Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1.5DPi
Už jsme dlouho neřešili spotřebu? Včera jsem poskakoval asi 30 km po Praze s průměrem 8,2l/100km.
- Reklama
Re: Motor 1.5DPi
ahoj kdyz jsme u te spotreby. posledni cesta Bešeňová - Ostrava přes Žilinu Čadca, dalnice atd. Nove i30 najeto 1300km 2 lidi plny kufr + klima + elektro lednice v kufru - 178km 2h40m 5,2l/100km dle tacho. real bude vyšši. prumerna spotreba dle nadrže a km od posledniho tankovani (ne zapocitano to SK) je 6,07l/10km najeto 1004km. s tim SK jsem spokojen. BTW ceny benzinu tento tyden, PL 31kc, CR 40kc a SK 43kc parada D
Hyundai i30 kombi - 1.5i CVVT (81 kW) - Smart (výroba 07 2023)
Hyundai i30 kombi - 1.5i CVVT (81 kW) - Start + Paket plus (výroba 07 2020)
Hyundai i30 kombi - 1.5i CVVT (81 kW) - Start + Paket plus (výroba 07 2020)
Re: Motor 1.5DPi
Ahoj, snad je tohle správné vlákno. S autem jezdím po městě + okrsky a vždy sse spotřebou kolem 6-7l. Nyní posledních asi 10 jízd ukázal počítač spotřebu kolem 10L. Je to normální?
Re: Motor 1.5DPi
Určite nie.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Motor 1.5DPi
Tak hlavně řeš, co ukázala pistole po natankování. Normální to není, ale už jsem zjistil že pár atypických jízd dokáže výpočty palubního počítače celkem rozhodit. Taky závisí na tom co je 10 jízd. Jestli jsi jel 10x do sousední ulice, nebo jsi jel 10x alespoň 20km.
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Re: Motor 1.5DPi
Uz jsem mel take za 10 pokud jsem jel rekneme 5 km a stal co chvili na krizovatce nebo v kolone.
Hyundai I30 kombi 1,5 DPi r.v. 2022
Hyundai Grandeur 3,3 V6, r.v. 2009 (u nového majitele)
Hyundai Sonata 2.0 16V, r.v. 2002. (RIP)
Hyundai Grandeur 3,3 V6, r.v. 2009 (u nového majitele)
Hyundai Sonata 2.0 16V, r.v. 2002. (RIP)
Re: Motor 1.5DPi
Já když vyjedu z garáže a nechám pár minut nastartováno, než např. naložím děti, věci do kufru, atd., tak vyjíždím se spotřebou i přes 20. Což mě vždy překvapí, když dle videa pana Vaculíka by tento motor neměl pokud startuje za normálních teplot a ne v mrazu prakticky vůbec používat sytič.
Jakmile jedu alespoň 10km a mimo město, po několika km postupně sleze spotřeba k 6l třeba. Pokud se motám po městě, ale není provoz a nestojím na semaforech, tak spotřeba po pár km sleze někde k 6,5-7l.
Pokud ale takto jedu jen pár km a pouze po městě, např. pokud jen popojíždím 4km a do toho stojím na 6 křižovatkách na každé několik desítek vteřin, tak se taky motám kolem 8l.
Čili umím si představit, že pokud bych jel třeba jen 2km, tak by spotřeba taky byla k těm 10l.
Tomu odpovídá i to, že v našem městě teď MP má nově 3ks i30. A jednou jsem se s nima bavil, když zrovna zamknuli auto a odcházeli od něj, jak jsou s tím spokojeni atd. A ptal jsem se i na jejich spotřebu po městě. A odpověď byla, že vzhledem k jejich jízdám jen po městě a většinou jen na dvojku nebo trojku, tak mají spotřebu někde 10-11.
Jakmile jedu alespoň 10km a mimo město, po několika km postupně sleze spotřeba k 6l třeba. Pokud se motám po městě, ale není provoz a nestojím na semaforech, tak spotřeba po pár km sleze někde k 6,5-7l.
Pokud ale takto jedu jen pár km a pouze po městě, např. pokud jen popojíždím 4km a do toho stojím na 6 křižovatkách na každé několik desítek vteřin, tak se taky motám kolem 8l.
Čili umím si představit, že pokud bych jel třeba jen 2km, tak by spotřeba taky byla k těm 10l.
Tomu odpovídá i to, že v našem městě teď MP má nově 3ks i30. A jednou jsem se s nima bavil, když zrovna zamknuli auto a odcházeli od něj, jak jsou s tím spokojeni atd. A ptal jsem se i na jejich spotřebu po městě. A odpověď byla, že vzhledem k jejich jízdám jen po městě a většinou jen na dvojku nebo trojku, tak mají spotřebu někde 10-11.
Re: Motor 1.5DPi
Zdravím všechny i30 ,1,5 DPi.Mám i30 HB comfort,koupeno 5.8.2021 se 16 km na tachometru,do dneška najeto 33 360 km,
jezdím téměř denně,60 % do 15 km,zbytek okresky a dálnice,za každého počasí,bez garážování.
Podle knihy jízd průměrná spotřeba 6,7 l/100 km.Tož asi tak.
jezdím téměř denně,60 % do 15 km,zbytek okresky a dálnice,za každého počasí,bez garážování.
Podle knihy jízd průměrná spotřeba 6,7 l/100 km.Tož asi tak.
Re: Motor 1.5DPi
pokud neposkakujes z ulice do ulice a pak zase nechas vychladnout motor nebo pokud nejezdis extremni brzda plyn, tak ta spotreba pri bezne jizde jako driv, kdyz si mel 6-7, normalni nebude. 10 jizd se spotrebou o 1/3 vyssi bys mel poznat i na ujetych km. Tj. jestli norm jezdis tankovat po treba 550 km, tak bys tentokrat musel po 400km. Koukni jestli s tim nema souvislost ukazatel paliva - napr ze by byl pridreny plovak (treba u VW pridreny plovak ukazujici stale prazdnou nadrz ukazoval prumernou spotrebu 0). Ze by se splasil pocitac moc smysl nedava, algoritmus uz snad maji vychytany - a ten vzdy vychazi z dodanych dat, takze to musi byt spatne uz nekde jinde. Jeste by ti do motoru mohlo cakat vic benzinu nez je potreba - treba vadny vstrikovac. Benzin by se asi hur spaloval a ve vysledku bys mel velice brzy videt svitit grilovane kure. Pokud teda neujedes rozumnou cestu s nizsi spotrebou tak bych si nechal nacist diagnostikou stav. Karbonovani motoru spatnym spalovanim neni moc zdravy a trapit lambdu co bude u hyundai mozna i v cene ledviny taky nechces.
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Re: Motor 1.5DPi
Ahoj Kolik otáček vám prosím studené auto točí na volnoběh dejme tomu prvních 5 minut / 2km jízdy (např. při stání na křižovatkách samozřejmě )
Já bych se vsadil, že mě až do minulého týdne otáčky vždy po nastartování studeného motoru prakticky hned spadly na 750 ot/min.
Ale od minulého týdne (parkuju v garáži, takže vyjíždím vždy z cca 20 stupňů a ochlazení venku na to asi nemá vliv) mi auto drží otáčky 1.000, pak po cca 1km spadnou kousek dolů a až někde po 3km (10 minut jízdy po městě přes x křižovatek v mém případě) spadnou na těch 750.
Což jednak úplně rozporuje to, co zaznělo v jednom videu pana Vaculíka, kdy bylo řečeno, že 1.5DPI prakticky vůbec nepoužívá sytič, druhak to má asi vliv na spotřebu, protože po těch 4km, kdy dojedu do cíle, tak mám průměr 10l (ale jel jsem takto krátkou trasu do práce poprvé, takže nemám srovnání) a "třeťak " bych se opravdu vsadil, že do minulého týdne se to takto určitě nechovalo.
Díky moc za info
Já bych se vsadil, že mě až do minulého týdne otáčky vždy po nastartování studeného motoru prakticky hned spadly na 750 ot/min.
Ale od minulého týdne (parkuju v garáži, takže vyjíždím vždy z cca 20 stupňů a ochlazení venku na to asi nemá vliv) mi auto drží otáčky 1.000, pak po cca 1km spadnou kousek dolů a až někde po 3km (10 minut jízdy po městě přes x křižovatek v mém případě) spadnou na těch 750.
Což jednak úplně rozporuje to, co zaznělo v jednom videu pana Vaculíka, kdy bylo řečeno, že 1.5DPI prakticky vůbec nepoužívá sytič, druhak to má asi vliv na spotřebu, protože po těch 4km, kdy dojedu do cíle, tak mám průměr 10l (ale jel jsem takto krátkou trasu do práce poprvé, takže nemám srovnání) a "třeťak " bych se opravdu vsadil, že do minulého týdne se to takto určitě nechovalo.
Díky moc za info
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8159
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
ako ne-majitel DPI by som povedal: works as designed
sytic to samozrejme ako kazde auto so vstrekovanim nema. Proste management motoru je nastaveny tak aby co najrychjesie ohrial motor (preto tie zvysene otacky) - no a na 10l na 4km trasach si pomaly zvykaj, v zime to bude bezne (mame to tak aj u TGDi Stonica)
sytic to samozrejme ako kazde auto so vstrekovanim nema. Proste management motoru je nastaveny tak aby co najrychjesie ohrial motor (preto tie zvysene otacky) - no a na 10l na 4km trasach si pomaly zvykaj, v zime to bude bezne (mame to tak aj u TGDi Stonica)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Motor 1.5DPi
Pche, můj Ford Focus 1.8 atmosféra žral v zimě na cestě do Lidlu i 18/100km .
Jinak ty otáčky i spotřeba jsou podle mě naprosto normální. Chápu - nové auto a člověk řeší každou "pitomost". Byl bych v klidu.
Jinak ty otáčky i spotřeba jsou podle mě naprosto normální. Chápu - nové auto a člověk řeší každou "pitomost". Byl bych v klidu.
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Re: Motor 1.5DPi
ted jsem si vzpomnel. nikdy jsem nemel v ruce automat. i dalsi nove auto jsem kupoval na manual nebot muj nazor je ze kdyz ridim potrebuj to auto cítit a ovladat dle sveho. nedavno jsem chvili jel v i30 s 1,5T-GDI automat a jako .... motor si delal co chtel a ja mel pocit ze jen tam sedim. no nic pro mne. zlata atmosfera manual ) . ale na druhou stranu, kdybych auto mel jako pracovni nastroj a stale v nem jezdil tak T-GDI automat je rozhodne jedina volba.
Hyundai i30 kombi - 1.5i CVVT (81 kW) - Smart (výroba 07 2023)
Hyundai i30 kombi - 1.5i CVVT (81 kW) - Start + Paket plus (výroba 07 2020)
Hyundai i30 kombi - 1.5i CVVT (81 kW) - Start + Paket plus (výroba 07 2020)
Re: Motor 1.5DPi
Ahoj,koukám, že příspěvky na motor 1.5 DPI se nekonají, čili pozitivní zpráva je, motor s tomto motorem funguje naprosto perfektně. Má někdo snad nějaké nové postřehy?
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Motor 1.5DPi
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...