1,6 TGDI benzin v oleji
Moderátoři: miooo, Moderátoři
1,6 TGDI benzin v oleji
Zdravim. Chcel by som vas poprosit o radu.
Koncom roka 2021 som kupil nove Santa FE Hybrid. Po roku (12/2022) bezproblemovej prevadzky som absolvoval 1. garancnu kontrolu, s tym, ze tam boli z mojej strany nejake poznamky ohladne rezonujuceho repraku a v poslednej dobe pred tou kontrolou som obcas citil zapach, ktory z motoroveho priestoru prechadzal do kurenia/vetrania. V servise zistili zavaznu zavadu, presakovanie oleja z motora a zaroven mi oznamili, ze v motore bolo mnozstvo benzinu (cca 2 litre). Skratka tam bolo tolko oleja s benzinom, ze to pretlacalo az von cez tesnenie motora. Zavadu odstranili v ramci garancie a upozornili ma, ze robim vela kratkych jazd, a ze to moze byt kvoli tomu. Podla manualu je kratka jazda pod 8 km, resp. pod 16 v zime. V ten prvy rok som o tom ani netusil, pri predchadzajucich autach (dci diesel, potom turbobenzin) som taketo veci vobec neriesil, lebo nebol dovod. Pocas prveho roka som otocil Chorvatsko a na moje pomery som robil pomerne vela dlhych jazd po dialnici, s celkovym nabehom cca 11000 km. Po tom upozorneni som si zacal na to davat pozor, aj ked samozrejme obcas ta kratsia jazda bola. Podla ich odporucania som chodil auto obcas prevetrat na dialnicu. Na jar 2023 tam bolo zase vela oleja, uz svietila aj kontrolka motora a raz dokonca preblikla aj kontrolka mazania. To mi vymenili olej. Pred letom 2023 som vymenil olej zase. Pocas dalsej garancnej prehliadky (12/2023) tam bolo zase vela benzinu, odporucanie to iste, kratke jazdy. V zime je to trochu problem, 16 km na jazdu je na mna skratka vela, uz pri 8 km limite musim spravidla behat cez cele mesto. V zmysle manualu je pre zachovanie garancie potrebne menit olej 2-krat do roka, ak robite kratke jazdy, tak som 1. marca nechal zase za svoje vymenit olej po zime, kedze som vedel, ze tam bude zase benzin. Dva tyzdne po vymene oleja som absolvoval dlhsiu jazdu cca 200 km (dialnica+I.trieda) a po odstaveni auta som citil zase ten sprievodny zapach, bolo mi jasne, ze tam je zase kopu benzinu. Takze zase do servisu, objednali ma na polku maja, ale cca pred tyzdnom som ich poziadal o operativne riesenie situacie, lebo tej zmesi v motore je zase vela. Auto si tam teda nechali, ze musia konzultovat s importerom. Aktualne som sa dozvedel, ze importer si stale mysli, ze je chyba na mojej strane - kratke jazdy. Takze zrejme mi akurat vymenia olej (po 6 tyzdnoch a cca 1300 km) a budem to musiet zase zaplatit. Priznam sa, ze neviem ako mam dalej postupovat. V manuali je napisane, ze ak robite kratke jazdy, treba menit olej 2-krat do roka a nie po kazdych 6-tyzdnoch! Mate niekto podobne skusenosti? Ako by ste postupovali? Dakujem
Koncom roka 2021 som kupil nove Santa FE Hybrid. Po roku (12/2022) bezproblemovej prevadzky som absolvoval 1. garancnu kontrolu, s tym, ze tam boli z mojej strany nejake poznamky ohladne rezonujuceho repraku a v poslednej dobe pred tou kontrolou som obcas citil zapach, ktory z motoroveho priestoru prechadzal do kurenia/vetrania. V servise zistili zavaznu zavadu, presakovanie oleja z motora a zaroven mi oznamili, ze v motore bolo mnozstvo benzinu (cca 2 litre). Skratka tam bolo tolko oleja s benzinom, ze to pretlacalo az von cez tesnenie motora. Zavadu odstranili v ramci garancie a upozornili ma, ze robim vela kratkych jazd, a ze to moze byt kvoli tomu. Podla manualu je kratka jazda pod 8 km, resp. pod 16 v zime. V ten prvy rok som o tom ani netusil, pri predchadzajucich autach (dci diesel, potom turbobenzin) som taketo veci vobec neriesil, lebo nebol dovod. Pocas prveho roka som otocil Chorvatsko a na moje pomery som robil pomerne vela dlhych jazd po dialnici, s celkovym nabehom cca 11000 km. Po tom upozorneni som si zacal na to davat pozor, aj ked samozrejme obcas ta kratsia jazda bola. Podla ich odporucania som chodil auto obcas prevetrat na dialnicu. Na jar 2023 tam bolo zase vela oleja, uz svietila aj kontrolka motora a raz dokonca preblikla aj kontrolka mazania. To mi vymenili olej. Pred letom 2023 som vymenil olej zase. Pocas dalsej garancnej prehliadky (12/2023) tam bolo zase vela benzinu, odporucanie to iste, kratke jazdy. V zime je to trochu problem, 16 km na jazdu je na mna skratka vela, uz pri 8 km limite musim spravidla behat cez cele mesto. V zmysle manualu je pre zachovanie garancie potrebne menit olej 2-krat do roka, ak robite kratke jazdy, tak som 1. marca nechal zase za svoje vymenit olej po zime, kedze som vedel, ze tam bude zase benzin. Dva tyzdne po vymene oleja som absolvoval dlhsiu jazdu cca 200 km (dialnica+I.trieda) a po odstaveni auta som citil zase ten sprievodny zapach, bolo mi jasne, ze tam je zase kopu benzinu. Takze zase do servisu, objednali ma na polku maja, ale cca pred tyzdnom som ich poziadal o operativne riesenie situacie, lebo tej zmesi v motore je zase vela. Auto si tam teda nechali, ze musia konzultovat s importerom. Aktualne som sa dozvedel, ze importer si stale mysli, ze je chyba na mojej strane - kratke jazdy. Takze zrejme mi akurat vymenia olej (po 6 tyzdnoch a cca 1300 km) a budem to musiet zase zaplatit. Priznam sa, ze neviem ako mam dalej postupovat. V manuali je napisane, ze ak robite kratke jazdy, treba menit olej 2-krat do roka a nie po kazdych 6-tyzdnoch! Mate niekto podobne skusenosti? Ako by ste postupovali? Dakujem
- Reklama
Re: 1,6 TGDI benzin v oleji
V prvom rade.. takéto prejavy normálne nie sú... určite nie po 200km trase.. to tam ten benzín musí liať v "kýbloch". Takže s motorom všetko v kostolnom poriadku nebude (vstreky, nefunkčná regulácia chladenia... ) ... Koľko máš spotrebu?... počítanú myslím.
V druhom rade pôsobí až komicky argumentácia servisu pri takýchto problémoch s HEV, že jazdíš na krátke trasy... však na to ten hybrid je. A studená prevádzka je akosi jeho prirodzená vlastnosť vyplývajúca so stratégie riadenia spaľovacieho motora... keďže ho vypína kedy len môže.
V treťom rade ako s tým ďalej... vymeniť olej a predať... napísal som tu už niekoľko krát.. tak ako poskladali hybrid chlapci v koncerne H&K je už na prvý pohľad blbé a nebezpečené riešenie..
Ak potrebuješ fakt jazdiť okolo komína, tak si kúp nejaký odolnejší hybrid.. Tyota(Suzuki), Ford sú na to predsa len lepšie skonštruované...
A ak sa chceš vadiť so servisom, tak by som im oplieskal o hlavu tú schizofréniu (hybrid = nevhodné na krátke trasy) + vyššie napísané argumenty o tej teplote motora, že ako ju máš ovplyvniť, keď je motor aj po 30km studený.. ale skôr by som zmenil servis..
V druhom rade pôsobí až komicky argumentácia servisu pri takýchto problémoch s HEV, že jazdíš na krátke trasy... však na to ten hybrid je. A studená prevádzka je akosi jeho prirodzená vlastnosť vyplývajúca so stratégie riadenia spaľovacieho motora... keďže ho vypína kedy len môže.
V treťom rade ako s tým ďalej... vymeniť olej a predať... napísal som tu už niekoľko krát.. tak ako poskladali hybrid chlapci v koncerne H&K je už na prvý pohľad blbé a nebezpečené riešenie..
Ak potrebuješ fakt jazdiť okolo komína, tak si kúp nejaký odolnejší hybrid.. Tyota(Suzuki), Ford sú na to predsa len lepšie skonštruované...
A ak sa chceš vadiť so servisom, tak by som im oplieskal o hlavu tú schizofréniu (hybrid = nevhodné na krátke trasy) + vyššie napísané argumenty o tej teplote motora, že ako ju máš ovplyvniť, keď je motor aj po 30km studený.. ale skôr by som zmenil servis..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8159
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,6 TGDI benzin v oleji
ak v servise hovoria, ze jazdis kratsie trasy tak nech to dokazu. To je take to tvrdenie proti tvrdeniu. Ty tam mas zjavne hafo benalu v oleji, to je jasne preukazatelne.
Moja zena rok a pol jazdi s priamovstrekom (1.0Tgdi) skoro kazdy den len 3km do prace a 3 km nazpat. Raz do tyzdna to natiahne na cca 15km trasu. Cez vikend dame vzdy nejaky vylet, to vsak tiez nie je viac ako 50km v kuse bez vychladnutia. No a tri / styri krat rocne to vezmem ja na Slovensko, 250km v kuse ale vacsinou v ostrejsom tempe. To je ale vsetko.
auto ma momentalne po 2,5 rokoch asi 25 000km, olej sme menili pri 3000km, 11 000km a 21 000km. Spotreba konstantna, olej nepribuda, olej nesmrdi po benzine. Takze aby som to zhrnul - rozhodne tie problemy co ma Ego nie su sposobene kratkymi (neoverene tvrdenie) trasami
Nenechat sa odradit, to SantaFe HEV stalo vela penazi a tak musi sluzit
PS: druhe auto co mame je Tucson HEV, ten ma 21 000km a tam po jednej vymene oleja pri 15000km vsetko vyzera z pohladu motora uplne v poriadku.
Moja zena rok a pol jazdi s priamovstrekom (1.0Tgdi) skoro kazdy den len 3km do prace a 3 km nazpat. Raz do tyzdna to natiahne na cca 15km trasu. Cez vikend dame vzdy nejaky vylet, to vsak tiez nie je viac ako 50km v kuse bez vychladnutia. No a tri / styri krat rocne to vezmem ja na Slovensko, 250km v kuse ale vacsinou v ostrejsom tempe. To je ale vsetko.
auto ma momentalne po 2,5 rokoch asi 25 000km, olej sme menili pri 3000km, 11 000km a 21 000km. Spotreba konstantna, olej nepribuda, olej nesmrdi po benzine. Takze aby som to zhrnul - rozhodne tie problemy co ma Ego nie su sposobene kratkymi (neoverene tvrdenie) trasami
Nenechat sa odradit, to SantaFe HEV stalo vela penazi a tak musi sluzit
PS: druhe auto co mame je Tucson HEV, ten ma 21 000km a tam po jednej vymene oleja pri 15000km vsetko vyzera z pohladu motora uplne v poriadku.
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: 1,6 TGDI benzin v oleji
Cukají se. Řekni, že chceš náhradní auto a začni na ně pořádně tlačit. Zatáhni do toho taky importéra.
Někdo to tady už myslím řešil s Tusconem. Závěrem bylo, že tam byly špatné vstřikovače benzínu, nebo palivová pumpa.
Někdo to tady už myslím řešil s Tusconem. Závěrem bylo, že tam byly špatné vstřikovače benzínu, nebo palivová pumpa.
Re: 1,6 TGDI benzin v oleji
Hyundai/ Kia,HEV nejhorší možná kombinace.
Re: 1,6 TGDI benzin v oleji
Vdaka za odpoved.dibarbora píše: ↑15 dub 2024, 22:21 V prvom rade.. takéto prejavy normálne nie sú... určite nie po 200km trase.. to tam ten benzín musí liať v "kýbloch". Takže s motorom všetko v kostolnom poriadku nebude (vstreky, nefunkčná regulácia chladenia... ) ... Koľko máš spotrebu?... počítanú myslím.
V druhom rade pôsobí až komicky argumentácia servisu pri takýchto problémoch s HEV, že jazdíš na krátke trasy... však na to ten hybrid je. A studená prevádzka je akosi jeho prirodzená vlastnosť vyplývajúca so stratégie riadenia spaľovacieho motora... keďže ho vypína kedy len môže.
V treťom rade ako s tým ďalej... vymeniť olej a predať... napísal som tu už niekoľko krát.. tak ako poskladali hybrid chlapci v koncerne H&K je už na prvý pohľad blbé a nebezpečené riešenie..
Ak potrebuješ fakt jazdiť okolo komína, tak si kúp nejaký odolnejší hybrid.. Tyota(Suzuki), Ford sú na to predsa len lepšie skonštruované...
A ak sa chceš vadiť so servisom, tak by som im oplieskal o hlavu tú schizofréniu (hybrid = nevhodné na krátke trasy) + vyššie napísané argumenty o tej teplote motora, že ako ju máš ovplyvniť, keď je motor aj po 30km studený.. ale skôr by som zmenil servis..
Co sa tyka spotreby, ta mi pride celkom ok. Teraz sa pohybuje okolo 7-8 litrov, jazdim rezim smart a sport.
No pri kupe vozidlo mi nikto neodporoval, ked som hovoril, ze si zoberiem radsej HEV ako diesel, lebo robim prevazne kratke trasy.
Tiez uvazujem, ze ho asi predam, len sa obavam, ze ten motor uz nie je ok a s tou servisnou historiou mi ho nikto normalny a za normalne peniaze nekupi.
No a servis momentalne zmenit nemozem. Pokial nedoriesim situaciu nejakym sposobom v tomto servise, v inom ma nevezmu. Inak pozeram, ze si zo Ziliny, takze asi vies, kde servisujem...
Re: 1,6 TGDI benzin v oleji
Cau.Mexican píše: ↑16 dub 2024, 07:31 ak v servise hovoria, ze jazdis kratsie trasy tak nech to dokazu. To je take to tvrdenie proti tvrdeniu. Ty tam mas zjavne hafo benalu v oleji, to je jasne preukazatelne.
Moja zena rok a pol jazdi s priamovstrekom (1.0Tgdi) skoro kazdy den len 3km do prace a 3 km nazpat. Raz do tyzdna to natiahne na cca 15km trasu. Cez vikend dame vzdy nejaky vylet, to vsak tiez nie je viac ako 50km v kuse bez vychladnutia. No a tri / styri krat rocne to vezmem ja na Slovensko, 250km v kuse ale vacsinou v ostrejsom tempe. To je ale vsetko.
auto ma momentalne po 2,5 rokoch asi 25 000km, olej sme menili pri 3000km, 11 000km a 21 000km. Spotreba konstantna, olej nepribuda, olej nesmrdi po benzine. Takze aby som to zhrnul - rozhodne tie problemy co ma Ego nie su sposobene kratkymi (neoverene tvrdenie) trasami
Nenechat sa odradit, to SantaFe HEV stalo vela penazi a tak musi sluzit
PS: druhe auto co mame je Tucson HEV, ten ma 21 000km a tam po jednej vymene oleja pri 15000km vsetko vyzera z pohladu motora uplne v poriadku.
Dokazat to asi vedia, z palubneho pocitaca vedia vytiahnut jazdy. Ja mam appku, v ktorej to vidim, takze oni to vidia tiez. Vcera som si robil analyzu, ze kratke jazdy su u mna cca 50 % vsetkych jazd, ale len nejakych 18 % z hľadiska prejdenej vzdialenosti, takze asi az take hrozne to nebude.
Skratka som mal "stastie" v loterii, ked som to auto kupoval. Laska na prvy pohlad, teraz ho uz neznasam...
Re: 1,6 TGDI benzin v oleji
https://www.hyundai-forums.com/threads/ ... te.702878/
pricin moze byt viac, od chybnych komponentov po chybny sofver a prikurovanie motorom v chladnych mesiacoch
pricin moze byt viac, od chybnych komponentov po chybny sofver a prikurovanie motorom v chladnych mesiacoch
i30 Combi FAMILY; vyrobene 3/2020; 1.4T-GDI
Re: 1,6 TGDI benzin v oleji
Cau.
Nahradne auto nikdy nemaju k dispozicii . Ze ich to mrzi, ze mam skusit buduci tyzden . S importerom to riesia oni a podla neho je chyba u mna. Neviem, ci viem/mozem aj ja s nimi komunikovat, ale ak hej, tak to skusim. Musim uz tlacit, lebo tiez sa mi zda, ze sa so mnou hraju. Este jeden technik spominal, ze skusia updatovat softver v riadiacej jednotke a druhy technik mu na to odpovedal, ze ziadny taky update nie je .
Re: 1,6 TGDI benzin v oleji
jasne, len pri tom mnozstve benzinu v oleji za 6 tyzdnov, resp. 1300 km, cca 1-2l, to podla mna indikuje technicke problemy. a to teraz bolo celkom teplo a motor sa zohrieval pomerne rychlo.sud píše: ↑16 dub 2024, 11:17 https://www.hyundai-forums.com/threads/ ... te.702878/
pricin moze byt viac, od chybnych komponentov po chybny sofver a prikurovanie motorom v chladnych mesiacoch
Re: 1,6 TGDI benzin v oleji
Náhradní auto není a s importérem to řeší, ale do jejich komunikaci nevidíš.Ego píše: ↑16 dub 2024, 11:15Cau.Mexican píše: ↑16 dub 2024, 07:31 ak v servise hovoria, ze jazdis kratsie trasy tak nech to dokazu. To je take to tvrdenie proti tvrdeniu. Ty tam mas zjavne hafo benalu v oleji, to je jasne preukazatelne.
Moja zena rok a pol jazdi s priamovstrekom (1.0Tgdi) skoro kazdy den len 3km do prace a 3 km nazpat. Raz do tyzdna to natiahne na cca 15km trasu. Cez vikend dame vzdy nejaky vylet, to vsak tiez nie je viac ako 50km v kuse bez vychladnutia. No a tri / styri krat rocne to vezmem ja na Slovensko, 250km v kuse ale vacsinou v ostrejsom tempe. To je ale vsetko.
auto ma momentalne po 2,5 rokoch asi 25 000km, olej sme menili pri 3000km, 11 000km a 21 000km. Spotreba konstantna, olej nepribuda, olej nesmrdi po benzine. Takze aby som to zhrnul - rozhodne tie problemy co ma Ego nie su sposobene kratkymi (neoverene tvrdenie) trasami
Nenechat sa odradit, to SantaFe HEV stalo vela penazi a tak musi sluzit
PS: druhe auto co mame je Tucson HEV, ten ma 21 000km a tam po jednej vymene oleja pri 15000km vsetko vyzera z pohladu motora uplne v poriadku.
Dokazat to asi vedia, z palubneho pocitaca vedia vytiahnut jazdy. Ja mam appku, v ktorej to vidim, takze oni to vidia tiez. Vcera som si robil analyzu, ze kratke jazdy su u mna cca 50 % vsetkych jazd, ale len nejakych 18 % z hľadiska prejdenej vzdialenosti, takze asi az take hrozne to nebude.
Skratka som mal "stastie" v loterii, ked som to auto kupoval. Laska na prvy pohlad, teraz ho uz neznasam...
To už bych šel rovnou za tím importérem a zatlačil, že chceš náhradní auto a od prodejce si nech sepsat oficiálně reklamaci a vyjádření o řešení/zamítnutí.
Re: 1,6 TGDI benzin v oleji
Vyvíjaj na nich tlak.Všetko rieš písomnou kominikáciou.
Pokiaľ máš nejakého právnika,tak nech ti spíše oficiálnu sťažnosť.Väčšinou ich to trochu rozhýbe.
Pokiaľ máš nejakého právnika,tak nech ti spíše oficiálnu sťažnosť.Väčšinou ich to trochu rozhýbe.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: 1,6 TGDI benzin v oleji
Tak importer odmietol preplatit vymenu oleja, musim si ju zaplatit sam. Za mesiac mam oficialny termin dalsej kontroly, ak bude problem pretrvavat, budu "rozoberat motor a hladat priciny". Ak sa za mesiac potvrdi technicky problem, tak ich budem ziadat o preplatenie vsetkych vymen oleja, ktore som si musel zaplatit sam.
Re: 1,6 TGDI benzin v oleji
Počítam, že chodíš do toho multi "servisu" k multipredajcovi, čo bude za chvíľu predávať asi aj traktory a kamióny... (momentálne autorizovane opravuje asi 5 absolútne odlišných značiek)... tam som kedysi absolvoval len predvádzačku na i30... keď došlo na dojednávanie kšeftu tak sa naša "spolupráca" rýchlo skončila. Zatiaľ som vždy kupoval a tiež servisujem v MT.Ego píše: ↑16 dub 2024, 11:10 Vdaka za odpoved.
Co sa tyka spotreby, ta mi pride celkom ok. Teraz sa pohybuje okolo 7-8 litrov, jazdim rezim smart a sport.
No pri kupe vozidlo mi nikto neodporoval, ked som hovoril, ze si zoberiem radsej HEV ako diesel, lebo robim prevazne kratke trasy.
Tiez uvazujem, ze ho asi predam, len sa obavam, ze ten motor uz nie je ok a s tou servisnou historiou mi ho nikto normalny a za normalne peniaze nekupi.
No a servis momentalne zmenit nemozem. Pokial nedoriesim situaciu nejakym sposobom v tomto servise, v inom ma nevezmu. Inak pozeram, ze si zo Ziliny, takze asi vies, kde servisujem...
Teraz k meritu veci... ak sa k tomu stavajú, tak ako sa stavajú, tak by som si asi kúpil za 14€ EOBD modul LM327 a k tomu za 4€ nejakú apku do mobilu (Carscanner... a pod). Skúsil by som urobiť aspoň nejakú samodiagnostiku chovania sa teploty motora. To môže jedna s príčin.. to, že Ti ukazuje akože 90st na budíkoch ani zďaleka neznamená 90st v reále na snímačoch.
Robil som si totiž nejaké sledovanie ako sa chová termomanažment na mojom Tucsone viď popis... a zistenia boli nasledujúce..
Vonkajšia teplota cca.. 3stupne.
Motor zohriaty predchádzajúcou jazdou 100km stál vonku 4 hodiny. Takže úplne studený nebol..
Chladiaca kvapalina dosiahla v oboch okruhoch reálnu prevádzkovú teplotu 90+ stupňov až po nejakých 8km... a olej sa zohrial na 90+st až po 15-20km.. aj to som išiel do kopca na horský prechod. A to mám obyčajný ICE motor... takže si nerobím ilúzie aké podmienky bude mať motor v prípade HEV/PHEV verzie keď ho systém pod chvíľou vypína... aby si bol v obraze, budík Ti ukáže 90st keď má chladiaca kvapalina 70stupňov... a ukazuje 90st až do 110st reálnych...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: 1,6 TGDI benzin v oleji
Takze aj po poslednej navsteve ma poslali do... Podla importera robim kratke jazdy, vypocitali to na priemerne 22 km za den, t.j. cca 11 km na trip (v manuali je kratka jazda do 8 km). Uz neviem, co robit. Asi len predat, len ci mi to niekto kupi.