Nabijanie baterie
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Nabijanie baterie
Docela přesně jsi změřil co dělá inteligentní nabíjení. Prostě po startu chvíli dobíjí aby se nahradil úbytek kapacity baterie , pak už při zatížení motoru dobíjení alternátorem snižuje (menší odběr energie z motoru - nižší spotřeba) a samozřejmě v tomto stavu celkový odběr auta dotuje baterie. Pokud dáš nohu z plynu, naznačíš že není třeba motor zatěžovat, okamžitě ho zatíží alternátor a snaží se doplnit chybějící kapacitu baterie. Samozřejmě neustálé změny napětí často i brutální baterii nesvědčí , proto většinou u aut s ISG baterky odcházejí podstatně dříve, než bývalo obvyklé. Výše popsaným se sice šetří palivo, ale nijak zásadně se to neprojeví odhad je tak max. 0,1 až 0,2 l /100km tedy 0,35 -0,70 Kč tedy na 100000km jde o 3500,- až 7000,- Kč a tu
ušetřenou částku vydáš za novou baterku klidně i 2x za těch 100000km a když k tomu připočteš ještě konfiguraci nové baterie v servisu tak ve výsledku jsi na systému inteligentního nabíjení spíše prodělal než vydělal, ale máš dobrý pocit, že emise se snižují , a to se vyplatí
ušetřenou částku vydáš za novou baterku klidně i 2x za těch 100000km a když k tomu připočteš ještě konfiguraci nové baterie v servisu tak ve výsledku jsi na systému inteligentního nabíjení spíše prodělal než vydělal, ale máš dobrý pocit, že emise se snižují , a to se vyplatí
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
- Reklama
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabijanie baterie
vyrobcovi sa to vyplati, pretoze za kazdy gram co2 nad limit musi platit nemale peniaze. Takze aj ked mu spadne spotreba o 0,1l/100 je to pre neho dost penazi. To ze tebe / mne baterka umrie po 2-3 rokoch a nie po 6-8 je este pre neho benefit, pac mnoho ludi si po novu pojde znovu do autorizaku. Proste win-win pre vyrobcu
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Nabijanie baterie
Zeptám se. Mám inteligentní nabíječku řízenou mikroprocesorem z Lidlu…
Baterii nechci odpojovat od auta a rovnou dobíjet připojenou. Správný postup je nejdřív připojit černou svorku (-) a poté červenou svorku (+) a následně do sítě, že?
Ano, manuál mám a vím co je tam psané. Ptám se pro klid duše … diky za odpověď a krásné Vánoce.
Baterii nechci odpojovat od auta a rovnou dobíjet připojenou. Správný postup je nejdřív připojit černou svorku (-) a poté červenou svorku (+) a následně do sítě, že?
Ano, manuál mám a vím co je tam psané. Ptám se pro klid duše … diky za odpověď a krásné Vánoce.
Hyundai i30 1.5 T-GDi 117kW 2k23 Style Premium Sunset Red
Hyundai i30 Liftback 1.0 T-GDi 88kW 2k18 (Silver, Symbol +)
Hyundai i30 Liftback 1.0 T-GDi 88kW 2k18 (Silver, Symbol +)
Re: Nabijanie baterie
Mě šlo spíš o to, že minulý týden jsem řešil, že voltmetr ukazoval stabilně přes 14V a nemělo na to vliv brzdění, zapínání/vypínání světel, zkrátka ta hodnota tam byla po celou dobu jízdy stejná. Pak někdo psal, že je to možná tím, že do zásuvky jde stále stejné napětí. Tak jsem chtěl jen dát vědět, že to tak asi teda není a minimálně mezi 13,3V až 14,3V se napětí po delší jízdě a v závislosti na denním svícení vs. světlech měníRichard555 píše: ↑18 pro 2023, 09:19 Docela přesně jsi změřil co dělá inteligentní nabíjení. Prostě po startu chvíli dobíjí aby se nahradil úbytek kapacity baterie , pak už při zatížení motoru dobíjení alternátorem snižuje (menší odběr energie z motoru - nižší spotřeba) a samozřejmě v tomto stavu celkový odběr auta dotuje baterie. Pokud dáš nohu z plynu, naznačíš že není třeba motor zatěžovat, okamžitě ho zatíží alternátor a snaží se doplnit chybějící kapacitu baterie. Samozřejmě neustálé změny napětí často i brutální baterii nesvědčí , proto většinou u aut s ISG baterky odcházejí podstatně dříve, než bývalo obvyklé. Výše popsaným se sice šetří palivo, ale nijak zásadně se to neprojeví odhad je tak max. 0,1 až 0,2 l /100km tedy 0,35 -0,70 Kč tedy na 100000km jde o 3500,- až 7000,- Kč a tu
ušetřenou částku vydáš za novou baterku klidně i 2x za těch 100000km a když k tomu připočteš ještě konfiguraci nové baterie v servisu tak ve výsledku jsi na systému inteligentního nabíjení spíše prodělal než vydělal, ale máš dobrý pocit, že emise se snižují , a to se vyplatí
Re: Nabijanie baterie
2 Pozoris :
Neni to v návodu přesně opačně?
Síť, červená svorka na plus a nakonec černá svorka na kostru auta?
Neni to v návodu přesně opačně?
Síť, červená svorka na plus a nakonec černá svorka na kostru auta?
Re: Nabijanie baterie
Glocku právě že ne. Nejdřív minus pak plus a následně do sítě
Hyundai i30 1.5 T-GDi 117kW 2k23 Style Premium Sunset Red
Hyundai i30 Liftback 1.0 T-GDi 88kW 2k18 (Silver, Symbol +)
Hyundai i30 Liftback 1.0 T-GDi 88kW 2k18 (Silver, Symbol +)
Re: Nabijanie baterie
Vždy se říkalo plus, pak mínus.
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Re: Nabijanie baterie
Nie celkom, najprv pripojiť NIEkostrovy pol, potom kostrovy. A ci je kontroly plusový, alebo minusovy, to je otázka zapojenia baterie v konkrétnom aute. Bezne auta maju minusovy na kostre. Ale nie vždy to tak musí byť.
Re: Nabijanie baterie
Tak jsem stáhl návod, pokud je to stejná nabíječka od Lidlu, tak červený, černý síť. Odpojení - síť, černý, červený.
Re: Nabijanie baterie
Nedelal bych z toho vetsi vedu, nez to je... u techto modernich inteligentnich nabijecek se dokonce nestane nic i kdyz se prepoluje, jen to napise na display a clovek si to zapoji spravne.Pozoris píše: ↑18 pro 2023, 15:44 Zeptám se. Mám inteligentní nabíječku řízenou mikroprocesorem z Lidlu…
Baterii nechci odpojovat od auta a rovnou dobíjet připojenou. Správný postup je nejdřív připojit černou svorku (-) a poté červenou svorku (+) a následně do sítě, že?
Ano, manuál mám a vím co je tam psané. Ptám se pro klid duše … diky za odpověď a krásné Vánoce.
Re: Nabijanie baterie
To je pravda, mám to vyzkoušené u CTEKu. Když se budete někdy divit, proč potvora nenabíjí, tak prohoďte póly.
Re: Nabijanie baterie
Druhá servisní prohlídka dopadla opět steně jako první. Baterie OK ale dobít. Jo a to jsem ji před měsícem dobíjel, řekl jsem to technikovi a ten mi řekl... no tak to už je špatná, tak kupte novou. K čemu se tedy děla ten test baterie mi je záhadou.
Nicméně, jak je psáno, nabíjení nemá smysl, když se to zase vybije, takže teď nabíjím, odpojuji kabel na ISG a uvidíme zda to ještě nějaký čas prodlouží život baterie.
Tento režim staré auto bez ISG v pohodě zvladalo a nedobijel jsem ji.
Přijde mi jen divní že se ta baterie nabíjí třeba i 12h+ lidl nabiječku na AGM * režim. Ale děsně malo watty, např 30watt za hodinu. Čekal bych 4A na 12v = 48W.
Nicméně, jak je psáno, nabíjení nemá smysl, když se to zase vybije, takže teď nabíjím, odpojuji kabel na ISG a uvidíme zda to ještě nějaký čas prodlouží život baterie.
Tento režim staré auto bez ISG v pohodě zvladalo a nedobijel jsem ji.
Přijde mi jen divní že se ta baterie nabíjí třeba i 12h+ lidl nabiječku na AGM * režim. Ale děsně malo watty, např 30watt za hodinu. Čekal bych 4A na 12v = 48W.
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Re: Nabijanie baterie
Výsledky z battery testera zle čítaš… (smutné je, že im nerozumie ani technik v servise, kde Ti to mal hneď vysvetliť).
To, že je baterka vyhodnotenä ako OK.. znamená, že vnútornÿ odpor a opotrebenie (zistený nejakou metodikou merača) sú vyhovujúce.
To, že baterku treba nabiť značí, že si dorazil zrovna v čase, keď ISG viac vybíjalo ako nabíjalo a baterka má aktuálne nižší uloženÿ náboj.
Čo sa týka lidl nabíjačky… hneď na prvej strane máš priebeh nabíjacieho prúdu.. tam sa dočïtaš, že pri dobíjaní inak normálne fungujúcej aku nedosiahneš plný prúd ani náhoudou… rsp. len na pár minút…
To, že je baterka vyhodnotenä ako OK.. znamená, že vnútornÿ odpor a opotrebenie (zistený nejakou metodikou merača) sú vyhovujúce.
To, že baterku treba nabiť značí, že si dorazil zrovna v čase, keď ISG viac vybíjalo ako nabíjalo a baterka má aktuálne nižší uloženÿ náboj.
Čo sa týka lidl nabíjačky… hneď na prvej strane máš priebeh nabíjacieho prúdu.. tam sa dočïtaš, že pri dobíjaní inak normálne fungujúcej aku nedosiahneš plný prúd ani náhoudou… rsp. len na pár minút…
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Nabijanie baterie
ja odpojil ISG kabel temer ihned po koupi, zaroven sem asi po 2 mesicich koupim BM6 (bluetooth monitor baterky co ti kresli grafy do telefonu)
po pul roce sem resil opravu prevodovky v aut. servisu tak sem ISG kabel opet zapojil, a po oprave jsem misto vytahnuti ISG kabelu jen vysprtnul pojistku na tom ISG kabelu. Bylo to po lete a dovolenych kdy sem mel vetsi najezdy. Potom prisel podzim a zima a ja jezdil vic po meste. Nicmene cca od te doby vidim degradaci baterky. Jakoze predtim nebyl problem nabit baterku na 100% do 100km (tj nejaky vylet o vikendu), a nasledny ubytek po zaparkovani byl pozvolny a pomaly. Nabijeni defacto konstantne 14.3-14.4V.Ted sem rad kdyz dobiju 85% a ubytek je rychly a velky, jakoze prvnich 20% ztratim za den. Ted pujdu na garancku tak sem vratil pojistku zpatky a ISG je opet aktivni. Nabijeni 14.7-14.8V, obcas nastartuju a SS nereaguje asi protoze baterka ma jen 50%. Tim ze auto v podstate nabiji furt 14.8V tak sem se dostal uz i na vic nez 90% pri mensich najezdech. Za me je ta baterka KO a cekam co reknou v servisu. Cela elektrosarada mi u novych aut prijde jako naprosty ulet. Autoradio si nemuzu zapnout bez zapalovani, pricemz se vypne az 3 minuty po zamceni auta jinak po 30ti minutach. Baterka byla za me ok prvnich 6000km/8 mesicu a i pres temer idealni podminky sla do kopru. Zlaty stary auta, kde tovarni baterka vydrzela 8 let a nahradni 6.
po pul roce sem resil opravu prevodovky v aut. servisu tak sem ISG kabel opet zapojil, a po oprave jsem misto vytahnuti ISG kabelu jen vysprtnul pojistku na tom ISG kabelu. Bylo to po lete a dovolenych kdy sem mel vetsi najezdy. Potom prisel podzim a zima a ja jezdil vic po meste. Nicmene cca od te doby vidim degradaci baterky. Jakoze predtim nebyl problem nabit baterku na 100% do 100km (tj nejaky vylet o vikendu), a nasledny ubytek po zaparkovani byl pozvolny a pomaly. Nabijeni defacto konstantne 14.3-14.4V.Ted sem rad kdyz dobiju 85% a ubytek je rychly a velky, jakoze prvnich 20% ztratim za den. Ted pujdu na garancku tak sem vratil pojistku zpatky a ISG je opet aktivni. Nabijeni 14.7-14.8V, obcas nastartuju a SS nereaguje asi protoze baterka ma jen 50%. Tim ze auto v podstate nabiji furt 14.8V tak sem se dostal uz i na vic nez 90% pri mensich najezdech. Za me je ta baterka KO a cekam co reknou v servisu. Cela elektrosarada mi u novych aut prijde jako naprosty ulet. Autoradio si nemuzu zapnout bez zapalovani, pricemz se vypne az 3 minuty po zamceni auta jinak po 30ti minutach. Baterka byla za me ok prvnich 6000km/8 mesicu a i pres temer idealni podminky sla do kopru. Zlaty stary auta, kde tovarni baterka vydrzela 8 let a nahradni 6.
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Re: Nabijanie baterie
Môžeš špecifikovať ako si vyhodnotil, že baterka bola nabitá na 100% a teraz sa nabije max na 80% aktuálnej maximálnej kapacity?...
Prečo sa pýtam..?
Pretože po odstavení ISG si zabezpečil konštantné napätie v sieti na hodnotu, ktoré z princípu nedokáže nabiť na 100% ani obyčajný zaplavený aku nieto ešte AGM aku ktorý potrebuje napätie vyššie - vzhľadom na konštrukciu AGM aku ako takej.
V princípe totiž konštantné napätie aj pri aute bez implementovaného ISG je nastavené tak, že ani obyčajný zaplavený akumulátor nenabije ani zďaleka na 100% ale skôr na tých 80%. Dôvod je veľmi jednoduchý, keby sa do akumulátora nekontrolovane valilo viac náboja, tak by si mal síce 100% ale len chvíľu, pretože by si vyvaril elektrolyt. Inak povedané.. nabíjacie napätie je nastavené tak aby akumulátor "neplynoval".
Tu len jednu poznámku na všetkých starších autách čo ešte nemali tieto "EKO" výmysly som mal palubné napätie cca. 14,6 - 14,7V (aj pri prastarej š105 s mechanickým reglerom).
FORD svojho času špekuloval s použitím vápnikových akumulátorov... takže autá s takouto aku majú dokonca nastavené konštantné palubné napätie na 15V.
Takže ono tých núdzových 14,3-14,4V keď špekulujete s tým "oblbovaním ISG" prípadne my ostatní to máme, keď svietime stretávacími svetlami nie je samospásne a dlhodobo optimálne pre akumulátor (klasický zaplavený s výkričníkom a pre AGM už vôbec). Pretože AGM akumulátor potrebuje skôr vyššie hodnoty nabíjacieho napätia.. hodnoty blížiace sa 15V by boli optimum.
Rovnako aj procesorová nabíjačka akumulátor na 100% aktuálnej kapacity nikdy nenabije... s tým udržovacím pár mA módom (ktorým končí každé nabíjanie) nemá ani šancu.
Prečo sa pýtam..?
Pretože po odstavení ISG si zabezpečil konštantné napätie v sieti na hodnotu, ktoré z princípu nedokáže nabiť na 100% ani obyčajný zaplavený aku nieto ešte AGM aku ktorý potrebuje napätie vyššie - vzhľadom na konštrukciu AGM aku ako takej.
V princípe totiž konštantné napätie aj pri aute bez implementovaného ISG je nastavené tak, že ani obyčajný zaplavený akumulátor nenabije ani zďaleka na 100% ale skôr na tých 80%. Dôvod je veľmi jednoduchý, keby sa do akumulátora nekontrolovane valilo viac náboja, tak by si mal síce 100% ale len chvíľu, pretože by si vyvaril elektrolyt. Inak povedané.. nabíjacie napätie je nastavené tak aby akumulátor "neplynoval".
Tu len jednu poznámku na všetkých starších autách čo ešte nemali tieto "EKO" výmysly som mal palubné napätie cca. 14,6 - 14,7V (aj pri prastarej š105 s mechanickým reglerom).
FORD svojho času špekuloval s použitím vápnikových akumulátorov... takže autá s takouto aku majú dokonca nastavené konštantné palubné napätie na 15V.
Takže ono tých núdzových 14,3-14,4V keď špekulujete s tým "oblbovaním ISG" prípadne my ostatní to máme, keď svietime stretávacími svetlami nie je samospásne a dlhodobo optimálne pre akumulátor (klasický zaplavený s výkričníkom a pre AGM už vôbec). Pretože AGM akumulátor potrebuje skôr vyššie hodnoty nabíjacieho napätia.. hodnoty blížiace sa 15V by boli optimum.
Rovnako aj procesorová nabíjačka akumulátor na 100% aktuálnej kapacity nikdy nenabije... s tým udržovacím pár mA módom (ktorým končí každé nabíjanie) nemá ani šancu.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.