Motor 1,5 T-gdi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1,5 T-gdi
Koukám, že jsem spustil bouři. Dost blbě jsem se vyjádřil, pětku na 55 tam nechávám jen v případech typu 500m úseku padesátky na Strakonické a na konci si na zrychlení podřadím. Dlouhodobě tak určitě nejezdím. Btw. auto by se v poho sebralo do akcelerace i na tu pětku, než se roztočí turbo, zabere elektřina.
Každopádně minimálně 50% tras mám dálnice, takže karbonizace se snad bát nemusím.
Každopádně minimálně 50% tras mám dálnice, takže karbonizace se snad bát nemusím.
i30 Kombi 1,5 T-GDI iMT N LINE PREMIUM Sunset Red (2022)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)
- Reklama
Re: Motor 1,5 T-gdi
jizda po dalnici muze spustit proces vypalovani DPF, nejsem si vsak ze jisty ze to je i u TGDI - neco se mi vybavuje ze se cisti pri brzdeni motorem, nicemene tak ci tak ti samotna jizda po dalnici neodstranuje karbon v motoru .. karbon vznika nedokonalym spalovanim, studeny motor, nizke otacky, jak uz vznikne tak ho musis odstranit chemicky nebo vypalit a je otazka zda staci zaradit 6ku na 130kmh nebo zda je potreba mit vyssi otacky pro zvyseni teploty tj. jet treba na 4ku, k tomu je asi lepsi lit do benzinu VIF. Ono mas ventily na vstupu a pak ventily na vystupu - ty vystupni jsou na tom lepe, protoze tam aspon fouknes horkej vzduch, vstupni se chladi chladi takze karbon vypalis hur.
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Re: Motor 1,5 T-gdi
Neexistujú univerzálne optimálne otáčky... z pohľadu nejakého pomeru rýchlosť vs otáčky. A také niečo väčšinou rieši niekto, kto nemá absolútne vodičský(technický) cit a z môjho pohľadu je to čistý užívateľ a "obsluhovač" volantu a pedálov... s pojmom vodič nemá nič spoločné.
Každá prevádzková situácia má iné optimálne otáčky a kto nectí cit a buď si nechá radiť odporúčaním na prístrojovke alebo zase jazdí umelo o jeden dva stupne nižšie si koleduje
- v prvom prípade o opotrebenie motora a prevodovky
- v druhom prípade zase o zbytočne vysoké prevádzkové náklady...
Ono je rozdiel ísť po rovnom mestskom bulvári kde sa motor môže "prevaľovať" hlbšie pod 2000ot na 4st 50km/h a využiť atkinsonov cyklus (čo CVVD umožňuje) a urobiť peknú spotrebu, a ešte si trochu "dekarbonizovať" sacie ventily, keďže časť zmesi sa vracia do sacieho potrubia. Alebo to umelo hnať na trojke vo vysokých otáčkach.... pričom motoru vôbec nebudú vadiť ani nižšie otáčky a pôjde hladko bez protestov..
A zase je rozdiel pri potrebe zrýchliť z 80km/h vyššie.. mať tam 6st a dať plný.. kde už motor bude protestovať vibráciami a antidetonačným obmedzovaním výkonu a pritom stačí podradiť do 4 a to isté urobiť elegantne, rýchlejšie a bez protestov motora.
Skrátka chce to počúvať, cítiť niečo na volante, pedáloch, sedačke.. a vždy počúvať "želanie" motora... aj na okresnej rovinke sa dá v pohode ísť 90 na 6st... len potom pod kopcom treba podradiť, rovnako aj pri predbiehaní....
Každá prevádzková situácia má iné optimálne otáčky a kto nectí cit a buď si nechá radiť odporúčaním na prístrojovke alebo zase jazdí umelo o jeden dva stupne nižšie si koleduje
- v prvom prípade o opotrebenie motora a prevodovky
- v druhom prípade zase o zbytočne vysoké prevádzkové náklady...
Ono je rozdiel ísť po rovnom mestskom bulvári kde sa motor môže "prevaľovať" hlbšie pod 2000ot na 4st 50km/h a využiť atkinsonov cyklus (čo CVVD umožňuje) a urobiť peknú spotrebu, a ešte si trochu "dekarbonizovať" sacie ventily, keďže časť zmesi sa vracia do sacieho potrubia. Alebo to umelo hnať na trojke vo vysokých otáčkach.... pričom motoru vôbec nebudú vadiť ani nižšie otáčky a pôjde hladko bez protestov..
A zase je rozdiel pri potrebe zrýchliť z 80km/h vyššie.. mať tam 6st a dať plný.. kde už motor bude protestovať vibráciami a antidetonačným obmedzovaním výkonu a pritom stačí podradiť do 4 a to isté urobiť elegantne, rýchlejšie a bez protestov motora.
Skrátka chce to počúvať, cítiť niečo na volante, pedáloch, sedačke.. a vždy počúvať "želanie" motora... aj na okresnej rovinke sa dá v pohode ísť 90 na 6st... len potom pod kopcom treba podradiť, rovnako aj pri predbiehaní....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- sibelius
- *
- Příspěvky: 90
- Registrován: 13 říj 2021, 21:47
- Bydliště: Zlínský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,5 T-gdi
Pod 2K otáček ten motor zní tak, že by nejraději vyskočil z auta a utekl by co nejdál do šlapače na plynový pedál a už se nikdy nevrátil zpět. Při 55km/h je utrpení tam mít 4. stupeň, natož pátý. Nemluvě o tom, že v tomto případě dát kickdown znamená, že auto zrychlí na 56km/h po cca dvou letech. Ale asi to chce víc vnímat ten moror a auto, ono si to řekne samo (narozdíl od ukazatele na palubním displeji)
Daní za normální jízdu je sice trošku větší spotřeba (auto říká 7,3l, realita je 7,8l) u mě (s jiným režimem než sport se jezdit nedá), ale zase mě ta jízda a tím motorem (a aurem) baví
Daní za normální jízdu je sice trošku větší spotřeba (auto říká 7,3l, realita je 7,8l) u mě (s jiným režimem než sport se jezdit nedá), ale zase mě ta jízda a tím motorem (a aurem) baví
Hyundai i30 HB 1.5 T-GDi iMT N-Line (MY23 od 11/2022)
Škoda Octavia Combi 2 RS 2.0TDI
Škoda Octavia 2 1.6TDI*
Peugeot 308 1.6HDI*
Renault Megane IV 1.5DCI*
Renault Megane III 1.5DCI*
Škoda Fabia II 1.9SDI*
Škoda Fabia I 1.2HTP*
Škoda 105 L
*Služební
Škoda Octavia Combi 2 RS 2.0TDI
Škoda Octavia 2 1.6TDI*
Peugeot 308 1.6HDI*
Renault Megane IV 1.5DCI*
Renault Megane III 1.5DCI*
Škoda Fabia II 1.9SDI*
Škoda Fabia I 1.2HTP*
Škoda 105 L
*Služební
Re: Motor 1,5 T-gdi
Vidím, že ten 6.st manuál je o niečo "horšie" vyskladaný ako 7DCT, jednak mu 1 prevod chýba na DCT a oproti staršej 6st. prevodovke má myslím 1-4 dlhšie prevody, čiže akcelerácia nieje až tak značná a aj napriek vyššiemu výkonu ho staršia 1.4T-GDI zo staršou 6.st prevodovkou v pružnosti porazí.
automatika je celkom OK, samozrejme SPORT (ECO, NORMAL je hrôza) takže pri tých 50-60km/hod tak kľudne dá 4 a otáčky sú nad 2000 ot/min, keď rýchlosť klesne pod 45 km/hod už tam je 3-jka, pri kickdowne pekne podradí ak potrebuje, nechá otáčky vystúpiť a až potom radí ďalší kvalt
automatika je celkom OK, samozrejme SPORT (ECO, NORMAL je hrôza) takže pri tých 50-60km/hod tak kľudne dá 4 a otáčky sú nad 2000 ot/min, keď rýchlosť klesne pod 45 km/hod už tam je 3-jka, pri kickdowne pekne podradí ak potrebuje, nechá otáčky vystúpiť a až potom radí ďalší kvalt
i30 Hatchback PLAY 1.5 T-GDI 7DCT
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor 1,5 T-gdi
Tesat do kamenedibarbora píše: ↑16 led 2024, 17:45 Neexistujú univerzálne optimálne otáčky... z pohľadu nejakého pomeru rýchlosť vs otáčky. A také niečo väčšinou rieši niekto, kto nemá absolútne vodičský(technický) cit a z môjho pohľadu je to čistý užívateľ a "obsluhovač" volantu a pedálov... s pojmom vodič nemá nič spoločné.
Každá prevádzková situácia má iné optimálne otáčky a kto nectí cit a buď si nechá radiť odporúčaním na prístrojovke alebo zase jazdí umelo o jeden dva stupne nižšie si koleduje
- v prvom prípade o opotrebenie motora a prevodovky
- v druhom prípade zase o zbytočne vysoké prevádzkové náklady...
Ono je rozdiel ísť po rovnom mestskom bulvári kde sa motor môže "prevaľovať" hlbšie pod 2000ot na 4st 50km/h a využiť atkinsonov cyklus (čo CVVD umožňuje) a urobiť peknú spotrebu, a ešte si trochu "dekarbonizovať" sacie ventily, keďže časť zmesi sa vracia do sacieho potrubia. Alebo to umelo hnať na trojke vo vysokých otáčkach.... pričom motoru vôbec nebudú vadiť ani nižšie otáčky a pôjde hladko bez protestov..
A zase je rozdiel pri potrebe zrýchliť z 80km/h vyššie.. mať tam 6st a dať plný.. kde už motor bude protestovať vibráciami a antidetonačným obmedzovaním výkonu a pritom stačí podradiť do 4 a to isté urobiť elegantne, rýchlejšie a bez protestov motora.
Skrátka chce to počúvať, cítiť niečo na volante, pedáloch, sedačke.. a vždy počúvať "želanie" motora... aj na okresnej rovinke sa dá v pohode ísť 90 na 6st... len potom pod kopcom treba podradiť, rovnako aj pri predbiehaní....
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Motor 1,5 T-gdi
Nemáte někdo 1,5 t-gdi mhev s automatem? Zajímalo by mě, kolik točí motor při ustálené jízdě bez požadavku na zrychlení při tachometrových 55 na eco, normal a sport.
i30 Kombi 1,5 T-GDI iMT N LINE PREMIUM Sunset Red (2022)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)
Re: Motor 1,5 T-gdi
Eco/normal 1500-1600 na 5
Sport cca 2000 na 4
Sport cca 2000 na 4
i30 Fastback 1.5 T-GDI DCT Style Shimmering Silver
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
Re: Motor 1,5 T-gdi
Super, díky moc!
i30 Kombi 1,5 T-GDI iMT N LINE PREMIUM Sunset Red (2022)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)
- Georgeisin
- **
- Příspěvky: 116
- Registrován: 26 říj 2022, 18:38
Re: Motor 1,5 T-gdi
Jinak ty převody v Ceedu 1,5 mi přijdou až extrémně dlouhý. V Sonátě vyjíždím od baráku na 1, hned za 2. To s Ceedem jen na 1 do mírného kopce a stejně musím pracovat se spojkou jak jedu pomalu. Ve vyšších rychlostech už mi to nevadí. Holt dám za 3, kde Sonáta bere 4. Ale ta jednička, ta je slaboučká na mě.
Hyundai Sonata 2.0 121 KW, 2010
Kia Cee'd SW 1.5 118 KW, edice 30, 2023
Kia Cee'd SW 1.5 118 KW, edice 30, 2023
Re: Motor 1,5 T-gdi
Prevody 1 až 4 sú na novej 6 st. prevodovke dlhšie ako na predchádzajúcej ( ktorá sa montovala spolu s 1.4T-GDI), predpokladám že je to úplne rovnaké v Hyundai či Kii, prevody 5 a 6 ostali rovnaké ako na starej, prevody zrejme upravili kvôli emisiám.
i30 Hatchback PLAY 1.5 T-GDI 7DCT
Re: Motor 1,5 T-gdi
Trosku ale nechápu, proč upravili 1-4 kvůli emisím a 6 nechali extrémně krátkou.
Včera jsem to testoval a když jedu 90 na pětku, tak točim 2200 a přitom na šestku v 90 točím 2000.
Na dálnici ve 130 je rozdíl mezi 5 a 6 také jenom cca 200-300 otáček.
Za mě jediná nevýhoda, naopak dlouhé 1-4 pro běžný styl jízdy naprosto vyhovuji, jelikož například 50 můžete jet krásně na 3 a točíte jenom cca 2100-2300 otáček
Včera jsem to testoval a když jedu 90 na pětku, tak točim 2200 a přitom na šestku v 90 točím 2000.
Na dálnici ve 130 je rozdíl mezi 5 a 6 také jenom cca 200-300 otáček.
Za mě jediná nevýhoda, naopak dlouhé 1-4 pro běžný styl jízdy naprosto vyhovuji, jelikož například 50 můžete jet krásně na 3 a točíte jenom cca 2100-2300 otáček
Hyundai i30 Fastback N-Line 1.5 T-GDI 2024-
Hyundai i20 Family+ Club 1.25i 2019-2024
Hyundai i20 Family+ Club 1.25i 2019-2024
Re: Motor 1,5 T-gdi
Trochu ste ma nakopli pozrieť verejné zdroje ako tu čítam hlavne pocity(pretože presnosť tacho je veľmi relatívna veličina) ohľadom zmeny prevodových pomerov v rámci uvedenia motora 1,5TGDi.
na stránke https://www.automobile-catalog.com/#gsc.tab=0
Som našiel protichodné info...
Keď si dohľadáte i30, tak zistíte, že prevodovka pre motor 1,4TGDi a 1,5TGDi je identická... (čo ale môže byť chyba na stránke)
Keď si dohľadáte Kiu Ceed tak zistíte, že pri 1,5TGDI má MT6 1-5st identický ako pri 1,4TGDi 6st je trochu kratší.. hlavný je ale rozdiel v dlhšom diferáku v prípade 1,5TGDi... takže ak by toto bolo aj pri i30, tak rozdiel musí byť cítiť na 1-5st... ta 6tka môže byť +/- neutrálna pri vzájomnom porovnaní...
na stránke https://www.automobile-catalog.com/#gsc.tab=0
Som našiel protichodné info...
Keď si dohľadáte i30, tak zistíte, že prevodovka pre motor 1,4TGDi a 1,5TGDi je identická... (čo ale môže byť chyba na stránke)
Keď si dohľadáte Kiu Ceed tak zistíte, že pri 1,5TGDI má MT6 1-5st identický ako pri 1,4TGDi 6st je trochu kratší.. hlavný je ale rozdiel v dlhšom diferáku v prípade 1,5TGDi... takže ak by toto bolo aj pri i30, tak rozdiel musí byť cítiť na 1-5st... ta 6tka môže byť +/- neutrálna pri vzájomnom porovnaní...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Motor 1,5 T-gdi
Vychádzal som len z tohto videa https://youtu.be/yz1ZYMaoIfE?si=GZrwiMStvPhn1A0B
Začína čo v čase 13:19, nedá sa mi na mobile pridať značka do videa wtf? Ale nakoniec som si zo zle pamätal nehovoria 1-4 ale asi 1-5 a len o 6 stupni že je iný, iné zdroje nemám.
Začína čo v čase 13:19, nedá sa mi na mobile pridať značka do videa wtf? Ale nakoniec som si zo zle pamätal nehovoria 1-4 ale asi 1-5 a len o 6 stupni že je iný, iné zdroje nemám.
i30 Hatchback PLAY 1.5 T-GDI 7DCT
Re: Motor 1,5 T-gdi
Pokračování příběhu po půl roce. V létě jsem zkusil baterku jednou pokusně dobít, chvilku auto plachtilo, po pár dnech opět ne. Dál jsem to neřešil, jinak vše na autě fungovalo v pohodě.pecka411 píše: ↑27 čer 2023, 12:32 Tak jsem začal nákupem multimetru za 300. Po 15m jízdy po městě a následném 3h stání napětí 12,37 V. V neděli autu na plachtění nestačila ani cesta 2x 50 km, ale dneska ráno zase na křižovatce normálně zafungoval start stop. No nemine mne pokusné dobití baterky, pak uvidím.
Reklamoval jsem to teď při ročním servisu. A světe div se - bez řečí výměna 12V baterky na záruku. Technik při vracení auta detaily neměl, ani jsem se po nich nad rámec běžné konverzace nepídil. Na otázku, zda se u HMEV kazí baterky víc, přišlo jen klasické každá baterka je jiná, některé odchází dřív, model a sw se průběžně vylepšuje atd.
Jinak 2. servis + desinfekce klimy Autopalace Butovice 9 800 Kč.
i30 Kombi 1,5 T-GDI iMT N LINE PREMIUM Sunset Red (2022)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)