Intenzita regeneracia DPF filtra
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
-
- **
- Příspěvky: 245
- Registrován: 01 úno 2022, 18:07
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
jazdím v podstate len dialky a auto v priemere regenruje každých 600km, čím viac neukončených regenerácii tym je interval nižší (auto má skoro 180k km)
BMW i3 120 2019
BMW 320D 2015
Ford Focus 2.0i 2007
RR Silver Wraith II 1977
BMW 320D 2015
Ford Focus 2.0i 2007
RR Silver Wraith II 1977
- Reklama
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Rozblika se kontrolka vyfuku, kod je tam P2002: DIESEL PARTICULATE FILTER EFFICIENCY BELOW THRESHOLD BANK 1. Muzu s tim jet klidne pres hodinu a stale blika. Po vypnuti a novem nastartovani motoru se uz kontrolka nerozsviti. Je to prave zpusobeno tim diff tlakem.
V grafu jsem diff tlak nezobrazil pro prehlednost. Zelena krivka zobrazuje zahajeni a ukonceni vypalovani. Spousti se pri diff tlaku kolem 250ti pokud si dobre pamatuji. Zitra ti tu hodim graf i s tlakem a teplotama dpf.
Hodilo by se mi porovnani s nekym jinym, bohuzel jsem to drive nesledoval, takze nemam s cim srovnat. Po vypaleni je diff tlak na volbobeh ok, kolem 3.
V grafu jsem diff tlak nezobrazil pro prehlednost. Zelena krivka zobrazuje zahajeni a ukonceni vypalovani. Spousti se pri diff tlaku kolem 250ti pokud si dobre pamatuji. Zitra ti tu hodim graf i s tlakem a teplotama dpf.
Hodilo by se mi porovnani s nekym jinym, bohuzel jsem to drive nesledoval, takze nemam s cim srovnat. Po vypaleni je diff tlak na volbobeh ok, kolem 3.
Accent 1,3 63kw 2004
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Co mas za auto? Ako rychlo jazdis?devotional píše: ↑09 říj 2023, 21:27 jazdím v podstate len dialky a auto v priemere regenruje každých 600km, čím viac neukončených regenerácii tym je interval nižší (auto má skoro 180k km)
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
@Burza
tady https://cartreatments.com/p2002/ pisou:
The following are several of the most common causes of DTC P2002.
Air leak upstream of DPF
Extremely dirty air filter
Use of high-sulfur fuel
Constant, low-speed operation
Clogged or damaged DPF
Fault emissions system intelligent devices
Compromised ECM
Faulty back-pressure sensor
Nevim cim bych zacal, ale diff pressure sensor stoji mar stovek a jeho vymena je otazkou 5 minut... (sam jsem si ho menil) mozna bych zkusil timto. Vis kde je? Odfot si kod ktery mas na nem (nebo podle VINU si na webu najdi co tam mas mit) a kup stejny aftermarket.
tady https://cartreatments.com/p2002/ pisou:
The following are several of the most common causes of DTC P2002.
Air leak upstream of DPF
Extremely dirty air filter
Use of high-sulfur fuel
Constant, low-speed operation
Clogged or damaged DPF
Fault emissions system intelligent devices
Compromised ECM
Faulty back-pressure sensor
Nevim cim bych zacal, ale diff pressure sensor stoji mar stovek a jeho vymena je otazkou 5 minut... (sam jsem si ho menil) mozna bych zkusil timto. Vis kde je? Odfot si kod ktery mas na nem (nebo podle VINU si na webu najdi co tam mas mit) a kup stejny aftermarket.
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
-
- **
- Příspěvky: 245
- Registrován: 01 úno 2022, 18:07
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
je to 2 litrový diesel od BMW, ale princíp musí byt v podstate všade rovnaky. Maník čo servisuje len BMW hovoril, že nieje problém vidiet auta, ktore sa pokušaju pravidelne o regeneráciu aj každý 30-50km, že tam to už je v podstate hotovo.patriknet píše: ↑10 říj 2023, 07:12Co mas za auto? Ako rychlo jazdis?devotional píše: ↑09 říj 2023, 21:27 jazdím v podstate len dialky a auto v priemere regenruje každých 600km, čím viac neukončených regenerácii tym je interval nižší (auto má skoro 180k km)
Pokial bolo auto do 5 rokov, tak som jazdil to čo to dalo, v pohode aj po omezovač, ktorý je niekde okolo 240km/h (v nemecku, inak ako tak podla predpisov, teraz sa už snažím neist viac ako 180. Ale ano, motor viac točím, ako netočím, to je pravda (start/stop mam deaktivovany)
inak auto bolo teraz na zvolávačke kvoli EGR (má 8 rokov!) vymenili zadarmo komplet chladič, sanie a ventil a technik povedal, že nebolo vobec potreba, že bol ako "nový"
od nova tankujem len premiovu naftu, ale to je skor tema na vstriky
podla mna je vražda týchto aut mestký provoz a časté starty
mám komplet data z diag (bimmerlink) ak by niekto chcel niečo porovnat
BMW i3 120 2019
BMW 320D 2015
Ford Focus 2.0i 2007
RR Silver Wraith II 1977
BMW 320D 2015
Ford Focus 2.0i 2007
RR Silver Wraith II 1977
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Auto mám ještě rok v záruce, takže to snad pořeší v servise ( najeto 100 000 km). Jsem objednán v listopadu. Senzor diff tlaku vypadá dle průběhů ok. Po vypálení jsou nižší hodnoty, postupem času se s nájezdem zvedají. I u volnoběhu to pozoruji.
Posílám průběh vypalování s dif tlakem v obrázku červeně. Takto se ty průběhy při vypalování víceméně opakují. Z toho usuzuji, že vypalování probíhá ok.
Posílám průběh vypalování s dif tlakem v obrázku červeně. Takto se ty průběhy při vypalování víceméně opakují. Z toho usuzuji, že vypalování probíhá ok.
Accent 1,3 63kw 2004
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Ja teda nejsem odbornik, takze moje rady ber s rezervou. Muzu jen rict ze teploty mas podle mne v poradku, i ten prubeh je podobny tomu jak to mam ja, trvani - kolem 15min, taky OK, takze to bude asi v poradku. Nevim co ti poradit. Jsem zvedav co ti reknou mistri v servisu a co ti nabidnou za sluzby. Kdyz tak zacni radsi levnejsi variantou.
Mimochodem rekni jim teda (schvalne jestli to udelaji sami bez toho ze si o to reknes) at ti skotroluji korekce na vstrikovacich, je to takova indikace jestli jsou vstrikovace v poradku.
Jakym stylem jezdis? vypozoroval jsi jestli ma na to styl jizdy a profil trasy nejaky vliv? Co tankujes za naftu?
Mimochodem rekni jim teda (schvalne jestli to udelaji sami bez toho ze si o to reknes) at ti skotroluji korekce na vstrikovacich, je to takova indikace jestli jsou vstrikovace v poradku.
Jakym stylem jezdis? vypozoroval jsi jestli ma na to styl jizdy a profil trasy nejaky vliv? Co tankujes za naftu?
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
@Burza koukni na toto video, mimo jine tam rika i o tom jak se giagnostika dostala k te hodnote soot level.
https://www.youtube.com/watch?v=K6lxdjhfZGM
btw: jeliko mas auto v zaruce, tak se hlavne v tom servise nenech odbit nejakyma kecama o tom ze nic nevidi a vse je v poradku. Argumentuj tou chybou co tam dostavas.
Jinak mozna bych udelal i to, ze bych zajel do jakehokoliv Hyundai servisu co mam po ruce v case kdyz mi kontrolka sviti... Kdyz mas zaruku mas i nejakou sluzbu mobility a myslim ze by se tam tomu meli venovat okamzite. Minimalne ti to napoji na diagnostiku a neco ti k tomu reknou, budes mit alespon nejaky zakladni info pro tu planovnou navstevu v servise.
https://www.youtube.com/watch?v=K6lxdjhfZGM
btw: jeliko mas auto v zaruce, tak se hlavne v tom servise nenech odbit nejakyma kecama o tom ze nic nevidi a vse je v poradku. Argumentuj tou chybou co tam dostavas.
Jinak mozna bych udelal i to, ze bych zajel do jakehokoliv Hyundai servisu co mam po ruce v case kdyz mi kontrolka sviti... Kdyz mas zaruku mas i nejakou sluzbu mobility a myslim ze by se tam tomu meli venovat okamzite. Minimalne ti to napoji na diagnostiku a neco ti k tomu reknou, budes mit alespon nejaky zakladni info pro tu planovnou navstevu v servise.
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Dám pak vědět, co řeknou v servisu. Převážně jezdím cca 40 km trasy přes kopce, ale samozřejmě se do toho míchá taky město a jen občas dálnice. Tankuji ČEPRO - měl by být bez biosložky. Mám vypozorované, že vypalování začne cca 10 min po startu a trvá necelých 15 minut - při stejné trase se to od zcela nového auta opakuje stejně. Samozřejmě to někdy vyjde na konec jízdy, klidně se po 2 hodinové jízdě spustí těsně před cílem, to nasere, ale co se dá dělat, podmínky nastaly zrovna v nevhodnou dobu - tomu se nedá vyhnout. Jezdím na pohodu, 136 kw a 400 Nm se v kopci krásně využije, takže to občas i protočím k červeným otáčkám, ale jinak ten motor je jak dělaný na pohodovou jízdu, jelikož má krásný konstantní zátah (velmi slušně zrychluje do 190 km/h tachometrových, maximálku jsem dal 228 km/h na tachometru, bohužel jsem se nekoukl na GPS). Ve městě jezdím často na 4ku, takže to i podtáčím, ale když ono to krásně tahá od spodu, tak se mi nechce podřazovat
Video pěkné - tak nějak jsem si myslel, že to funguje.
Bohužel kontrolka se rozsvěcuje zporadicky a je těžké v dané chvíli navštívit servis, když po znovunastartování se už nerozsvítí. Je škoda, že nemám stažené data z diagnostiky od nového auta, daly by se tam vysledovat změny v průběhu diff tlaků a možná i samotného vypalování. Takto to můžu jen sledovat od této doby a pokud se to bude měnit k horšímu tak z toho něco vyvodit. Hodilo by se mi, kdyby tu někdo zveřejnil své data, aby bylo s čím srovnat.
Video pěkné - tak nějak jsem si myslel, že to funguje.
Bohužel kontrolka se rozsvěcuje zporadicky a je těžké v dané chvíli navštívit servis, když po znovunastartování se už nerozsvítí. Je škoda, že nemám stažené data z diagnostiky od nového auta, daly by se tam vysledovat změny v průběhu diff tlaků a možná i samotného vypalování. Takto to můžu jen sledovat od této doby a pokud se to bude měnit k horšímu tak z toho něco vyvodit. Hodilo by se mi, kdyby tu někdo zveřejnil své data, aby bylo s čím srovnat.
Accent 1,3 63kw 2004
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
@Burza, uz jsi byl v servisu?
btw: nedavno jsem sledoval svoji regeneraci, myslim, ze ten prubeh je dost podobny (teda sleduji jen cas a teplotu). Taky mi to tvra cca 15min, teplota v prvni pulce vybehne na cca 600-620, v druhe pulce stoupne 650-670. Soot level a pod nesleduji, pouzivat Torque Pro, nic takoveho jsem tam nenasel. Mam jen diferencni tlak. Ten sleduji hlavne po nastartovani, tj za studena, tam jeste zavysi jesti je EGR otevrene nebo zavrene. Po vypaleni se zavrenym EGR je ten tlak kolem 0.3 s otevrenym EGR kolem 0. Jestli je EGR otevreny nebo zavreny po startu zavysi podle teploty motora. kdyz je venku zima a motor poradne vychladne startuje se zavrenym.
Jinak vcera jsem jel po dalnici, trochu jsem tomu nakladal, a po cca 100km jizde byl tlak nizsi nez na zacatku. Ale castom jsem zrychloval a motor vytacel az do 4t, takze teplota v DPF vyskocila klidne k 500C.
Hele a ten tvuj motor, v jakem spetru otacek mas nejvetsi vykon? Kdyz to vemem od nizkych otacek, kdy citis ze zacina zabirat a kdy mu dochazi dech?
btw: nedavno jsem sledoval svoji regeneraci, myslim, ze ten prubeh je dost podobny (teda sleduji jen cas a teplotu). Taky mi to tvra cca 15min, teplota v prvni pulce vybehne na cca 600-620, v druhe pulce stoupne 650-670. Soot level a pod nesleduji, pouzivat Torque Pro, nic takoveho jsem tam nenasel. Mam jen diferencni tlak. Ten sleduji hlavne po nastartovani, tj za studena, tam jeste zavysi jesti je EGR otevrene nebo zavrene. Po vypaleni se zavrenym EGR je ten tlak kolem 0.3 s otevrenym EGR kolem 0. Jestli je EGR otevreny nebo zavreny po startu zavysi podle teploty motora. kdyz je venku zima a motor poradne vychladne startuje se zavrenym.
Jinak vcera jsem jel po dalnici, trochu jsem tomu nakladal, a po cca 100km jizde byl tlak nizsi nez na zacatku. Ale castom jsem zrychloval a motor vytacel az do 4t, takze teplota v DPF vyskocila klidne k 500C.
Hele a ten tvuj motor, v jakem spetru otacek mas nejvetsi vykon? Kdyz to vemem od nizkych otacek, kdy citis ze zacina zabirat a kdy mu dochazi dech?
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
@Burza, uz jsi byl v servisu?
Ano servis mám čerstvě za sebou. Nezjistili nic, nikde nebylo nic zapsáno a vše se tváří ok. Jediná možnost přijet s tím v době, kdy se to rozsvítí. Takže to asi netrefím, pokud se to nezačne rozsvěcovat častěji.
Testováním jsem zjistil následující:
- hodnota diff tlaku na rozsvícení kontrolky nemá žádný vliv (mylně jsem si myslel, že po překročení určité hodnoty to vyhodí chybu) - při posledním rozsvícení byly všechny hodnoty úplně v normálu. Zřejmě do toho mluví úplně nějaké jiné čidlo, které nesleduji.
- na vypalování DPF má obrovský vliv konstantní zatížení motoru - předchozí grafy jsou z menších okresek, kde projíždím i města, zastavuji na křižovatce, zpomaluji na kruháči a pod. Přikládám obrázek z jízdy po "rychlostce" z Pohořelic na Znojmo, kde se mi spustilo vypalování při konstantním pohybu rychlostí kolem 90 - 120 km/h. Padání křivek soot a sulphur mass je příkladné Uvidím, jestli to bude mít vliv na četnost rozsvěcení kontrolky.
I z tvé zkušenosti je zjevné, že delší jízda při zatížení DPFku prospívá.
Můj 2.0 136 kw tahá už pod 2 000 ot/min cca 1750 (začíná už od 1500, ale to není ještě to pravé, jen je tam pomalu cítít ta probouzející se síla), ale tady to má takový dunivý zvuk, který mi nevyhovuje, takže pod 2 000 to pouštím jen z kopce nebo při klidné jízdě bez výkonu po městě. Od 2000 do cca 3750 to má celkem solidní konstantní zátah, ale na nižších kvaltech to jde rychle k červeným otáčkám, takže tu hranici jen odhaduji (rychle se překročí). Na dálnici na šestku zase sleduji spíše rychloměr - do 190 km/h to zrychluje krásně plynule, pak to trochu uvadá, ale 226 tachometrových to udělá. Pak už se tomu nechce vůbec (možná z kopce).
Mám doma ještě 1,6 CRDI 100 kw v Tucsonu, ten tahá o poznání méně, ale má kultivovanější projev, takže s ním jezdím častěji pod 2000 i v zátěži. Nevím jestli uvadá dříve (cca 3500), ale ve velkých rychlostech má toho výkonu opravdu méně a je to poznat, takže tady to tak rychle do otáček určitě nejde. Na dálnici to konstantně zrychluje do 160 km/h a pak do těch 190ti už hodně pomalu. Přes 200 tachometrových jsem z toho asi nedostal. Podle GPS je to u obou aut nad 170 km/h o cca 10 km/h méně.
Ano servis mám čerstvě za sebou. Nezjistili nic, nikde nebylo nic zapsáno a vše se tváří ok. Jediná možnost přijet s tím v době, kdy se to rozsvítí. Takže to asi netrefím, pokud se to nezačne rozsvěcovat častěji.
Testováním jsem zjistil následující:
- hodnota diff tlaku na rozsvícení kontrolky nemá žádný vliv (mylně jsem si myslel, že po překročení určité hodnoty to vyhodí chybu) - při posledním rozsvícení byly všechny hodnoty úplně v normálu. Zřejmě do toho mluví úplně nějaké jiné čidlo, které nesleduji.
- na vypalování DPF má obrovský vliv konstantní zatížení motoru - předchozí grafy jsou z menších okresek, kde projíždím i města, zastavuji na křižovatce, zpomaluji na kruháči a pod. Přikládám obrázek z jízdy po "rychlostce" z Pohořelic na Znojmo, kde se mi spustilo vypalování při konstantním pohybu rychlostí kolem 90 - 120 km/h. Padání křivek soot a sulphur mass je příkladné Uvidím, jestli to bude mít vliv na četnost rozsvěcení kontrolky.
I z tvé zkušenosti je zjevné, že delší jízda při zatížení DPFku prospívá.
Můj 2.0 136 kw tahá už pod 2 000 ot/min cca 1750 (začíná už od 1500, ale to není ještě to pravé, jen je tam pomalu cítít ta probouzející se síla), ale tady to má takový dunivý zvuk, který mi nevyhovuje, takže pod 2 000 to pouštím jen z kopce nebo při klidné jízdě bez výkonu po městě. Od 2000 do cca 3750 to má celkem solidní konstantní zátah, ale na nižších kvaltech to jde rychle k červeným otáčkám, takže tu hranici jen odhaduji (rychle se překročí). Na dálnici na šestku zase sleduji spíše rychloměr - do 190 km/h to zrychluje krásně plynule, pak to trochu uvadá, ale 226 tachometrových to udělá. Pak už se tomu nechce vůbec (možná z kopce).
Mám doma ještě 1,6 CRDI 100 kw v Tucsonu, ten tahá o poznání méně, ale má kultivovanější projev, takže s ním jezdím častěji pod 2000 i v zátěži. Nevím jestli uvadá dříve (cca 3500), ale ve velkých rychlostech má toho výkonu opravdu méně a je to poznat, takže tady to tak rychle do otáček určitě nejde. Na dálnici to konstantně zrychluje do 160 km/h a pak do těch 190ti už hodně pomalu. Přes 200 tachometrových jsem z toho asi nedostal. Podle GPS je to u obou aut nad 170 km/h o cca 10 km/h méně.
Accent 1,3 63kw 2004
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Normalne bych vlitnul do kterehokoliv hnujdaj servisu co mam po ruce kdyz by se mi chyba objevila. Mas to v zaruce at to resi. Zastav, nevypni, rekni jim o co jde, at to napoji na diagnostiku.
Nevim cim to muze byt zapricinene, ale kdyz premyslim ze ceho by mohlo auto poznat "nizkou ucinnost" tak mne napada jen nizka teplota pri vypalovani (tam ale dosahujes cca 650) co mne prijde dostatecne, nebo pak nizka zmena diff tlaku pred a po vypaleni. To z grafu nepoznam, jsou to nizke hodnoty a zavysi to od zaticeni motoru. Nenapada mne nic jineho co by na to mohlo mit vliv.
Zkontroloval bych hadicky vedouci k senzoru diff tlaku, a zkusil bych tam dat nejaky levnejsi senzor diff tlaku. Stoji cca 600, poznas jestli to je tim. kdyz ne, muzes to aspon vyloucit.
A delali ti nekde statickou regeneraci? Jake bylo zaneseni resp kolik gramu saze tam bylo po ukonceni?
Nevim cim to muze byt zapricinene, ale kdyz premyslim ze ceho by mohlo auto poznat "nizkou ucinnost" tak mne napada jen nizka teplota pri vypalovani (tam ale dosahujes cca 650) co mne prijde dostatecne, nebo pak nizka zmena diff tlaku pred a po vypaleni. To z grafu nepoznam, jsou to nizke hodnoty a zavysi to od zaticeni motoru. Nenapada mne nic jineho co by na to mohlo mit vliv.
Zkontroloval bych hadicky vedouci k senzoru diff tlaku, a zkusil bych tam dat nejaky levnejsi senzor diff tlaku. Stoji cca 600, poznas jestli to je tim. kdyz ne, muzes to aspon vyloucit.
A delali ti nekde statickou regeneraci? Jake bylo zaneseni resp kolik gramu saze tam bylo po ukonceni?
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
@Burza
k te tvoji chybe se v servnisni prirucce (maji to v servise) pise: "If exhaust gas flow rate is normal but pressure difference calculated by DPS is below set-point(No pressure difference between front and rear CPF), ECM sets DTC P2002."
Mozne priciny:
1. Poor connector connection
2. Faulty signal circuit of DPS
3. Defected DPS
4. Defected DPF
5. Leakage on exhaust system
DPS = diff. pressure sensor
Maji tam navod jak co je treba zmerit a otestovat. DELALI TO ????
A) Napsal bych na HMCZ (info@hyundai.cz) a stezoval bych si na postup servisu, ze te poslali domu, ze kdyz neni chyba neni co zkoumat. Tobe se to vyskytuje pomerne casto, v jejich prirucce maji navod jak maji postupovat.
B) Kdyz je ani takto nedonutis k tomu aby se tomu venovali, koupil bych senzor diff. tlaku a vymenil si ho sam.
k te tvoji chybe se v servnisni prirucce (maji to v servise) pise: "If exhaust gas flow rate is normal but pressure difference calculated by DPS is below set-point(No pressure difference between front and rear CPF), ECM sets DTC P2002."
Mozne priciny:
1. Poor connector connection
2. Faulty signal circuit of DPS
3. Defected DPS
4. Defected DPF
5. Leakage on exhaust system
DPS = diff. pressure sensor
Maji tam navod jak co je treba zmerit a otestovat. DELALI TO ????
A) Napsal bych na HMCZ (info@hyundai.cz) a stezoval bych si na postup servisu, ze te poslali domu, ze kdyz neni chyba neni co zkoumat. Tobe se to vyskytuje pomerne casto, v jejich prirucce maji navod jak maji postupovat.
B) Kdyz je ani takto nedonutis k tomu aby se tomu venovali, koupil bych senzor diff. tlaku a vymenil si ho sam.
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Statickou regeneraci nedělali, dle diagnostiky je vše v pořádku, i DPF. Taky si myslím, že je z hlediska DPF vše ok. Mám ještě přes rok to sledovat v záruce, takže tomu dám ještě čas. Diff čidlo ukazuje ok, po regeneraci je tam hodnota na volnoběh kolem 3, při zátěži před regenerací se dostává výjimečně ke 300. Na zaneseném DPF u koncernu se diff tlaky dostávají až k 600.
Ta chyba, kterou jsem přečetl, je tam uloženma jako nějaká stará chyba neaktivní, nevím od kdy tam je a zda s tím přímo souvisí. Z aktivních chyb tam nic není....
Když něco nového zjistím, dám info.
Ta chyba, kterou jsem přečetl, je tam uloženma jako nějaká stará chyba neaktivní, nevím od kdy tam je a zda s tím přímo souvisí. Z aktivních chyb tam nic není....
Když něco nového zjistím, dám info.
Accent 1,3 63kw 2004