I30 1.6 CVVT 88 kw - problém s motorem

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
petamarada
Příspěvky: 2
Registrován: 11 říj 2023, 16:11

I30 1.6 CVVT 88 kw - problém s motorem

Příspěvek od petamarada »

Zdravím,
znovu otevřu téma, které se zde řešilo již několikrát, ale nenašel jsem jasné řešení.
Před rokem jsem koupil ojetou I30 1.6 CVVT 88 kW rok výroby 01/2014 s nájezdem 82k km (aktuálně cca 94k m). Asi tři týdny zpátky po asi 300m jízdy, teda relativně za studena, mi auto zdechlo na křižovatce. Po nastartování a rozjezdu a řazení na 3-4 stupeň přestalo auto táhnout. Podřazení nepomohlo, tak jsem zajel na chodník a zkusil vypnout motor a znovu nastartovat, ale motor byl stále přidušený a nešlo se skoro ani rozjet. Po několikátém pokusu motor nenastartoval vůbec. Auto jsme odtáhli ke známému do servisu, kde ho další den v pohodě nastartoval, připojil na diagnostiku, která nic neukázala. I další dny nastartoval vždy napoprvé, zkoušel auto projet a vše vypadalo v pohodě.
Pro jistotu jsem auto dal ještě do dalšího servisu, kde řekli to stejné - diagnostika nic neukazuje, nemáme co opravit. Pouze doplnili lehce olej, žádný velký únik.
Auto jsem si tedy vyzvedl a jezdí relativně bez problémů (zdá se mi možná lehce slabší výkon hlavně při zrychlování). Co ale není v pořádku je zvuk motoru. Jako by nějaká rotační součást o něco pravidelně klepala.
Zvuk jde slyšet při sešlápnutí plynu, nejvíce na 3-4 stupni. Při jízdě a vyřazení, případně jen uvolnění plynu zvuk přestane.

Našel jsem na foru podobné vlákna včetně zvuku, který je prakticky totožný. https://uloz.to/!lXbDQUdKZNvQ/hyundai-mp3
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?t=38863
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?t=38164
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?t=38332

Četl jsem tady no fóru různé možnosti problémů - od přeskočených rozvodů, přestavovačů vačkových hřídelí až po nějaké problémy s korozí hřídele v převodovce a úniku oleje do spojky.

Nevěděl by nyní už někdo s jistotou, co by to mohlo být?
Předem díky
Reklama
 

dibarbora
*****
Příspěvky: 2247
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: I30 1.6 CVVT 88 kw - problém s motorem

Příspěvek od dibarbora »

Zmerať kompresiu.... zabudol si vymenovať ešte jeden problém... vydratý motor prachom z rozpadnutého katalyzátora...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Boryš
****
Příspěvky: 1131
Registrován: 30 bře 2019, 12:18

Re: I30 1.6 CVVT 88 kw - problém s motorem

Příspěvek od Boryš »

Jj. S tím jsem se setkával často u dřívějšího auta (nejen u mého, ale i u jiných z klubu). Diagnostika nic neukazuje, závada není. Nebo diagnostika něco ukázala, chyba šla vymazat - opraveno. A to i u mechaniků z autorizovaných servisů.
petamarada
Příspěvky: 2
Registrován: 11 říj 2023, 16:11

Re: I30 1.6 CVVT 88 kw - problém s motorem

Příspěvek od petamarada »

dibarbora píše: 11 říj 2023, 18:18 Zmerať kompresiu.... zabudol si vymenovať ešte jeden problém... vydratý motor prachom z rozpadnutého katalyzátora...
Jj, o tom jsem tady taky četl, ale myslel jsem, že v tom případě to motor odvaří během pár max desítek km? Hlavně projevovalo by se to takto jen při přidávání plynu?
dibarbora
*****
Příspěvky: 2247
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: I30 1.6 CVVT 88 kw - problém s motorem

Příspěvek od dibarbora »

Chovanie motora pri nižšej kompresii môže byť dosť náhodné.... + vplyv potenciálnych zmien vo výfukovom potrubí... zmena protitlaku urobí tiež svoje..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“