Zdravím ,
Moc prosím o radu , při startu Terryho je alternátor horký /jen tak tak jde na něm udržet ruka/ . Alternátor je nový . U starého odešla dioda v usměrnovači a postupně začalo vinutí černat díky vysoké teplotě.
Pří startu je připojen dvoustupnový ohřívač vzduchu v sání asi po 3 minutách odepne a altík začíná chladnout.
Otázka je možné, že se alternátor tak hřeje při zapnutém předehřívači vzduchu ? Zkusil by jste si někdo sáhnout na altík u terryho a držet na něm ruku cca 3 min. jesti se bude tak hodně ohřívat ? Jě něco špatně nebo to je ok ? Není špatný ten předehřívací odpor ?
Teplota alternátoru
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Teplota alternátoru
Faktem je, že mě nikdy nenapadlo sahat na funkční alternátor. Ale v téhle relativně malé věci vzniká proud možná více než 100A a tak se z principu musí zahřívat
Pokud se týká odporu jsou v zásadě jen 2 možnosti funguje - má nějaký odpor a topí a funguje, nebo má nekonečný odpor (je někde přerušený) a tudíž netopí - nefunguje. Pokud by byl zkratovaný úplně, vypadne pojistka a platí možnost 2. V autech se vzhledem k palubnímu napětí 12V pohybujeme v relativně vysokých proudových hodnotách a tedy vzniká i nějaké teplo. Např. žhavení běžně spolkne takových 100A , to předehřívání klidně 50A a to není nijak velký výkon 50Ax12V= 600W k tomu si připočti startér i když krátkodobě klidně 400-500A a to vše musí po nastartování alternátor dostat zpět do baterky odkud jsi si to při stratu "vypůjčil" tak alternátor pracuje po startu opravdu na plný výkon a má právo se ohřát
Pokud se týká odporu jsou v zásadě jen 2 možnosti funguje - má nějaký odpor a topí a funguje, nebo má nekonečný odpor (je někde přerušený) a tudíž netopí - nefunguje. Pokud by byl zkratovaný úplně, vypadne pojistka a platí možnost 2. V autech se vzhledem k palubnímu napětí 12V pohybujeme v relativně vysokých proudových hodnotách a tedy vzniká i nějaké teplo. Např. žhavení běžně spolkne takových 100A , to předehřívání klidně 50A a to není nijak velký výkon 50Ax12V= 600W k tomu si připočti startér i když krátkodobě klidně 400-500A a to vše musí po nastartování alternátor dostat zpět do baterky odkud jsi si to při stratu "vypůjčil" tak alternátor pracuje po startu opravdu na plný výkon a má právo se ohřát
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Teplota alternátoru
Ok , moc děkuji za odpověd . Nešel jsem ještě toto.
https://forum-australia4wd-com.translat ... _tr_pto=sc
https://forum-australia4wd-com.translat ... _tr_pto=sc
Re: Teplota alternátoru
Je tam také tabulka doby sepnutí předehřívacích odporů.
Re: Teplota alternátoru
Tak možná problém vyřešen , čidlo teploty chladící kapaliny posílá ůdaje řídící jednotce , ta na základě údajů z čidla teploty chladící kapaliny dá pokyn sepnutí /po určitý čas, který je udán v tabulce v manuálu auta/ předehřevu tj. topných odporů v předehřevu nasávaného vzduchu. Doba sepnutí předehřevu se pohybuje v té závislosti na teplotě a to od 1s do 26s. Mě běží předehřev skoro 3 minuty, což je špatně.
Takže si myslím , musím provést kontrolu čidla chladící kapaliny v Terrym .
Písněte Vaše názory. Díky Jirka
Takže si myslím , musím provést kontrolu čidla chladící kapaliny v Terrym .
Písněte Vaše názory. Díky Jirka
Re: Teplota alternátoru
Ta buhužel nevyřešeno , čidlem teploty to není .
Chtěl bych poprosit , zda by někdo z Vás mohl změřit napětí na předehřevu vzduchu po pravé straně na těch 2 kablících pod maticema , po jaký čas po nastartování tam na předehřívači bude napětí ? Nebo nechat na alternátoru ruku jestli bude zachvíli horký ? Mě běží předehřav cca 3-4 minuty a to je moc si myslím pak je altík skoro horký.
Chtěl bych poprosit , zda by někdo z Vás mohl změřit napětí na předehřevu vzduchu po pravé straně na těch 2 kablících pod maticema , po jaký čas po nastartování tam na předehřívači bude napětí ? Nebo nechat na alternátoru ruku jestli bude zachvíli horký ? Mě běží předehřav cca 3-4 minuty a to je moc si myslím pak je altík skoro horký.
Re: Teplota alternátoru
Takže doba dohřevu po nastartování auta je asi ok. Altík běží skoro na plý výkon . Takže jsem mu odlehčil a jak jsou připínány dva topné odpory , tak jsem nechal zapojený jen jeden z nich a to č. 2 spodní matice.
Ještě pořešit blikající kontrolku žhavení .
Ještě pořešit blikající kontrolku žhavení .