Ahoj,
chystám se na koupi ojetého vozu a rád bych se dozvěděl informace od lidí, kteří mají s auty Hyundai zkušenosti a byli by ochotní mi říct svůj názor.
Uvědomuji si, že jsem na fóru Hyundai, takže je to tu nejspíš samý fanoušek, ale kdybyste byli schopní se na ta auta podívat opravdu objektivně a říci mi, jaké jsou jejich přednosti, ale hlavně také nedostatky. Určitě by mi to pomohlo při rozhodování. Děkuju.
Pár informací o tom, co hledám, abyste měli představu:
Momentálně se dívám na i30 CRDI 85kw, cca 170.000km najeto.
Od milovníků koncernových aut jsem slyšel, že jsou Hyundai špatná a laciná auta, od milovníků Hyundai zase, že koncernová auta jsou špatná.
Zajímá mě především jak je to s údržbou a opravami této značky, protože se popravdě bojím té vyšší ceny za opravy a součástky. Můžete mi říct jak to je a jestli je to opravdu o tolik horší, než kdybych měl Octavii?
Moje situace je takováhle:
Momentálně jezdím s Audi A3 1.9TDi, 74kw. Je to rychlé, svižné auto. Když potřebuju někoho předjet, tak to není problém. Tento aspekt je pro mě důležitý, ne proto, že bych byl pirát silnic, ale proto, že auto také řídí moje přítelkyně a chce, aby bylo svižné, aby dovedla předjet auta, když to potřebuje, protože se jinak bojí předjíždět a naučila se to teprve s mou Audi, která se dovede odpíchnout. Nechceme tedy měnit auto za něco, co bude líné a nepojede to.
Jezdíme většinou ve 2 (zatím), občas nějaké kufry, nákupy. Jezdíme převážně ve městě a cca 1 za měsíc jedeme delší trasu cca 1,4hodiny. Vím, že diesly do měst jsou špatný nápad, ale benzíny se těžko shání. Moje další volba je Octavie III, buď 1.6TDi 85KW nebo 2.0 TDi se 100KW.
Takže:
Jaké jsou vaše zkušenosti s i30 poslední generace? Co je dobré, s čím jsou problémy. Jaké jsou motry 1.6 CRDi, případně jiné 1.6, jsou ta auta dost svižná, aniž bych musel motor točit do 4,5+ tisíc otáček? Jak je to s opravami a drahými cenami?
Hyundai - plusy a mínusy i30 III
Moderátoři: Farrael, Lantra Luke, Moderátoři
- Reklama
Re: Hyundai - plusy a mínusy i30 III
Vzhľadom na to, že mieriš na jazdenku prakticky na konci záruky až po záruke s celkom solídnym nájazdom, tak by som ostal verný koncernu. Taký golf, octaviu.. TDI či už 1.6 alebo 2.0 udržíš určite lacnejšie v prevádzke ako i30 s 1,6CRDi. V nekúpiš v alternatíve ani v továrenskom repase DPF, SCR kat. Takmer isto ani vstrekovače... všetko len origo nové diely.. pričom len DPF by ťa stálo 1/3 - 1/2 ceny auta. Pričom 1,6 CRDi SmartStream motory sú viac než zložité, takže pokaziť sa má čo.. a na čo sa pozrieš bude za raketu...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Hyundai - plusy a mínusy i30 III
Modernimu korejskemu naftovemu autu se slozitym emisnim systemem a vyssim najezdem (coz nejaka 5ti leta i30 crdi s 170k je) bych se urcite vyhnul obloukem. A ne proto, jestli je to lepsi, nebo horsi auto nez treba Octavia 3, na coz muzou byt ruzne nazory, ale zejmena proto, ze opravy podobneho korejskeho dieselu muzou pri cenach a (ne)dostupnosti jetych a aftermarketovych dilu velmi lehce prevysit cenu auta. U VW koncernu stoji normalnejsi penize i originalni dily, nemluve o tom, jak jsou dostupne jete a aftermarketove dily. Navic znalosti a diagnosticke nastroje na vw koncern jsou v nezavislych dilnach rozhodne opet rozsirenejsi nez v pripade hyundai/kia.
U by slo jeste uvazovat o tgdi, na benzinovem (byt modernim primovstrikovem turbomotoru) neni porad tolik drahych dilu jak u dieselu a tak by to clovek mohl risknout i s i30, ktera bude ve stejnem stavu a km urcite levnejsi nez octavia a nekomu muze i vic sedet. A kia by mohla byt treba jeste i v zaruce.
Jinak Octavia 3 je dobre postavene auto a opravy cloveka nezrujnujou. Pokud dsg, bude urcite lepsi vzit 2.0TDI kvuli spolehlivejsi a jizdne lepsi prevodovce. U manualu pri dobre cene muze davat i 1.6 smysl, ale vetsinou jsou to jen 5ti kvalty, 2.0TDI je navic o neco spolehlivejsi a samozrejme lip jede. U obojiho bych bral radsi verze bez SCR, ale nekde cca od 2018+ se tomu uz clovek nevyhne. Benzinove motory jsou u Octavia 3 urcite fajn, hezky jedou (i 1.2TSI 77/81kW v pohode staci), malo zerou, netrpi moc na karbon(samozrejme v kontextu primovstrikovych motoru) a opet obecne plati, ze v nich neni nic tak draheho jak v dieselech i kdyz u koncernu jsou opravy i u tech alespon zaplatitelne. Protoze benzinu moc neni, jsou ale celkem drahe, snad mimo 1.0TSI, ktere bych se ale asi jako jedine spis vyhnul kvuli projevu maleho trivalce, ktery je super ve fabii nebo rapidu, ale ve vetsim aute nefunguje uplne idealne. Mimo O3 bych jeste doporucil se mrknout na sourozence Golf7 a Seat Leon, jsou casto za zajimavejsi penize a alespon Golf je jaksi prijemnejsi auto i kdyz je o neco mensi, nez zminovana octavia.
U by slo jeste uvazovat o tgdi, na benzinovem (byt modernim primovstrikovem turbomotoru) neni porad tolik drahych dilu jak u dieselu a tak by to clovek mohl risknout i s i30, ktera bude ve stejnem stavu a km urcite levnejsi nez octavia a nekomu muze i vic sedet. A kia by mohla byt treba jeste i v zaruce.
Jinak Octavia 3 je dobre postavene auto a opravy cloveka nezrujnujou. Pokud dsg, bude urcite lepsi vzit 2.0TDI kvuli spolehlivejsi a jizdne lepsi prevodovce. U manualu pri dobre cene muze davat i 1.6 smysl, ale vetsinou jsou to jen 5ti kvalty, 2.0TDI je navic o neco spolehlivejsi a samozrejme lip jede. U obojiho bych bral radsi verze bez SCR, ale nekde cca od 2018+ se tomu uz clovek nevyhne. Benzinove motory jsou u Octavia 3 urcite fajn, hezky jedou (i 1.2TSI 77/81kW v pohode staci), malo zerou, netrpi moc na karbon(samozrejme v kontextu primovstrikovych motoru) a opet obecne plati, ze v nich neni nic tak draheho jak v dieselech i kdyz u koncernu jsou opravy i u tech alespon zaplatitelne. Protoze benzinu moc neni, jsou ale celkem drahe, snad mimo 1.0TSI, ktere bych se ale asi jako jedine spis vyhnul kvuli projevu maleho trivalce, ktery je super ve fabii nebo rapidu, ale ve vetsim aute nefunguje uplne idealne. Mimo O3 bych jeste doporucil se mrknout na sourozence Golf7 a Seat Leon, jsou casto za zajimavejsi penize a alespon Golf je jaksi prijemnejsi auto i kdyz je o neco mensi, nez zminovana octavia.
Re: Hyundai - plusy a mínusy i30 III
Za mně bych prostě do města diesel nekoupil, at´už od jakékoliv značky. Jinak na dlouhá léta je asi lepší vzít koncern a něco z benzínové verze TSI, nebo do města je od značky Hyundai dobrý 1.5 DPi, sice nemá turbo, ale jede dobře od nízkých otáček a je to čtyřválec s jednoduchou technikou.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Hyundai - plusy a mínusy i30 III
Poskakování po městě bude pro jakýkoli novější diesel smrt a to auto bude stát poměrně často v servise.
Navíc z vlastní zkušenosti vím, že ta koncernová 2.0TDI než se zahřeje e celkem neekonomická (za studena bude dlouhodobá spotřeba klidně 8 - 9 l/100 km.
Takže za mne pokud ojetinu do města s trošku větším výkonem tak sáhnout po koncernovém TSI - za mne bych šel třeba do Rapida/Toleda s 1.2 TSI v silnější variantě, případně pokud je více peněz do Scaly nebo Leona s 1.5 TSI.
Navíc z vlastní zkušenosti vím, že ta koncernová 2.0TDI než se zahřeje e celkem neekonomická (za studena bude dlouhodobá spotřeba klidně 8 - 9 l/100 km.
Takže za mne pokud ojetinu do města s trošku větším výkonem tak sáhnout po koncernovém TSI - za mne bych šel třeba do Rapida/Toleda s 1.2 TSI v silnější variantě, případně pokud je více peněz do Scaly nebo Leona s 1.5 TSI.
Hyundai i30WG, 1,6 MPI, Trikolor + komfort, satin amber
Renault Grand Modus 1,2 TCE
Škoda Octavia IV 2.0 TDI DSG (pracovní stroj)
ex-auta
Renault Espace 2.0 16V
Toyota Corolla 1,4 XLI
Citroen BX 1,4 TGE
Fiat Ritmo 2.0 - Abarth
Škoda 1100 MB
Renault Grand Modus 1,2 TCE
Škoda Octavia IV 2.0 TDI DSG (pracovní stroj)
ex-auta
Renault Espace 2.0 16V
Toyota Corolla 1,4 XLI
Citroen BX 1,4 TGE
Fiat Ritmo 2.0 - Abarth
Škoda 1100 MB