost cestovna nizsia lebo je to dole kopcom:) . Ja som isiel do chorvatska tempomat 130 -125 podla dopravy a som spravil za 6.4l/100km. Po 360km svagor natakoval do 1.9tdi leon 36l nafty a ja do 1.5dpi som dotakoval 37l benzinu.
i30 2022 1.5DPI FAMILY
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Ale nájezd 360 km na 36l paliva odpovídá spotřebě 10 l/100 km. Respektive při 37l paliva dokonce 10,25 l/100 km.
Hyundai i30WG, 1,6 MPI, Trikolor + komfort, satin amber
Renault Grand Modus 1,2 TCE
Škoda Octavia IV 2.0 TDI DSG (pracovní stroj)
ex-auta
Renault Espace 2.0 16V
Toyota Corolla 1,4 XLI
Citroen BX 1,4 TGE
Fiat Ritmo 2.0 - Abarth
Škoda 1100 MB
Renault Grand Modus 1,2 TCE
Škoda Octavia IV 2.0 TDI DSG (pracovní stroj)
ex-auta
Renault Espace 2.0 16V
Toyota Corolla 1,4 XLI
Citroen BX 1,4 TGE
Fiat Ritmo 2.0 - Abarth
Škoda 1100 MB
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Oprava som zle pozrel zaznam....Presov SK - Cakovec HR = 580km 37l benzinu...to bola zastavka a pokracovali sme do Split HR ...celkova spotreba Presov SK - Split HR 1100km 70l benzinuKsenik píše: ↑27 kvě 2023, 15:28 Chorvatsko pod 6l nebude nerealne ak je rychlost cestovna nizsia lebo je to dole kopcom:) . Ja som isiel do chorvatska tempomat 130 -125 podla dopravy a som spravil za 6.4l/100km. Po 360km svagor natakoval do 1.9tdi leon 36l nafty a ja do 1.5dpi som dotakoval 37l benzinu.
i30 2022 1.5DPI FAMILY
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8185
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
takze 6,4 po Cakovec. zalezi od trasy (pac cez madarsko to ide tymi okreskami snad zadarmo) a samozrejme od tempa - to mi prijde okay spotreba
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Tak jak to nakonec dopadlo? Co uživatel kockagejsa vybral? Je nás koukám hodně co mají tento problém výběru. Nevím zda už nepíšu s křížkem po funusu. Ale já bych na tento požadavek zvolil 1.5TGDI a rozhodně automat. IMT je fakt blbost. A jak tu někdo píše asi raději kiu bez MHEV. U mě zvítězil strach nad rozumem a vzal jsem DPI. Jo... auto je fajn, je spolehlivé, rok s ním jezdím bez jediného problému, je kultivované a taky strašně pomalé.
Jestli vezmeš DPI tak se předem odprosti od ambicí za městem něco předjíždět. Jde to, ale je to neskutečně otravný a občas nebezpečný hledat místo kde to DPI stihne, lepší se na to prostě vyprdnout i ty dodavky do kopce mají větší sílu. Jestli ti tu někdo bude říkat že stačí podřadit... ne to nestačí, to je vyloženě povinost a to rovnou na 4+ tisíc otáček a pak se jen modlit aby jsi to stihl.
Dost často co se za někým takto táhnu jen myšlenkama počítam kde bych ho stihl předjet a když příjde ten prostor, tak si pár těchto brzd řekne že tady by vlastně mohli jet rychleji a já je ani nedojedu. Za rovinkou zase zpomalej a brzdějí mě dál.
DPI je fajn motor pro defenzivní řidiče, co nepředjiždí, jejich prioritou je eko jízda. Do kopce nepotřebují využívat maximální dovolenou rychlost a rozhodně si nepotřebují užívat jízdu jako takovou. Nejsem nějaký závodní typ, jezdím na předpisy (vezu rodinu) a přesto musím přiznat že při cestach nad 50km vyloženě trpím u dynamiky co neustále honím v řadící páce. Benefitem alespoň je, že s timto zrychlením se rapidně snižuje šance někde dostat pokutu za rychlost . U 1,5TGDI jen malé zhoupnutí plynu i se zařazenou 6tkou je na tachometru raz dva přes kilo. U DPI je tu dříve zatáčka, než kilo .
Závěrem je potřeba říct, že DPI je auto do města co zvladne jet i dál a na přesun z bodu A do bodu B dostačující.
Takže vem 1,5TGDI ))))).
Jestli vezmeš DPI tak se předem odprosti od ambicí za městem něco předjíždět. Jde to, ale je to neskutečně otravný a občas nebezpečný hledat místo kde to DPI stihne, lepší se na to prostě vyprdnout i ty dodavky do kopce mají větší sílu. Jestli ti tu někdo bude říkat že stačí podřadit... ne to nestačí, to je vyloženě povinost a to rovnou na 4+ tisíc otáček a pak se jen modlit aby jsi to stihl.
Dost často co se za někým takto táhnu jen myšlenkama počítam kde bych ho stihl předjet a když příjde ten prostor, tak si pár těchto brzd řekne že tady by vlastně mohli jet rychleji a já je ani nedojedu. Za rovinkou zase zpomalej a brzdějí mě dál.
DPI je fajn motor pro defenzivní řidiče, co nepředjiždí, jejich prioritou je eko jízda. Do kopce nepotřebují využívat maximální dovolenou rychlost a rozhodně si nepotřebují užívat jízdu jako takovou. Nejsem nějaký závodní typ, jezdím na předpisy (vezu rodinu) a přesto musím přiznat že při cestach nad 50km vyloženě trpím u dynamiky co neustále honím v řadící páce. Benefitem alespoň je, že s timto zrychlením se rapidně snižuje šance někde dostat pokutu za rychlost . U 1,5TGDI jen malé zhoupnutí plynu i se zařazenou 6tkou je na tachometru raz dva přes kilo. U DPI je tu dříve zatáčka, než kilo .
Závěrem je potřeba říct, že DPI je auto do města co zvladne jet i dál a na přesun z bodu A do bodu B dostačující.
Takže vem 1,5TGDI ))))).
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
spíš se mi zdá že řidiči zapoměly jak jezdit s benzínovou 16V atmosférou.
rozhodneě nesouhlasím že 1,4 /1,5 je líný motor, jenom řidič je blb .
PS. motor 16v benzín atmo začíná ožívat nad 3500 ot/min , japonci 4000ot/min , když tohle někdo ignoruje at si koupí dýzla
rozhodneě nesouhlasím že 1,4 /1,5 je líný motor, jenom řidič je blb .
PS. motor 16v benzín atmo začíná ožívat nad 3500 ot/min , japonci 4000ot/min , když tohle někdo ignoruje at si koupí dýzla
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
řidič nemusí být blbci ... stačí 1.5 DPI naložit 4 ma dospělýma a uvidiíš jak je to líný motor. Když nepočítám město, tam to do těch 70ti i naložený jede v pohodě. Ale mimo město stačí menší kopec a zažiješ unikátní pocit "šlapnutí do prázdna" .. přesně takto to pojmenoval i Vaculík. Není to o tom že neumíme jezdit s atmosférou .. papírově by měl někde v 5500 ot překonat starou koncernovou 1.6MPI 75kW .. tak to ani omylem. Dle charakterisitky má mít DPI těch 81kW při 6200 ot. Tak tam jsem to ještě nevytlačil, ale mimo šlápnutí do prázdna už jsem v kopci v serpentině přemýšlel jestli tam nemám narvat jedničku aby to 4 lidi vůbec utáhlo a tento pocit jsem zažil poprvé. 1.5 DPI je fakt na pohodu a bez jakýchkoli ambicí
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Ano ožívá, ale to obvykle stejně nemá výkon. Mel jsem možnost jezdit s Hondou 6g samosvor s motorem 1,8 VTi výkon 124 kW, při ještě neuvěřitelnějších sedmi tisících šestistech otáčkách. Nejvyšší točivý moment 166 Nm při 6300 otáčkách/min, omezovac někde u 9000 ot. taky žádná sláva. Původně jsem to chtěl jako vikendovku, zvuk super, točivosti parádní, ale jaksi to nemělo sílu ani v těch otáčkách. 1,5 dpi fajn když nemáš potřebu předjíždět a jsi spis defenzivní řidič s najezdem do 5000km ročně. Plus je v tom, ze by to mel být bezproblémový relativně jednoduchý motor. Turbo benzin je ovšem proste pohodlnější motor a i ten 1,0 tgdi svých 250.000km vydrží, když se s tim jezdi jak má a nedusi se v nízkých otáčkách.clifftorr píše: ↑08 črc 2023, 22:07 spíš se mi zdá že řidiči zapoměly jak jezdit s benzínovou 16V atmosférou.
rozhodneě nesouhlasím že 1,4 /1,5 je líný motor, jenom řidič je blb .
PS. motor 16v benzín atmo začíná ožívat nad 3500 ot/min , japonci 4000ot/min , když tohle někdo ignoruje at si koupí dýzla