Disky

Vše kolem úprav na Vašem miláčkovi - kola, hudba, osvětlení, úpravy motoru, styling.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
cestovatelcasem
**
Příspěvky: 152
Registrován: 07 dub 2022, 17:19

Re: Disky

Příspěvek od cestovatelcasem »

shawt píše: 28 led 2024, 22:48 Zdravim chlapi. Budu kupovat new ALU, mam v hledacku Dezent TA a nebo AEZ Tioga Titan. Mate nekdo zkusenost s AEZ? Kvalitou to bude asi podobne?
U AEZ mě (příjemně) překvapilo, že jsou schopni u některých disků (např. doprodávaný Cliff, který byl hodnocen výrobně/návrhem jako velmi zdařilý) docílit v porovnání s konkurencí (Ronal,Autec,Brock, ale dokonce třeba i mnohem dražší italský OZ nebo Sparco) poměrně nízký hmotnosti disků při zachování velký zatížitelnosti. Možná taky proto byli schopni u svých disků docílit vysokého ET vhodnýho pro :hyu: , aniž by existovalo větší riziko nežádoucí deformace disku.
Jak je to ale s odolností povrchu vůči soli apod. to těžko říct... Takový Ronaly R56 (v černé barvě) už mám odřené na stříbrný podklad fest :lol:
Reklama
 

cestovatelcasem
**
Příspěvky: 152
Registrován: 07 dub 2022, 17:19

Re: Disky

Příspěvek od cestovatelcasem »

cestovatelcasem píše: 19 úno 2024, 10:56
shawt píše: 28 led 2024, 22:48 Zdravim chlapi. Budu kupovat new ALU, mam v hledacku Dezent TA a nebo AEZ Tioga Titan. Mate nekdo zkusenost s AEZ? Kvalitou to bude asi podobne?
U AEZ mě (příjemně) překvapilo, že jsou schopni u některých disků (např. doprodávaný Cliff, který byl hodnocen výrobně/návrhem jako velmi zdařilý) docílit v porovnání s konkurencí (Ronal,Autec,Brock, ale dokonce třeba i mnohem dražší italský OZ nebo Sparco) poměrně nízký hmotnosti disků při zachování velký zatížitelnosti. Možná taky proto byli schopni u svých disků docílit vysokého ET vhodnýho pro :hyu: , aniž by existovalo větší riziko nežádoucí deformace disku. Z vlastní zkušenosti, pokud hledáte robustní/bytelný disky, bych doporučoval pátrat po discích, který se nabízejí v různých ET při stejných velikostech současně a který se nabízejí i v ET např. 48,50+. Protože už jen fakt, že výrobce je schopen dát záruku na disk s tak extrémním tvarem, cosi nasvědčuje o tuhosti/odolnosti disku. Pomíjím ale závodní ne-kované disky, tam se se zničením disku čas od času počítá ve prospěch nízké váhy (např. lehká Enkei, která jsou známá náchylností k deformacím).
Jak je to ale s odolností povrchu vůči soli apod. to těžko říct... Takový Ronaly R56 (v černé barvě) už mám odřené na stříbrný podklad fest :lol:
Uživatelský avatar
dexter4
*
Příspěvky: 45
Registrován: 09 led 2011, 18:48

Re: Disky

Příspěvek od dexter4 »

Něco na léto...
Přílohy
IMG_20240405_155447_11zon.jpg
IMG_20240405_155447_11zon.jpg (308.4 KiB) Zobrazeno 960 x
Fastback 1,6 CRDi 7DCT MY19 STYLE PREMIUM
HONDA C9G 2,2i-DTEC
HONDA FR-V 2,0i-VTEC
HONDA Stream 2,0i-VTEC
Renault Laguna 2,0i lpg
Nissan Silvia 1,8T
Škoda 135 lpg
Škoda 110L
Polski Fiat 125p
lumix
****
Příspěvky: 1427
Registrován: 03 říj 2016, 21:58

Re: Disky

Příspěvek od lumix »

Kabriolet nebo roadster by byl lepší na léto 😉
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8138
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Disky

Příspěvek od Mexican »

pekne ten fastback vyzera, farba elegantna a die disky tomu davaju smrnc!
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
dexter4
*
Příspěvky: 45
Registrován: 09 led 2011, 18:48

Re: Disky

Příspěvek od dexter4 »

lumix píše: 09 dub 2024, 19:11 Kabriolet nebo roadster by byl lepší na léto 😉
Z toho už jsem vyrostl...
Fastback 1,6 CRDi 7DCT MY19 STYLE PREMIUM
HONDA C9G 2,2i-DTEC
HONDA FR-V 2,0i-VTEC
HONDA Stream 2,0i-VTEC
Renault Laguna 2,0i lpg
Nissan Silvia 1,8T
Škoda 135 lpg
Škoda 110L
Polski Fiat 125p
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Disky

Příspěvek od Maras »

Parádní kola =D>
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
V0LANT
Příspěvky: 3
Registrován: 13 dub 2024, 10:26

Re: Disky

Příspěvek od V0LANT »

Dobrý den / Ahoj
Doposud pro mě byla kola/diky pouze o číslech 17/18/19 protože sem nevlastnil auto u kterýho by stálo za to utrácet za nějaké pěkné :D
Nově jsem si konečně pořídil vysněný i30N 2017 ale v techničáku je pouze jeden rozměr kol a to 19"
z mnoha důvodů bych rád chtěl pořídit 18" ale až v posledních týdnech jsem zjistil jaká je to hrozná alchymie ](*,)
Přísahám že sem si to tu prošel vážně důkladně ale v 600 + odpovědí v tomto vláknu se člověk lehce ztratí :)
chtěl bych se zeptat na následující:
Jaké MAX a MIN ET si mužu pro hyundai i30N Dovolit?
jáké velikosti jestli striktně 8J nebo mohu i menší 7,5J
Ovlivňuje velikost ET ( jako například že ET 40 by šlo pro 8J ale již nikoliv pro 7,5?)
Mockrát děkuji za každou odpověď co nějak pomuže :hyu:
dibarbora
*****
Příspěvky: 2234
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Disky

Příspěvek od dibarbora »

Ak zoženieš disky v rozmere 7,5Jx18 ET53 s certifikátom na i30N performance (270k) tak teoreticky použiť môžeš + pneu 225/40ZR18 92Y...
je to rozmer, ktorý sa dával na i30N (250k).. len si ich treba nechať zapísať..
Vôbec by som nelaboroval s nejakým iným ET...

ale rovnako existuje X dôvodov prečo to nerobiť...

úplne základný dôvod je charakter auta, ktoré si si kúpil...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
cestovatelcasem
**
Příspěvky: 152
Registrován: 07 dub 2022, 17:19

Re: Disky

Příspěvek od cestovatelcasem »

Zajímavá, určitě "tempting" kombinace :D Jenže, co tak vím (a pročetl jsem si už TÜV/gutachten certifikátů hafo) pro použití na i30N (ale i i20N) musela být kola speciálně certifikovaná. Jako kdyby šlo o zcela samostatné/jiné :hyu: vozidlo.
Tj. občas bylo možné najít typy kol, která sice měla certifikaci pro i30N, ale ne pro normální i30. Např. taková Borbet W 80840 8x18, ET50 (nebo i ET40), která sice umožňovala zápis až 245/35 R18 kol, ale jen pro i30N... Stejně tak třeba Ronal R68 68R8905 9x18, ET40, která umožňovala zapsatelnost dokonce až 255/35 R18 (např. https://www.elektrony.cz/cs/alu-kola/ro ... /provedeni ), ale (v těchhle max. rozměrech pneu) jen na i30N...

Zapsat taková "N" kola (=výhradně pro N) pro normální i30 je údajně velmi drahá a časově náročná záležitost.. Pokud si dobře pamatuju, musel by takový vlastník i30N kol pro použití na normální i30 provést de facto homologaci stejnou, jakou by býval musel provést i výrobce kol. A pro každý jednotlivý kus kola na každou nápravu.. Cena se prý pohybovala nad 100tis., někdy až 300tis., záleželo na rozsahu homologace, viz třeba info v článku ze Světa Motorů z r.2019 "firma zanikla, jméno žije dál"..
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Úpravy (tuning)“