Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Re: Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
tempest: Nemáš nějaké odkaz na to karbonování? Zmiňujete to tady už dva, ale jak hledám na netu, tak nemůžu na to narazit ani na jiných forech Naopak se 1.5 BluHDI s automatem v poslední generaci 308 doporučuje jako jednu z nejlepších voleb.
Odjinud: 1.5 DPi bych určitě na dálnice nevolil. To není podle mě motor vhodný na lítání po dálnicích. Které prostě u mě tvoří přes 70 % kilometrů. Tam bych bral 1.5 T-GDI jedině, ten litr nechci. Jezdil jsem s tím v náhradním vozidle několikrát a není to špatný motor, ale ten projev mě neoslovil na můj styl jízdy.
Já beru v úvahu jak celkový nájezd kolem těch 25 tisíc km, ale taky to že 70 % těch kilometrů jsou dálnice. Na nich trávím prostě většinu času. A krátké trasy do 10 km nejezdím vůbec, po městě taky nehrkám. Když se mám dostat na druhou stranu města, tak jedu po okruhu a dálnici. Takže z tohoto hlediska mi přijde, že na tento provoz, při cca stejné pořizovací ceně, je lepší volba na dálniční polykání kilometrů diesel. Nebo aspoň u předešlé i30 jsem naprosto spokojený s projevem i se spotřebou.
U Corolly si nejsem úplně jistý s tím, že je to hybrid. Kdybych měl mix město, okresky a sem tam dálnice, tak bych naftu nevolil a nejspíš šáhnul po ní. Navíc Corolla ve výbavě Style jenom s 1.8 vychází minimálně o 30 až 40 tisíc dráž než 308 v dieselu. Bude jezdit o něco dráž než diesel a v důsledku diesel může mít za nějaký čas problémy až bude po záruce, ale do té doby by si mohl na sebe hezky vydělat.
Odjinud: 1.5 DPi bych určitě na dálnice nevolil. To není podle mě motor vhodný na lítání po dálnicích. Které prostě u mě tvoří přes 70 % kilometrů. Tam bych bral 1.5 T-GDI jedině, ten litr nechci. Jezdil jsem s tím v náhradním vozidle několikrát a není to špatný motor, ale ten projev mě neoslovil na můj styl jízdy.
Já beru v úvahu jak celkový nájezd kolem těch 25 tisíc km, ale taky to že 70 % těch kilometrů jsou dálnice. Na nich trávím prostě většinu času. A krátké trasy do 10 km nejezdím vůbec, po městě taky nehrkám. Když se mám dostat na druhou stranu města, tak jedu po okruhu a dálnici. Takže z tohoto hlediska mi přijde, že na tento provoz, při cca stejné pořizovací ceně, je lepší volba na dálniční polykání kilometrů diesel. Nebo aspoň u předešlé i30 jsem naprosto spokojený s projevem i se spotřebou.
U Corolly si nejsem úplně jistý s tím, že je to hybrid. Kdybych měl mix město, okresky a sem tam dálnice, tak bych naftu nevolil a nejspíš šáhnul po ní. Navíc Corolla ve výbavě Style jenom s 1.8 vychází minimálně o 30 až 40 tisíc dráž než 308 v dieselu. Bude jezdit o něco dráž než diesel a v důsledku diesel může mít za nějaký čas problémy až bude po záruce, ale do té doby by si mohl na sebe hezky vydělat.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
- Reklama
Re: Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
Ten karbon zmiňoval Vaculík v nějakých recenzích ve SM.
Prý snad Ford to nedělá, že má jinou hlavu. A teď jsem někde četl, že snad 1.5 od Fordu už nemá s tou 1.5 od Peugeotu noc společného, že je to jiný motor.
Prý snad Ford to nedělá, že má jinou hlavu. A teď jsem někde četl, že snad 1.5 od Fordu už nemá s tou 1.5 od Peugeotu noc společného, že je to jiný motor.
Re: Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
Díky za info, zkusím pohledat info o tom
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
- Andy182
- **
- Příspěvky: 452
- Registrován: 30 kvě 2011, 10:29
- Bydliště: Bánovce nad Bebravou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
Ahoj,
Možno prispejem aj ja mojou troškou do diskusie ...
Ja som nedávno predal moju i30, nakoľko bola viac nevyužívaná ako jazdila...
Takže teraz nám slúži len manželkina i20, ale..
Presne rovnakú dilemu som mal v hlave aj na, čím nahradiť i30 v budúcnosti, keď znovu bude potrebné druhé auto. Samozrejme netuším, aké autá budú robiť o rok či dva.. ale premýšľal som aj nad tým, čo by som vybral teraz, keby som potreboval druhé auto.
Ja som pri budgete do 30000€ začal uvažovať nad 2-3 ročným Volvom V60 s D4 (140kw) a AT8, v danej cene sa dajú nájsť kusy po Volvo Selekt (overené vozidla priamo od predajcov) s nájazdom okolo 50000km a viac než slušnou výbavou.
Ber to len ako inú alternatívu , samozrejme nové je nové. A samozrejme, je to iná trieda, takže aj iné ceny za servis. Ale aspoň pre mňa je to láska na prvý pohľad.
Úprimne, chýba mi náhrada za i40, hold SUV sú teraz v móde... A samozrejme ceny sú tiež teraz niekde inde, ako boli pred pár rokmi, keď dnes nižšia stredná trieda je na úrovni cien strednej triedy pred 3 rokmi.
Držím palce pri výbere, potom daj info
Možno prispejem aj ja mojou troškou do diskusie ...
Ja som nedávno predal moju i30, nakoľko bola viac nevyužívaná ako jazdila...
Takže teraz nám slúži len manželkina i20, ale..
Presne rovnakú dilemu som mal v hlave aj na, čím nahradiť i30 v budúcnosti, keď znovu bude potrebné druhé auto. Samozrejme netuším, aké autá budú robiť o rok či dva.. ale premýšľal som aj nad tým, čo by som vybral teraz, keby som potreboval druhé auto.
Ja som pri budgete do 30000€ začal uvažovať nad 2-3 ročným Volvom V60 s D4 (140kw) a AT8, v danej cene sa dajú nájsť kusy po Volvo Selekt (overené vozidla priamo od predajcov) s nájazdom okolo 50000km a viac než slušnou výbavou.
Ber to len ako inú alternatívu , samozrejme nové je nové. A samozrejme, je to iná trieda, takže aj iné ceny za servis. Ale aspoň pre mňa je to láska na prvý pohľad.
Úprimne, chýba mi náhrada za i40, hold SUV sú teraz v móde... A samozrejme ceny sú tiež teraz niekde inde, ako boli pred pár rokmi, keď dnes nižšia stredná trieda je na úrovni cien strednej triedy pred 3 rokmi.
Držím palce pri výbere, potom daj info
i20 BC3, 1.0T-Gdi, 7DCT, Nline+, intense blue, 10/2022 -
i30 PD Wagon, 1.6CRDi, 7DCT, Style, Moon Rock, 6/2018 - 12/2023
Seat Ibiza FR 1.2 TSI, 81kw, Pirineos Grey - 3/2017-7/2018
i30 1.6 CRDi, 81kw, Creamy White - 8/2013 - 03/2017
i30 1.4 CVVT 80kw, Black - 6/2011-7/2013
i30 PD Wagon, 1.6CRDi, 7DCT, Style, Moon Rock, 6/2018 - 12/2023
Seat Ibiza FR 1.2 TSI, 81kw, Pirineos Grey - 3/2017-7/2018
i30 1.6 CRDi, 81kw, Creamy White - 8/2013 - 03/2017
i30 1.4 CVVT 80kw, Black - 6/2011-7/2013
Re: Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
Tiež ma prekvapilo tvrdenie že 1,5 nafta Stelantis nejak silno karbónuje.V princípe každý priamovstrekovací motor bude na to náchylný.No tento motor patrí medzi dobré hodnotené.Bývaj v Peugeote,Citroen,Opel aj DS.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
Toto som našiel : https://lifeonfour.co/engine-problems/p ... liability/
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
Andy182: Dívám se na ty auta a v rozumném rozpočtu a s rozumných nájezdem kolem 50 tisíc km, se tam dají najít hezké kousky. Sympatické mi je, že ty auta jsou ještě v záruce. Což se často o koncernu říct nedá. Zase jeden brouček do hlavy navíc
Ono je to složitější s tou 1.5 BlueHDI co jsem našel. Jeden název a několik emisních norem a tím pádem různé konstrukce. U druhé generace 308, kde byla tuším emisní norma 6.2 byly problémy s rozvody v hlavě, které se uměly přetrhnout. Výrobce to vyřešil následně tím, že přešel na silnější šířku rozvodů (teď si nejsem jistý zda se tam mluvilo o řemenu nebo řetězu). Potom tam byly známé nějaké problémy s nádrží a čerpadlem AdBlue. Podle informací ze servisu, na to drží nyní výrobce záruku do 150 tisíc km. Řešením by také měla být aditivace AdBlue aby nedocházelo ke krystalizaci . Co se týče karbonování, tak s normou 6.3 byl přepracován tvar spalovací komory aby se snížilo karbonování. Ale jak to bylo vážné před tím, těžko říct Jinak jsou tam popsané ovšeobecné problémy nafty - turbo, vstřiky, egr atd... To bylo taky na CRDi a nikdy jsem s tím neměl problém.
Hlavně jsem se zajímal, zda tam nejsou nějaké vyloženě cenové průsery. Jako třeba Hyundai s DPF za 100 tisíc jenom za filtr. U Peugeotu filtry běžně repasuje přímo výrobce a cena za nový do 20 tisíc. Takže tohle se nedá srovnávat
Obecně jsem nenašel na fórech žádné dlouhé diskuze, že by se na těch motorech vyloženě něco kazilo. Tak jako tady se řešily problémy hlavně DPF u i30. Takže ten motor se zdá s rozumnou údržbou jako spolehlivý s nízkou spotřebou.
Ono je to složitější s tou 1.5 BlueHDI co jsem našel. Jeden název a několik emisních norem a tím pádem různé konstrukce. U druhé generace 308, kde byla tuším emisní norma 6.2 byly problémy s rozvody v hlavě, které se uměly přetrhnout. Výrobce to vyřešil následně tím, že přešel na silnější šířku rozvodů (teď si nejsem jistý zda se tam mluvilo o řemenu nebo řetězu). Potom tam byly známé nějaké problémy s nádrží a čerpadlem AdBlue. Podle informací ze servisu, na to drží nyní výrobce záruku do 150 tisíc km. Řešením by také měla být aditivace AdBlue aby nedocházelo ke krystalizaci . Co se týče karbonování, tak s normou 6.3 byl přepracován tvar spalovací komory aby se snížilo karbonování. Ale jak to bylo vážné před tím, těžko říct Jinak jsou tam popsané ovšeobecné problémy nafty - turbo, vstřiky, egr atd... To bylo taky na CRDi a nikdy jsem s tím neměl problém.
Hlavně jsem se zajímal, zda tam nejsou nějaké vyloženě cenové průsery. Jako třeba Hyundai s DPF za 100 tisíc jenom za filtr. U Peugeotu filtry běžně repasuje přímo výrobce a cena za nový do 20 tisíc. Takže tohle se nedá srovnávat
Obecně jsem nenašel na fórech žádné dlouhé diskuze, že by se na těch motorech vyloženě něco kazilo. Tak jako tady se řešily problémy hlavně DPF u i30. Takže ten motor se zdá s rozumnou údržbou jako spolehlivý s nízkou spotřebou.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Re: Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
Tak máš pravdu, že motor 1,5 DPI na dálnici moc není. Já najedu ročně půlku co ty, taky většinu na dálnicích a nic extra, ale zvykl jsem si - zase nemáš na motoru turbo a DPF (tedy doufám, že to ještě platí). Dávám na tempomat tak 135 km/h reálných a na šestku to točí 4000 ot./min. Spotřeba ve dvou lidech a docela bagáži je pak cca 6,7-6,9l (průměr mám pod 6,5l). Hluk od motoru tu je, navíc je lehce nepříjemnej, takovej "vysavačovej". Když se ale rozjede, tak si časem (po pár km) ten zvuk nějak sedne, ztlumí se a už to jen tak vrní; zajímavý, ale je to tak. Tu rychlost to drží i do kopců, jen na větší kopce dávám pětku. Akcelerace samozřejmě bída.
Ad Toyota - tak to jsem nevěděl, že už dělá jen hybridy... a ty ceny... já ji zvažoval oproti té mé i30; tehdy (2018-2019) končil snad Avensis, kde se dal kombík ve "výpordeji" koupit okolo 400 Kkč; no jo, kde ty doby jsou...
Ad Toyota - tak to jsem nevěděl, že už dělá jen hybridy... a ty ceny... já ji zvažoval oproti té mé i30; tehdy (2018-2019) končil snad Avensis, kde se dal kombík ve "výpordeji" koupit okolo 400 Kkč; no jo, kde ty doby jsou...
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Re: Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
Benzín DPF nikdy neměl a mít nebude, když už tak GPF a to 1.5 DPi stále nemá.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
Jasně, myslel jsem GPF.
Za mě škoda se ten pojem snažit zapamatovat a zasírat si s tím svinstvem hlavu, takže užívám pro oboje DPF
Za mě škoda se ten pojem snažit zapamatovat a zasírat si s tím svinstvem hlavu, takže užívám pro oboje DPF
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8159
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
este mam orazku, kolko jazdis na dialnici? pretoze ak by si jazdil s litrom 120+ tych 20000km/ rocne tak mu to fakt nebude robit dobre
1,5tgdi uz bude na tom lepsie ale stale to bude fakt vyssia spotreba pokojne o 2-3 litre ako diesel s podobnym objemom
1,5tgdi uz bude na tom lepsie ale stale to bude fakt vyssia spotreba pokojne o 2-3 litre ako diesel s podobnym objemom
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
Dálnici jezdím k limitu 130 km/h. Nejčastější obsazení je já + hokejová taška. Párkrát do roka (cca 10) to je posádka 4 chlapů a plný kufr zase většinou po dálnici. Ten litr jsem vyřadil rovnou. Uvažoval jsem 1.5 T-GDI, ale moc se mi nelíbí ta kombinace s baterkou v kufru. Takže spíš varianta u Kie, kde to jde bez baterie. Ale mám obavy, že bych teď ze spotřeby cca 4,9 litru, skočil s benzínem někam k 7 litrům v tom režimu co jezdím.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8159
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
u ceedu pri 130 s tym 1,5tgdi to bude pri 130 tacho medzi 7 az 7,5 tak pisali v testoch
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
Jeden čas co jsem měl delší dobu jako náhradní i30 s 1.5 T-GDI s automatem a baterkou, tak jsem s ní jezdil do 6 litrů po dálnici. Ale s automatem jsou teď snad nějaké problémy i Hyundai / Kia a s manuálem jsem to nezkoušel, jak to jezdí, kolik to točí.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Re: Diskuze - náhrada i30 1.6 CRDi
Dopadlo to jak to dopadlo a pomalu se s tímto forem loučím. Musím říct, že po těch letech je tady opravdu slušná komunita, která se snaží poradit a probrat problémy na které se narazí Občas sem samozřejmě nakouknu, co je ve světě Hyundai nového a co se řeší za problémy. Ať si člověk zachová nějaký všeobecný rozhled.
Nakonec jsem skončil tedy u Peugeotu 308 SW s 1.5 dieselem a s 8mi rychlostním automatem. Když jsem nakonfiguroval výbavy i30 / Ceed na úroveň 308, tak rozdíl byl zanedbatelný a pořád tu byl rozdíl benzin/benzín s baterkou vs diesel. A kvůli mým dálničním kilometrům diesel převážil misky na váhách.
Nakonec jsem skončil tedy u Peugeotu 308 SW s 1.5 dieselem a s 8mi rychlostním automatem. Když jsem nakonfiguroval výbavy i30 / Ceed na úroveň 308, tak rozdíl byl zanedbatelný a pořád tu byl rozdíl benzin/benzín s baterkou vs diesel. A kvůli mým dálničním kilometrům diesel převážil misky na váhách.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW