Karbon na pístech GDi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Karbon na pístech GDi
Moje zkušenosti GDI
-tankuji nejlevnější benzin nejčastěji v globus s vlastním přidáním vifu
-po dobu záruky olej měněn v značkovém servisu jednou ročně po 16 až 18tis. tj.4*. Dále po 10tis.
-přibližně od 100tis km při výměně naliji 3l do další výměny doplním 2* 0,5l
-používám olej který je speciálně pro přimovstřikové motory foto přiložím
- cesta do prace12,5 km. po rovině polovina město. Jednou za měsíc 200 dálničních kilometru + víkendové výlety spíše okrsky
-auto je celoročně garážované.
-chtěl jsem vidět fotku vačkového rozvodu protože ten jediný je trochu vidět bez rozebraní motoru. Přiložím foto mého náhledu.
-motor se snažím nepodtáčet běžně řadím nahoru do 2500ot. při ustálené jízdě ve městě po rovině točím1600ot jestli potřebuji výkon podřadím o3st.
-nebojím se motor provětrat klidně k omezovači okolo 7000ot třeba při výjezdu z vedlejší na hlavní 2st vytočím potom rovnou st6
-problém s motorem zatím nebyl. je trochu více poznat změna délky sani vždy okolo 2tis a 4tis.ale to bylo od novoty
-karbonování motoru je podle mně způsobeno přejížděním oleje předepsané intervaly jsou příliš dlouhé nebo vhodné pro polykače kilometru.
tento motor mi plně vyhovuje mam rád točivé motory dole je dost výkonu pro běžnou jízdu při předjíždění si pro výkon zajdu.
-tankuji nejlevnější benzin nejčastěji v globus s vlastním přidáním vifu
-po dobu záruky olej měněn v značkovém servisu jednou ročně po 16 až 18tis. tj.4*. Dále po 10tis.
-přibližně od 100tis km při výměně naliji 3l do další výměny doplním 2* 0,5l
-používám olej který je speciálně pro přimovstřikové motory foto přiložím
- cesta do prace12,5 km. po rovině polovina město. Jednou za měsíc 200 dálničních kilometru + víkendové výlety spíše okrsky
-auto je celoročně garážované.
-chtěl jsem vidět fotku vačkového rozvodu protože ten jediný je trochu vidět bez rozebraní motoru. Přiložím foto mého náhledu.
-motor se snažím nepodtáčet běžně řadím nahoru do 2500ot. při ustálené jízdě ve městě po rovině točím1600ot jestli potřebuji výkon podřadím o3st.
-nebojím se motor provětrat klidně k omezovači okolo 7000ot třeba při výjezdu z vedlejší na hlavní 2st vytočím potom rovnou st6
-problém s motorem zatím nebyl. je trochu více poznat změna délky sani vždy okolo 2tis a 4tis.ale to bylo od novoty
-karbonování motoru je podle mně způsobeno přejížděním oleje předepsané intervaly jsou příliš dlouhé nebo vhodné pro polykače kilometru.
tento motor mi plně vyhovuje mam rád točivé motory dole je dost výkonu pro běžnou jízdu při předjíždění si pro výkon zajdu.
- Přílohy
-
- 20231116_191133 .2.jpg (167.08 KiB) Zobrazeno 1493 x
-
- 20231116_190654 .2.jpg (121.33 KiB) Zobrazeno 1493 x
-
- 20231116_190739 .2.jpg (224.6 KiB) Zobrazeno 1493 x
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 170000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
- Reklama
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8133
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karbon na pístech GDi
radit atmosfericku 1,6 pri 2500 a jazdit na 1600 - uf. To mi prijde malo aj na diesel
ja u maleho T-GDi radim neradim nikdy pod 2700 a pri jazdeni od 4. stupna vyssie nikdy nejazdim pod 2000ot. A to tam v tych otackach celkom dost fuka turbo.
ja u maleho T-GDi radim neradim nikdy pod 2700 a pri jazdeni od 4. stupna vyssie nikdy nejazdim pod 2000ot. A to tam v tych otackach celkom dost fuka turbo.
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Karbon na pístech GDi
GDIčko opravdu jde využít od 1600ot.jasně není to žádná hitparáda na ustálenou jízdu bez požadavku razantní zrychlení to stačí. Tady ale řešíme karbonovaní motoru já popisuji způsob, servisovaní a návyky uživatele auta. Snažíme se zjistit proč některé auta umírají v100tis jiné vydrží násobky.
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 170000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: 15 dub 2024, 09:23
Re: Karbon na pístech GDi
Ahoj, tak jsem si přečetl skoro celou tuto diskuzi a opravdu ten motor je tak špatný? Nebo sem píšou jen lidé kterým se tento problém vyskytl?
Ani pravidelná výměna oleje Každých 10 000 km není spásná pro tento motor? V podstatě co tady čtu, tak po 120 000 km je motor na kompletní repas.
Ani pravidelná výměna oleje Každých 10 000 km není spásná pro tento motor? V podstatě co tady čtu, tak po 120 000 km je motor na kompletní repas.
Re: Karbon na pístech GDi
Ahoj,
k tomu by som povedal dve veci:
za prve automobilky maju obvykle pomerne velku toleranciu k spotrebe motoroveho oleja, neviem kolko je to presne podla uzivatelskej prirucky pre tento motor, ale byva to kludne do 0.5l/1000km. Pod stanovenu hranicu sa s tym proste v autorizakoch nebudu zaoberat. Mne osobne pripada aj 0.1l/1000km za normalnej jazdy vela.
za druhe: kedze sa ma to trochu tyka, tak som si robil maly prieskum u znamych co maju tento motor (ci i30, ceed, tucson..). Oslovil som 5 ludi a nikto z nich este nema za 6-10 rokov na tych autach najazdenych cez 90tkm. Pri tomto najazde som nemal ani ja ziadnu potrebu dolievat medzi vymenami oleja (od zaciatku po 15tkm, neskor po 12tkm a 10tkm). Moj najazd je momentalne na cca 160tkm.
k tomu by som povedal dve veci:
za prve automobilky maju obvykle pomerne velku toleranciu k spotrebe motoroveho oleja, neviem kolko je to presne podla uzivatelskej prirucky pre tento motor, ale byva to kludne do 0.5l/1000km. Pod stanovenu hranicu sa s tym proste v autorizakoch nebudu zaoberat. Mne osobne pripada aj 0.1l/1000km za normalnej jazdy vela.
za druhe: kedze sa ma to trochu tyka, tak som si robil maly prieskum u znamych co maju tento motor (ci i30, ceed, tucson..). Oslovil som 5 ludi a nikto z nich este nema za 6-10 rokov na tych autach najazdenych cez 90tkm. Pri tomto najazde som nemal ani ja ziadnu potrebu dolievat medzi vymenami oleja (od zaciatku po 15tkm, neskor po 12tkm a 10tkm). Moj najazd je momentalne na cca 160tkm.
Hyundai i30 cw, 1.6GDI 99kw STYLE
Skoda Felicia 1.6
minulost: 307 SW facelift 1.6HDi 80kW, Skoda 120L, Skoda 110
Skoda Felicia 1.6
minulost: 307 SW facelift 1.6HDi 80kW, Skoda 120L, Skoda 110
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: 15 dub 2024, 09:23
Re: Karbon na pístech GDi
A jak je na tom motor teď po 160.000km?
Řešil si nějaké závady? A kde jezdíš?
Řešil si nějaké závady? A kde jezdíš?
Re: Karbon na pístech GDi
kratka recenzia tu:
ber to ako subjektivny nazor, niekomu tato charakteristika motora moze vyhovovat.
Kód: Vybrat vše
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?p=645315#p645315
Hyundai i30 cw, 1.6GDI 99kw STYLE
Skoda Felicia 1.6
minulost: 307 SW facelift 1.6HDi 80kW, Skoda 120L, Skoda 110
Skoda Felicia 1.6
minulost: 307 SW facelift 1.6HDi 80kW, Skoda 120L, Skoda 110
Re: Karbon na pístech GDi
Přesně tak, to i s naftou jezdím ve vyšších otáčkách, stejně tak R6 2,8 netrapim pod 2000. A ve městě jezdím s automatem v režimu sport a celkove s manuálem spis podle sluchu než podle otackomeru.
Re: Karbon na pístech GDi
Shrnu tady své zkušenosti, třeba to někomu k něčemu bude.
1.6 GDI se dožil 10 let a 193 000 km a umřel - silné zakarbonování (sání, hlava, písty tolik ne), podpálený ventil, vysypaný katalyzátor, oprava nerentabilní i z části vlastními silami, o servisu nemluvě.
Cca od sedmého roku to začlo žrát olej. Poprvé pomohla chemická dekarbonizace, podruhé už nic. Spotřeba oleje se postupně dostala až někam k litru na 1000 km. Olej byl měněn po 15-20k, poslední cca. 3 roky už jsem tam lil 5W-40, což ze začátku trochu zlepšilo jeho spotřebu, ale pak už nepomáhalo nic.
Chvíli před definitivní smrtí problém se zapalováním v jednom válci - vadná cívka. Po výměně svíček i cívek umřel jiný válec - podpálený ventil (ověřeno kamerou) a nakonec i rozpadlý katalyzátor (předpokládám souvislost s tím podpáleným ventilem).
Musím říct, že to auto bylo naprosto spolehlivé a nikdy s ním nebyl problém. To, co ho dorazilo, kromě samotné, ne úplně šťastné konstrukce motoru, byl předevší provozní režim, kdy se s ním často jezdily krátké trasy za studena - 2km děti do školy a 2 km zpět. I když se jezdily i dlouhé dálniční trasy, každý týden nějaké delší výlety a i několik 1000km v rámci dovolených, ten městský provoz ho podle mne dorazil.
To, že tyhle GDI trpěly na karbonování mám potvrzené z několika servisů.
Takže náhradou teď bude 1.5 DPI, což by měl být nesmrtelný motor, kterému studené trápení po městě příliš nevadí. Uvidíme...
1.6 GDI se dožil 10 let a 193 000 km a umřel - silné zakarbonování (sání, hlava, písty tolik ne), podpálený ventil, vysypaný katalyzátor, oprava nerentabilní i z části vlastními silami, o servisu nemluvě.
Cca od sedmého roku to začlo žrát olej. Poprvé pomohla chemická dekarbonizace, podruhé už nic. Spotřeba oleje se postupně dostala až někam k litru na 1000 km. Olej byl měněn po 15-20k, poslední cca. 3 roky už jsem tam lil 5W-40, což ze začátku trochu zlepšilo jeho spotřebu, ale pak už nepomáhalo nic.
Chvíli před definitivní smrtí problém se zapalováním v jednom válci - vadná cívka. Po výměně svíček i cívek umřel jiný válec - podpálený ventil (ověřeno kamerou) a nakonec i rozpadlý katalyzátor (předpokládám souvislost s tím podpáleným ventilem).
Musím říct, že to auto bylo naprosto spolehlivé a nikdy s ním nebyl problém. To, co ho dorazilo, kromě samotné, ne úplně šťastné konstrukce motoru, byl předevší provozní režim, kdy se s ním často jezdily krátké trasy za studena - 2km děti do školy a 2 km zpět. I když se jezdily i dlouhé dálniční trasy, každý týden nějaké delší výlety a i několik 1000km v rámci dovolených, ten městský provoz ho podle mne dorazil.
To, že tyhle GDI trpěly na karbonování mám potvrzené z několika servisů.
Takže náhradou teď bude 1.5 DPI, což by měl být nesmrtelný motor, kterému studené trápení po městě příliš nevadí. Uvidíme...
i30 kombi MY2014, 1.6 GDI, Fleet, Aqua Blue
Re: Karbon na pístech GDi
Pri tej prevadzke 2(4)km jazdy zabili motor neskore vymeny oleja, pri tak kratkych jazdach treba menit olej kazdy polrok, alebo cca 7500km. Aj tak to vydrzalo pomerne dost... Pri DPI tak isto, pri kratkych trasach menit olej dvakrat castejsie-su to tazke podmienky, je to popisane v manuali k autu.