1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Zase probírate jablka s hruškami. Jasně že turbo jede líp než atmo. Nedávno jsem měl Tucsona na víkend s výkonem 230 koní ve verzi HEV a když potom znovu sedl do DPi , prostě to nejelo. Trvalo mi den, než jsem si znovu zvyknul. Ale motor auta přece vybíráte podle podmínek,kde chcete jezdit. Nebudu si kupovat malé atmo do Krkonoš a na nějaké honičky po okreskách a dálnicích. Jo a ten systém časování u nové turbo řady Smart stream Hyundai testoval na 120 tisíc km výdrže,pokud se tedy nepletu. To neznamená, že by nemusel vydržet déle.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
- Reklama
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Zajímavé info, to se týká motorů od jakého roku?
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Hledej na YT. Je tam spousta videí o CVVD Hyundai Kia Smartstream Engine. Tam někde to bylo zmíněno, že se testovalo na 120 k výdrže. Tuším to tu před časem zmiňoval i Petzl.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
120 je dost málo, ne? Škodovka se chlubila tím, že maj projektovanou životnost 250. Ale bůhví, jestli to ještě platí.
Jinak (a sry za odbočení) Tucson HEV mi teďka vůbec nedává smysl, když Nissan zlevnil Qashqai ePower na 699 tisíc. Člověk by musel být opravdu velký fanoušek Hyundai.
Jinak (a sry za odbočení) Tucson HEV mi teďka vůbec nedává smysl, když Nissan zlevnil Qashqai ePower na 699 tisíc. Člověk by musel být opravdu velký fanoušek Hyundai.
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
To do toho Velký Vezír teda dupe ...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Včera jsem byl na 2. servisní prohlídce a měl jsem půjčenou i30 1.5 T-GDi a popravdě se mi s tím docela blbě jelo. Začalo to už hopsavými rozjezdy, kdy jsem nebyl schopen se prostě plynule rozjet. Řekl bych, že je příčinou právě ten e-pohon, který to při rozjezdu nakopne a já tak nemám sílu kol pod kontrolou. Takže moje reakce je trochu sundat nohu z plynu, jenže to zase ten pohon reaguje bržděním. Plachtit se dá jen při zařazeném neutrálu, protože to fakt docela slušně brzdí. To se hodí při sjíždění zatáček z kopce, ale ne pro normální jízdu, kdy je nutné zařazovat na neutrál. Jenže to pak motor nemá nulovou spotřebu. Výsledek byl nakonec takový, že při stejném jízdním stylu je ta 1.5 T-GDi žíznivější. Na dálnici by asi byla OK, ale při jízdě po městě a mimo město mě víc vyhovuje 1.5 DPi. I s tím Peugeotem 2008 s 1.2 se jede líp než s tím 1.5 T-GDi.
Podle mě je hlavním problémem ten e-pohon, který nemám vůbec pod kontrolou. Příliš mnoho koníků na krátkou jedničku je moc. A ta rekuperace při normální jízdě nutí neustále řadit nebo šlapat na plyn. Žádné plachtění se zařazenou rychlostí (možná jsem nepřišel, jak to vypnout). Takže za mě dojem z tohoto pohonu nic moc a jsem rád za moji volbu v podobě 1.5 DPi.
Podle mě je hlavním problémem ten e-pohon, který nemám vůbec pod kontrolou. Příliš mnoho koníků na krátkou jedničku je moc. A ta rekuperace při normální jízdě nutí neustále řadit nebo šlapat na plyn. Žádné plachtění se zařazenou rychlostí (možná jsem nepřišel, jak to vypnout). Takže za mě dojem z tohoto pohonu nic moc a jsem rád za moji volbu v podobě 1.5 DPi.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8159
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
ono to nie je tak jednoznacne s tou cenou: podme sa na to pozriet:i30mpact píše: ↑09 črc 2023, 14:22 120 je dost málo, ne? Škodovka se chlubila tím, že maj projektovanou životnost 250. Ale bůhví, jestli to ještě platí.
Jinak (a sry za odbočení) Tucson HEV mi teďka vůbec nedává smysl, když Nissan zlevnil Qashqai ePower na 699 tisíc. Člověk by musel být opravdu velký fanoušek Hyundai.
rozmery - https://www.carsized.com/en/cars/compar ... -2020-suv/
tam je Tucson vo vsetkom vyuzitelnejsi na podobnych celkovych rozmeroch - to prave zvitazilo u mna)
vybava: kedze osobne moc Tucsonich hybridov nevidim (a pozeram fakt poctivo, v ramci celej strednej europy tak od oka je to tak 1% aut co stretnem ale dajme si do vyberu myslim rozumne poskladany Freedom Plus HEV predokolka - 923 000kc (z ceniku Hyundai) vs ePower Powerline s lepsim audiosystemom za 860 000. Tam mi vsak chyba par veci na ktor som si osobne zvykol
Kaskai ma menej vykonu (a to o dost 169kW vs 140kW) ma vsak nizsiu spotrebu (asi o 5%), ma vacsiu hybridnu bateriu (1,97 vs 1,5) ale vyssiu hmotnost o cca 100+ kg, akceleracia je prakticky rovnaka 7,9s (Q) vs 8.00s (T)
az tak jednoznacne by som to nevidel, vsetko ma svoje pre a proti. U Kaskaja je zaujimavy ten fakt, ze spalovak funguje ako vyrobca elektriny, takze sa da pocitat ze pojde v stabilnejsom rezime ako tisic krat chcipajuci a znovu naskakuuci 1,6TGDi v Tucsonovi. ten motor v Kaskajovi to stale len trojvalec (a to mam trojvalce rad
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Jak často střídáš auta? Já jsem spokojený majitel 1.5 T-GDI a zrovna v týdnu mi to po přesednutí do půjčeného dieslového C-maxe hned chcíplo při rozjezdu. Prostě každé auto je trochu jinak nastavené a je potřeba si zvyknout - kolik spojky, plynu, kdy přeřadit.JackK78 píše: ↑11 črc 2023, 15:07 Včera jsem byl na 2. servisní prohlídce a měl jsem půjčenou i30 1.5 T-GDi a popravdě se mi s tím docela blbě jelo. Začalo to už hopsavými rozjezdy, kdy jsem nebyl schopen se prostě plynule rozjet. Řekl bych, že je příčinou právě ten e-pohon, který to při rozjezdu nakopne a já tak nemám sílu kol pod kontrolou. Takže moje reakce je trochu sundat nohu z plynu, jenže to zase ten pohon reaguje bržděním. Plachtit se dá jen při zařazeném neutrálu, protože to fakt docela slušně brzdí. To se hodí při sjíždění zatáček z kopce, ale ne pro normální jízdu, kdy je nutné zařazovat na neutrál. Jenže to pak motor nemá nulovou spotřebu. Výsledek byl nakonec takový, že při stejném jízdním stylu je ta 1.5 T-GDi žíznivější. Na dálnici by asi byla OK, ale při jízdě po městě a mimo město mě víc vyhovuje 1.5 DPi. I s tím Peugeotem 2008 s 1.2 se jede líp než s tím 1.5 T-GDi.
Podle mě je hlavním problémem ten e-pohon, který nemám vůbec pod kontrolou. Příliš mnoho koníků na krátkou jedničku je moc. A ta rekuperace při normální jízdě nutí neustále řadit nebo šlapat na plyn. Žádné plachtění se zařazenou rychlostí (možná jsem nepřišel, jak to vypnout). Takže za mě dojem z tohoto pohonu nic moc a jsem rád za moji volbu v podobě 1.5 DPi.
Plachtění se zařazenou rychlostí je jen v ECO módu. Mně naopak vyhovuje ta rekuperace, nejsem zvyklý sundávat nohu z plynu půl kilometru před vesnicí. Klidně by mohla být výraznější.
V 1.5 DPI jsem neseděl, ale věřím, že po městě a klidné jízdě to je dobrá volba.
i30 Kombi 1,5 T-GDI iMT N LINE PREMIUM Sunset Red (2022)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Na 1.5DPi bych vyzdvyhnul spoustu věcí, ale snadné plynulé rozjezdy by to asi nebyly. Ale to je spíše kvůli dlouhému odstupňování mezi 1. a 2. stupněm než nějakým problémem motoru.
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Pecka411, s peugeotem 2008 párkrát do měsíce jedu a nikdy s přesednutím nemám problém. Ale s tou 1.5 T-GDi jsem problém měl. Režim už byl nastavený na Eco a nic jsem tam během té chvíle raději nenastavoval, ale plachtit se s tím nedalo, protože to hned docela slušně rekuperovalo a to docela dost. To je dobrý opravdu tak na prudší kopce nebo dobržďování do vesnice. Při normální jízdě mi nejvíc vyhovuje to DPi. I ta 1.2 v Peugeotu brzdí motorem silněji, ale pořád znatelně méně než to T-GDi. Asi by se na to dalo zvyknout, ale pro mě to je v porovnání s těma dvěma auty dost velký jízdní rozdíl nehledě i na vyšší spotřebu i v Eco módu.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Souhlas s i30mpact ohledně těch rozjezdů v 1.5 MPI - po 30 tis. km (tedy já tím najel tak 2/3) musím bohužel konstatovat, že je soustava motor-spojka-převodovka je tu sladěná asi tak nejhůř z toho, čím jsem v poslední době jezdil. Ne, že by to plynule vůbec nešlo, ale dá to zkrátka práci. Mezi jedničkou a dvojkou to zkrátka neklape - člověk musí pořád tak nějak vychytávat, aby to necuklo, nebo se to naopak zbytečně neprotáčelo. Další stupně už jsou v pohodě.
Pro zajímavost: teď jsem byl týden ve Skotsku a měl jsem tam půjčený MG3, se kterým jsem najel přes 800 mil (1.300 km) v sestavě 2 lidi + bagáž - tedy tak, jak jezdíme doma s naší Heduší 1.5 DPI. Byl to téměř nový kus (najeto nějakých 6.000 mil). Motor je taky 1.5 atmosféra, konstrukčně to bude nějaké MPI, podobné původním 1.4 cvvt, ještě 5-kvalt. Velikostně taková Fabie. U nás (a možná ani jinde v EU) se tato auta neprodávají. Ačkoli bych měl vůči tomu autu řadu výhrad, sladění motoru, spojky a převodovky bylo naprosto famózní. Tam se naopak "špatně/nepříjemně" rozjet nedalo - ať člověk hamtal na pedály jak chtěl, auto to vždy nějak "vykompenzovalo" a zasloužilo se o klidnou jízdu. A ten 5-kvalt byl naprosto v pohodě - na 5. stupeň totiž točil úplně stejně, jako 1.5 DPI na 6. stupeň. Jen to potvrdilo moje předchozí domněnky, že ten 6. stupeň je při tomto způsobu zpřevodování u těchto motorů v podstatě nanic, vlastně jízdu jen zbytečně komplikuje
Pro zajímavost: teď jsem byl týden ve Skotsku a měl jsem tam půjčený MG3, se kterým jsem najel přes 800 mil (1.300 km) v sestavě 2 lidi + bagáž - tedy tak, jak jezdíme doma s naší Heduší 1.5 DPI. Byl to téměř nový kus (najeto nějakých 6.000 mil). Motor je taky 1.5 atmosféra, konstrukčně to bude nějaké MPI, podobné původním 1.4 cvvt, ještě 5-kvalt. Velikostně taková Fabie. U nás (a možná ani jinde v EU) se tato auta neprodávají. Ačkoli bych měl vůči tomu autu řadu výhrad, sladění motoru, spojky a převodovky bylo naprosto famózní. Tam se naopak "špatně/nepříjemně" rozjet nedalo - ať člověk hamtal na pedály jak chtěl, auto to vždy nějak "vykompenzovalo" a zasloužilo se o klidnou jízdu. A ten 5-kvalt byl naprosto v pohodě - na 5. stupeň totiž točil úplně stejně, jako 1.5 DPI na 6. stupeň. Jen to potvrdilo moje předchozí domněnky, že ten 6. stupeň je při tomto způsobu zpřevodování u těchto motorů v podstatě nanic, vlastně jízdu jen zbytečně komplikuje
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Rozjezdy jak popisuješ byly u MY 2020. Co jsem vyměnil auto za MY 2022 je tam vše v pořádku. Třeba mi to tu potvrdí majitelé stejného ročníku.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Aha, no tak to je pěkné... teď to tedy ode mne bude chtít dávku sebezapření, abych vůči majitelům MY 2022 nepociťoval hořkou závist
Ne, já vám to všem přeju, jsem rád že se na majitelích MY 2020 zdokonalil
Ne, já vám to všem přeju, jsem rád že se na majitelích MY 2020 zdokonalil
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Však proč závidět. Jak pojedeš na garančku, zeptej se na přehrání software. Třeba to půjde.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Promiň Ivo, ale neměla by tohle dělat automobilka prostřednictvím servisní sítě automaticky, jsa si vědoma toho, že to původní nastavení stálo za...
Třeba tak, jak se kdysi- a většina víme kdy, aktualizoval software dieslů
A všichni co se jim to stalo potvrdí, že jednoznačně k horšímu
A to se nikdo na nic nikoho neptal...
A vrátit na bezproblémovou původní verzi- ani náhodou
Třeba tak, jak se kdysi- a většina víme kdy, aktualizoval software dieslů
A všichni co se jim to stalo potvrdí, že jednoznačně k horšímu
A to se nikdo na nic nikoho neptal...
A vrátit na bezproblémovou původní verzi- ani náhodou
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.