a preco liat nieco drahsieho, co sice nemoze uskodit ale rozhodne neprospeje? Nie je lepsie tankovat bud aditivovany BA95 alebo ho dodatocne aditivovat (STP, VIF, Ekolube, ...)
Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8144
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Reklama
Re: Motor 1.5DPi
Proč tankovat nějaký dražší? Probíralo se to tu asi tisíckrát, místo biosložky je tam ETBE, který je sice dražší, ale stabilnější a šetrnější k palivovému systému.
Re: Motor 1.5DPi
Každý nech robí ako uzná za vhodne.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
- Antoncik_a_FIALKA
- *
- Příspěvky: 32
- Registrován: 25 říj 2006, 00:02
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Motor 1.5DPi
Ahoj všem,
dlouho jsem na tomto fóru nic nenapsal! Koukám po ojetém i30 z roku 2022 s benzinovým motorem, ale stále se nemohu rozhodnout, který motor si pořídit: buď 1.5 DPI nebo 1.0 TGDI. Můj nájezd je kolem 15 tisíc kilometrů, cesta do práce z Teplic do Ústí přes D8 je asi 21 km jedním směrem. Dále podnikám výlety s rodinou (1 dítě) a jednou ročně jedeme do Chorvatska. Nejde mi tolik o výkon, ale spíše o spotřebu a spolehlivost. Díky moc za rady!
dlouho jsem na tomto fóru nic nenapsal! Koukám po ojetém i30 z roku 2022 s benzinovým motorem, ale stále se nemohu rozhodnout, který motor si pořídit: buď 1.5 DPI nebo 1.0 TGDI. Můj nájezd je kolem 15 tisíc kilometrů, cesta do práce z Teplic do Ústí přes D8 je asi 21 km jedním směrem. Dále podnikám výlety s rodinou (1 dítě) a jednou ročně jedeme do Chorvatska. Nejde mi tolik o výkon, ale spíše o spotřebu a spolehlivost. Díky moc za rady!
ACCENT_95_5dvr_1.3 - DEAD
Re: Motor 1.5DPi
Tak to mas asi jednoduche vyhodou DPI je mensi ujma na zdravi jezdenim po meste, pri projizdkach 20km+ uz to resit nemusis. S TGDI budes mit na popisovanych trasach mozna az o litr nizsi spotrebu coz je pro tebe rozdil asi tak 5000kc rocne. Na DPI se ti muze pokazit mene veci kdyz tam nejsou, ale ted to budes mit v zaruce a za X let kdyby neco tak budes mit neco nasporeno. Vzal bych fastback TGDI dostanes lepsi zadni napravu a tech par koniku v lepsich otackach si rad uzijes. DPI je fakt dost sterilni a s tim jsi odsouzen k rodinnemu kombi, ktery sice neni uplne skaredy, ale fastback uz od pohledu jede lip
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Re: Motor 1.5DPi
Tiež by som volil DPI.V meste určite lepšie a na dialnici ramci predpisov v poho.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Motor 1.5DPi
Mám DPi 3 roky a spokojenost. S rodinou stejně člověk jezdí opatrněji a když to vidím na silnici, jak ty opice za volantama ani neznají předpisy, tak o to více jsem na pozoru a nikam se neženu. Ale k tématu, DPi na dlouhodobé užívání ideální, kdo mění auta do 4 let, tak je to jedno. Jinak brzdou nejsem a auto jezdí dobře
Hyundai i30 kombi 2021 Smart 1.5 DPi, průměrná spotřeba 5.6l
Re: Motor 1.5DPi
Ano, takto jsem to praktikoval posledních 8 let. Ale po změně 95ky na E10 a vzhledem k menším nájezdům u druhého auta jsem přešel na 98. Jak už tu někdo psal, právě vzhledem k menším nájezdům mě ten rozdíl v ceně až tak "nebolí", ale hlavně nemusím přemýšlet, jestli už benzín v autě není dýl jak 2 nebo 3 měsíce a jestli nenadělá paseku. A tankovat za méně, jen proto, abych tankoval častěji, to asi nechci. Takže ano, můj primární důvod přechodu na 98 je menší nájezd a s tím spojené potenciální problémy E10 95 a pak vidím i výhody s tím spojené ve formě snad větší "šetrnosti" k palivovému systému, jak už tu taky bylo psáno
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8144
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
ale on DPI je stavany na E10 (vid manual a viecko nadrze), takze tam sa tomu fakt nic nestane. Je to take to strasenie novinarmi, nie je to zalozene realne na ziadnej realnej zalezitosti. Napisane vsak uz tisickrat - su to vase peniaze. Vcera som si spomenul, ked som tankoval plnu na moto za 640kc a predomnou na benzikoe platil borec len za ciga 760kc ako mi ludia hovoria, ze "moto je drahy konicek"
Inak aj motorke z roku 2001 ten E10 nerobi vobec nic (a to som ho sporadicky tankoval snad posledne 2-3 roky, rozptyl medzi tankovanim najma v zime byva znacny, teraz som mal kvoli dvom servisom a blbej zime 4 mesiace beznal v nadrzi (nejaky rakusky e10 z dost pochybnej pumpy v Hadres)
Inak aj motorke z roku 2001 ten E10 nerobi vobec nic (a to som ho sporadicky tankoval snad posledne 2-3 roky, rozptyl medzi tankovanim najma v zime byva znacny, teraz som mal kvoli dvom servisom a blbej zime 4 mesiace beznal v nadrzi (nejaky rakusky e10 z dost pochybnej pumpy v Hadres)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Motor 1.5DPi
Jasně, že DPI je na E10 stavěný To já vůbec nerozporuju. Ale jak jsem psal, tankuju i do druhého auta.
Zároveň to, že je na to to stavěný z hlediska toho, že to (jak psali novináři - já jsem laik) nebude škodit žádným těsněním apod., tak ale neznamená, že to zároveň neudělá to, co např. v tomto videu https://garaz.tv/player/9XSyVMARmopFwAQOdEdL
Ano, rok v nádrži je extrém a to asi nikdo nemá... Ale, přesto ve mě biosložka v E10 zanechala po shlédnutí tohoto videa jistou pachuť a tak ji prostě dokud bude jiná možnost tankovat nebudu. To je celé Při ročních nájezdech aut, které máme, ten rozdíl 2-3Kč na litru není nijak likvidační (po odečtení nějaké slevy co třeba Benzina dává, když se tankuje s jejich kartou, tak to vychází navíc opravdu asi na ty 2Kč / litr). Schválně jsem to spočítal a při spotřebě 6,5l / 100 km a ročním nájezdu cca 7500km je to za rok 975,- navíc, oproti 95ce. A VIF taky není zadarmo, takže pokud bych za 7500km projel cca 500 litrů (což je jedna plechovka VIFu), tak je to za rok rozdíl třeba 700-800Kč. Což je opravdu zanedbatelné. A u druhého auta, které za rok najede kolem 3500km tak tam už úplně.
Čili raději dám "pár stovek" ročně a odpadne mi častější tankování a dolévání VIFu a ještě mám (možná placebo) lepší pocit z toho, že mi v nádrži a v palivovém systému neulpívá žádný sajrajt.
Ale ve finále, je to asi opravdu na každém, co bude nebo chce tankovat a kdybych jezdil tolik, že budu třeba 2x do měsíce brát plnou nádrž, asi by mi to bylo jedno. Ale toto není můj případ Jen možná místo Vervy vyzkouším i MOL
-
- *
- Příspěvky: 40
- Registrován: 21 říj 2022, 11:54
Re: Motor 1.5DPi
Ahoj, mrkni jestli nemáš někde poblíž čerpačku EuroOil. Je to ČEPRO. V appce EuroOil srdcovka vidíš obsah biosložky na jejich čerpačkách. Tady na severní Moravě a ve Slezsku je řada stanic, kde mají i nulový obsah biosraček. Dokud to tak mají, tak místo Benziny tankuji aditivovanou BA95 s 0% bio u nich.
Non desistas, non exieris.
Si vis pacem, para bellum.
Od 09/2022 i30 kombi 1.5 DPI Family Comfort
Si vis pacem, para bellum.
Od 09/2022 i30 kombi 1.5 DPI Family Comfort
Re: Motor 1.5DPi
Ja od noveho roku tankuju 98 na Onu. Stoji me to o 1 korunu vic nez 95 na Benzine . Je to E5 a zadnou vyssi spotrebu nepozoruji Myslim , ze to nebude benzinem, ale mistem, kde to auto jezdi.Moje prumerna spotreba od pirizeni auta je 6.1
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
Re: Motor 1.5DPi
Tak skoro leto je tu a spotreba klesa . Cesta Dvur Kralove nad Labem - Hradec Kralove a zpet.
- Přílohy
-
- IMG_20240503_121108.jpg (37.83 KiB) Zobrazeno 400 x
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8144
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
pri cca 50km/h priemerke by to 1.0TGDi dal uplne napohodu o liter menej. A to by sa clovek ani nemusel moc snazit
Ak tam bude spotreba 3.x tak potom to bude zaujimave
Ak tam bude spotreba 3.x tak potom to bude zaujimave
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Motor 1.5DPi
Nemám sice fotky, ale za poslední 3 tankování doplna a ujeto cca 2200km spotřeba 5,6; 5,6; a poslední 5,4;. A to včetně 30% dálnic.
Prostě teplo a letní gumy.
Prostě teplo a letní gumy.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...