Jaký benzínový motor do Tucsona - 1.6 gdi nebo t-gdi
Moderátor: Moderátoři
Jaký benzínový motor do Tucsona - 1.6 gdi nebo t-gdi
Vážení chlapi. Obraciam sa na vás s prosbou o radu. Verím, že je tu dosť odborníkov, ktorí mi vedia poradiť. Už dlho sa pohrávam s myšlienkou kúpiť si tucson. Nemá mi ale kto poradiť ohľadom motora aký si vybrať. Určite to bude benzín, pretože jazdim malo km. 1.6 gDI alebo t-gdi? Je veľký rozdiel medzi týmito typmi? Ktorý je viac náchylný na poruchy? A čo všetko obnáša mať také auto myslím po finančnej stránke(servisy, nahr.diely atď). Konkrétne by išlo o rok výroby od 2017 až 2019...beriem do úvahy svoje finančné možnosti.. Na čo sa mám zamerať pri kúpe auta, koľko km by malo mať najazdené, aké vybavenie....čo si mám všímať? Viem že je to veľa otázok...ale tak som laik...no a žena. Ďakujem.
- Reklama
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Prosba o radu
Co znamená "málo km"? Hodně krátkých tras, spíš delší a málo nebo kombinace?
Uvažovaná motorizace není moc šťastné řešení pro tohle auto. Oba motory jsou přímovstřikové a při častých studených startech budou trpět. Hrozí karbonizace a benzín v oleji. Navíc - to je ale můj problém - Tucson TL si v benzínu neumím představit.
Rozdíly mezi motory GDi a T-GDi:
- GDi je atmosféra, která ač papírově slibuje celkem slibný výkon, žádný rychlík to nebude, v tomto autě spíš pro klidného řidiče
- T-GDi již pomáhá turbo, t. j. lepší zátah od nízkých otáček, celkově svižnější ježdění, má vyšší výkon, motor má ale apetit
Na co si dát pozor? Celkový stav vozu, stav interiéru, není od věci dát auto na zvedák a podívat se na podvozek. Zkusit start se studeným motorem, zda motor naskočí hned. Plynulost chodu motoru. Podívat se na brzdy, v jakém jsou stavu. Stav pneumatik - jak celkový, tak zda nemají plochy s nepravidelným opotřebením + jejich stáří (hodně důležité hlavně u zimních pneu). V zadních ramenách se podívat na silentbloky držící tlumiče, zda nejsou vymačkané (korunová položka). Motor - je suchý? Možné úkapy ze spodu (dát dolů dekl spod motoru a podívat se). Zkusit klimatizaci, zda chladí a nemá nevábný odér, hlavně po vypnutí. Nebylo by od věci podívat se i na kabinový a vzduchový filtr (otázka 2 minut). Projet se a poslouchat případné pazvuky. A rovněž - důkladně vyzkoušet sedačku řidiče, zda vyhovuje tvarování a hlavová opěrka (ne každý se usadí). Zkontrolovat, zda fungují všechny elektrické věci (sklápění zrcátek, bederní opěrka, rádio, ostřikovače, stěrače vpředu + vzadu, ohřev sedaček a volantu, ohřev venkovních zrcátek - pošpléchat vodou a zda uschnou).
Na druhou stranu, auto je bytelně složeno a ani s mým nájezdem v autě nic nevrže. Mám naftu, olej s filtrem měním co 10 000 km, kabinový a vzduchový filtr á 15 000 km, palivový každých 60. Co se týče poruch, mám vyměněnou spojku a přední tyčky stabilizátorů, jinak spotřební materiál (1x brzdy, pravidelně filtry viz výše - lze koupit za slušné peníze mimo servis ).
Uvažovaná motorizace není moc šťastné řešení pro tohle auto. Oba motory jsou přímovstřikové a při častých studených startech budou trpět. Hrozí karbonizace a benzín v oleji. Navíc - to je ale můj problém - Tucson TL si v benzínu neumím představit.
Rozdíly mezi motory GDi a T-GDi:
- GDi je atmosféra, která ač papírově slibuje celkem slibný výkon, žádný rychlík to nebude, v tomto autě spíš pro klidného řidiče
- T-GDi již pomáhá turbo, t. j. lepší zátah od nízkých otáček, celkově svižnější ježdění, má vyšší výkon, motor má ale apetit
Na co si dát pozor? Celkový stav vozu, stav interiéru, není od věci dát auto na zvedák a podívat se na podvozek. Zkusit start se studeným motorem, zda motor naskočí hned. Plynulost chodu motoru. Podívat se na brzdy, v jakém jsou stavu. Stav pneumatik - jak celkový, tak zda nemají plochy s nepravidelným opotřebením + jejich stáří (hodně důležité hlavně u zimních pneu). V zadních ramenách se podívat na silentbloky držící tlumiče, zda nejsou vymačkané (korunová položka). Motor - je suchý? Možné úkapy ze spodu (dát dolů dekl spod motoru a podívat se). Zkusit klimatizaci, zda chladí a nemá nevábný odér, hlavně po vypnutí. Nebylo by od věci podívat se i na kabinový a vzduchový filtr (otázka 2 minut). Projet se a poslouchat případné pazvuky. A rovněž - důkladně vyzkoušet sedačku řidiče, zda vyhovuje tvarování a hlavová opěrka (ne každý se usadí). Zkontrolovat, zda fungují všechny elektrické věci (sklápění zrcátek, bederní opěrka, rádio, ostřikovače, stěrače vpředu + vzadu, ohřev sedaček a volantu, ohřev venkovních zrcátek - pošpléchat vodou a zda uschnou).
Na druhou stranu, auto je bytelně složeno a ani s mým nájezdem v autě nic nevrže. Mám naftu, olej s filtrem měním co 10 000 km, kabinový a vzduchový filtr á 15 000 km, palivový každých 60. Co se týče poruch, mám vyměněnou spojku a přední tyčky stabilizátorů, jinak spotřební materiál (1x brzdy, pravidelně filtry viz výše - lze koupit za slušné peníze mimo servis ).
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Prosba o radu
Ďakujem za odpoveď. V podstate jazdím len do práce, po meste a občas mimo mesta. Teda priemerne cca 300-400 km /mesiac.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Prosba o radu
Hodně malý nájezd ...
...motor 1,6 GDi v i30 druhé generace začal některým lidem působit po nájezdu cca 120 000 km problémy (nadměrná spotřeba oleje). Lze to dohledat i zde na fóru...
...o motoru 1,6 T-GDi toho zde moc není...
...u obou hrozí viz výše... tím netvrdím, že nic nevydrží, spíš se obávám o délku doby bezproblémové životnosti...
... nafta už vůbec ne, tam by za chvíli ozval filtr pevných částic...
...s klidným svědomím bych na tak krátké vzdálenosti Tucson TL vůbec nedoporučil... nemá vhodnou motorizaci... ALE konečné rozhodnutí je jen a jen na tobě, možná se na to dívám pohledem až moc technickým a snahou vyhnout se (možným) problémům...
...motor 1,6 GDi v i30 druhé generace začal některým lidem působit po nájezdu cca 120 000 km problémy (nadměrná spotřeba oleje). Lze to dohledat i zde na fóru...
...o motoru 1,6 T-GDi toho zde moc není...
...u obou hrozí viz výše... tím netvrdím, že nic nevydrží, spíš se obávám o délku doby bezproblémové životnosti...
... nafta už vůbec ne, tam by za chvíli ozval filtr pevných částic...
...s klidným svědomím bych na tak krátké vzdálenosti Tucson TL vůbec nedoporučil... nemá vhodnou motorizaci... ALE konečné rozhodnutí je jen a jen na tobě, možná se na to dívám pohledem až moc technickým a snahou vyhnout se (možným) problémům...
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Jaký benzínový motor do Tucsona - 1.6 gdi nebo t-gdi
Přejmenoval jsem název tématu, dávejte si na to prosím pozor, ty nic neříkající názvy pak mají minimální šanci, že vám někdo odpoví.
Re: Jaký benzínový motor do Tucsona - 1.6 gdi nebo t-gdi
Pokud to má byt a SUV, tak na takovýto najezd asi ideal první kona elektro. Motor vyhovující pro takoveto poskoky.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Re: Jaký benzínový motor do Tucsona - 1.6 gdi nebo t-gdi
Ještě je tady Bayon - prodává se s jednoduchým motorem 1.2DPI. Ale netuším, jaký je rozpočet a jaký je důvod chtít zrovna Tucsona. S ročním nájezdem 4800 bych si popravdě nic se složiějším motorem nepořizoval.
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Re: Jaký benzínový motor do Tucsona - 1.6 gdi nebo t-gdi
atmosfera vyzerá papierovo lepšie ale je tu až priveľa majiteľov s " žerie olej". gdi by som sa vyhol. Turbu ako takému krátke jazdy nevadia teda či to bude krátka jazda gdi vs t-gdi je to jedno. Skrátiť výmenné intervaly, pridávať aditívum do paliva a nedupať na plyn so studeným motorom. V prípade možnosti použiť olej s nižšou viskozitou.
Ako alternatíva sa natíska full hybrid alebo EV - ak je kde nabíjať.
Ako alternatíva sa natíska full hybrid alebo EV - ak je kde nabíjať.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Jaký benzínový motor do Tucsona - 1.6 gdi nebo t-gdi
Musí to byť Tucson?
Určite benzín no ani jeden z spomínaných motorov nevyhovuje tvojmu používaniu.Aký máš rozpočet.
Bayon 1,2dpi je určite lepšia voľba.
https://www.hyundai.com/cz/skladove-vozy/detailSearch#
Určite benzín no ani jeden z spomínaných motorov nevyhovuje tvojmu používaniu.Aký máš rozpočet.
Bayon 1,2dpi je určite lepšia voľba.
https://www.hyundai.com/cz/skladove-vozy/detailSearch#
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Jaký benzínový motor do Tucsona - 1.6 gdi nebo t-gdi
Ano zadanie by malo obsahovať aký typ - veľkosť auta to má byť lebo bayon je od tucsona dosť ďaleko.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Jaký benzínový motor do Tucsona - 1.6 gdi nebo t-gdi
Nevím, nechci radit, ale Tucson 1.6 není zrovna auto, vhodné na tak krátké každodenní jízdy do práce...
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Jaký benzínový motor do Tucsona - 1.6 gdi nebo t-gdi
Auto ano použité motory ne
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek