1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Tohle není otázka na mně, Toníku. Navíc šlo jen o jakési doladění SW si myslím, ale kdoví co je za tou změnou vše za úpravy. Jinak, dnešní doba je celkově taková absurdní, atˇuž se podíváš kdekoli.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
- Reklama
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Cože? To jako že by to bylo dán SW nastavením a šlo by to upravit? Přiznám se, že to mě snad ani nenapadlo. Měl jsem za to, že je to spíš mechanická věc. To snad abych se začal těšit na garančku
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Naprosto ti rozumím, moje pocity jsou už několik let stejné a nelepší se to.
No nic, zpátky k tématu
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Nedá mi to: https://www.youtube.com/watch?v=02wB3om_Mbo
i30 2021 1.5 T-GDI MHEV Style, DCT
- TheFirstman
- **
- Příspěvky: 147
- Registrován: 29 črc 2009, 16:37
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Mám auto od září 2022 (MY 2023) a toto už je skutečně vyřešené.
Hyundai i30 WG 1.5 DPi Smart Nav, engine red (2022)
Hyundai i20 1.4i Comfort, vínová metalíza (2009) - prodáno
Hyundai i10 1.1 48kW, modrá metalíza (2008)
Škoda 125L, zeleň topolová (1989)
Hyundai i20 1.4i Comfort, vínová metalíza (2009) - prodáno
Hyundai i10 1.1 48kW, modrá metalíza (2008)
Škoda 125L, zeleň topolová (1989)
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Argument blb ten co neumí točit atmosferu mě vždy vykouzlí usměv na tváři, asi není třeba více dodávat. Myslím že ty co to tvrdí absolutně neznají limity svých aut, natož aut jiných:lol:
Maras jabka hrušky už porovná tazatel. Rozhoduje mezi častým dilematem. Jedno auto na klid a do města, druhé pro zabavu a za město.
Mám auto 2022 a řazení 1-3 vnímám jako problém, je tam nutný cvik, jednička je krátka když se brzo odřadí, dvojka se šileně udusí, nebo škubne než se vzpamatuje. Ze 2-3 je to pak hodně o citu aby zařazení viditelně nehouplo se spolujezdcem. Vše je třeba dělat s určitou opatrnosti a mít to už v noze. Pak se to dá. Ale pujčoval jsem auto, seděl jako spolujezdec a schodli jsme se na "podivnosti".
Jinak auto jsem několikrat k 6000ot dostal, ale nemá to smysl, tomu autu to stejně nic už nedá, stačí nad 3500 kdy je plný krouťák, ty koně dynamiku stejně už nedělají nijak citelnou u tohoto DPI. Předjíždím běžne v rozmezí 3500-5000 otaček a stejně se strachem .
Jackovi zavidím, jeho odhodlaní a spokojenost s touto atmosferou je fakt super ale souhlasím s tím že DPI je ve městě lepším autem jak TGDI. Osobně jsem to vyzkoušel a mohu to potvrdit. Nicmene TGDI jsme se pár z nás shodli že to chce automat a idealně bez MHEV = kia.
Nevím zda se tu už jen dohadujem mezi sebou, a zda to tazateli něco dalo?
Maras jabka hrušky už porovná tazatel. Rozhoduje mezi častým dilematem. Jedno auto na klid a do města, druhé pro zabavu a za město.
Mám auto 2022 a řazení 1-3 vnímám jako problém, je tam nutný cvik, jednička je krátka když se brzo odřadí, dvojka se šileně udusí, nebo škubne než se vzpamatuje. Ze 2-3 je to pak hodně o citu aby zařazení viditelně nehouplo se spolujezdcem. Vše je třeba dělat s určitou opatrnosti a mít to už v noze. Pak se to dá. Ale pujčoval jsem auto, seděl jako spolujezdec a schodli jsme se na "podivnosti".
Jinak auto jsem několikrat k 6000ot dostal, ale nemá to smysl, tomu autu to stejně nic už nedá, stačí nad 3500 kdy je plný krouťák, ty koně dynamiku stejně už nedělají nijak citelnou u tohoto DPI. Předjíždím běžne v rozmezí 3500-5000 otaček a stejně se strachem .
Jackovi zavidím, jeho odhodlaní a spokojenost s touto atmosferou je fakt super ale souhlasím s tím že DPI je ve městě lepším autem jak TGDI. Osobně jsem to vyzkoušel a mohu to potvrdit. Nicmene TGDI jsme se pár z nás shodli že to chce automat a idealně bez MHEV = kia.
Nevím zda se tu už jen dohadujem mezi sebou, a zda to tazateli něco dalo?
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
usměv ti sice vykouzlí , ale atmo 16v točit max na 2000ot/min dělá jen pírko a idioti
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Říká se tomu ekojízda, Vaculík o tom teďka měl nějaký video.
Blbý je, když pak jedeš někam daleko (třeba naloženej na dovolenou) a zkejsneš v koloně za něčím pomalým.
Blbý je, když pak jedeš někam daleko (třeba naloženej na dovolenou) a zkejsneš v koloně za něčím pomalým.
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Pírko7, to není vůbec o odhodlání. To auto mí jízdními vlastnostmi vyhovuje. Za mě bych mu spíš trochu natáhnul převody, protože si myslím, že ten motor na to má. Teď si nevzpomenu, ale jedno auto s podobným motorem má jen 5 kvalt a na tu pětku točí stejně jako i30 na 6. Já bych spíš jen trochu natáhnul ty převody než abychom tomu přidal další převod.
Po městě se s tím dá v klidu jet 50 na 5 nebo 6 a točit kolem 1500 otáček bez nějakých pazvuků nebo poškození motoru. Je to dáno tím, že v těchto otáčkách nevnikají ve válci extrémní tlaky a motor taky nemá tak velký výkon. Není prostě přebuzený. Krom toho ta atmosféra má v těchto otáčkách lepší záběr než u turbomotoru, kde ještě nezabralo turbo. Jenže jak začne zabírat turbo, tak se motor stává přebuzeným a generuje příliš mnoho výkonu pro danou jízdu. Při těch nízkých otáčkách pak začne dunit, zvláště pak u tříválců, kde prostě nejde rozumně točit pod cca 2 tis. otáček.
To jsou moje postřehy a zkušenosti z jízd tří rozdílných motorů. Na volné dálnici bych uvítal výkon a těžkou převodovku turbomotorů, ale copak se dnes dá po dálnicích prohánět 130 a více? Mnohdy je člověk rád, že jede vůbec 90 a těch 130 km/h dá 1.5DPI v klidu a bez nějaké extrémně vysoké spotřeby a hluku. Ano, má to jiný zvuk, ale to mi popravdě vyhovuje, protože je ten motor slyšet a dá se podle zvuku klidně řadit. Jak ale chcete řadit podle zvuku u auta, kde není motor slyšet? To si jedete a pak kouknete na otáčkoměr a tam svítí 4000 otáček. 1.5 DPi klidně občas vytočím a vymetu pavouky, což motoru jen prospěje, ale kdo tohle dělá u svého turbomotoru, když to kvůli výkonu dělat nemusí? A pak se diví, že mají zakarbonovaný motor.
Po městě se s tím dá v klidu jet 50 na 5 nebo 6 a točit kolem 1500 otáček bez nějakých pazvuků nebo poškození motoru. Je to dáno tím, že v těchto otáčkách nevnikají ve válci extrémní tlaky a motor taky nemá tak velký výkon. Není prostě přebuzený. Krom toho ta atmosféra má v těchto otáčkách lepší záběr než u turbomotoru, kde ještě nezabralo turbo. Jenže jak začne zabírat turbo, tak se motor stává přebuzeným a generuje příliš mnoho výkonu pro danou jízdu. Při těch nízkých otáčkách pak začne dunit, zvláště pak u tříválců, kde prostě nejde rozumně točit pod cca 2 tis. otáček.
To jsou moje postřehy a zkušenosti z jízd tří rozdílných motorů. Na volné dálnici bych uvítal výkon a těžkou převodovku turbomotorů, ale copak se dnes dá po dálnicích prohánět 130 a více? Mnohdy je člověk rád, že jede vůbec 90 a těch 130 km/h dá 1.5DPI v klidu a bez nějaké extrémně vysoké spotřeby a hluku. Ano, má to jiný zvuk, ale to mi popravdě vyhovuje, protože je ten motor slyšet a dá se podle zvuku klidně řadit. Jak ale chcete řadit podle zvuku u auta, kde není motor slyšet? To si jedete a pak kouknete na otáčkoměr a tam svítí 4000 otáček. 1.5 DPi klidně občas vytočím a vymetu pavouky, což motoru jen prospěje, ale kdo tohle dělá u svého turbomotoru, když to kvůli výkonu dělat nemusí? A pak se diví, že mají zakarbonovaný motor.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Tak já to se svým turbem zrovna dělám. Poslední dobou jezdím jen krátké cukačky a když dojíždím domu (naše ulice má od poslední křižovatky asi 300m omezení na 30km/h) a mám ohřátý motor tak nastavím tempomat, zařídím 1° a na 4000 ot/min je právě 30km/h.
Ale upřímně nevím jestli to něčemu pomůže.
Ale upřímně nevím jestli to něčemu pomůže.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
A kde jsi sebral, že tento motor točím max na 2000ot
A ještě by mě zajimalo proč tu píšeš 16v? 1,5 není šestnácti ventyl. Samá větší perla
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
https://www.auto-data.net/en/hyundai-i3 ... 10hp-40291 Možná že by to mohl vědět Maras, ale timhle motorem se nikde neohaní že má 4 ventyly na válec. Obvykle to je vždy vykouzlené 16v na zadcích těchto aut.
Number of cylinders 4
Engine configuration Inline
Number of valves per cylinder 4
Number of cylinders 4
Engine configuration Inline
Number of valves per cylinder 4
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Pro mě smutné překvapení tedy.
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Nápis 16v bolo na píšenie sa v 90.kách.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...