Motor 1,5 T-gdi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
thaischumi
**
Příspěvky: 204
Registrován: 05 srp 2020, 09:03

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od thaischumi »

Dali ti baterii "zdarmo" pak zaúčtovali 2. garančku 10 litrů. :mrgreen:
i30 Kombi 2019 1.4 T-GDI 103kW Comfort "Clean Slate Blue"
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8136
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Mexican »

... a to sa vyplati :-) :roll:
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
pecka411
*
Příspěvky: 78
Registrován: 02 dub 2022, 15:43

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od pecka411 »

Jasně, vím, že si připlácím za Prahu. Seženu to v Praze a okolí někde výrazně levněji? Podle reportů ve vlákně k servisu se mi nezdá. A nová AGM baterka asi taky není úplně za pár korun.
i30 Kombi 1,5 T-GDI iMT N LINE PREMIUM Sunset Red (2022)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)
Pozoris
**
Příspěvky: 112
Registrován: 03 srp 2018, 19:28
Bydliště: Brno

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Pozoris »

Jsi si jistý, že tam máš opravdu AGM baterku? Můžeš mrknout a případně odfotit? Protože já u 1.5 T-GDI MHEV Style Premium 08/23 mám baterii úplně obyčejnou, zřejmě olověnou? :-k Přes zimu mi auto vůbec neplachtilo a až tento týden se 2x zaplo. Bez rozdílu jestli ujedu 200km tahem nebo jen 10km cesty do/z práce.
Hyundai i30 1.5 T-GDi 117kW 2k23 Style Premium Sunset Red
Hyundai i30 Liftback 1.0 T-GDi 88kW 2k18 (Silver, Symbol +)
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8136
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Mexican »

tak napriklad Stonic 1.0TGDi (rv 2021) baterku AGM skutocne ma. A nemyslim si, ze by Hyundai daval nieco ineho..Tu jest foto

cena nahrady - Exide u prevereneho predajcu: https://www.battery-import.cz/autobater ... EMQAvD_BwE

(samozrejme pre 1,5TGdi moze byt potreba ina, vacsia. Vzasadse si staci pozriet rozmery a kapacitu. Pocitam vsak ze do 3000kc sa clovek vmesti
PS: po 4 dnoch poskakovania na 5km trasach rano a 5km odpolko ma baterka len 12,17 V (co je teda dost zle). Kvoli blbym trasam je to uz pomaly plugin hybrid, davam to na nabijacku kazdy vikend :-D
Přílohy
1709189707109.jpg
1709189707109.jpg (114.03 KiB) Zobrazeno 599 x
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Pozoris
**
Příspěvky: 112
Registrován: 03 srp 2018, 19:28
Bydliště: Brno

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Pozoris »

Ano, i30, Bayon, Stonic atd s 1.0 potažmo 1.5 dpi mají AGM. To vím a sám jsem ji měl u předešlé i30 1.0 T-GDi. Ovšem jdem mi teď čistě jen o variantu 1.5 T-GDI MHEV. Protože podle popisků a piktogramů na mé baterce je vážně obyč. Proto jsem zvědavý s čím příjde Pecka, zda po výměně v autorizáku mu dali AGM nebo opět obyč a třeba ví, jakou tam měl před tím? :-k :D
Hyundai i30 1.5 T-GDi 117kW 2k23 Style Premium Sunset Red
Hyundai i30 Liftback 1.0 T-GDi 88kW 2k18 (Silver, Symbol +)
Uživatelský avatar
Vysous
***
Příspěvky: 515
Registrován: 16 lis 2021, 14:27

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Vysous »

Tak smysl by to dávalo - AGM se dává hlavně kvůli Start/stop a MHEV startuje pomocí 48V, ne? Do elektroaut se taky AGM občas nedávají. Ale teda myslet si znamená prd vědět, já vím.
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Pozoris
**
Příspěvky: 112
Registrován: 03 srp 2018, 19:28
Bydliště: Brno

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Pozoris »

Konečně se to podařilo vložit. =D>

No, teoreticky ano. Ovšem první start jde z 12v a ty následné ze 48v systému. Ale pokud je auto osazeno obyčejnou baterkou a očividně s tím plachtěním mají lidé problémy, kdy v servise následně baterii mění za AGM, tak je to zvláštní. Celkově bych čekal, že budou primárně vozy osazovány s AGM díky vyšší odolnosti atd..

Ještě dodám, že na dotaz 4 autoráků co mají i30 MHEV za 12v baterii, tak ze dvou byla odpověď AGM, z dalšího olověná a ze čtvrtého EFB. Tak si vyber :D/
Přílohy
IMG_4722_11zon.jpeg
IMG_4722_11zon.jpeg (308.99 KiB) Zobrazeno 587 x
Hyundai i30 1.5 T-GDi 117kW 2k23 Style Premium Sunset Red
Hyundai i30 Liftback 1.0 T-GDi 88kW 2k18 (Silver, Symbol +)
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8136
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Mexican »

mas tam cislo dielu - 37110- A6100
internet hovori, ze nahrady z atento diel su skutocne kyselinove. Ja by som rozhodne dal bud EFB ako minimum alebo rovno AGM
Kyselinova je proste prezitok. Cenova uspora minimalna
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Pozoris
**
Příspěvky: 112
Registrován: 03 srp 2018, 19:28
Bydliště: Brno

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Pozoris »

No vida, ještě lepší. Díky za potvrzení :lol: ... budu to řešit asi o garancče, že auto vubec neplachtí a třeba budu mít štěstí a vymění ji na záruku za AGM :lol: ..

Odpověď technika na možnou výměnu za AGM baterii někdy z ledna:
Dobrý den,
výměna za silnější se nedoporučuje a už vůbec ne v zaruce. A ve Vašem případě bych to nedělal. Auto máte v záruce a pokud se neco stane na elektronice auta tak díky nestandardní baterii muze HYUNDAI zamítnout záruku a bohužel to budete muset zaplatit ze svého.

Ještě dodám, že jak výše udáváš napětí na té své 12.7v, tak je to cirka 80% kapacity AGM, ony jsou zvyklé normálně fungovat i na 12, či lehce pod 12v. Nemusel bys každý tyden dobíjet. U bývalé i30 jsem po dvou letech nechal vyměnit 60ah za 74ah od Varty a další necelé 4 roky (do prodeje loni v sprnu) fungovala perfektně. Dodám, že jsem měl autokameru s parkovacím režimem nastavenou na 12h a voltáž 12.0v a absolutně auto celou dobu startovalo na první dobrou.
Hyundai i30 1.5 T-GDi 117kW 2k23 Style Premium Sunset Red
Hyundai i30 Liftback 1.0 T-GDi 88kW 2k18 (Silver, Symbol +)
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8136
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Mexican »

no to ale pozor. Odhliadnuc o toho, ze technik asi pletie co je standard a co nie je standard a nasledne hovori o silnejsej.
Dolezite je aby kapacitne (to je asi to co mysli "silnejsi" bola bateria rovnaka = 60Ah za 60Ah aby to RJ mala v cajku a pripadne neprotestovala
Je fakt, ze krivka nabijania kyselinovky a AGM sa lisi (AGM potrebuje trochu vyssi prud), myslim vsak ze Euro6 alternator je na taketo veci pripraveny. Ideal by bola LFP s dobrou BMS :-D

Strasenie zarukou je taka ta klasicke Bu-BU-Bu. To ze sa nieco zle stane elektroinstalacii nezalezi na baterii, zalezi to na alternatore a rezime istenia
Ano, stane sa najma u starych a neservisovanych kramov ze baterka je tak biednom stave ze pri nabijani urobi puf (a auto moze zhoriet). To sa vsak moze stat aj originalu (nestane sa pretoze sa to pocas 5 rocnej zaruky pravdepodobne neprejavi). Ak by ti 6 rocna origo baterka z autorizaku zapalila auto, tak autorizak beztak len pokrci ramenami


Mal som tam chybu: vypadla mi jednotka - navapie bolo 12,17V (co je asi 60% co je taky ten trend inteligentneho nabijania)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
XMira
*****
Příspěvky: 1723
Registrován: 23 lis 2005, 10:11
Bydliště: CB

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od XMira »

Můj XCeed se stejným motorem používá 70Ah AGM. Asi proto, že nemá MHEV. Takže stopstart vždy točí z 12V baterky. Ale, na druhou stranu, nemyslím, že by u i30 nastal problém v případě 70Ah AGM.
Mimochodem, taky plánují u :hyu: sundat 20ps v 1.5 jako Kia? ;-)
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Pozoris
**
Příspěvky: 112
Registrován: 03 srp 2018, 19:28
Bydliště: Brno

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Pozoris »

Ono je to zřejmě tím 48v systémem. 1.0 tgdi i 1.5 dpi má AGM, i5tgdi mhe olověnou. Jako technicky by problém být neměl, ale technik se doslova zhrozil u možné výměny za silnější a k tomu AGM.

Ano, sníží se i 1.5 mhev na 103kw.
Hyundai i30 1.5 T-GDi 117kW 2k23 Style Premium Sunset Red
Hyundai i30 Liftback 1.0 T-GDi 88kW 2k18 (Silver, Symbol +)
Fry
**
Příspěvky: 124
Registrován: 20 srp 2023, 09:34

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Fry »

a k čomu je ten MHEV? keď to aj u :hyu: klesne na 103kW, nuž asi zrejme k ničomu :lol:

čo sa týka batérie, nevidím cez kryt + pólu, aký je jej názov a odpájať ju nebudem kvôli tomu
i30 Hatchback PLAY 1.5 T-GDI 7DCT
Uživatelský avatar
XMira
*****
Příspěvky: 1723
Registrován: 23 lis 2005, 10:11
Bydliště: CB

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od XMira »

Já bych v tom zas tolik záhadu neviděl. Jediný důvod (a rozdíl) AGM a obyčejné baterie je ve vnitřní konstrukci a využití skelné vaty. Jinak je to normální olověná baterie s kyselinou. Lépe snáší cyklické vybíjení a nabíjení. Typicky způsobené systémem stop/start. Zrovna tak i 70Ah kapacitu bych viděl kvůli S/S. Pokud se u MHEV tohle děje pomocí 48V accu, není důvod zvyšovat náklady použitím dražší baterie. A také není moc důvod používat AGM v autě bez S/S.
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“