motor 1.0 T-GDI

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
marian85
*
Příspěvky: 68
Registrován: 04 úno 2021, 19:26
Bydliště: Pardubický kraj

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od marian85 »

Zdravím, je už niekto v ČR kto vie rozumne poladit aj smartstream verziu tohto motora?
KIA CEED III(CD) Spin; 1.0T-GDI Smartstream 74kW
Palivo: EuroOil N95+VIF
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8137
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od Mexican »

celkom zaujimave, ze do Ceedu sa davala 74kW verzia 1.0 TGDi. Som vzdy myslle, ze 88kw bola pre i30/ceed a konu a 74kW bola vyhradena pre rio/i20/bayon/stonic
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od Maras »

Tenhle 74 kW motor je v Ceedu jako základní, hned za ním je 88 kW co se dává i do i30. A vůbec, zajímalo by mně, jaké dojmy mají majitelé tohoto silnějšího CVVD 1.0 T-GDi , kolik má kdo najeto a plusy, mínusy? Moc tohle vlákno nežije.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
Vysous
***
Příspěvky: 515
Registrován: 16 lis 2021, 14:27

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od Vysous »

Já mám momentálně najeto 30kkm s 88kW T-GDI v i30 kombi (MY2022).

S výběrem jsem zatím velmi spokojený. Jezdím převážně delší cesty (za rodinou, na výlety) a většinou na dálnici (většinou tak 115 km/h indikovaných v autě, tj. tak 110km/h reálně). Jezdíme dva dospělí, dvě menší děti a většinou celkem plný kufr nepříliš těžkých věcí.

Plusy:
- výkon mi na můj styl jízdy (kamion co jede 85km/h mimo město opravdu nepotřebuju předjíždět) většinu času naprosto postačuje.
- auto má při mém stylu jízdy opravdu slušnou dálniční spotřebu. Běžně okolo 5.0/100 podle počítače (tak cca 5.3/100 podle tankování). Když jedu plynule bez kamionů, dokážu jet i za 4.5/100 podle počítače (v létě).
- při plynulé jízdě a po zahřátí není motor skoro slyšet.
Mínusy
- za studena a při prudčím rozjedu/akceleraci zní jako traktor. Pro moje použití moc nevadí.
- opravdu opravdu nemá rád otáčky pod 2000/min. V obci proto nemůžu jezdit na čtyřku, ale na docela vytočenou trojku.
- kvůli předchozímu bodu mám paradoxně nejhorší spotřebu na okreskách - jak je potřeba se rozjíždět z obce a nechci ten motor dusit, mám asi potřebu jezdit trošku svižněji. Takže pak se třeba pod 7 litrů/100 moc nepodívám.
- na dlouhých dálničních stoupáních už ten výkon trošku chybí - když to člověk blbě odhadne a zapomene se pořádně rozjet, není úplně jednoduchý to auto třeba ze 100 na 130 rozpohybovat. A to ani na pětku (ony se ty otáčky zas tak moc neliší). Paradoxně je pak subjektivně snažší se rozjet ze 130 na 150 (protože motor je v optimálních otáčkách).
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
dibarbora
*****
Příspěvky: 2232
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od dibarbora »

Mexican píše: 19 led 2024, 15:10 celkom zaujimave, ze do Ceedu sa davala 74kW verzia 1.0 TGDi. Som vzdy myslle, ze 88kw bola pre i30/ceed a konu a 74kW bola vyhradena pre rio/i20/bayon/stonic
Kia nikdy neponúkala 1,5DPi, takže ako základný motor sa ponúka 1.0TGDi 74kW.
Maras píše: 19 led 2024, 15:35 Tenhle 74 kW motor je v Ceedu jako základní, hned za ním je 88 kW co se dává i do i30. A vůbec, zajímalo by mně, jaké dojmy mají majitelé tohoto silnějšího CVVD 1.0 T-GDi , kolik má kdo najeto a plusy, mínusy? Moc tohle vlákno nežije.
Vzhľadom na to, že ako alternatíva sa ponúka 1,5DPi tak hromada ľudí kúpi radšej atmosféru... na SK sú motory 1.0TGDi celkom rarita. Ľudia po tom nejako extra nejdú a aj na sklade predajcov/importu ak sa objaví, tak občas v jednotkách kusov... . Daňová motivácia nie je a dôvera v 3 valce medzi ľuďmi tiež veľmi nie. Aj keď mi predajca nejaký rok dozadu vravel, že budú nútení importom viac objednávať trojvalce(lebo flotilové emisie) ale vraj im to zachránila dobrá predajnosť elektrifikovaných modelov prípadne elektromobilov...

A ako každý maloobjemový motor/trojvalec dupľom to vyžaduje zmenu návykov... čo ukazuje skúsenosti aj vysoká spotreba na okreskách v prípade Vysous-a. Má to motokárový prejav (t.j.... nič nič.. potom všetko... a potom zase nič.. z pohľadu krútiaceho momentu a otáčok), tak keď sa človek nechá strhnúť tak to viac žerie... :wink: .
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
lumix
****
Příspěvky: 1427
Registrován: 03 říj 2016, 21:58

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od lumix »

Měli jsme 2x tento motor, jednou kombi rok 2018 ještě bez GPF okolo 100.000km asi nejeto a pak FB 2022 už s GPF. Verze motoru ve FB je výrazně lepší, lepší pružnost, nižší hlučnost, nižší spotřeba. Je vidět ze ten motor porad ladí k lepšímu. Líbí se mi jak má auto s tímto motorem lehoucky předek v zatáčkách je to znát, jezdi se prijemneji než s O IV s 2,0 tdi, ale ne zas tak příjemně jak s e46 R6. Auto je to druhé do rodiny a motor tím pádem víc nez dostačující, 1,5 dpi jsem rozhodne nechtěl a za 1,5 tgdi se mi priplacet nechtělo, to už bych radeji připlatil za kombinaci 1,0 tgdi a automat. Problémy při tak malých najezdech zatím žádné nebyly, takže spokojenost a není o čem nezbytné nutno vypisovat.
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8137
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od Mexican »

ja som s tym litrovym TGDi fakt spojojny. Raz sa nam podarila aj cela nadrz za 4,99l/100 (roadtrip do Benatok)

po cca 23000km a vacsinovej mestskej premavke (okraj a stred Brna):
Přílohy
Screenshot_2024-01-19-18-44-36-720_de.spritmonitor.smapp_mp-edit.jpg
Screenshot_2024-01-19-18-44-36-720_de.spritmonitor.smapp_mp-edit.jpg (42.97 KiB) Zobrazeno 1548 x
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Hugo11
**
Příspěvky: 253
Registrován: 09 srp 2022, 21:36

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od Hugo11 »

marian85 píše: 19 led 2024, 14:26 Zdravím, je už niekto v ČR kto vie rozumne poladit aj smartstream verziu tohto motora?
Upravovat moderni turbobenzinovy motor s GPF je celkem narocna disciplina a pomerne pochybuju, ze by to pro motory :hyu: nekdo v CR relevantne umel.
Pokud se ale verze 74kW od 88kW lisi jen softwarem a hardwarove jsou motory identicke (coz ja nevim, ale je to klidne mozne), mohla by byt realna varianta pouzit mapy z 88kW motoru, coz by uz nekdo zvladnout mohl.
Zkusil bych tedy nejdriv proverit, jestli jsou 74kW a 88kW verze hardwarove identicke a pokud ano, oslovit treba https://www.olsguru.com/ jestli by si s tim poradil.
Votavik
**
Příspěvky: 116
Registrován: 19 zář 2017, 20:25

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od Votavik »

Ahoj, chci se zeptat, jestli jste někdo nezaznamenali nějaký test na tento motor se změřeným výkonem na zkušebně. Neví někdo jaký se skutečný výkon? Uvažuju o něm do I30 SW, je teď za dobrou cenu. MHEV nechci (potřebuji často kufr). Vím, že TSI i Ecoboosy mají podle testů výrazně větší výkon, ale pro tento motor jsem ho nikde nenašel.
Předem dík
2017 - dosud - Hyundai I30 Kombi 1.4 T-GDI T-K
Ranndy0213
Příspěvky: 2
Registrován: 04 zář 2023, 14:11

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od Ranndy0213 »

Hugo11 píše: 20 led 2024, 16:37
marian85 píše: 19 led 2024, 14:26 Zdravím, je už niekto v ČR kto vie rozumne poladit aj smartstream verziu tohto motora?
Upravovat moderni turbobenzinovy motor s GPF je celkem narocna disciplina a pomerne pochybuju, ze by to pro motory :hyu: nekdo v CR relevantne umel.
Pokud se ale verze 74kW od 88kW lisi jen softwarem a hardwarove jsou motory identicke (coz ja nevim, ale je to klidne mozne), mohla by byt realna varianta pouzit mapy z 88kW motoru, coz by uz nekdo zvladnout mohl.
Zkusil bych tedy nejdriv proverit, jestli jsou 74kW a 88kW verze hardwarove identicke a pokud ano, oslovit treba https://www.olsguru.com/ jestli by si s tim poradil.
Jo. Hardwarw je totožný. Fakt jen software. Na rozdíl od 1.0 tsi 70 kw vs. 1.0 tsi 81 kw či 1.5 tsi 96 kw vs 1.5 tsi kw. Ty motory nemají skoro nic společnýho.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od Axel.Foley »

Proč jsem taháš škodovácké motory? ](*,)
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
lumix
****
Příspěvky: 1427
Registrován: 03 říj 2016, 21:58

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od lumix »

Votavik píše: 07 kvě 2024, 11:26 Ahoj, chci se zeptat, jestli jste někdo nezaznamenali nějaký test na tento motor se změřeným výkonem na zkušebně. Neví někdo jaký se skutečný výkon? Uvažuju o něm do I30 SW, je teď za dobrou cenu. MHEV nechci (potřebuji často kufr). Vím, že TSI i Ecoboosy mají podle testů výrazně větší výkon, ale pro tento motor jsem ho nikde nenašel.
Předem dík
Kdysi byl dlouhodobý test 1,0 tgdi ve světě motoru a při měření na brzde tam byl o něco málo větší výkon, ake co se tyče kroutaku tak tam naměřili možná lehce přes 200. Zkusím prohledat jestli najdu.
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“