Tak se taky musím pochlubit. Minulý týden jsem to dal do autorizáku (Brno Řečkovice Auto Pokorný), dnes si to jdu vyzvednout. Olej to žralo konstantně 1l na cca. 1600km, závada připečené pístní kroužky. Jsou tam troje a ty spodní se nehýbaly a tím nestíraly olej zpět, ty horní dva docela ok. Komplet rozdělání motoru, v podstatě generálka a asi nejhorší že to odpálilo i katalyzátor. Resp. když do toho katu daly kameru, tak ta keramika byla dost poškozená od oleje a hrozilo že se to časem rozpadne a ještě by to zase mohlo poškodit motor, takže dalších 20k nahoru. No cena celkem neskutečných 82 000 Kč....
Je pravda, že se vyměnilo kde co když už to bylo rozdělané (řetěz, svíčky, ventily, všemožné těsnění, šrouby, čerpadlo na vodu), vybrousily se válce, vyčistil blok motoru, písty a dali nové kroužky. Kat je neoriginál Bosal, origoš prej stojí přes 45k, to už jsem odmítal dat...
Z té strany kde je palivo ty kroužky a písty nevypadaly tak špatně ale jak jsem psal v minulosti dával jsem pravidelně VIF z plechovky do benzínu. Takže příčina ze strany oleje, měnil jsem olej většinou kolem 16 000km (jen jednou po 18 000km, na začátku po cca 8000km) a vždy po roce. Osobně se mi nelíbí ten olej Total QUARTZ 5W-30 ACEA A5, je takový hrozně řídký. Uvažuji že tam budu dávat ten druhý typ ACEA A3 a měnit po 10k. Asi dobré do toho oleje při výměně dávat ty BG...
Co se týče vodíku, žádné zázraky jak každý prodejce tvrdí to nedělá, byl jsem v srpnu a dokonale čisté jak ti borci samozřejmě tvrdí to fakt není. Ale asi to neuškodí...
Jako celkově mě ten Hyundai a motor GDI totálně zklamal. Tu značku už si nikdy nekoupím. Teď snad dávají do všeho už jenom T-GDI. Prostě dělat generálku po 100k je hanebné, i přes pravidelný každoroční servis...
Přidám ještě fotky po opravě.