Řešení pojistné události v praxi
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Řešení pojistné události v praxi
Ahoj,
mel bych dotazu na zkusenejsi, co se plneni z pojisteni (havarijka) tyce.
Zapomnel jsem dat kvalt / ručku a auto mi sjelo cumakem z parkoviste na plot sousedni zahrady. Po vytazeni konstatuji praskly svetlomet a naraznik, cili tak 40-50kkč, pocitam. Jinak snad ok. Mam havarijko u Uniqa (Uniqa Go Klasik). Spoluucast 5%, min. 5000 Kč. Auto pojisteno na 420kkč, nyni je tesne pres 3 roky stare.
Jaky je postup hlaseni poj. udalosti? Staci tam dojit osobne v Po s fotkama v ruce? Nebo je nejaka min. lhuta, do kdy to hlasit (stalo se to dnes)?
S cim mam pak pocitat? Ze pojedu nekam auto ukazat?
Ad oprava - urci mi servis nebo muzu kazdy autorizak? Nebo i neautorizak?
Kdyz tam auto dam, a servis si reknne, dejme tomu, 40kkč, tak ja zaplatim a pojistovna mi to pak proplati (minus tu spoluucast)? Nebo se bude resit, ze auto neni nove a budou to chtit jeste kratit?
Sorry za lama dotazy, jeste jsem s pojistovnou nic resit nemusel.
mel bych dotazu na zkusenejsi, co se plneni z pojisteni (havarijka) tyce.
Zapomnel jsem dat kvalt / ručku a auto mi sjelo cumakem z parkoviste na plot sousedni zahrady. Po vytazeni konstatuji praskly svetlomet a naraznik, cili tak 40-50kkč, pocitam. Jinak snad ok. Mam havarijko u Uniqa (Uniqa Go Klasik). Spoluucast 5%, min. 5000 Kč. Auto pojisteno na 420kkč, nyni je tesne pres 3 roky stare.
Jaky je postup hlaseni poj. udalosti? Staci tam dojit osobne v Po s fotkama v ruce? Nebo je nejaka min. lhuta, do kdy to hlasit (stalo se to dnes)?
S cim mam pak pocitat? Ze pojedu nekam auto ukazat?
Ad oprava - urci mi servis nebo muzu kazdy autorizak? Nebo i neautorizak?
Kdyz tam auto dam, a servis si reknne, dejme tomu, 40kkč, tak ja zaplatim a pojistovna mi to pak proplati (minus tu spoluucast)? Nebo se bude resit, ze auto neni nove a budou to chtit jeste kratit?
Sorry za lama dotazy, jeste jsem s pojistovnou nic resit nemusel.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
- Reklama
Re: Řešení pojistné události v praxi
Tohle by mne take zajimalo. Jeste jsem tez nikdy neresil.
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8132
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řešení pojistné události v praxi
prva (a logicka) vec je kontaktovat helpdesk poistovne a oni zodpovedaju asi 90% otazok
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Řešení pojistné události v praxi
Řešil jsem x krát, zavolal jsem do pojišťovny ti mi sdělili co a jak, odstavil jsem auto v servisu a pak jsem jen zaplatil spoluúčast. Vše ostatní už jen řešil servis s pojišťovnou. Na nějaké spekulace jak to oje… a ušetřit par tisíc nemám čas ani náladu. Resil jsem stejně u auta starého 2,3 nebo 8 let. Jednou jsem se rozhodl lehce nabourane rovnou prodat a koupil výhodné nove.
Re: Řešení pojistné události v praxi
Ja nic ojebat nehodlam, na druhou stranu se ojebat nechci nechat.
A kdyz uz zavolam na hotline, rad bych znal zakladni info.
A kdyz uz zavolam na hotline, rad bych znal zakladni info.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Re: Řešení pojistné události v praxi
Já jsem si vždy zjistil základní info konkrétní pojišťovny na hotline apod. Určitě ne u strejdy Google apod.
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11625
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Řešení pojistné události v praxi
Postup je prostý:
- zavolat na pojišťovnu a nahlásit škodu, operátor postupně zjistí vše potřebné - prostě se ptá.
- pojistky UNIQA pracují s opravami jen v autorizáku - mimo autorizák krátí plnění o 50%
- takže si vybereš autorizák
- v autorizáku si domluvíš termín opravy
- nejpozději s podpisem zakázky při předání do opravy podepíšeš souhlas s krycím dopisem (pojišťovna platí přímo servisu)
- dokumentaci škody dělá přímo servis
- když je hotovo, tak Ti sdělí kolik budeš platit - zaplatíš a jedeš domů...
Prvním krokem může být kontaktování vybraného autorizovaného servisu a domluvení termínu opravy. Při hlášení na pojišťovnu už pak rovnou uvádíš kde se bude opravovat a kdy .
- zavolat na pojišťovnu a nahlásit škodu, operátor postupně zjistí vše potřebné - prostě se ptá.
- pojistky UNIQA pracují s opravami jen v autorizáku - mimo autorizák krátí plnění o 50%
- takže si vybereš autorizák
- v autorizáku si domluvíš termín opravy
- nejpozději s podpisem zakázky při předání do opravy podepíšeš souhlas s krycím dopisem (pojišťovna platí přímo servisu)
- dokumentaci škody dělá přímo servis
- když je hotovo, tak Ti sdělí kolik budeš platit - zaplatíš a jedeš domů...
Prvním krokem může být kontaktování vybraného autorizovaného servisu a domluvení termínu opravy. Při hlášení na pojišťovnu už pak rovnou uvádíš kde se bude opravovat a kdy .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Řešení pojistné události v praxi
Jen bych doplnil jinak celkem vycerpavajici postup...
-Kdyz se vec resi pres kryci dopis, clovek v servisu zaplati pouze spoluucast (zbytek servisu posle pojistovna). Predpokladam ze se jedna o soukrome vozidlo (tedy nejde o platce dph)
-Vyhodou kryciho dopisu je, ze se clovek vyhne handrkovani ad post, co nechce pojistovna prip. proplatit + v tom cloveku nevisi penize. Je to ale nejaka administrativa navic.
-Opravu je vhodne urcite resit v autorizaku i kdyby UNIQA nic nekratila viz. poznamka vyse, nezavislym opravnam pojistovny plati tak bidne, ze za to opravu poradne s pouzitim originalnich dilu nejsou schopne udelat.
-Ukazovat auto nikde neni potreba, prohlidku si zaridi servis.
-Pokud utrpel ujmu i plot, je potreba to pojistovne taky nahlasit a z povineho ruceni sousedovi zaplati opravu.
-Kdyz se vec resi pres kryci dopis, clovek v servisu zaplati pouze spoluucast (zbytek servisu posle pojistovna). Predpokladam ze se jedna o soukrome vozidlo (tedy nejde o platce dph)
-Vyhodou kryciho dopisu je, ze se clovek vyhne handrkovani ad post, co nechce pojistovna prip. proplatit + v tom cloveku nevisi penize. Je to ale nejaka administrativa navic.
-Opravu je vhodne urcite resit v autorizaku i kdyby UNIQA nic nekratila viz. poznamka vyse, nezavislym opravnam pojistovny plati tak bidne, ze za to opravu poradne s pouzitim originalnich dilu nejsou schopne udelat.
-Ukazovat auto nikde neni potreba, prohlidku si zaridi servis.
-Pokud utrpel ujmu i plot, je potreba to pojistovne taky nahlasit a z povineho ruceni sousedovi zaplati opravu.
Re: Řešení pojistné události v praxi
Diky za info, panove. Uz jsem kratce mluvil se svym pojistovakem, blize se pobavime v Po, a podle nej v Praze pro Uniqu dela AutoPalace Sporilov a jeste jeden servis, no jezdim do AutoPalace N.Butovice, tak to zkusim nasmerovat tam a predbezbe se dohodnout s nima. Uz jsem jim tam v vcera napsal. Na pojistovnu zajdu asi v Po odpo, mam to kousek.
Je jeste teoreticky nejaky rozdil pro pojistovu, jestli auto sjelo do plotu samo, vinou nezabrzdeni, nebo pokud bych treba pri parkovani nedobrzdil? Je neco, co na pojistovne rikat / nerikat ci si dat obecne pozor?
Jinak auto je soukrome, plotu se nic nestalo, navic objekt je x let opusteny. Pro sichr jsem nafotil i to.
Je jeste teoreticky nejaky rozdil pro pojistovu, jestli auto sjelo do plotu samo, vinou nezabrzdeni, nebo pokud bych treba pri parkovani nedobrzdil? Je neco, co na pojistovne rikat / nerikat ci si dat obecne pozor?
Jinak auto je soukrome, plotu se nic nestalo, navic objekt je x let opusteny. Pro sichr jsem nafotil i to.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Re: Řešení pojistné události v praxi
Myslím, že poisťovni je to jedno.... nehodu nespôsobila tretia osoba (iný účastník premávky, vandal, zlodej) ani živelná pohroma... takže je to len tvoja chyba voči ktorej si poistený. Takže okrem zaplatenia spoluúčasti počítaj, že bude voči tebe uplatnený malus (zdražie Ti poistné)....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11625
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Řešení pojistné události v praxi
Každý autorizovaný servis je smluvní servis UNIQA. Je to jeden z principů značkového pojištění.
Cestu do pojišťovny si ušetři - škody se hlásí telefonicky nebo on-line - pobočky jsou obchodní místa, nic víc tam nezařídíš (tedy pokud Ti z jejich telefonu nevytočí linku UNIQA ).
Pojistné Ti možná nezdraží - třeba já zásadně volím produkt bez vlivu první škody na výši pojistného - záleží na podmínkách konktétní smlouvy .
Cestu do pojišťovny si ušetři - škody se hlásí telefonicky nebo on-line - pobočky jsou obchodní místa, nic víc tam nezařídíš (tedy pokud Ti z jejich telefonu nevytočí linku UNIQA ).
Pojistné Ti možná nezdraží - třeba já zásadně volím produkt bez vlivu první škody na výši pojistného - záleží na podmínkách konktétní smlouvy .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Řešení pojistné události v praxi
Já mám třeba dobu pro bonus hrubo přes 250 měsíců. Píší mi ve smlouvě limit pro max. bonus 120 měsíců (to je myslím i zákon) a že za škodní událost mně strhnou 2 roky. Takže platí že dokud nedosáhnu 120 měsíců tak mi platbu nebudou kvůli události zvyšovat? Ještě jsem pojištění nikdy nevyužil. Ani havarijní ani povinné.
Re: Řešení pojistné události v praxi
Ano, je to tak, že když máš ve smlouvě 24 měsíci za škodní událost, tak se těch 24 měsíců odečítá od 250, které jsi nasbíral.
Přesto ti může pojišťovna na další rok zvednout pojistné, tak jak se ho snaží zvedat každoročně, ale ne jako malus.
Přesto ti může pojišťovna na další rok zvednout pojistné, tak jak se ho snaží zvedat každoročně, ale ne jako malus.
Re: Řešení pojistné události v praxi
Tak to je mně jasné že zdražují každý rok při doběhu roku pojištění. Mně ale šlo o zdražení kvůli škodní události.
Re: Řešení pojistné události v praxi
Ale na to jsem ti odpověděl.
Ne, nezdraží ti ho kvůli pojistné události.
Ne, nezdraží ti ho kvůli pojistné události.