pouzivam dva kusy predchadzajucej verzie BM2, je to vcelku pouzitelne, hlavne to zapisuje do pamate voltmetea a po pripojeni telefonu si to natiahne do aplikacie, clovek ma potom prehlad ako sa vyvíjal stav baterie(ja pouzivam pri dobijani solarom, ci externou nabijackou zo siete) .dokidoki píše: ↑16 úno 2023, 09:04 objednal som si z ali battery monitor BM6
https://s.click.aliexpress.com/e/_De8zhxP
máte s tým niekto skúsenosti?
Nabijanie baterie
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Nabijanie baterie
- Reklama
Re: Nabijanie baterie
Tak jsem nakonec taky neodolal a koupil voltmetr, jenom ten jednoduchý do zapalovače.
https://www.alza.cz/alzapower-car-charg ... 342735.htm
https://www.alza.cz/alzapower-car-charg ... 342735.htm
Re: Nabijanie baterie
Zabudol som pri nabíjaní akumulátora prepnúť na nabíjačke mód na AGM, asi hodinu do plného nabitia mi nabijalo v móde štandardný olovený akumulátor. Veľký problém?
i30 HB 1.5 DPI - Comfort + CP - Amazon Grey, 2021-
Fabia Sedan I, 1.4 MPI 50 kw, 2001-2021
Fabia Sedan I, 1.4 MPI 50 kw, 2001-2021
Re: Nabijanie baterie
Taky jsem si koupil voltmetr do zapalovače, a opravdu ukazoval celou dobu 12,0 - 12,1V. Jen při brzdění (motorem, nebo brzdami) bylo vidět, že se baterie dobíjí 14,4 - 14,6V
Je mi jasné, že měření nebude úplně přesné, ale baterie je evidentně permanentně téměř vybitá.
Pokud zapnu potkávací světla, nabíjí se stále těmi cca 14,4 V (ne jen při brzdění), ale svítit celou dobu se mi nechce.
Narazil jsem ale na jeden článek na internetu, kde psali, že u baterie je na záporném pólu kromě hlavního kabelu ještě jeden menší, který hlídá napětí autobaterie. Ten když se odpojí, tak se deaktivuje inteligentní dobíjení i Stop Start systém. Udělal jsem to, a opravdu to funguje. Stop Start systém se sám po nastartování vypne a místo inteligentního dobíjení se baterka dobíjí po celou dobu jízdy.
Jediné mínus je, že po celou dobu bliká na tachometru kontrolka (A), ale už jsem si na to zvyknul.
Je mi jasné, že měření nebude úplně přesné, ale baterie je evidentně permanentně téměř vybitá.
Pokud zapnu potkávací světla, nabíjí se stále těmi cca 14,4 V (ne jen při brzdění), ale svítit celou dobu se mi nechce.
Narazil jsem ale na jeden článek na internetu, kde psali, že u baterie je na záporném pólu kromě hlavního kabelu ještě jeden menší, který hlídá napětí autobaterie. Ten když se odpojí, tak se deaktivuje inteligentní dobíjení i Stop Start systém. Udělal jsem to, a opravdu to funguje. Stop Start systém se sám po nastartování vypne a místo inteligentního dobíjení se baterka dobíjí po celou dobu jízdy.
Jediné mínus je, že po celou dobu bliká na tachometru kontrolka (A), ale už jsem si na to zvyknul.
Hyundai i30 Fastback, 1,4 T-GDi
Re: Nabijanie baterie
"malimi" stačí ti vybrať poistku (10A), ktorá sa nachádza pod malou plast. krytkou na kladnom pole batérie. Tiež ma som nevydržal pri pohľade na voltameter sledovať hodnotu napätia 12,5 V (pri akcelerácii) a 14,9 (pri brzdení). To blikanie na palubovke som prelepil
i30 1.5DPi
Re: Nabijanie baterie
A to přelepení je na plexi, které kryje celou přístrojovou desku, nebo jsi to nějak rozebral a přelepil kontrolku přímo na tachometru?
Hyundai i30 Fastback, 1,4 T-GDi
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabijanie baterie
myslim ze so svietiwcou kontrolkou budu mat sudruzi na stk celkom problem
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Nabijanie baterie
před STK se kablík samozřejmě vrátí z5
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Nabijanie baterie
já jsem ustříhl větší čtvereček z transportní fólie z obalu na telefon a tu nalepil na plexi přístrojové desky. Na tu fólii jsem lihovou fixou začernil to kolečko. Takže vykřičník trochu vidět je ale vůbec to netahá za oči.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Nabijanie baterie
Doplním čerstvou zkušenost - auto staré cca 20 měsíců, pravidelně každé cca 3 týdny dobíjené CTEK nabíječkou, naposledy v neděli večer. Pak v pondělí ráno (tj. po cca 12hod.) při cca +2°C auto nenastartovalo, startér se skoro nechtěl otočit. Napětí při startování spadlo na 12.02V. Odpoledne při normální teplotě už ok. Takže to vypadá, že už bude po ní. Objednáno do servisu na testy, ale už ji stejně nevěřím...
Start Stop vždy vypnutý, "inteligentní" nabíjení necháno beze změny. S další baterkou ho vypnu.
Start Stop vždy vypnutý, "inteligentní" nabíjení necháno beze změny. S další baterkou ho vypnu.
i30 1.5 DPi kombi Comfort
Re: Nabijanie baterie
Start/stop na aku skoro vliv nemá. Na trvanlivost akumulátoru má zásadní vliv dobíjení.
Takže to co jsi dobil CTEKem tak využilo auto a alternátor prakticky vůbec nedobíjel.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Nabijanie baterie
Skoro pořád jsem jezdil se zapnutými světly, takže i podle grafu z BM2 to každý den dobíjelo jak mělo. Tím CTEKem to bylo vždy tak max. na 1-2 hodiny dobíjení.
i30 1.5 DPi kombi Comfort
Re: Nabijanie baterie
tomu moc nerozumim, rikas ze jezdis kazdy den - navic se zapnutymi svetly, tj. dobijel jsi porad (pri zapnutych svetlech pokud vim jede altik naplno) .. abys musel dodatecne externe dobijet tak by to odpovidalo jen kratkym jizdam do 3-4 km nebo spis jeste kratsim.. se 4 km do prace a 4 km z prace funguju pres tyden s vytazenou pojistkou a netvrdim ze "dobijim" ale spis jen "udrzuju" nejaky stav okolo 65-70% kapacity aku. Kdyz pak jedu dal treba o vikendu tak se po 50km dostanu na 100% ale z nich to velice pada dolu. Takze v utery uz mam opet treba jen 70%. Kapacitu beru podle BM, napeti je tak okolo 12.5-12.6V .. faktem je ze mam auto i aku teprve 8 mesicu a mraz jeste nezazilo. Proc jsi tedy dobijel extra?
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabijanie baterie
nas stonic, stary 24 mesiacov. Nabijem ho lidl nabijackou tak raz za dva mesiace ked mam pocit ze trasy su moc kratke alebo sa chystame na dlhu cestu a auto dva tyzdne nejazdi. ISG zena vypina, jazdi casto trasy 3km (blba cesta do prace) a startuje to stale krasne. Je ale mozne ze tym ze jazdi skoro rano auto ma vacsinou zapnute stretavacie svetla (takze to altik perie do baterky vrchom spodom). Dnes vecer to skusobne zmeram ake bude napatiekrakatit píše: ↑17 říj 2023, 15:51 Doplním čerstvou zkušenost - auto staré cca 20 měsíců, pravidelně každé cca 3 týdny dobíjené CTEK nabíječkou, naposledy v neděli večer. Pak v pondělí ráno (tj. po cca 12hod.) při cca +2°C auto nenastartovalo, startér se skoro nechtěl otočit. Napětí při startování spadlo na 12.02V. Odpoledne při normální teplotě už ok. Takže to vypadá, že už bude po ní. Objednáno do servisu na testy, ale už ji stejně nevěřím...
Start Stop vždy vypnutý, "inteligentní" nabíjení necháno beze změny. S další baterkou ho vypnu.
napatie pri startovani spadne vyrazne nizsie nez na 12,02 - bezne 10 a cosi voltov
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023