Nabijanie baterie

Osvětlení, signalizace, audio, pojistky.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Sprite
**
Příspěvky: 273
Registrován: 05 pro 2022, 14:49

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Sprite »

Mě spíš než o přesnost šlo o to, že se hodnoty po celou dobu jízdy vůbec nezměnily. Ať jsem zrychloval, jel ustálenou rychlostí, nebo brzdil motorem, pořád stejných 14,5 nebo 14,2 V.
A navíc, jestli jsem to správně pochopil, tak při zapnutých světlech, by to mělo dobíjet více (trvale), což u mě naopak větší hodnota napětí byla, když jsem jel na denní svícení.
Nevím, jestli na to mají vliv i otáčky nebo rychlost - v obou případech jsem jel z 80% jen po městkém obchvatu. Čili minimum křižovatek, ale rychlost nějakých 50-70, a na konci poslední 2km 90 mimo obec.
Reklama
 

Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9114
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od idam.i »

Moc tomu nerozumiem,no asi by to mohlo byť tým že alternátor nie je priamo závislý na otáčkach motora,respektíve tam má nejaký regulátor.
Ber to len ako názor užívateľa.Beriem to tak,vidím že dobíja,je to OK. 8-[
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
mozecek
***
Příspěvky: 577
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od mozecek »

alternator neni primitivni zarizeni .. je tam jednak ta mechanicka cast co vyrabi z otacek stridavy proud, ale potom je tam usmernovaci mustek (udela ti ze stridaveho stejnosmerny proud) a jeste regulator napeti a ten by nemel pustit vic nez treba 14.5V .. proto vytoceni motoru vysledne napeti nemeni
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Sprite
**
Příspěvky: 273
Registrován: 05 pro 2022, 14:49

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Sprite »

Já vycházel z tohoto tématu, kde někdo psal, že mu to dobíjí až někde 14,7-14,9. Někomu snad dokonce i přes 15V. A Mexican tady hned ze začátku dával graf inteligentního dobíjení, podle něhož to snad dobíjelo hodně přes 15V :shock:
Proto mě překvapilo těch 14,5 s denním svícením a 14,2 s klasickými světly, ale hlavně to, že se to celou dobu jízdy nepohlo ani o desetinu voltu a drželo to stejně, ať už při brzdění motorem, akceleraci, apod.. Nicméně víc se tím teda asi zabývat nebudu :)
Uživatelský avatar
mozecek
***
Příspěvky: 577
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od mozecek »

Tak do hry jeste vstupuje co / jak / kdy meris .. je neco jako napeti naprazdno, tj. kdyz zmeris napeti na odpojenem akumulatoru a nasledne ten akumulator pripojis na vypnute auto - napeti najednou klesne. Kdybys ho odpojil tak napeti na akumulatoru opet stoupne.

Ten regulator se chova v urcitych mezich podobne. Uvedu priklad uplne obycejne nabijecky na starsi mobil co dava 5V / 1.5A. Pokud ji das do zasuvky a zmeris na ni napeti bude tam treba 5.2V, pripojis na nej bezdratova sluchatka s malym odberem proudu a napeti poklesne na 5.1V, pripojis stary mobil a v lepsim pripade bude davat 5.0V pri odberu 1.2A. A nakonec tam pripojis hladovou powerbanku co si fakt vezme 1.5A ale napeti uz bude jen 4.7V.

V aute mas kopu promennych okolo te regulace - otacky motoru na strane jedne, a ruznou spotrebu na strane druhe .. i ten ledkovy blinkr bude slusne papat. Nedavno sem mluvil s jednim clovek z Hella a ptal sem se na spotrebu LEDek v autech a rikal ze casto zerou mnohem vic nez braly driv halogeny. Coz muze vysvetlit pokles napeti pri plne spotrebe (klima na plno, svetla, vyhrev sedacek, ...). Ten regulator je postaveny na prumerne uzivani, pokud by mel utahnout uplne vse v zime tak se bude v lete brutalne prehrivat, kdyz nebudes svitit a topit . K tomu pak nejaky inzenyr vymysli solenoidovy alternator kterej se dokaze odpojit kdyz neni potreba. Proto se da pochopit ze da pri velke zatezi mene.

Takze vse dohromady pri skokovych zmenach udela spicky klidne i 15V, ale nemyslim ze to tam bude dyl (v dobe kdy se pripoji alternator nez se regulator vzpamatuje a da co davat ma) .. i ten multimetr to nejspis neukaze aktualne, resp ukaze ty vidis 15V vterinu, ale tam byly jen 1/10 vterinky. Pominu i otazku jak presny multimetr mas - jestli levnou cinu s vybitou baterkou tak mozna ukazuje i pul voltu mimo. Cimz si nemyslim ze to baterce dela dobre - proto jsem i cestou odpojeni kabelu/pojistky a baterii nabijim postaru.
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Pampa
**
Příspěvky: 238
Registrován: 22 led 2018, 14:42

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Pampa »

Sprite píše: 11 pro 2023, 08:36 Mě spíš než o přesnost šlo o to, že se hodnoty po celou dobu jízdy vůbec nezměnily. Ať jsem zrychloval, jel ustálenou rychlostí, nebo brzdil motorem, pořád stejných 14,5 nebo 14,2 V.
A navíc, jestli jsem to správně pochopil, tak při zapnutých světlech, by to mělo dobíjet více (trvale), což u mě naopak větší hodnota napětí byla, když jsem jel na denní svícení.
Nevím, jestli na to mají vliv i otáčky nebo rychlost - v obou případech jsem jel z 80% jen po městkém obchvatu. Čili minimum křižovatek, ale rychlost nějakých 50-70, a na konci poslední 2km 90 mimo obec.
Ano, mas pravdu, riesilo sa to pred nejakymi 4 rokmi. Podla vsetkeho by inteligentne nabijanie malo nabijat impulzne, tak ze necha vybit pri zatazi motora a nasledne pri brzdeni dobit. Vybijanie pri odbere auta malo byt niekde okolo 12V a nabijanie nad 14V. A ano, napetie na baterke dava pomerne jasnu predstavu o nabijacom prude, tak nech robi alternator co chce, pokial je tam >14V tak sa nabija a ked <13V tak vybija.

Boli tu dohady (podlozene meranim v zasuvke) ze pri vyssom odbere siete auta alternator nabija stale (vykon alternatora riadi riadiaca jednotka jeho budenim, takze vie nastavit vykon a napetie ako potrebuje). Problem bol v tom ze niektore auta mali skoro konstnatne napetie v zasuvke presne ako to pises a menilo sa podla zataze tiez presne ako pises (pri zatazi kurenim sedadiel alebo svetlami kleslo). Inak povedane chovali sa "neinteligentne".

Vysledkom debaty bolo , ze bud niektore auta maju DC/DC menic (cizev zasuvke zmeny neuvidis, ale o tom dosp pochybujem, nie je dovod aby to DC/DC menic drzal na >14V) alebo sa metoda "inteligentneho" nabijania meni v zavislosti od vybavy auta, vyzeralo to tak LED svetla maju v zasuvke konstantne napetia, zatial co halogeny ked su vypnute tak auta sa sprava prikladne "inteligentne" a cykluje baterku ale ked sa halogeny zapnu, tak sa nabija konstantne.

... ale bolo to 4 roky dozadu, v nejakom inom vlakne a 1/ mozno si to zle pametam, 2/ upgrejdami softveru sa to mohlo zmenit. V kazdom pripade moje auto sa aj po 6 rokoch chova rovnako ako pises (mam LED verziu) a mam tam povodny akumulator bez znamok ze by potreboval vymenit.

Ak chces ma ale istotu, nezostane ti nic ine ako vytiahnut 2 drotiky od akumulatora a merat priamo na svorkach, pripadne porovnat zo zasuvkou (tym by sa odhalilo aj ci tam DC/DC menic je alebo nie).
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Sprite
**
Příspěvky: 273
Registrován: 05 pro 2022, 14:49

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Sprite »

mozecek píše: 11 pro 2023, 12:58 Pominu i otazku jak presny multimetr mas - jestli levnou cinu s vybitou baterkou tak mozna ukazuje i pul voltu mimo. Cimz si nemyslim ze to baterce dela dobre - proto jsem i cestou odpojeni kabelu/pojistky a baterii nabijim postaru.
Vycházím (stejně jako většina lidí, co to tu řeší) z měřáku napětí do autozapalovače.

Konkrétně tohoto:

https://www.alza.cz/alzapower-car-charg ... 342735.htm

Dle recenzí na Alze i na Heurece by měl být při porovnání s laboratorním zdrojem přesnej :) Samozřejmě jak moc reálně opravdu je, je otázka...
Sprite
**
Příspěvky: 273
Registrován: 05 pro 2022, 14:49

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Sprite »

Pampa píše: 11 pro 2023, 13:34
Sprite píše: 11 pro 2023, 08:36 Mě spíš než o přesnost šlo o to, že se hodnoty po celou dobu jízdy vůbec nezměnily. Ať jsem zrychloval, jel ustálenou rychlostí, nebo brzdil motorem, pořád stejných 14,5 nebo 14,2 V.
A navíc, jestli jsem to správně pochopil, tak při zapnutých světlech, by to mělo dobíjet více (trvale), což u mě naopak větší hodnota napětí byla, když jsem jel na denní svícení.
Nevím, jestli na to mají vliv i otáčky nebo rychlost - v obou případech jsem jel z 80% jen po městkém obchvatu. Čili minimum křižovatek, ale rychlost nějakých 50-70, a na konci poslední 2km 90 mimo obec.
Ano, mas pravdu, riesilo sa to pred nejakymi 4 rokmi. Podla vsetkeho by inteligentne nabijanie malo nabijat impulzne, tak ze necha vybit pri zatazi motora a nasledne pri brzdeni dobit. Vybijanie pri odbere auta malo byt niekde okolo 12V a nabijanie nad 14V. A ano, napetie na baterke dava pomerne jasnu predstavu o nabijacom prude, tak nech robi alternator co chce, pokial je tam >14V tak sa nabija a ked <13V tak vybija.

Boli tu dohady (podlozene meranim v zasuvke) ze pri vyssom odbere siete auta alternator nabija stale (vykon alternatora riadi riadiaca jednotka jeho budenim, takze vie nastavit vykon a napetie ako potrebuje). Problem bol v tom ze niektore auta mali skoro konstnatne napetie v zasuvke presne ako to pises a menilo sa podla zataze tiez presne ako pises (pri zatazi kurenim sedadiel alebo svetlami kleslo). Inak povedane chovali sa "neinteligentne".

Vysledkom debaty bolo , ze bud niektore auta maju DC/DC menic (cizev zasuvke zmeny neuvidis, ale o tom dosp pochybujem, nie je dovod aby to DC/DC menic drzal na >14V) alebo sa metoda "inteligentneho" nabijania meni v zavislosti od vybavy auta, vyzeralo to tak LED svetla maju v zasuvke konstantne napetia, zatial co halogeny ked su vypnute tak auta sa sprava prikladne "inteligentne" a cykluje baterku ale ked sa halogeny zapnu, tak sa nabija konstantne.

... ale bolo to 4 roky dozadu, v nejakom inom vlakne a 1/ mozno si to zle pametam, 2/ upgrejdami softveru sa to mohlo zmenit. V kazdom pripade moje auto sa aj po 6 rokoch chova rovnako ako pises (mam LED verziu) a mam tam povodny akumulator bez znamok ze by potreboval vymenit.

Ak chces ma ale istotu, nezostane ti nic ine ako vytiahnut 2 drotiky od akumulatora a merat priamo na svorkach, pripadne porovnat zo zasuvkou (tym by sa odhalilo aj ci tam DC/DC menic je alebo nie).
Přesně jak píšeš, taky mám výbavu Smart, takže přední LED :wink:
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 812
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od i30mpact »

Sprite píše: 11 pro 2023, 06:45
i30mpact píše: 12 kvě 2023, 21:33 Tak jsem nakonec taky neodolal a koupil voltmetr, jenom ten jednoduchý do zapalovače.

https://www.alza.cz/alzapower-car-charg ... 342735.htm

voltmetr.jpg
Ahoj. Jak jsi spokojený s tímto konkrétním voltmetrem? :) Koupil jsem ho v pátek taky a včera jsem ho poprvé vyzkoušel. A zobrazované hodnoty mě zarazily, tak by mě zajímalo, jestli může být špatný voltmetr a nebo jsou hodnoty OK :)

Voltmetr jsem dal do zásuvky a po otočení klíčku ukázal napětí 12,1V. Nastartoval jsem a napětí vyšplhalo na 14,5V. Jel jsem 10km jen na denní svícení a napětí bylo celou cestu těch 14,5V a ani se nehnulo. Neměla na něj vliv akcelerace, brzdění motorem, nic...

Po pár hodinách jsem jel už za tmy zpět domů. Po otočení klíčku opět 12,1V. Po nastartování a rozsvícení klasických světel bylo napětí 14,2V a opět takto ukazoval celou 10km cestu, ani by se napětí byť jen o 0,1V nějak změnilo. Akcelerace ani brzdění motorem opět napětí beze změny. Jen když jsem pak v garáži vypnul světla a svítily jen denní, tak to vyšplhalo na 14,3V. Je to takto OK? Nemělo by to 1) dobíjet víc a 2) se napětí během jízdy v závislosti na stylu jízdy měnit? a 3) dobíjet naopak více při rozsvícených světlech než při denních?

Díky moc :)
Mně 14,5V dobíjí většinou jen, když brzdím motorem. Se zapnutými potkávacími světly se drží kolem 14V. Bez zapnutých potkávacích světel, jenom na denní svícení tak 12,3V.

14,5V hned po startu a konstatně mi tam rval jen jednou, když jsem několikrát za sebou startoval a napětí baterky asi moc pokleslo.

Máš možnost baterku připojit na nabíječku a dobít?
Uživatelský avatar
mozecek
***
Příspěvky: 577
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od mozecek »

jelikoz nemas odpojeny ISG, tak pocitam ze pred prvni jizdou jsi mel trosku vyzdimanou baterku .. tj nabijelo to na max, aby se baterka dostala na nejakou rozumnou uroven nabiti .. otazka je zda by to bylo konstantni nebo po dalsich minutach jizdy by to pokleslo (myslim ze by pokleslo)

cestou zpet uz ISG povazovala uroven nabiti baterky za dostatecnou, tak bylo napeti jen udrzovaci vzhledem k aktualni spotrebe energie a nedobijelo vic aby tam zustal prostor pro rekuperaci, poskoceni o 0.1 nahoru mohlo byt dano nizsi spotrebou nebo tim ze stav baterky dotahoval k nejake magicke urovni nabiti

osobne v tom prubehu nic spatneho nevidim .. tedy pokud akceptuju "nelogiku" udrzovani hladove baterky pro ekostrycka rekuperaci, a k tvym otazkam:
1) dobijet vic .. ne 14.5 je max, 14.2-3 cestou zpet mohlo byt akorat
2) v zavislosti na stylu nikoli, regulator alternatoru pusti ven to co je potreba .. nejspis to neni konstantni a urcuje to nejaka logika ISG podle stavu akumulatoru
3) nemusi byt

elektrina je zaludna - napeti je jen jedno cislo ktere pozorujes, ale kazde zarizeni pripojene na zdroj obvykle klade urcity odpor (ma spotrebu) a tim odebira urcity proud, pokud mas techto zarizeni vice (v aute pociej ze se vsechna zarizeni chteji delit o napeti 12-15V) tak jsou ty zarizeni zapojeny vedle sebe. A potom mas na jedne vetvi klimu, na druhe denni svetla, na treti potkavaci svetla, na ctvrte vyhrivani sedacek, na pate tvuj voltmetr se skoro nulovym odporem a ta celkova zatez se meni podle toho jak se meni jednotlive vetve (vypnes klimu nebo zapnes vyhrev sedacek). Kdyz to prirovnam k memu predchozimu popisu s nabijeckou mobilu, ktera pri zatezi neudrzela vystupni napeti, tak tady si dovedu odhad opacne funkce - regulator zatez kompenzuje podle toho co zarizeni aktualne konzumuji

PS: ono to sice nevidis, protoze s vytahnutim klicku ti voltmetr v zasuvce chcipne, ale na voltmetru na baterce bys po vypnuti motoru videl dokonce narust napeti o 0.1-0.2V .. je to odpojeni velke zateze, kdybys odpojil uplne vse tak to poskoci mozna o pul voltu
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Mildaj
Příspěvky: 1
Registrován: 13 pro 2023, 21:20

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Mildaj »

Pampa píše: 11 pro 2023, 13:34
Sprite píše: 11 pro 2023, 08:36 Mě spíš než o přesnost šlo o to, že se hodnoty po celou dobu jízdy vůbec nezměnily. Ať jsem zrychloval, jel ustálenou rychlostí, nebo brzdil motorem, pořád stejných 14,5 nebo 14,2 V.
A navíc, jestli jsem to správně pochopil, tak při zapnutých světlech, by to mělo dobíjet více (trvale), což u mě naopak větší hodnota napětí byla, když jsem jel na denní svícení.
Nevím, jestli na to mají vliv i otáčky nebo rychlost - v obou případech jsem jel z 80% jen po městkém obchvatu. Čili minimum křižovatek, ale rychlost nějakých 50-70, a na konci poslední 2km 90 mimo obec.
Ano, mas pravdu, riesilo sa to pred nejakymi 4 rokmi. Podla vsetkeho by inteligentne nabijanie malo nabijat impulzne, tak ze necha vybit pri zatazi motora a nasledne pri brzdeni dobit. Vybijanie pri odbere auta malo byt niekde okolo 12V a nabijanie nad 14V. A ano, napetie na baterke dava pomerne jasnu predstavu o nabijacom prude, tak nech robi alternator co chce, pokial je tam >14V tak sa nabija a ked <13V tak vybija.

Boli tu dohady (podlozene meranim v zasuvke) ze pri vyssom odbere siete auta alternator nabija stale (vykon alternatora riadi riadiaca jednotka jeho budenim, takze vie nastavit vykon a napetie ako potrebuje). Problem bol v tom ze niektore auta mali skoro konstnatne napetie v zasuvke presne ako to pises a menilo sa podla zataze tiez presne ako pises (pri zatazi kurenim sedadiel alebo svetlami kleslo). Inak povedane chovali sa "neinteligentne".

Vysledkom debaty bolo , ze bud niektore auta maju DC/DC menic (cizev zasuvke zmeny neuvidis, ale o tom dosp pochybujem, nie je dovod aby to DC/DC menic drzal na >14V) alebo sa metoda "inteligentneho" nabijania meni v zavislosti od vybavy auta, vyzeralo to tak LED svetla maju v zasuvke konstantne napetia, zatial co halogeny ked su vypnute tak auta sa sprava prikladne "inteligentne" a cykluje baterku ale ked sa halogeny zapnu, tak sa nabija konstantne.

... ale bolo to 4 roky dozadu, v nejakom inom vlakne a 1/ mozno si to zle pametam, 2/ upgrejdami softveru sa to mohlo zmenit. V kazdom pripade moje auto sa aj po 6 rokoch chova rovnako ako pises (mam LED verziu) a mam tam povodny akumulator bez znamok ze by potreboval vymenit.

Ak chces ma ale istotu, nezostane ti nic ine ako vytiahnut 2 drotiky od akumulatora a merat priamo na svorkach, pripadne porovnat zo zasuvkou (tym by sa odhalilo aj ci tam DC/DC menic je alebo nie).
Mám výbavu kombi family smart i30 mhev a tam jsem zjistil že měření napětí v (cigaret)zásuvce nemá moc smysl po nastartování napětí stoupne na cca14.7V a drží se stále hlavně to je poznat při aktivaci ISG.Je tam dc/dc měnič.Jeďině správné měřeni je na baterce kde hned vidite nabijení jestli se uskutečňuje nebo ne.Koukal jsem do schéma.Prosím nepište o info. [-X
Uživatelský avatar
mozecek
***
Příspěvky: 577
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od mozecek »

Mildaj píše: 13 pro 2023, 21:51 Mám výbavu kombi family smart i30 mhev a tam jsem zjistil že měření napětí v (cigaret)zásuvce nemá moc smysl po nastartování napětí stoupne na cca14.7V a drží se stále hlavně to je poznat při aktivaci ISG.Je tam dc/dc měnič.Jeďině správné měřeni je na baterce kde hned vidite nabijení jestli se uskutečňuje nebo ne.Koukal jsem do schéma.Prosím nepište o info. [-X
me to vcera nedalo a zmeril jsem slusnym multimetrem baterku na svorkach + sem koukal do BM6 co mam na baterku poveseny + napeti v prednim zapalovaci:
- BM6 ukazuje o 0.04V mene nez multimetr
- voltmetr do zapalovace mam dosti nepresny - ukazuje asi tak o 0.17V vic nez je realita, takze ho beru jen orientacne jeslti se napeti meni
- rozdil skutecneho napeti akumulatoru a zapalovace byl velice maly .. opet nejakych 0.02V coz pri predstave ze to jde pres pojistky a buhvi jake dalsi spoje muze byt totozne jako akumulor

mam family DPI tj zadne MHEV .. ale chovani naznacuje DC/DC menic zde neni, navic kdyz jsem zapojeno stadardni ISG tak se napeti menilo podle stavu vybiteho aku tj. nabijel na pocatku vic a potom se uklidnil (odpojene ISG nabiji stale stejne)

DC/DC v MHEV by smysl asi davalo, ale odhaduju ze to bude slozitejsi .. kdyby tam byl fixni DC/DC z 48V na 12V tak mas napr 14.7V od pocatku a ne ze to tam vyleze postupne jako u nehybridu, navic prevadet 48->12 je uz male topeni. Step-up by taky sel ale proc delat komplikovane reseni step-up na 15.5V + stabilizator na 14.7V. Samozrejme je moznost ze je plynuly nabeh umele vytvoreny, aby to suplovalo standardni chovani aby treba kamerky reagujici na zmeny napeti spravne rozpoznavaly vypnuty a nastartovany motor. Z toho mi vychazi ze by bylo nejjednodussi to nekomplikovat a udelat MHEV uplne stejne jako nehybrid :)
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
dibarbora
*****
Příspěvky: 2259
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od dibarbora »

MHEV musí mať z logiky veci DC/DC menič. Alternátor/motor/generátor má menovité napätie 48V. Palubnú 12V sieť by teda nemalo čo živiť.

Čo sa týka led svetiel v nehybridnom aute... tam ISG v Tucsone funguje úplne rovnako ako v i30 s H7 žiarovkami. Zapnuté stretávačky, v zapaľovači cca 14,7V vypnuté stretávačky, podľa situácie... od napätia aku po cca. 15,2V...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
zopper
**
Příspěvky: 236
Registrován: 15 úno 2022, 13:49

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od zopper »

mozecek píše: 14 pro 2023, 12:33navic prevadet 48->12 je uz male topeni.
Ten 48->12 V DC-DC menic si nepredstavuj jako ztratovy odpor, ale jako spinany zdroj, podobny tomu, co je ve vsech USB nabijeckach (kde je 230->5 V DC-DC menic, jen navic s usmernovacim mustkem na vstupu). Trochu to topit bude, ale vyrazne, vyrazne min, nez kdyby se to napeti stahovalo dolu odporem, co musi utopit tech 36 V rozdilu.
i30 2021 1.5 T-GDI MHEV Style, DCT
Sprite
**
Příspěvky: 273
Registrován: 05 pro 2022, 14:49

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Sprite »

Takže můj výsledek měření přes měřič v autozapalovači po delší cca 100km jízdě a následných popojížďkách po městě.

Cesta tam - 50km - při zapnutí klíčku před startováním 12,1V, pak celou dobu jízdy (denní svícení) 14,3V

Cesta zpět - 50km - při zapnutí klíčku před startováním 12,4V, po nastartování kleslo na 12,1V, pak zapnuta světla a celou dobu 14,3V.

Včera popojižďky po městě. Při zapnutí klíčku 12,4V, pak jízda na denní svícení trvale 13,3V, když jsem sundal nohu z plynu se zařazenou rychlostí, tak to hned skokově vystřelilo na 14,8V. Takto se to chovalo pořád. Před garáží jsem zatáhl ruční brzdu a šel otevřít vrata, spadlo to na 12,8V, jakmile jsem odbrzdil a rozjel se, opět 13,3V. Pak jsem zkusmo zapnul klasická světla a opět trvalých a neměnných 14,3V.

Takže ano, napětí se (alespoň u mě) v závislosti na nějakých podmínkách mění a skutečně tam těch 14,3 není vždy.
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Elektronika“