1.5DPi špecifikacia oleja
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: 1.5DPi špecifikacia oleja
Na hybride 0w20 250 000km takze tie dristy o polievkach ci nedostatocnych mazacich vlastnostiach si nechajte pre skolkarov
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
- Reklama
Re: 1.5DPi špecifikacia oleja
Keď sa niekto mentálne zasekne v dobe 5W30 ….. tak sa ťažko transformuje premýšľanie do doby 0w20 a menej….
úplne rovnako to bolo pri prechode z 10w40 na 5w40 alebo z 5w40 na 5w30….
vždy z toho bola riedka polievka….
úplne rovnako to bolo pri prechode z 10w40 na 5w40 alebo z 5w40 na 5w30….
vždy z toho bola riedka polievka….
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: 1.5DPi špecifikacia oleja
Ono to neni o 0W-20 nebo 5W-30, ale o motoru, kvalite navrhu, vyroby a kvalite oleje. Kazdy vyrobce ten olej spacha nejak jinak a jsou tam dost rozdily v testech ac maji stejnou viskozitu. Zakladu je nekolik a i prisady pouziva kazdy jine. Takze neni olej 0W-20 jako 0W-20 nebo 5W-30 jako 5W30. A kdyz se pak podiva nekdo na ty normy ktere olej plni, tak zjisti ze jsou tam dost rozdily. Takze vybrat dobry olej neni o tom tam nalit 0W-20, API SP, GF-6A
Re: 1.5DPi špecifikacia oleja
Všeobecne… vrátane teba to s tým olejom moc prežívate…. je jasné, že oleje aj tej istej špecifikácie sa výrobca od výrobcu budú v detailoch líšiť…. ale tie detaily sú pre reálnu prevádzku zanedbateľné…. rsp. rozdiel by bol možno v čase a nábehu keď bude auto riešiť niekto úpĺne iný….. alebo problémom bude už hrdza a nie motor….
všetky oleje majú spoločného menovateľa a to výkonostnú normu…. a dokonca oleje v rovnakej fľaši ale inej šarže sa môžu vizuálne, pachom… zásadne líšiť…..
výkonostná norma daná automobilkou je proste minumum, čo musí olej spĺňať a to mimum je zároveň optimum na prevádzku…… a podstatne dôležitejšie pre spokojné spolunažívanie s autom, je ten olej meniť v intervale danom výrobcom prípadne upravenom podľa charakteru prevádzky auta…….
všetky oleje majú spoločného menovateľa a to výkonostnú normu…. a dokonca oleje v rovnakej fľaši ale inej šarže sa môžu vizuálne, pachom… zásadne líšiť…..
výkonostná norma daná automobilkou je proste minumum, čo musí olej spĺňať a to mimum je zároveň optimum na prevádzku…… a podstatne dôležitejšie pre spokojné spolunažívanie s autom, je ten olej meniť v intervale danom výrobcom prípadne upravenom podľa charakteru prevádzky auta…….
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: 1.5DPi špecifikacia oleja
jezdím něco přes 10 tisíc ročně
na další garančku už nepojedu
nechám si do auta dát olej 5W-30
olej 0W-20 považuju za drahý, při mém nájezdu a při ceně auta ( v době koupi lehce přes 400 tisíc )
stále věřím, že "kvalita" oleje je normovaná, a při očekávané životnosti motoru do 250 tisíc km by měl vyhovět každý olej
koneckonců 1,5DPI není žádná raketa, a já jezdím spíše defenzívně
na další garančku už nepojedu
nechám si do auta dát olej 5W-30
olej 0W-20 považuju za drahý, při mém nájezdu a při ceně auta ( v době koupi lehce přes 400 tisíc )
stále věřím, že "kvalita" oleje je normovaná, a při očekávané životnosti motoru do 250 tisíc km by měl vyhovět každý olej
koneckonců 1,5DPI není žádná raketa, a já jezdím spíše defenzívně
I30 kombi Comfort 1.5DPI 6st man. 11/2021
Re: 1.5DPi špecifikacia oleja
Oleje 0w20, 5w-20, 0w-30, 5w-30 môžu mať po najazdení napr. 5-6000 km + veľmi podobnú kinematickú viskozitu pri 100 st. Celzia na úrovni (9-12) v závislosti od miery znehodnotenia,znečistenia oleja alebo jeho degradácie.
Voda (skondenzovaná voda pri krátkych jazdách) v oleji nad 3% zvýši kin. viskozitu ; tá tak môže kľudne stúpnuť u oleja 0w-20 z napr.8,5 na 9,8, čo je už hodnota oleja 0w-30.
Zas u oleja 0w30 nariedeným nespáleným benzínom kin. viskozita cca 10-10,5 klesne aj do hodnôt cca 8,5 čo je už zas olej 0/5w-20.
Zvýšenie viskozity spôsobia aj sadze, napr. pri netesnom priestnom krúžku, všetko sú faktory , ktoré ovplyvňujú kin. viskozitu olejov. Spaľovací motor v prevádzke nie je laboratórium s optimálnymi, konštantnými podmienkami ako teplota, vlhkosť, záťaž motora..... preto u týchto motorov použitie olejov pri malých spárových vôľach motorov Smartstream 1,2 a 1,5 DPI celkom pekne vystihujú v Rusku a odporúčajú :
a/ u nových vozidiel používať bez lámania si mozgových závitoch oleje 0w20 alebo 5w20
b/ po najazdení 80-100.000 km prejsť na oleje 0w30 , 5w30 s HTHS 2,9 -3,5 , čo sú oleje A5 a C2
c/ po najazdení 150.000 km prejsť až v prípade zaznamenaného úbytku oleja na oleje s HTHS nad 3,5, čo sú oleje A3, C3, C4.
Všetko záleží od prevádzkových podmienok a technického stavu motora.
Voda (skondenzovaná voda pri krátkych jazdách) v oleji nad 3% zvýši kin. viskozitu ; tá tak môže kľudne stúpnuť u oleja 0w-20 z napr.8,5 na 9,8, čo je už hodnota oleja 0w-30.
Zas u oleja 0w30 nariedeným nespáleným benzínom kin. viskozita cca 10-10,5 klesne aj do hodnôt cca 8,5 čo je už zas olej 0/5w-20.
Zvýšenie viskozity spôsobia aj sadze, napr. pri netesnom priestnom krúžku, všetko sú faktory , ktoré ovplyvňujú kin. viskozitu olejov. Spaľovací motor v prevádzke nie je laboratórium s optimálnymi, konštantnými podmienkami ako teplota, vlhkosť, záťaž motora..... preto u týchto motorov použitie olejov pri malých spárových vôľach motorov Smartstream 1,2 a 1,5 DPI celkom pekne vystihujú v Rusku a odporúčajú :
a/ u nových vozidiel používať bez lámania si mozgových závitoch oleje 0w20 alebo 5w20
b/ po najazdení 80-100.000 km prejsť na oleje 0w30 , 5w30 s HTHS 2,9 -3,5 , čo sú oleje A5 a C2
c/ po najazdení 150.000 km prejsť až v prípade zaznamenaného úbytku oleja na oleje s HTHS nad 3,5, čo sú oleje A3, C3, C4.
Všetko záleží od prevádzkových podmienok a technického stavu motora.
Re: 1.5DPi špecifikacia oleja
Súhlasím, síce som nečítal Ruské návody ani foŕa, ale čítal som xxx hodín o olejoch, fóra a všetko možne o motor Dpi. Už dávnejšie som prišiel na názor že určite po záručnej dobe (budem mať najazdené cca. 70 000km) taktiež prejdem na: "oleje 0w30 , 5w30 s HTHS 2,9 -3,5 , čo sú oleje A5 a C2".
Len sa čudujem že nikto nepíše návody na výmenu oleja, - či je jednoduché vymeniť olej aj v domácich podmienkach. Autom výjsť na tehly.... + 5cm svetlá výška. Na starších autách ktoré som doposiaľ mal sa mi stačilo +5cm, ale kórejca mám len 3r. - ale to už asi patrí do inej témy.
Len sa čudujem že nikto nepíše návody na výmenu oleja, - či je jednoduché vymeniť olej aj v domácich podmienkach. Autom výjsť na tehly.... + 5cm svetlá výška. Na starších autách ktoré som doposiaľ mal sa mi stačilo +5cm, ale kórejca mám len 3r. - ale to už asi patrí do inej témy.
i30 1.5DPi
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8159
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.5DPi špecifikacia oleja
vymenit doma olej je uplna pohoda. Len teda neviem ako to ma DPI, ale u TGDi motoro sa olejovy filter nelogicky prestahoval dole takze:
1, treba davat dole kryt motora (co sa casto nezaobide bez znicenych/stratenych plastovych srobov
2, cele je to viac spinava praca a menej pohodlna ako ked bol filter kusok od nalievacieho hrdla
idealne mat bud najazdy (mne stacia tie zo sveta karavaningu Fiamma Level Up) alebo dva zdvihaky. Rozdhodne som si vsak istejsi ked je to na tych klinoch No a dobre je si kupit kluc na filtre (asi 100kc). No a potom je to uz o zrucnosti aby ten olej z vypustaku nebol vsade
1, treba davat dole kryt motora (co sa casto nezaobide bez znicenych/stratenych plastovych srobov
2, cele je to viac spinava praca a menej pohodlna ako ked bol filter kusok od nalievacieho hrdla
idealne mat bud najazdy (mne stacia tie zo sveta karavaningu Fiamma Level Up) alebo dva zdvihaky. Rozdhodne som si vsak istejsi ked je to na tych klinoch No a dobre je si kupit kluc na filtre (asi 100kc). No a potom je to uz o zrucnosti aby ten olej z vypustaku nebol vsade
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: 1.5DPi špecifikacia oleja
Celý kryt dolů nemusíš sundávat. Je tam jen kousek zakrývající filtr.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: 1.5DPi špecifikacia oleja
vďaka za info, lenže keď chcem mať auto v rovine, tak potrebujem štyri nájazdy.
i30 1.5DPi
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8159
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.5DPi špecifikacia oleja
nepotrebujes. paradoxne to vytecie lepsie ak je predok vyssie
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023